Foutmelding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wouter W

Wouter W

03/09/2012 13:46:20
Quote Anchor link
ik krijg deze foutmelding bij onderstaand script:
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in....
er wordt verwezen naar de while regel in de foutmelding. De veroorzaker is de where regel in mijn select. als ik die regel weg haal, werkt het script normaal. weet iemand wat ik hier fout doe?
mijn bedoeling is dat alleen een record uit de database geselecteerd wordt als de einddatum over 60 dagen is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?PHP

$zestig_dagen_terug
= mktime() - 60;
$result = mysql_query (    "SELECT
                            COALESCE( klant.klant_bedrijf,
                            klant.klant_achternaam ) AS naam,
                            product.prod_omschrijving AS omschrijving,
                            klant.klant_van AS van,
                            product.prod_ingang_datum AS ingangdatum,
                            product.prod_eind_datum AS einddatum
                        FROM producten AS product
                        JOIN klanten AS klant ON klant.klant_id = product.prod_klant_id
                        WHERE einddatum = '.$zestig_dagen_terug'"
);

include 'functions.php';

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    $naam = $row["naam"];
    $omschrijving = $row["omschrijving"];
    $ingangdate = date_create($row["ingangdatum"]);
    $einddate = date_create($row["einddatum"]);
    $ingangdatum = date_format($ingangdate, 'd-m-Y');
    $einddatum = date_format($einddate, 'd-m-Y');

    echo $naam . ' ' . $ingangdatum . ' t/m ' . $einddatum . '<BR/>';
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:19:39
 
Wouter J

Wouter J

03/09/2012 13:48:47
Quote Anchor link
Waarschijnlijk gaat er iets fout in je query. Voeg goede foutafhandeling, zoals je kunt zien op http://github.com/WouterJ/sql-boilerplate/blob/master/MySQL , en je ult zien wat er fout gaat.
 
Wouter W

Wouter W

03/09/2012 14:10:21
Quote Anchor link
bedankt voor je reactie. alleen je link werkt niet.
ik vind het echt vreemd, want het hele script werkt, behalve als ik de WHERE regel toevoeg.
 
Remco nvt

Remco nvt

03/09/2012 14:16:22
Quote Anchor link
De link van Wouter J: https://github.com/WouterJ/sql-boilerplate/tree/master/mysql

Doe in elk geval je vars buiten quotes.
Daarnaast: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/date-and-time-functions.html#function_date-add

Dat werkt denk wat beter :)
 
Erwin H

Erwin H

03/09/2012 16:15:49
Quote Anchor link
Wouter W op 03/09/2012 14:10:21:
bedankt voor je reactie. alleen je link werkt niet.
ik vind het echt vreemd, want het hele script werkt, behalve als ik de WHERE regel toevoeg.

Niets vreemds aan, want die WHERE regel is waar het fout gaat. Die regel is namelijk fout en blaast je query op. Haal je die weg, dan werkt de query wel en gaat het goed.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
WHERE einddatum = '.$zestig_dagen_terug'");
?>

Wat fout is, is die punt in de regel. Ofwel weghalen, ofwel (veel beter!) variabelen buiten quotes halen zoals hierboven al aangegeven.
Gewijzigd op 03/09/2012 16:16:56 door Erwin H
 
Wouter W

Wouter W

03/09/2012 17:14:12
Quote Anchor link
Dan zou het zo zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?PHP
WHERE einddatum =  $zestig_dagen_terug
?>

maar dat werkt ook niet.
 
Reshad F

Reshad F

03/09/2012 17:16:14
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$result
= mysql_query (    "SELECT
                            COALESCE( klant.klant_bedrijf,
                            klant.klant_achternaam ) AS naam,
                            product.prod_omschrijving AS omschrijving,
                            klant.klant_van AS van,
                            product.prod_ingang_datum AS ingangdatum,
                            product.prod_eind_datum AS einddatum
                        FROM producten AS product
                        JOIN klanten AS klant ON klant.klant_id = product.prod_klant_id
            WHERE einddatum =  '"
. $zestig_dagen_terug . "'");
            
?>
Gewijzigd op 03/09/2012 17:17:57 door Reshad F
 
Erwin H

Erwin H

03/09/2012 17:24:59
Quote Anchor link
Wouter W op 03/09/2012 17:14:12:
Dan zou het zo zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?PHP
WHERE einddatum =  $zestig_dagen_terug
?>

maar dat werkt ook niet.

Wat zit er voor waarde in $zestig_dagen_terug dan?
 
Wouter W

Wouter W

03/09/2012 19:21:22
Quote Anchor link
Erwin H op 03/09/2012 17:24:59:
Wouter W op 03/09/2012 17:14:12:
Dan zou het zo zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?PHP
WHERE einddatum =  $zestig_dagen_terug
?>

maar dat werkt ook niet.

Wat zit er voor waarde in $zestig_dagen_terug dan?


deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?PHP
$zestig_dagen_terug
= mktime() - 60;
?>

dit om alleen de rijen te retourneren waarvan de einddatum over 60 dagen is.
 
Erwin H

Erwin H

03/09/2012 21:55:15
Quote Anchor link
En dat gaat er dus mis....
Een datum in SQL dien je als string in te voeren. Dus je moet de datum formateren in de vorm yyyy-mm-dd. En dan als string, dus tussen quotes. Een getal zal je een warning opleveren, wat je had kunnen zien als je correcte foutafhandeling had gehad....
Een andere tip, probeer je queries eens in phpmyadmin of de commandline tool van MySQL. Is een stuk makkelijker om te testen en fouten te ontdekken.
 
Wouter W

Wouter W

03/09/2012 22:25:22
Quote Anchor link
ok, maar ik wil graag het weergegeven hebben als dd-mm-yyyy.
 
Erwin H

Erwin H

03/09/2012 22:29:28
Quote Anchor link
Daar heb je formatting formules voor (zowel php als sql). In de database staat het als yyyy-mm-dd.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/09/2012 22:32:19
Quote Anchor link
DATE_FORMAT() in MySQL...

Toevoeging op 03/09/2012 22:32:28:

DATE_FORMAT() in MySQL...
 
Remco nvt

Remco nvt

03/09/2012 22:40:17
Quote Anchor link
Daarnaast zou ik gewoon je datum in een DateTime object zetten. Kan je er alles mee wat je wilt.
 
Wouter W

Wouter W

03/09/2012 22:59:19
Quote Anchor link
DateTime object?? niet te snel luitjes, mijn vragen staan echt in "beginnen met PHP" :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/09/2012 23:18:59
Quote Anchor link
Gewoon DATE_FORMAT in je SELECT-query gebruiken. Genoeg leesvoer op Google...
 
Write Down

Write Down

03/09/2012 23:23:59
Quote Anchor link
Wouter W op 03/09/2012 22:59:19:
DateTime object?? niet te snel luitjes, mijn vragen staan echt in "beginnen met PHP" :)


Eerst en vooral, is je probleem intussen al opgelost? In elk geval, zou ik je wat gaan verdiepen in SQL. Je weet wel hoe er een select statement volledig uitziet, maar bent duidelijk nog niet op de hoogte van alle functies.

Vooral de datumfuncties moet je zeker eens grondig bekijken. Bekijk bijvoorbeeld dit artikel eens.

Overigens moet je echt geen schrik hebben om soms eens een class te gebruiken. Er is een verschil tussen object gericht programmeren en gebruik maken van classes. Dat laatste is vaak niet zo moeilijk.

Bekijk bijvoorbeeld eens de PHP Data/Time manual. Als je even wat rond klikt, en de voorbeelden bekijkt, zie je dat dit niet erg extreem moeilijk is.

Of je nu DateTime moet gebruiken of niet, kan ik niet gelijk bepalen uit dit topic. Als het werkelijk enkel gaat om iets in de WHERE dat met date te maken heeft, en nergens elders in de SELECT kan je het prima oplossen met de functies die MySQL biedt.
Gewijzigd op 03/09/2012 23:24:21 door Write Down
 
Wouter W

Wouter W

04/09/2012 08:11:29
Quote Anchor link
Allen, bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties. ik begrijp heel goed dat er genoeg te vinden is op Google. ik probeer ook altijd eerst mijn vragen zelf te beantwoorden via deze weg. mijn probleem is dat ik regelmatig klok en klepel momenten mis...... :) En juist op die momenten ben ik heel blij met een forum zoals deze en mensen die de tijd en moeite willen nemen om iets goed uit te willen leggen.

nu inhoudelijk, ik ga vandaag verder probere met DATA_FORMAT en post mijn uitkomst hier weer even.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/09/2012 08:55:26
Quote Anchor link
DATE-FORMAT() ;-)
 
Wouter W

Wouter W

04/09/2012 08:57:15
Quote Anchor link
slipt of a finger :) je hebt helemaal gelijk. loop ik ook vaak tegen aan, hele kleine tikfoutjes en die zijn nou net funest hierin :)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

04/09/2012 09:10:54
Quote Anchor link
- Aar - op 04/09/2012 08:55:26:
DATE-FORMAT() ;-)

Euh, DATE_FORMAT() ;-)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.