formmail php.ini

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick kruidbos

patrick kruidbos

10/03/2016 21:27:26
Quote Anchor link
m'n laaste bericht.
heb het voor me kaar heb een smtp server geïnstalleerd en ingesteld. als ik via https://www.wormly.com/test_smtp_server test kom de mail inderdaad in mijn postvak van gmail.

maar wat moet ik nu gebruiken om dus via mijn php server aanspraak te maken op de gegevens.

[MAIL FUNCTION]
; For win32 only
smtp = **knip**
smtp_port = 25

nu heb ik een formulier klaar.
wat voor php code moet ik nu gebruiken om de mail function in mijn php.ini op te roepen en te verzenden.
Gewijzigd op 10/03/2016 21:43:38 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 06:24:11
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2016 21:34:40
Quote Anchor link
Verdiep je eerst eens in PHP hoe je een formulier moet afhandelen.
Dan kan je met phpMailer of mail de mail versturen.

Overigens, ik heb al eerder vandaag iemand anders al een opzet gegeven van een script om te mailen. Het is vrij simplistisch gebouwd, terwijl je nog naar diverse bijzaken moet kijken zoals de veiligheid.

Denk aan anti-flooding, beveiliging tegen mailheader-injection, CSRF, captcha's met overtypbare codes.
Gewijzigd op 10/03/2016 21:41:34 door - Ariën -
 
Patrick kruidbos

patrick kruidbos

10/03/2016 21:48:04
Quote Anchor link
je mag ale berichten wel verwijden. het werkt al naar veel gepuzzel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2016 21:51:03
Quote Anchor link
Misschien handig om de oplossing te vertellen?
Verder verwijderen we geen topics of berichten, tenzij het een goed gegronde reden heeft.

Lees ook even je PM, als je dat nog niet gedaan hebt.
Gewijzigd op 10/03/2016 21:51:23 door - Ariën -
 
Patrick kruidbos

patrick kruidbos

10/03/2016 22:09:15
Quote Anchor link
heb van internet een standaar formulier gedownload met de formmail.php ingesteld en ik had mail. wel naar dat ik een smtp server heb geinstaleerd heb. pm? zal eens kijken
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2016 22:12:06
Quote Anchor link
Privé-bericht. Zie knopje met de praatwolkjes linksboven.
 
Patrick kruidbos

patrick kruidbos

10/03/2016 22:48:55
Quote Anchor link
je hebt bericht
 
Patrick kruidbos

patrick kruidbos

13/03/2016 12:55:00
Quote Anchor link
Ik heb sendmail de bij opgezet en ingesteld en funcioneerd goed.
nu kan ik maar 1 formulier versturen per uur ofzo.

dan krijg ik melding van gmail dat de e-mails van mijn ip is geblokkeerd. om dat ze vermoedens hebben dat het spam is. hoe zou ik dat op kunnen lossen.

Gebruik qk smtp server met relay naar gmail.
met gebruikersnaam en wachtwoord
Gewijzigd op 13/03/2016 14:42:49 door patrick kruidbos
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/03/2016 13:16:12
Quote Anchor link
Vanaf waar verstuur je mail waar naartoe? En met welk doel?

Zelf een SMTP-server draaien vanaf je lokale bak (die bereikbaar is via internet?) lijkt mij een redelijk paardenmiddel om lokaal mailtjes te kunnen testen, als dat je plan is. Ook je ISP is hier meestal niet blij mee.

Je bent zo gefocussed op een oplossing dat je wellicht vergeet dat, om jou goed advies te geven, we in eerste instantie een beeld moeten kunnen vormen van je probleem, en dat is ... ?

Al enkele topics doe je verwoede pogingen om een soort van contactformulier werkende te krijgen, zo te zien is het jouw bedoeling om vanuit thuis je website ook te hosten. Ik zou een van de twee dingen doen:
- maak gebruik van de SMTP-server van je ISP, of, wellicht beter,
- neem ergens een goedkoop hosting pakket (shared hosting of wat dan ook)

Met PHPMailer is dit (mailen via je ISP) in een handomdraai ingesteld. Je hoeft hiertoe niet zelf een SMTP-server te draaien...

Snor de SMTP-gegevens van je ISP eens op. Ik zit bij UPC/Ziggo en heb een lokale WAMP installatie. Met behulp van PHPMailer (met enkel de drie eerder genoemde bestanden) kan ik via mijn ISP mailen. Dit is absoluut niet moeilijk.

Ik zou het in jouw geval ook niet complexer maken dan strict noodzakelijk.
Gewijzigd op 14/03/2016 13:17:10 door Thomas van den Heuvel
 
Patrick kruidbos

patrick kruidbos

15/03/2016 16:28:38
Quote Anchor link
naar lezen en googelen heb ik het aan de praat gekregen en ook inderdaad al 2 spammer hackers geblokeerd.

formulieren werken perfect nu. account nu hotmail.com

geen erros of blokkades meer elk mailtje komt nu perfect in me postvak.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.