First <li>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jens B

Jens B

25/01/2011 12:08:55
Quote Anchor link
Hallo Allemaal..

Thnx to phphulp ben ik al heel wat stappen verder..
Ik blijf lekker gewoon de kleine dingetjes vragen om voor mezelf meer kennis op te doen..
Alle vragen die ik stel lijken heel makkelijk (zijn ze waarschijnlijk ook), maar het gaat me om de basiskennis..
Ondertussen google ik lekker verder..

Wie kan me hier mee helpen?

<ul class="staffeloverzicht">
<li rel="100">

</li>
<li rel="7800" >

</li>
</ul>

Ik wil de ul met de class=staffeloverzicht aanroepen, en ik wil een class toevoegen aan de eerste li

Ik google ondertussen verder.. Maar is er hier een snelle vogel die me kan helpen?
Altijd leuk toch die kleine oplossingen :)?


Dankjewel !
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 15:37:13
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 12:16:11
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<ul class="staffeloverzicht">
  <li rel="100" class="li_class">bla</li>
  <li rel="7800" >blabla</li>
</ul>

css:

ul.staffeloverzicht {
  font-size:30px;
}

li.li_class {
  color:red;
}
Gewijzigd op 25/01/2011 12:16:54 door Ozzie PHP
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 12:25:19
Quote Anchor link
css:
ul.staffeloverzicht li:first-child {
background:red;
}

Dat zou een fijnere optie zijn, gezien ik niets in de html kan toevoegen! Bedankt voor je reactie.. Maar ik bedoel eigenlijk een stukje php..
Het is geen optie om in de li even class="naam" te typen..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:02:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan eerder moet kijken naar javascript / jquery.

http://api.jquery.com/addClass/
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 13:24:23
Quote Anchor link
Hey Ozzie,

Met javascript lukt het me wel.. Maar het liefste doe ik het in de php serverside :)..
Dat is iets veiliger toch ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:31:16
Quote Anchor link
Dit lijkt me niet iets wat je met PHP doet.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 13:45:17
Quote Anchor link
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 13:46:19
Quote Anchor link
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo
Gewijzigd op 25/01/2011 13:46:34 door Tim Fendt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 14:19:14
Quote Anchor link
Wouter J op 25/01/2011 13:45:17:
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.


Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen???? En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Tim Fendt op 25/01/2011 13:46:19:
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo


Iets met een klok en een klepel...
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 14:21:44
Quote Anchor link
Had verkeerd gelezen en dacht dat hij dit in een while loop had staan.

dan had je dit wel kunnen gebruiken
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:17:14
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Je moet proberen alles zo te scripten dat als je JS uit hebt staan je geen belangrijke dingen mist.
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen????

Inderdaad. In de scripttalen wereld is er nog niet echt een oplossing voor dit geval. Wat je zou kunnen doen is de eerste een class meegeven, maar dat had jij al gezegd.
Wat je verder nog zou kunnen doen is je verdiepen in JS en zelf een JS scriptje schrijven zonder dat er jQuery nodig is.
Dan zal de js code zoiets worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<ul id="nav">
  <li>Item 1</li>
  <li>Item 2</li>
  <li>Item 3</li>
  <li>Item 4</li>
</ul>
<script type="text/javascript">
  var id;

  id = document.getElementsByTagName('li')[0];

  id.className = 'red';
</script>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:23:38
Quote Anchor link
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:31:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP:
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)

Ik raad eerst een class aan...

Maar het ligt hem vooral in het feit dat hier zo makkelijk jQuery gebruiken wordt gezegd. jQuery is wel een file vam 77kb. Dus als je het voor 1 zo'n simpel ding moet gebruiken is het nergens voor nodig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:38:00
Quote Anchor link
Heel interessant dat je dit zegt Wouter, want ik heb deze discussie hier ook al eerder gevoerd. Ik ben zelf ook van mening dat je niet te snel naar jQuery zou moeten grijpen, maar de meesten hier zijn er van overtuigd dat je dat wel moet doen.

Je kunt dat jQuery bestand overigens op de een of andere manier comprimeren, maar ik heb geen flauw idee hoe... en volgens mij velen met mij. De grap is dat mensen vaak zeggen dat jQuery maar 26kb is of zo, maar dat is helemaal niet zo, tenzij je het comprimeert... maar niemand weet hoe dat werkt als je het mij vraagt.
 

25/01/2011 16:42:00
Quote Anchor link
Als je gewoon jQuery gebruikt die bij google gehost staat dan kan je soms nog data besparen. Doordat jQuery bij google gehost staat hoeft die maar één keer gedownload worden. Daarna blijft die in de cache staan.
Verder staan er op je website vast en zeker plaatjes, plaatjes zijn toch snel groter dan jQuery is.
En natuurlijk het mooiste is dat jQuery zorgt dat mensen die niet zo goed zijn in javascript geen oznin dingen gaan schrijven doordat ze één simpele methode kunnen gebruiken.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 17:39:39
Quote Anchor link
Ik heb even een test gedaan met Speed tracer en het verschil tussen de code van google (link) en jquery (link) is bij een eerste bezoek 1 seconden in het voordeel van de jquery. Het tweede bezoek en de andere is het 1 seconden in het voordeel van google code.
Edit:
allebei de files worden opgeslagen in de cache


Als je dus veel terug kerende bezoekers hebt kun je beter die code van google hebben. Zelf vind ik dit niet geslaagd, aangezien je afhankelijk bent van een andere host. Ik heb zelf een sub domein vol met dit soort scripts en libary's staan en daar link ik de hele tijd naar terug.
Gewijzigd op 25/01/2011 17:41:16 door Wouter J
 
Joakim Broden

Joakim Broden

25/01/2011 19:24:44
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet via php kunnen.

Als hij relevante code laat zien hoe hij de ul opbouwt komen we verder.

Tevens zou dit kunnen zoals Tim zei als het in een while staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$i
= 1;
while() {
    $class = '';

    if($i == 1) {
        $class = 'class="first"';
    }


    echo '<li '.$class.'>Lorem ipsum</li>';
}

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 20:11:21
Quote Anchor link
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

26/01/2011 09:11:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 20:11:21:
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.


Als hij het zelf maakt waarom zou hij de php/html dan niet kunnen bewerken? Vaak moet je verder kijken dan je neus lang is.

DAAROM ZEG IK ALS HIJ DE RELEVANTE CODE PLAATS KUNNEN WE MEER.
Gewijzigd op 26/01/2011 09:11:57 door Joakim Broden
 
Jens B

Jens B

26/01/2011 11:40:41
Quote Anchor link
Ik snap dat jullie meer code willen, maar waarom is dat ?
Een soort basis functie van een webshop ( waarvan ik geen broncode heb) zorgt ervoor dat er uit een xml bestand wat gegevens worden gehaalt.

Ik zie niet hoe de opbouw is, ik zie alleen wat het eindresultaat is op de pagina, en dat laat ik jullie in de begin post zien..

Mijn vraag is best simpel..
Ik heb een UL waar ik de class van heb.. ik kan dus die UL in php aanroepen op de volgende manier..

$DeUL = str_get_html(parent::$html)->find('UL[class=staffeloverzicht]', 0);

Nu heb ik de UL, ik ging er even vanuit dat ik vanuit hier toch makkelijk aan zou moeten kunnen geven dat ik een class wil geven aan zijn eerste item ( LI )

:)

LETOP: ik ben pas met php aan het klooien sinds 2 weekjes nu, en snappen doe ik nog helemaal niet, ik heb via hier wat hulp kunnen krijgen met basisvraagjes.. maar het zou zomaqar kunnen dat wat ik vraag helemaal niet zo makkelijk is ! Ik weet dat niet ..

Maar is het een vreemde vraag?

Tot zover harstikke bedankt voor het meedenken, en sorry als ik onduidelijk in mijn vraag was/ben!
 

26/01/2011 11:56:21
Quote Anchor link
Verander UL[class=staffeloverzicht] in UL[class=staffeloverzicht]/li[1] en je hebt als het goed is je eerste li element.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.