First <li>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jens B

Jens B

25/01/2011 12:08:55
Quote Anchor link
Hallo Allemaal..

Thnx to phphulp ben ik al heel wat stappen verder..
Ik blijf lekker gewoon de kleine dingetjes vragen om voor mezelf meer kennis op te doen..
Alle vragen die ik stel lijken heel makkelijk (zijn ze waarschijnlijk ook), maar het gaat me om de basiskennis..
Ondertussen google ik lekker verder..

Wie kan me hier mee helpen?

<ul class="staffeloverzicht">
<li rel="100">

</li>
<li rel="7800" >

</li>
</ul>

Ik wil de ul met de class=staffeloverzicht aanroepen, en ik wil een class toevoegen aan de eerste li

Ik google ondertussen verder.. Maar is er hier een snelle vogel die me kan helpen?
Altijd leuk toch die kleine oplossingen :)?


Dankjewel !
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 00:13:52
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 12:16:11
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<ul class="staffeloverzicht">
  <li rel="100" class="li_class">bla</li>
  <li rel="7800" >blabla</li>
</ul>

css:

ul.staffeloverzicht {
  font-size:30px;
}

li.li_class {
  color:red;
}
Gewijzigd op 25/01/2011 12:16:54 door Ozzie PHP
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 12:25:19
Quote Anchor link
css:
ul.staffeloverzicht li:first-child {
background:red;
}

Dat zou een fijnere optie zijn, gezien ik niets in de html kan toevoegen! Bedankt voor je reactie.. Maar ik bedoel eigenlijk een stukje php..
Het is geen optie om in de li even class="naam" te typen..
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:02:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan eerder moet kijken naar javascript / jquery.

http://api.jquery.com/addClass/
 
Jens B

Jens B

25/01/2011 13:24:23
Quote Anchor link
Hey Ozzie,

Met javascript lukt het me wel.. Maar het liefste doe ik het in de php serverside :)..
Dat is iets veiliger toch ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:31:16
Quote Anchor link
Dit lijkt me niet iets wat je met PHP doet.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 13:45:17
Quote Anchor link
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 13:46:19
Quote Anchor link
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo
Gewijzigd op 25/01/2011 13:46:34 door Tim Fendt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 14:19:14
Quote Anchor link
Wouter J op 25/01/2011 13:45:17:
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.


Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen???? En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Tim Fendt op 25/01/2011 13:46:19:
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo


Iets met een klok en een klepel...
 
Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 14:21:44
Quote Anchor link
Had verkeerd gelezen en dacht dat hij dit in een while loop had staan.

dan had je dit wel kunnen gebruiken
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:17:14
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Je moet proberen alles zo te scripten dat als je JS uit hebt staan je geen belangrijke dingen mist.
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen????

Inderdaad. In de scripttalen wereld is er nog niet echt een oplossing voor dit geval. Wat je zou kunnen doen is de eerste een class meegeven, maar dat had jij al gezegd.
Wat je verder nog zou kunnen doen is je verdiepen in JS en zelf een JS scriptje schrijven zonder dat er jQuery nodig is.
Dan zal de js code zoiets worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<ul id="nav">
  <li>Item 1</li>
  <li>Item 2</li>
  <li>Item 3</li>
  <li>Item 4</li>
</ul>
<script type="text/javascript">
  var id;

  id = document.getElementsByTagName('li')[0];

  id.className = 'red';
</script>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:23:38
Quote Anchor link
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:31:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP:
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)

Ik raad eerst een class aan...

Maar het ligt hem vooral in het feit dat hier zo makkelijk jQuery gebruiken wordt gezegd. jQuery is wel een file vam 77kb. Dus als je het voor 1 zo'n simpel ding moet gebruiken is het nergens voor nodig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:38:00
Quote Anchor link
Heel interessant dat je dit zegt Wouter, want ik heb deze discussie hier ook al eerder gevoerd. Ik ben zelf ook van mening dat je niet te snel naar jQuery zou moeten grijpen, maar de meesten hier zijn er van overtuigd dat je dat wel moet doen.

Je kunt dat jQuery bestand overigens op de een of andere manier comprimeren, maar ik heb geen flauw idee hoe... en volgens mij velen met mij. De grap is dat mensen vaak zeggen dat jQuery maar 26kb is of zo, maar dat is helemaal niet zo, tenzij je het comprimeert... maar niemand weet hoe dat werkt als je het mij vraagt.
 

25/01/2011 16:42:00
Quote Anchor link
Als je gewoon jQuery gebruikt die bij google gehost staat dan kan je soms nog data besparen. Doordat jQuery bij google gehost staat hoeft die maar één keer gedownload worden. Daarna blijft die in de cache staan.
Verder staan er op je website vast en zeker plaatjes, plaatjes zijn toch snel groter dan jQuery is.
En natuurlijk het mooiste is dat jQuery zorgt dat mensen die niet zo goed zijn in javascript geen oznin dingen gaan schrijven doordat ze één simpele methode kunnen gebruiken.
 
Wouter J

Wouter J

25/01/2011 17:39:39
Quote Anchor link
Ik heb even een test gedaan met Speed tracer en het verschil tussen de code van google (link) en jquery (link) is bij een eerste bezoek 1 seconden in het voordeel van de jquery. Het tweede bezoek en de andere is het 1 seconden in het voordeel van google code.
Edit:
allebei de files worden opgeslagen in de cache


Als je dus veel terug kerende bezoekers hebt kun je beter die code van google hebben. Zelf vind ik dit niet geslaagd, aangezien je afhankelijk bent van een andere host. Ik heb zelf een sub domein vol met dit soort scripts en libary's staan en daar link ik de hele tijd naar terug.
Gewijzigd op 25/01/2011 17:41:16 door Wouter J
 
Joakim Broden

Joakim Broden

25/01/2011 19:24:44
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet via php kunnen.

Als hij relevante code laat zien hoe hij de ul opbouwt komen we verder.

Tevens zou dit kunnen zoals Tim zei als het in een while staat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$i
= 1;
while() {
    $class = '';

    if($i == 1) {
        $class = 'class="first"';
    }


    echo '<li '.$class.'>Lorem ipsum</li>';
}

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 20:11:21
Quote Anchor link
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

26/01/2011 09:11:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 20:11:21:
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.


Als hij het zelf maakt waarom zou hij de php/html dan niet kunnen bewerken? Vaak moet je verder kijken dan je neus lang is.

DAAROM ZEG IK ALS HIJ DE RELEVANTE CODE PLAATS KUNNEN WE MEER.
Gewijzigd op 26/01/2011 09:11:57 door Joakim Broden
 
Jens B

Jens B

26/01/2011 11:40:41
Quote Anchor link
Ik snap dat jullie meer code willen, maar waarom is dat ?
Een soort basis functie van een webshop ( waarvan ik geen broncode heb) zorgt ervoor dat er uit een xml bestand wat gegevens worden gehaalt.

Ik zie niet hoe de opbouw is, ik zie alleen wat het eindresultaat is op de pagina, en dat laat ik jullie in de begin post zien..

Mijn vraag is best simpel..
Ik heb een UL waar ik de class van heb.. ik kan dus die UL in php aanroepen op de volgende manier..

$DeUL = str_get_html(parent::$html)->find('UL[class=staffeloverzicht]', 0);

Nu heb ik de UL, ik ging er even vanuit dat ik vanuit hier toch makkelijk aan zou moeten kunnen geven dat ik een class wil geven aan zijn eerste item ( LI )

:)

LETOP: ik ben pas met php aan het klooien sinds 2 weekjes nu, en snappen doe ik nog helemaal niet, ik heb via hier wat hulp kunnen krijgen met basisvraagjes.. maar het zou zomaqar kunnen dat wat ik vraag helemaal niet zo makkelijk is ! Ik weet dat niet ..

Maar is het een vreemde vraag?

Tot zover harstikke bedankt voor het meedenken, en sorry als ik onduidelijk in mijn vraag was/ben!
 

26/01/2011 11:56:21
Quote Anchor link
Verander UL[class=staffeloverzicht] in UL[class=staffeloverzicht]/li[1] en je hebt als het goed is je eerste li element.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.