First <li>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jens B

Jens B

25/01/2011 12:08:55
Quote Anchor link
Hallo Allemaal..

Thnx to phphulp ben ik al heel wat stappen verder..
Ik blijf lekker gewoon de kleine dingetjes vragen om voor mezelf meer kennis op te doen..
Alle vragen die ik stel lijken heel makkelijk (zijn ze waarschijnlijk ook), maar het gaat me om de basiskennis..
Ondertussen google ik lekker verder..

Wie kan me hier mee helpen?

<ul class="staffeloverzicht">
<li rel="100">

</li>
<li rel="7800" >

</li>
</ul>

Ik wil de ul met de class=staffeloverzicht aanroepen, en ik wil een class toevoegen aan de eerste li

Ik google ondertussen verder.. Maar is er hier een snelle vogel die me kan helpen?
Altijd leuk toch die kleine oplossingen :)?


Dankjewel !
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 15:00:59
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 12:16:11
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<ul class="staffeloverzicht">
  <li rel="100" class="li_class">bla</li>
  <li rel="7800" >blabla</li>
</ul>

css:

ul.staffeloverzicht {
  font-size:30px;
}

li.li_class {
  color:red;
}
Gewijzigd op 25/01/2011 12:16:54 door Ozzie PHP
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 12:25:19
Quote Anchor link
css:
ul.staffeloverzicht li:first-child {
background:red;
}

Dat zou een fijnere optie zijn, gezien ik niets in de html kan toevoegen! Bedankt voor je reactie.. Maar ik bedoel eigenlijk een stukje php..
Het is geen optie om in de li even class="naam" te typen..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:02:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan eerder moet kijken naar javascript / jquery.

http://api.jquery.com/addClass/
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 13:24:23
Quote Anchor link
Hey Ozzie,

Met javascript lukt het me wel.. Maar het liefste doe ik het in de php serverside :)..
Dat is iets veiliger toch ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:31:16
Quote Anchor link
Dit lijkt me niet iets wat je met PHP doet.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 13:45:17
Quote Anchor link
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 13:46:19
Quote Anchor link
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo
Gewijzigd op 25/01/2011 13:46:34 door Tim Fendt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 14:19:14
Quote Anchor link
Wouter J op 25/01/2011 13:45:17:
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.


Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen???? En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Tim Fendt op 25/01/2011 13:46:19:
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo


Iets met een klok en een klepel...
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 14:21:44
Quote Anchor link
Had verkeerd gelezen en dacht dat hij dit in een while loop had staan.

dan had je dit wel kunnen gebruiken
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:17:14
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Je moet proberen alles zo te scripten dat als je JS uit hebt staan je geen belangrijke dingen mist.
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen????

Inderdaad. In de scripttalen wereld is er nog niet echt een oplossing voor dit geval. Wat je zou kunnen doen is de eerste een class meegeven, maar dat had jij al gezegd.
Wat je verder nog zou kunnen doen is je verdiepen in JS en zelf een JS scriptje schrijven zonder dat er jQuery nodig is.
Dan zal de js code zoiets worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<ul id="nav">
  <li>Item 1</li>
  <li>Item 2</li>
  <li>Item 3</li>
  <li>Item 4</li>
</ul>
<script type="text/javascript">
  var id;

  id = document.getElementsByTagName('li')[0];

  id.className = 'red';
</script>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:23:38
Quote Anchor link
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:31:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP:
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)

Ik raad eerst een class aan...

Maar het ligt hem vooral in het feit dat hier zo makkelijk jQuery gebruiken wordt gezegd. jQuery is wel een file vam 77kb. Dus als je het voor 1 zo'n simpel ding moet gebruiken is het nergens voor nodig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:38:00
Quote Anchor link
Heel interessant dat je dit zegt Wouter, want ik heb deze discussie hier ook al eerder gevoerd. Ik ben zelf ook van mening dat je niet te snel naar jQuery zou moeten grijpen, maar de meesten hier zijn er van overtuigd dat je dat wel moet doen.

Je kunt dat jQuery bestand overigens op de een of andere manier comprimeren, maar ik heb geen flauw idee hoe... en volgens mij velen met mij. De grap is dat mensen vaak zeggen dat jQuery maar 26kb is of zo, maar dat is helemaal niet zo, tenzij je het comprimeert... maar niemand weet hoe dat werkt als je het mij vraagt.
 

25/01/2011 16:42:00
Quote Anchor link
Als je gewoon jQuery gebruikt die bij google gehost staat dan kan je soms nog data besparen. Doordat jQuery bij google gehost staat hoeft die maar één keer gedownload worden. Daarna blijft die in de cache staan.
Verder staan er op je website vast en zeker plaatjes, plaatjes zijn toch snel groter dan jQuery is.
En natuurlijk het mooiste is dat jQuery zorgt dat mensen die niet zo goed zijn in javascript geen oznin dingen gaan schrijven doordat ze één simpele methode kunnen gebruiken.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 17:39:39
Quote Anchor link
Ik heb even een test gedaan met Speed tracer en het verschil tussen de code van google (link) en jquery (link) is bij een eerste bezoek 1 seconden in het voordeel van de jquery. Het tweede bezoek en de andere is het 1 seconden in het voordeel van google code.
Edit:
allebei de files worden opgeslagen in de cache


Als je dus veel terug kerende bezoekers hebt kun je beter die code van google hebben. Zelf vind ik dit niet geslaagd, aangezien je afhankelijk bent van een andere host. Ik heb zelf een sub domein vol met dit soort scripts en libary's staan en daar link ik de hele tijd naar terug.
Gewijzigd op 25/01/2011 17:41:16 door Wouter J
 
Joakim Broden

Joakim Broden

25/01/2011 19:24:44
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet via php kunnen.

Als hij relevante code laat zien hoe hij de ul opbouwt komen we verder.

Tevens zou dit kunnen zoals Tim zei als het in een while staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$i
= 1;
while() {
    $class = '';

    if($i == 1) {
        $class = 'class="first"';
    }


    echo '<li '.$class.'>Lorem ipsum</li>';
}

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 20:11:21
Quote Anchor link
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

26/01/2011 09:11:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 20:11:21:
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.


Als hij het zelf maakt waarom zou hij de php/html dan niet kunnen bewerken? Vaak moet je verder kijken dan je neus lang is.

DAAROM ZEG IK ALS HIJ DE RELEVANTE CODE PLAATS KUNNEN WE MEER.
Gewijzigd op 26/01/2011 09:11:57 door Joakim Broden
 
Jens B

Jens B

26/01/2011 11:40:41
Quote Anchor link
Ik snap dat jullie meer code willen, maar waarom is dat ?
Een soort basis functie van een webshop ( waarvan ik geen broncode heb) zorgt ervoor dat er uit een xml bestand wat gegevens worden gehaalt.

Ik zie niet hoe de opbouw is, ik zie alleen wat het eindresultaat is op de pagina, en dat laat ik jullie in de begin post zien..

Mijn vraag is best simpel..
Ik heb een UL waar ik de class van heb.. ik kan dus die UL in php aanroepen op de volgende manier..

$DeUL = str_get_html(parent::$html)->find('UL[class=staffeloverzicht]', 0);

Nu heb ik de UL, ik ging er even vanuit dat ik vanuit hier toch makkelijk aan zou moeten kunnen geven dat ik een class wil geven aan zijn eerste item ( LI )

:)

LETOP: ik ben pas met php aan het klooien sinds 2 weekjes nu, en snappen doe ik nog helemaal niet, ik heb via hier wat hulp kunnen krijgen met basisvraagjes.. maar het zou zomaqar kunnen dat wat ik vraag helemaal niet zo makkelijk is ! Ik weet dat niet ..

Maar is het een vreemde vraag?

Tot zover harstikke bedankt voor het meedenken, en sorry als ik onduidelijk in mijn vraag was/ben!
 

26/01/2011 11:56:21
Quote Anchor link
Verander UL[class=staffeloverzicht] in UL[class=staffeloverzicht]/li[1] en je hebt als het goed is je eerste li element.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.