GD2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL)

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties." Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Je komt te werken binnen PostNL Logistic Solutions. Daar gaan we net wat verder dan een standaardpakket of brief. Het gaat bijvoorbeeld om gekoeld vervoer van medicijnen (Health), Warehousing (Fulfilment), het leveren binnen hele strakke tijdvakken

Bekijk vacature »

Sr Outsystems Ontwikkelaar ERP Javascript C# / C#

Wie wordt jouw werkgever?: Wij ontwikkelen ERP systemen. Ben jij een gedreven Outsystems Ontwikkelaar? Heb je kennis van C#? Vaste baan: Sr Outsystems Ontwikkelaar ERP C# 3.500 - 4.200 Senior Outsystems Ontwikkelaar Wij ontwikkelen ERP systemen voor bouworganisaties. Dit doen wij tegen de hoogst mogelijke kwaliteit. Werken bij ons betekent werken in een start-up omgeving met veel groei mogelijkheden. Doorleren wordt op prijs gesteld en gefaciliteerd. Daarbij geven we jou veel verantwoordelijkheden en mogelijkheden om eigen initiatieven uit te voeren. Bij ons werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer @ Utrecht

2021-07-28 iSense Fullstack .NET Developer Spreekt het werken in een complexe omgeving jou aan, waarbij de klant, de markt en het beheren van data voor interne en externe partijen aan bod komen? Solliciteer dan nu! ISPA50580 Organisatie Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Je komt terecht in een omgeving waar ze met een team van zo'n 50 collega's inzicht geven in alle speerpunten van de organisatie zoals digitalisering, KYC (Know Your Customer) en bereikbaarheid voor zowel de centrale bank als de lokale banken. Samen met collega's van Business Intelligence creëer je impactvolle datagerelateerde

Bekijk vacature »

Full Stack Developer PHP / MySQL

Over het bedrijf: Wij creëren ultramoderne digitale producten. Wil jij werken als Full Stack Developer? Heb jij ervaring met PHP? Vaste baan: Full Stack Developer PHP HBO 2.800 - 4.300 Full Stack Developer Bij ons is er een open cultuur met veel verantwoordelijkheid. We staan voor elkaar klaar, willen allemaal het beste voor onze klanten en zijn continu gericht op het verbeteren van processen en ons werk. Wij creëren digitale producten die intuïtief en boeiend zijn, maar ook de best mogelijke gebruikerservaring bieden voor de klant. Wij werken voor MKB klanten. We hebben veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling?

Bekijk vacature »

PHP Developer HBO / Symfony

Over de werkgever: Wij zijn een grote online muziekwinkel. Ben jij een ambitieuze PHP Developer? Heb je kennis van Symfony? Vaste baan: PHP Developer Symfony 2.800 - 3.700 PHP Developer Wij zijn de grootste online muziekwinkel van de Benelux, en de toekomstig grootste muziekwinkel van Europa. Met honderdduizenden pakketten die jaarlijks verstuurd worden en miljoenen unieke bezoekers per jaar zijn wij marktleider in de Benelux op het gebied van licht, geluid, muziekinstrumenten, producer- en DJ-gear. Wij bieden veel verantwoordelijkheid en ruimte voor creativiteit. Daarnaast werken we in een leuke en informele werksfeer bij een jong en dynamisch bedrijf. Wij zijn

Bekijk vacature »

DevOps Engineer PHP / PHP

Wie wordt jouw werkgever?: Wij produceren door de klant ontworpen kaarten. Ben jij een enthousiaste DevOps engineer? Heb je kennis van NodeJS en PHP? Vaste baan: DevOps Engineer PHP NodeJS 2.800 - 4.200 DevOps Engineer Wij zijn een frisse onderneming die actief is op de Nederlandse web-to-print markt, vooral als het gaat om wenskaarten. Ons bedrijf is regelmatig onderscheiden door haar innovativiteit en klantvriendelijkheid, wat we graag zo willen houden. Bij ons werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Wij staan open

Bekijk vacature »

PHP backend ontwikkelaar met Symfony kennis gezoch

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf maakt voor haar klanten aansprekende en slimme webapplicaties voor haar klanten. De mensen gaan hier informeel en sympathiek met elkaar om. De eigenaar komt vanuit een andere branche en heeft inmiddels alweer een aantal jaar gelden dit bedrijf overgenomen. Ontwikkelaars krijgen hier heel veel vrijheid om zelf invulling te geven aan hun manier van werken. Inmiddels is er weer ruimte voor een extra medewerker vanwege de groei van de organisatie. Groeien is overigens geen doel van dit bedrijf. Wel het 'blij' maken van klanten en mooie technische PHP applicaties ontwikkelen. Die houding zorgt dat ze veel aanbevelingen

Bekijk vacature »

Gezocht: Junior – Medior – Senior Outs

Bedrijfsomschrijving Heb jij net een opleiding afgerond richting IT of heb je al een paar jaar ervaring in de IT? En wil je groeien naar Outsystems Developer? Dan is dit dé kans om jezelf te ontwikkelen als Outsystems goeroe! Outsystems blijft hard groeien en deze organisatie gaat daarin mee! Er is een nieuwe vestiging geopend waar er op dit moment er 10 man werken. Ze willen zich verder uitbreiden op verschillende niveau’s, van ervaren toppers tot gedreven junioren. Een heel leuk extraatje is de mogelijkheid tot een leaseauto, wat heel tof is want het betreft een interne functie. Functieomschrijving Je

Bekijk vacature »

Senior C developer

Bedrijfsomschrijving Ben jij een C-developer die graag complexe problemen oplost en ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan vooral verder! Onze opdrachtgever levert enterprise solutions die bedoelt zijn om organisatie te helpen om de volle potentie uit hun data te halen. Door middel van realtime gegevens replicatie technologie kunnen organisaties plannen, voorspellen en reageren met de nieuwste beschikbare gegevens. De solutions worden aangedreven door log-gebaseerde Change Data Capture (CDC) technologie. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van zowel traditionele als moderne data platforms zoals: SQL server, Oracle en SAP. Dit kan naar cloud bestemmingen zoals Snowflake, AWS, Azure

Bekijk vacature »

Front-end developer

Front-end developer Hoe zou je het vinden als jouw code de ondermijnende criminaliteit een halt toeroept? Dat door jouw werk onderzoekers fraude effectief kunnen voorkomen? Onderzoekswerk zelfs leuker wordt, omdat jij slimme technieken en Gamification toepast om de onderzoeker te helpen? Hierbij krijg je alle ruimte en ondersteuning. Denk bij ons product aan de opsporingstechnologie die gebruikt wordt bij het programma Hunted. Met het verschil dat onze software effectiever, efficiënter en leuker is om mee te werken; kort gezegd beter is! Wij hebben een geavanceerde OSINT (Open Source Intelligence) tool gebouwd, waarmee onder andere AML (Anti Money Laundering) en KYC

Bekijk vacature »

Fullstack ontwikkelaar @ Delft

2020-12-23 iSense Fullstack ontwikkelaar Ben jij een ervaren Fullstack ontwikkelaar? Heb je daarbij ervaring op het gebied van Javascript en .Net Core? Lees dan verder! ISAC48652 Nieuw Organisatie Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Fullstack ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar gezocht in omgeving Deventer

Bedrijfsomschrijving Ben je als medior .NET developer op zoek naar een nieuwe inspirerende organisatie om je nog verder te verdiepen in maatwerk software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Bij deze club van gepassioneerde ontwikkelaars worden er zowel maatwerk applicaties voor klanten ontwikkelt als een eigen ontwikkelde applicatie voor de verzekeringssector. Een van de speerpunten van dit bedrijf is betrouwbaarheid, dit willen ze laten zien in hun software maar ook in hun manier van werken. Er is hier heel erg veel ruimte om jezelf te ontwikkelen, zo wordt er bij indiensttreding direct een mooi traject voor je uitgestippeld

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Infrastructure

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de applicatie ontwikkeling van klanten die zich primair bezig houden met de vitale onderdelen van Nederland, zoals transport, weg, water, spoor en gas, water en licht? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in zowel SAFE of DevOps gestuurde omgevingen als ook in omgevingen die nog werken volgens het traditionele waterval model. Als

Bekijk vacature »

Java Developer - regio Maastricht

Bouw jij mee aan de applicaties die onze klanten zo hard nodig hebben? Wil jij je als Java Developer blijven ontwikkelen in de nieuwste technologieën en state-of-the-art tooling? En help jij onze pensioenklanten mee met de implementatie van het nieuwe Pensioenakkoord? Wat ga je doen? Als Java Developer draag je mede verantwoordelijkheid voor het gehele proces van omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen en delen van kennis, problem-management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in een SAFe gestuurde omgeving. Daarnaast denk en praat je proactief mee over hoe we onze klanten nog beter

Bekijk vacature »

Sr Developer Dynamics 365 Business Central MBO HBO

Wie wordt jouw werkgever?: Wij verzorgen levering en implementatie van de ERP-software Microsoft Dynamics 365 Business Central. Ben jij een Senior Developer? Heb je ervaring met ERP of Dynamics 365 Business Central? Vaste baan: Sr Developer Dynamics 365 Business Central MBO HBO ERP 3.000 - 5.000 Senior Developer Wij houden ons als bedrijf bezig met het leveren en implementeren van het Microsoft Dynamics pakket binnen verschillende industriële sectoren. Wij zijn een veelzijdige organisatie. Je werkt voor onze eigen IT organisatie. Verder werken we met moderne technologie en staan open voor innovatie. Binnen ons open team is er een no-nonsense cultuur.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag die misschien wel erg simpel is voor iemand die wat van Linux weet, maar dat weet ik dus niet :P Hoe kan ik de nieuwste GD installeren op mijn server? Versie 2.* dus.

PHP hulp

PHP hulp

20/09/2021 00:45:30

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:21:00
Quote Anchor link
welke distro heb je? ik kan je waarschijnlijk wel helpen...

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Das snel na mn oproep in gmail topic :D

Clarkconnect, gebasseerd op Redhat:

http://dutchcamel.pointclark.net/phpinfo.php

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:26:00
Quote Anchor link
ja, draai ik ook, 2.2?

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:28:00
Quote Anchor link
het zou zo moeten werken:

cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:35:00
Quote Anchor link
2.2 ja :)

Het gaat trouwens goed t/m "./configure", dan krijg ik dit:

Quote:
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:37:00
Quote Anchor link
damn, ik wist dat cc stripped was, maar geen c-compiler? dan moet je die nog even installeren ;)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:38:00
Quote Anchor link
Hehe, nice :) Je raadt denk ik wel wat m'n volgende vraag nu is? :D

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:39:00
Quote Anchor link
ja: apt-get install gcc

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Couldn't find package gcc

Na apt-get update kan ie um wel vinden, hij is nu bezig. Hierna moet ik denk ik zo doen niet? :

cd ~
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:46:00
Quote Anchor link
jeppie - helemaal goed, en als ie errors geeft na make, moet je make install niet doen he?

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 21:01:00
Quote Anchor link
/root/gd/gd-2.0.28/gdparttopng.c:42: undefined reference to `gdImageCreateFromGd2Part'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2
[root@eurovisiononline gd-2.0.28]#

ah damn, k*tlib. heeft ie weer problemen in zn eigen c script. Is zeker niet compatible of zo? ik zal dit eens voorleggen aan wat linux-wizards, want dit weet ik ook niet

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:02:00
Quote Anchor link
Support for PNG library, JPEG library, Freetype 2.x library, Xpm library staat allemaal op 'no' nadat ik ./configure gedaan heb. Komt dat daarna nog aan te staan of moet ik dat nog appart doen?

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:06:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb net make gedaan, hele hoop tekst in beeld. Op het laatst ongeveer dit:

Quote:
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2

Lijkt me niet goed... Maar ik wacht wel even op antwoord van de opperguru :)

-edit-
Hmm is precies hetzelfde als wat je al zei, zal dus wel zeker niet goed zijn :) Tnx tot nu toe iig, ik hoor wel hoe ik het op te lossen is :)

-edit 2-
f*ck mij kutn00b dat ik ben, je kunt die tekst kopieren vanuit Putty :@ ik heb het iedere keer over zitten typen klojo dat ik ben. niet lachen :(
Gewijzigd op 03/09/2004 21:10:00 door dutchcamel

Rick

Rick

03/09/2004 21:47:00
Quote Anchor link
ROFL :P
sorrie, daar moest ik even om lachen

eventjes zlib installen en het is opgelost, dan zou het weer gewoon moeten werken :)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 22:47:00
Quote Anchor link
:) En hoe installeer ik zlib onder linux?

Ja idd, ik snap geen hol van Linux of Unix of iets in die richting :P

Rick

Rick

03/09/2004 23:20:00
Quote Anchor link
apt-get install zlib
Dat lijkt mij iig het makkelijkst :)
En anders gewoon een tarretje downloaden en die met ./configure make make install installeren :)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 23:37:00
Quote Anchor link
Hmm, zlib geinstallerd, krijg nog altijd hetzelfde.

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 08:55:00
Quote Anchor link
ja, alsof zlib niet standaard op cc draait? volgens de wizards is het de nadeligheid van cc. Je moet al die libs en hun dependencies ook nog installeren. dat ga ik nu proberen, ik post wel de resultaten. (de dependecy-tabellen op de apt-servers van pointclark zijn niet zo denderend)

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 09:03:00
Quote Anchor link
aaargh! volgens de clark-servers zijn libpng en libjpeg al "the newest version" die versies zijn al meer als een jaar oud! - dat wordt dus tarren en configgen

Edit: zlib is ook al verouderd. Alles in cc 2.2 is oeroud! Dit is niet fijn werken, ik denk dat ik mn eigen distro ga maken onderhand. Alle distro's doen k*t tegenwoordig.
Gewijzigd op 04/09/2004 09:05:00 door Joris van Rooij

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 10:39:00
Quote Anchor link
cd ~
wget http://www.gzip.org/zlib/zlib-1.2.1.tar.gz
gzip -d zlib-1.2.1.tar.gz
tar -xf zlib-1.2.1.tar
cd zlib-1.2.1
make
make install
echo "dat ging wel goed"
cd ~
wget ftp://swrinde.nde.swri.edu/pub/png/src/libpng-1.2.6.tar.gz
gzip -d libpng-1.2.6.tar.gz
tar -xf libpng-1.2.6.tar
cd libpng-1.2.6
cd scripts
cp makefile.linux ../makefile
cd ..
make
make install
echo "ok dan die is ook gelukt"
cd ~
wget http://freeware.sgi.com/source/libjpeg/libjpeg-6b.tar.gz
gzip -d libjpeg-6b.tar.gz
tar -xf libjpeg-6b.tar
cd libjpeg-6b
./configure
make
make install
echo "GVD"
cd /usr/local/man
mkdir man1
cd ~/libjpeg-6b
make install
echo "nu duggiet wel"
cd ~
wget http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/freetype/freetype2/freetype-2.1.9.tar.gz
gzip -d freetype-2.1.9.tar.gz
tar -xf freetype-2.1.9.tar
cd freetype-2.1.9
./configure
echo "hij zegt unix maar hij bedoelt linux en is eigenlijk ook het zelfde voor hem"
make
make install
echo "dat was leuk"
cd ~
wget http://koala.ilog.fr/ftp/pub/xpm/xpm-3.4k.tar.gz
gzip -d xpm-3.4k.tar.gz
tar -xf xpm-3.4k.tar
cd xpm-3.4k
echo "vuk een Imakefile"
echo "hebben we xmkmf nodig - dus X"
echo "dan maar zonder X image support"
echo "who needs X anyway"
cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

volgens mij heeft hij nog steeds geen jpeg support, maar de jpeg-library staat er wel op.
ik hoop dat dit een fout is in de ./configure, want make gaf geen errors.

GD Succesvol Geinstalleerd...

groeten Joris ;)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.