file_get_contents kan geen $_SESSION variables meenemen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:15:36
Quote Anchor link
Ik ben al een tijdje bezig met iets kom steeds kleine stapjes verder.
Nu ben ik tot ontdekking gekomen tenminste als het waar is.
Dat file_get_contents geen 'toegang' heeft op sessions.

Vergeleken met de vorige topic heb ik het iets anders aangepakt
dit is nu de xml bestand:

Hoe kan ik er voor zorgen dat die wel de session pakt want dat is belangrijk.
any workarounds?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php session_start();
$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

echo $doc->saveXML();
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 18:47:56
 
Kris Peeters

Kris Peeters

24/06/2013 12:18:00
Quote Anchor link
Waar heb je het over?

file_get_contents leest de inhoud van een bestand (zoals je aan de naam kan zien).
Eventueel leest het de output van een webpagina.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:20:49
Quote Anchor link
Ik heb die informatie gekregen van een aantal links op google en het schijnt te kloppen hoor
anders zou die het moeten doen.

Hij leest nu alles behalve de session.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/06/2013 12:22:49
Quote Anchor link
Zoek de fout:

$hash_value = $doc->createTextNode( $_SESSION['key_api );
Gewijzigd op 24/06/2013 12:23:04 door - Ariën -
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:29:37
Quote Anchor link
@Aar

Inderdaad een vervelend type foutje het trekt de aandacht weg op het probleem

Hij pakt nog steeds de session niet omdat file_get_contents geen sessions pakt.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 12:35:06
Quote Anchor link
Ik neem aan dat dit gerelateerd is aan php in xml? Als dat zo is, hoef je geen file_get_contents te gebruiken. Dan zou je het gewoon zo kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
session_start();

$doc = new DOMDocument('1.0');
// we want a nice output
$doc->formatOutput = true;

$root = $doc->createElement('queue');
$root = $doc->appendChild($root);

$apiKey = $doc->createElement('apiKey');
$apiKey = $root->appendChild($apiKey);

$textapiKey = $doc->createTextNode('5a16411104cabf6b516');
$textapiKey = $title->appendChild($textapiKey);

$hash = $doc->createElement('hash');
$hash = $root->appendChild($hash);

$hash_value = $doc->createTextNode($_SESSION['key_api']);
$hash_value = $hash->appendChild($hash_value);

$ch = curl_init("http://api.online-convert.com/queue-status");
$request["queue"] = $doc->saveXML();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HTTPHEADER, array("Content-type: multipart/form-data"));
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $request);
$response = curl_exec($ch);

$info = curl_getinfo( $ch );
$error =  curl_error($ch);
curl_close ($ch);
?>
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 12:52:27
Quote Anchor link
Dat brengt mij bijna waar ik zijn moet, nu krijg ik

101 The file is waiting in the queue for being processed.

Terwijl als ik het hardcoded doe krijg ik dit:

100 The file has been successfully converted. 0 1372070905 http://www15.online-convert. etc etc
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:08:42
Quote Anchor link
Heb je al gedebugd door te kijken of de hash die in de session staat en je dus doorgeeft, of dat dezelfde is die je hardcode. Doe bijvoorbeeld eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var_dump($_SESSION['key_api']);
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:13:02
Quote Anchor link
Zo te zien komen ze allebei overeen.
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

24/06/2013 13:14:12
Quote Anchor link
En probeer eens of PHP ze ook overeen vindt komen door iets te doen als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var_dump($_SESSION['key_api']=='jouwhardcodedhash');
 
Francoi gckx

Francoi gckx

24/06/2013 13:19:21
Quote Anchor link
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?
Gewijzigd op 24/06/2013 13:20:01 door Francoi gckx
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 09:53:17
Quote Anchor link
Francoi gckx op 24/06/2013 13:19:21:
Dan krijg ik bool(false) dus dat betekent dat ze niet overeen komen.

Maar is dat niet logisch want de hashkey maakt steeds een andere aan
dus als ik upload geeft die een hash en die hash kan ik dan pas voor hardcode gebruiken
maar als ik dan refresh maakt die een andere aan

Toevoeging op 24/06/2013 15:56:16:

@Koen

heb je misschien nog een idee?



Nog iemand die een oplossing weet?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:21:41
Quote Anchor link
Als je je hardcoded hash var_dump't en je session hash ook, komt de lengte dan wel overeen?
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:26:52
Quote Anchor link
Ik gebruik inmiddels geen session meer maar voeg het nu toe als parameter.

Ze komen overeen ik heb zelfs gecontroleerd of er in het begin of einde een spatie zit.



Toevoeging op 26/06/2013 10:33:18:

Als je wilt kan ik je de bestanden geven
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 10:37:01
Quote Anchor link
En geeft mijn vorige var_dump met equals nog steeds false aan? Weet je dan zeker dat alles precies overeenkomt? Geef anders eens een voorbeeld.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 10:43:05
Quote Anchor link
zit eigen apikey in en is opgelost dus weg!
Gewijzigd op 27/06/2013 17:50:28 door Francoi gckx
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 12:54:44
Quote Anchor link
Als ik met deze code een testje opzet, krijg ik gewoon een normale response:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>100</code>
    <message>The file has been successfully converted.</message>
  </status>
  <params>
    <downloadCounter>0</downloadCounter>
    <dateProcessed>1372243861</dateProcessed>
    <directDownload>http://www5.online-convert.com/download-file/abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</directDownload>
    <source_checksum>a8f398aac96639fff052b6c8c2bec91b</source_checksum>
    <checksum>b76e7ddfc93a0d4e1528ee145272ea85</checksum>
    <target_size>40</target_size>
    <convert_to>pdf</convert_to>
    <mime_type>application/pdf</mime_type>
    <hash>abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc</hash>
  </params>
</queue-answer>


Ik heb het getest met als inc_xml/inc_xml_cv.xml de volgende inhoud:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<queue>
    <apiKey>mijnapikey</apiKey>
    <targetType>document</targetType>
    <targetMethod>convert-to-pdf</targetMethod>
</queue>


En ik heb alle code die jij hier net hebt neergezet gebruikt, behalve dat ik wel mijn eigen API-key heb gebruikt. Heb je wel je testMode uitgezet in inc_xml/inc_xml_cv.xml?
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 13:06:11
Quote Anchor link
Hmm ik krijg echt dit als response (testmode heb ik ook nuweggelaten):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<queue-answer>
  <status>
    <code>101</code>
    <message>The file is waiting in the queue for being processed.</message>
  </status>
  <params>
    <hash>5df1789c77fac1d859de2f7fcb831552</hash>
  </params>
</queue-answer>


Heb je precies zelfde code gebruikt?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 13:09:47
Quote Anchor link
Dat klopt, want het bestand is niet binnen een paar milliseconden geconvert. Ik heb de hash opgeslagen en dan opnieuw uitgevoerd na een paar seconden. Dan krijg je wel de directe downloadlink. Deze response kreeg ik eerst ook, maar na een paar seconden krijg je gewoon code 100.
 
Francoi gckx

Francoi gckx

26/06/2013 14:11:02
Quote Anchor link
Ik krijg nu 104 The file is currently being processed
waarschijnlijk omdat als ik refresh een nieuwe hash aangemaakt wordt, hoe behou ik de hash

ik probeer het 2 keer uit te voeren zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$gDwLink
= new SimpleXMLElement(get_data('cvuploads/' .$t . $n));
$download = $gDwLink->params->hash;
                        
$gDwLinkD = new SimpleXMLElement(get_dlcv($download));
$dd = $gDwLinkD->params->hash;
echo get_dlcv($dd);
?>


hoe had jij het dan gedaan?
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

26/06/2013 14:12:17
Quote Anchor link
Ik had in dit geval gewoon even de hash gekopieerd uit het bestand, dus 'abc3aa3021c9b49de933a548552ed5dc' gekopieerd en erin gezet als $download. Maar je kan dus een database of session gebruiken in jouw geval.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.