FileSystem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 00:40:32
Quote Anchor link
Ola,

Ik zat te denken om een FileSystem class te maken waarmee ik bijv. bestanden kan "laden" en opslaan.

Nu zit ik alleen even na te denken over de method names.

Wat betreft het "laden" van bestanden, vraag ik me af hoe ik de methods moet noemen voor deze php functies:

1 include
2 require
3 file_get_contents

Bij 1 en 2 vraag ik me sowieso af of ik niet gewoon alles zal requiren (en dus geen aparte method voor includen). Wat zou een goede functienaam zijn. Gewoon simpelweg loadFile()? En wat is dan een mooie naam voor optie 3? fileGetContent?

Iemand wat tips?
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 07:30:30
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

24/10/2013 01:59:24
Quote Anchor link
bij filesystem denk ik meer aan het openen, lezen, schrijven, sluiten en verwijderen van bestanden alsmede het scannen van bestanden in een bepaalde directory met of zonder filter alsmede het ophalen van de grootte, datum, rechten en attributen van een bestand of directory.

en wat jij nu voorstelt is overbodig. een autoloader is wat je vandaag de dag moet hebben,

http://www.sitepoint.com/autoloading-and-the-psr-0-standard/
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 02:04:05
Quote Anchor link
Ik heb een autoloader, maar ik bedoel bijv. het inlezen, opslaan en verwijderen van een cachebestand. Dit wil ik dan via die class doen. Iemand tips?
Gewijzigd op 24/10/2013 02:10:34 door Ozzie PHP
 
Wouter J

Wouter J

24/10/2013 11:21:20
Quote Anchor link
->load
->save
->remove

Toevoeging op 24/10/2013 11:22:14:

PS: Je moet echt eventjea in de broncode van de Filesystem class van Symfony kijken. Een van de mooiste voorbeelden van iterators :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/10/2013 11:58:38
Quote Anchor link
Thanks Wouter! Staat load dan voor require of voor file-get-contents?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:14:03
Quote Anchor link
Even voor de goede orde... als je dus zo'n filesystem class gebruikt, dan gebruik je dus nergens meer require $file, maar in plaats daarvan $file_system->load($file). Correct?
 
Wouter J

Wouter J

25/10/2013 12:15:52
Quote Anchor link
nee
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:28:36
Quote Anchor link
Hoe dan wel?
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

25/10/2013 12:38:45
Quote Anchor link
In je autoloader gebruik je toch gewoon require, en in de rest van je app moet je normaal geen bestanden laden?

Trouwens require/include hebben een totaal andere functie dan wat ik onder een file load functie begrijp. PHP verwerkt de code in een require/include, terwijl een load functie de inhoud returnt al dan niet op een verschillende wijze.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 12:44:09
Quote Anchor link
Thanks LEDfan. Ik kan in zo'n filesystem een load functie maken die de inhoud van een bestand inlees en returnt... maar wat is dan precies de toegevoegde waarde van zo'n filesytem ten opzichte van de native php functies?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 12:57:59
Quote Anchor link
Ozzie, ik zou het loskoppelen met een class Cache die een class FileSystem gebruikt. Dat biedt je later immers de mogelijkheid om voor caching iets anders te gebruiken dan het file system.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:02:31
Quote Anchor link
Hoi Ward, ik wil een aparte FileCache class maken, die dan gebruik maakt van het filesytem. Die FileCache kan ik later makkelijk wijzigen naar iets anders. Naar wat ik begrepen had regelt zo'n filesystem class alles met betrekking tot files en directories. Een soort file controller eigenlijk. Dus bestanden opslaan, kopieren, directories aanmaken e.d. Echter, waarom hoort het requiren van een file daar niet bij? Is dat een uitzondering?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:09:21
Quote Anchor link
Ja, require is eigenlijk exclusief voor PHP-code en de PHP-parser bestemd: eerst worden alle genoemde bestanden geladen en daarna pas wordt het geheel door de PHP-parser verwerkt en door de PHP-engine uitgevoerd.

Je kunt require weliswaar voor HTML, JavaScript, CSS, enzovoort gebruiken, maar dat zou ik niet aanbevelen voor een file cache. De cache heeft namelijk geen parser en geen engine nodig, maar moet gewoon bestanden ophoesten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:15:40
Quote Anchor link
Dat klopt, voor die filecacher heb ik dan file_get_contents nodig. Wat ik dus kan doen is in het filesystem een method load() maken die onderwater gebruik maakt van file_get_contents.

Alleen mijn vraag is... waarom zou ik een filesystem class maken? Ik kan ook gewoon in die filecache class gebruik maken van file_get_contents.

Laat ik mijn vraag nog explicieter stellen. Wat is de bedoeling en de toegevoegde waarde van een filesystem class? Wat doet die class, en waarom zou je niet de native php functies gebruiken?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:25:48
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/10/2013 13:15:40:
Laat ik mijn vraag nog explicieter stellen. Wat is de bedoeling en de toegevoegde waarde van een filesystem class? Wat doet die class, en waarom zou je niet de native php functies gebruiken?

Omdat je een class kunt gebruiken als wrapper die bijvoorbeeld nu native functie foo() implementeert en volgend jaar de verbeterde native functie foo_two()...

Omdat er verschillende file systems zijn en je bij het omvallen van je provider morgen weer online wilt zijn op een ander platform...

Omdat je start-up zo succesvol is dat je de cache volgend jaar moet verspreiden over drie webservers die één databaseserver delen...

Omdat de filecache bij nader inzien toch te langzaam blijkt en je een memcache wilt gaan gebruiken...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:33:01
Quote Anchor link
uhm... oké...

>> Omdat er verschillende file systems zijn en je bij het omvallen van je provider morgen weer online wilt zijn op een ander platform...

Dit snap ik niet helemaal. De php functies blijven toch gewoon hetzelfde ongeacht de provider?

Maar nogmaals... om even zeker te weten dat ik het niet verkeerd begrijp... stel we hebben een file cache class... Normaal zou ik dan dit doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function load($id) {
  // create file op basis van id
  return file_get_contents($file);
}


?>

...en met een filesystem zou ik dan dit doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function load($id) {
  // create file op basis van id
  return $this->file_system->load($file);
}


?>

Dat is toch ongeveer de bedoeling?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:44:50
Quote Anchor link
Ja, het tweede voorbeeld is eleganter: je laat het laden van een bestand namelijk aan de FileSystem-klasse over. Je zou het bestand via de klasse zelfs nog een behandeling kunnen geven. Met file_get_contents() is het nogal een lokaal gebeuren en kun je weinig meer dan hier en nu een bestand byte-voor-byte van dezelfde server plukken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 13:49:20
Quote Anchor link
Oke, thanks... kom ik als laatste nog heel even terug op het require verhaal...
Waarom kun je dan geen require method in je filesystem opnemen? Dan zou je bijv. in je autoloader gebruik kunnen maken van het filesystem:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

function autoload($class) {
  // bestand opbouwen
  $this->file_system->require($file);
}


?>

Wat is hier dan niet goed aan?
Gewijzigd op 25/10/2013 13:49:45 door Ozzie PHP
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 13:54:22
Quote Anchor link
De autoloader laadt code, het file system laadt bestanden.

Ik begrijp je vraag wel, maar ik zou dat niet op één grote hoop vegen. Je krijgt anders een onoplosbare vicieuze cirkel: de autoloader heeft de FileSystem-klasse nodig om klassen te laden, maar zonder de FileSystem-klasse kan de autoloader de FileSystem-klasse zelf niet laden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/10/2013 14:05:05
Quote Anchor link
Ward van der Put op 25/10/2013 13:54:22:
... een onoplosbare vicieuze cirkel: de autoloader heeft de FileSystem-klasse nodig om klassen te laden, maar zonder de FileSystem-klasse kan de autoloader de FileSystem-klasse zelf niet laden.

Haha, lol... je kan natuurlijk ook de FileSystem class even handmatig requiren in de bootstrap :)

Ward van der Put op 25/10/2013 13:54:22:
De autoloader laadt code, het file system laadt bestanden.

Ah, oké. Hier heb je inderdaad een punt. Hoewel die code natuurlijk ook gewoon in een file staat... alleen je haalt de inhoud niet op, maar je parse't m. Dan zou je dus eigenlijk een parse method krijgen...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$file_system
->parse($file);
?>

Is dat misschien een ideetje? Wat vind je daar dan van?

Misschien vinden sommigen het wel muggenziften wat ik doe, maar ik probeer gewoon even te begrijpen waarom file_get_contents wel in een filesystem zou thuishoren en require niet.

Inderdaad, over het algemeen zal de autoloader alle classes inladen. Maar stel nu je hebt een framework. Ieder project/website maakt gebruikt van dat framework, maar sommige projecten vereisen aangepaste code, uitsluitend bedoeld voor dat specifieke project. Dan zou ik me bijv. kunnen voorstellen dat zo'n project een eigen bootstrap-file krijgt. Vanuit het framework zou je dan kunnen kijken of het betreffende project een bootstrap-file heeft, en zo ja...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$file_system
->parse($project_bootstrap);
?>

Zomaar een fictief voorbeeld, maar het zou kunnen toch?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/10/2013 14:14:48
Quote Anchor link
Daaraan is inderdaad gedacht: met bijvoorbeeld spl_autoload_register() registreer je autoloaders bij PHP zelf. Daarmee krijg je een soort include-pad: wordt een klasse niet gevonden door de laatst geregistreerde autoloader, dan wordt de op één na laatst geregistreerde autoloader aan het werk gezet. Zo kun je dus verschillende oplossingen/projecten/frameworks stapelen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.