GD2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag die misschien wel erg simpel is voor iemand die wat van Linux weet, maar dat weet ik dus niet :P Hoe kan ik de nieuwste GD installeren op mijn server? Versie 2.* dus.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 20:10:46
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:21:00
Quote Anchor link
welke distro heb je? ik kan je waarschijnlijk wel helpen...
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Das snel na mn oproep in gmail topic :D

Clarkconnect, gebasseerd op Redhat:

http://dutchcamel.pointclark.net/phpinfo.php
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:26:00
Quote Anchor link
ja, draai ik ook, 2.2?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:28:00
Quote Anchor link
het zou zo moeten werken:

cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:35:00
Quote Anchor link
2.2 ja :)

Het gaat trouwens goed t/m "./configure", dan krijg ik dit:

Quote:
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:37:00
Quote Anchor link
damn, ik wist dat cc stripped was, maar geen c-compiler? dan moet je die nog even installeren ;)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:38:00
Quote Anchor link
Hehe, nice :) Je raadt denk ik wel wat m'n volgende vraag nu is? :D
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:39:00
Quote Anchor link
ja: apt-get install gcc
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Couldn't find package gcc

Na apt-get update kan ie um wel vinden, hij is nu bezig. Hierna moet ik denk ik zo doen niet? :

cd ~
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:46:00
Quote Anchor link
jeppie - helemaal goed, en als ie errors geeft na make, moet je make install niet doen he?
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 21:01:00
Quote Anchor link
/root/gd/gd-2.0.28/gdparttopng.c:42: undefined reference to `gdImageCreateFromGd2Part'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2
[root@eurovisiononline gd-2.0.28]#


ah damn, k*tlib. heeft ie weer problemen in zn eigen c script. Is zeker niet compatible of zo? ik zal dit eens voorleggen aan wat linux-wizards, want dit weet ik ook niet
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:02:00
Quote Anchor link
Support for PNG library, JPEG library, Freetype 2.x library, Xpm library staat allemaal op 'no' nadat ik ./configure gedaan heb. Komt dat daarna nog aan te staan of moet ik dat nog appart doen?
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:06:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb net make gedaan, hele hoop tekst in beeld. Op het laatst ongeveer dit:

Quote:
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2


Lijkt me niet goed... Maar ik wacht wel even op antwoord van de opperguru :)

-edit-
Hmm is precies hetzelfde als wat je al zei, zal dus wel zeker niet goed zijn :) Tnx tot nu toe iig, ik hoor wel hoe ik het op te lossen is :)

-edit 2-
f*ck mij kutn00b dat ik ben, je kunt die tekst kopieren vanuit Putty :@ ik heb het iedere keer over zitten typen klojo dat ik ben. niet lachen :(
Gewijzigd op 03/09/2004 21:10:00 door dutchcamel
 
Rick

Rick

03/09/2004 21:47:00
Quote Anchor link
ROFL :P
sorrie, daar moest ik even om lachen

eventjes zlib installen en het is opgelost, dan zou het weer gewoon moeten werken :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 22:47:00
Quote Anchor link
:) En hoe installeer ik zlib onder linux?

Ja idd, ik snap geen hol van Linux of Unix of iets in die richting :P
 
Rick

Rick

03/09/2004 23:20:00
Quote Anchor link
apt-get install zlib
Dat lijkt mij iig het makkelijkst :)
En anders gewoon een tarretje downloaden en die met ./configure make make install installeren :)
 
Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 23:37:00
Quote Anchor link
Hmm, zlib geinstallerd, krijg nog altijd hetzelfde.
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 08:55:00
Quote Anchor link
ja, alsof zlib niet standaard op cc draait? volgens de wizards is het de nadeligheid van cc. Je moet al die libs en hun dependencies ook nog installeren. dat ga ik nu proberen, ik post wel de resultaten. (de dependecy-tabellen op de apt-servers van pointclark zijn niet zo denderend)
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 09:03:00
Quote Anchor link
aaargh! volgens de clark-servers zijn libpng en libjpeg al "the newest version" die versies zijn al meer als een jaar oud! - dat wordt dus tarren en configgen

Edit: zlib is ook al verouderd. Alles in cc 2.2 is oeroud! Dit is niet fijn werken, ik denk dat ik mn eigen distro ga maken onderhand. Alle distro's doen k*t tegenwoordig.
Gewijzigd op 04/09/2004 09:05:00 door Joris van Rooij
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 10:39:00
Quote Anchor link
cd ~
wget http://www.gzip.org/zlib/zlib-1.2.1.tar.gz
gzip -d zlib-1.2.1.tar.gz
tar -xf zlib-1.2.1.tar
cd zlib-1.2.1
make
make install
echo "dat ging wel goed"
cd ~
wget ftp://swrinde.nde.swri.edu/pub/png/src/libpng-1.2.6.tar.gz
gzip -d libpng-1.2.6.tar.gz
tar -xf libpng-1.2.6.tar
cd libpng-1.2.6
cd scripts
cp makefile.linux ../makefile
cd ..
make
make install
echo "ok dan die is ook gelukt"
cd ~
wget http://freeware.sgi.com/source/libjpeg/libjpeg-6b.tar.gz
gzip -d libjpeg-6b.tar.gz
tar -xf libjpeg-6b.tar
cd libjpeg-6b
./configure
make
make install
echo "GVD"
cd /usr/local/man
mkdir man1
cd ~/libjpeg-6b
make install
echo "nu duggiet wel"
cd ~
wget http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/freetype/freetype2/freetype-2.1.9.tar.gz
gzip -d freetype-2.1.9.tar.gz
tar -xf freetype-2.1.9.tar
cd freetype-2.1.9
./configure
echo "hij zegt unix maar hij bedoelt linux en is eigenlijk ook het zelfde voor hem"
make
make install
echo "dat was leuk"
cd ~
wget http://koala.ilog.fr/ftp/pub/xpm/xpm-3.4k.tar.gz
gzip -d xpm-3.4k.tar.gz
tar -xf xpm-3.4k.tar
cd xpm-3.4k
echo "vuk een Imakefile"
echo "hebben we xmkmf nodig - dus X"
echo "dan maar zonder X image support"
echo "who needs X anyway"
cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

volgens mij heeft hij nog steeds geen jpeg support, maar de jpeg-library staat er wel op.
ik hoop dat dit een fout is in de ./configure, want make gaf geen errors.

GD Succesvol Geinstalleerd...

groeten Joris ;)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.