file_get_contents kan geen $_SESSION variables meenemen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:15:36
Quote Anchor link
Ik ben al een tijdje bezig met iets kom steeds kleine stapjes verder.
Nu ben ik tot ontdekking gekomen tenminste als het waar is.
Dat file_get_contents geen 'toegang' heeft op sessions.

Vergeleken met de vorige topic heb ik het iets anders aangepakt
dit is nu de xml bestand:

Hoe kan ik er voor zorgen dat die wel de session pakt want dat is belangrijk.
any workarounds?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php session_start();
$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

echo $doc->saveXML();
?>

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 02:25:19

Kris Peeters

Kris Peeters

24/06/2013 12:18:00
Quote Anchor link
Waar heb je het over?

file_get_contents leest de inhoud van een bestand (zoals je aan de naam kan zien).
Eventueel leest het de output van een webpagina.

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:20:49
Quote Anchor link
Ik heb die informatie gekregen van een aantal links op google en het schijnt te kloppen hoor
anders zou die het moeten doen.

Hij leest nu alles behalve de session.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2013 12:22:49
Quote Anchor link
Zoek de fout:

$hash_value = $doc->createTextNode( $_SESSION['key_api );
Gewijzigd op 24/06/2013 12:23:04 door - Ariën -

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:29:37
Quote Anchor link
@Aar

Inderdaad een vervelend type foutje het trekt de aandacht weg op het probleem

Hij pakt nog steeds de session niet omdat file_get_contents geen sessions pakt.

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 12:35:06
Quote Anchor link
Ik neem aan dat dit gerelateerd is aan php in xml? Als dat zo is, hoef je geen file_get_contents te gebruiken. Dan zou je het gewoon zo kunnen doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
session_start();

$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api']);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

$ch = curl_init("http://api.online-convert.com/queue-status");
$request["queue"] = $doc->saveXML();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array("Content-type: multipart/form-data"));
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $request);
$response = curl_exec($ch);

$info = curl_getinfo( $ch );
$error =  curl_error($ch);
curl_close ($ch);
?>

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:52:27
Quote Anchor link
Dat brengt mij bijna waar ik zijn moet, nu krijg ik

101 The file is waiting in the queue for being processed.

Terwijl als ik het hardcoded doe krijg ik dit:

100 The file has been successfully converted. 0 1372070905 http://www15.online-convert. etc etc

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:08:42
Quote Anchor link
Heb je al gedebugd door te kijken of de hash die in de session staat en je dus doorgeeft, of dat dezelfde is die je hardcode. Doe bijvoorbeeld eens
Code (php)
1
var_dump($_SESSION['key_api']);

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:13:02
Quote Anchor link
Zo te zien komen ze allebei overeen.

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:14:12
Quote Anchor link
En probeer eens of PHP ze ook overeen vindt komen door iets te doen als:
Code (php)
1
var_dump($_SESSION['key_api']=='jouwhardcodedhash');

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:19:21
Quote Anchor link
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?
Gewijzigd op 24/06/2013 13:20:01 door Francoi gckx

Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 09:53:17
Quote Anchor link
Francoi gckx op 24/06/2013 13:19:21:
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?

Nog iemand die een oplossing weet?

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:21:41
Quote Anchor link
Als je je hardcoded hash var_dump't en je session hash ook, komt de lengte dan wel overeen?

Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:26:52
Quote Anchor link
Ik gebruik inmiddels geen session meer maar voeg het nu toe als parameter.

Ze komen overeen ik heb zelfs gecontroleerd of er in het begin of einde een spatie zit.

Toevoeging op 26/06/2013 10:33:18:

Als je wilt kan ik je de bestanden geven

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:37:01
Quote Anchor link
En geeft mijn vorige var_dump met equals nog steeds false aan? Weet je dan zeker dat alles precies overeenkomt? Geef anders eens een voorbeeld.

Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:43:05
Quote Anchor link
zit eigen apikey in en is opgelost dus weg!
Gewijzigd op 27/06/2013 17:50:28 door Francoi gckx

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 12:54:44
Quote Anchor link
Als ik met deze code een testje opzet, krijg ik gewoon een normale response:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>100</code>
    <message>The file has been successfully converted.</message>
  </status>
  <params>
    <downloadCounter>0</downloadCounter>
    <dateProcessed>1372243861</dateProcessed>
    <directDownload>http://www5.online-convert.com/download-file/abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</directDownload>
    <source_checksum>a8f398aac96639fff052b6c8c2bec91b</source_checksum>
    <checksum>b76e7ddfc93a0d4e1528ee145272ea85</checksum>
    <target_size>40</target_size>
    <convert_to>pdf</convert_to>
    <mime_type>application/pdf</mime_type>
    <hash>abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</hash>
  </params>
</queue-answer>

Ik heb het getest met als inc_xml/inc_xml_cv.xml de volgende inhoud:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<queue>
    <apiKey>mijnapikey</apiKey>
    <targetType>document</targetType>
    <targetMethod>convert-to-pdf</targetMethod>
</queue>

En ik heb alle code die jij hier net hebt neergezet gebruikt, behalve dat ik wel mijn eigen API-key heb gebruikt. Heb je wel je testMode uitgezet in inc_xml/inc_xml_cv.xml?

Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 13:06:11
Quote Anchor link
Hmm ik krijg echt dit als response (testmode heb ik ook nuweggelaten):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>101</code>
    <message>The file is waiting in the queue for being processed.</message>
  </status>
  <params>
    <hash>5df1789c77fac1d859de2f7fcb831552</hash>
  </params>
</queue-answer>

Heb je precies zelfde code gebruikt?

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 13:09:47
Quote Anchor link
Dat klopt, want het bestand is niet binnen een paar milliseconden geconvert. Ik heb de hash opgeslagen en dan opnieuw uitgevoerd na een paar seconden. Dan krijg je wel de directe downloadlink. Deze response kreeg ik eerst ook, maar na een paar seconden krijg je gewoon code 100.

Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 14:11:02
Quote Anchor link
Ik krijg nu 104 The file is currently being processed
waarschijnlijk omdat als ik refresh een nieuwe hash aangemaakt wordt, hoe behou ik de hash

ik probeer het 2 keer uit te voeren zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$gDwLink
= new SimpleXMLElement(get_data('cvuploads/' .$t . $n));
$download = $gDwLink->params->hash;

$gDwLinkD = new SimpleXMLElement(get_dlcv($download));
$dd = $gDwLinkD->params->hash;
echo get_dlcv($dd);
?>

hoe had jij het dan gedaan?

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 14:12:17
Quote Anchor link
Ik had in dit geval gewoon even de hash gekopieerd uit het bestand, dus 'abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc' gekopieerd en erin gezet als $download. Maar je kan dus een database of session gebruiken in jouw geval.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.