geneste pagina's updaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 12:42:09
Quote Anchor link
Ik heb de volgende structuur:

pagina_id, hoofdpagina_id, naam, url

Nu wil ik dat bij een bepaalde aanroep b.v. update.php?actie=doenu dat de hele boom doorlopen wordt en de url geupdate wordt

Nu heb ik een functie gemaakt (ben daar niet zo heel goed in, maar die doet het volgende)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    function updateSEOURL($parent = 0){
        
        $query = mysql_query("SELECT pagina_id, naam, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '" . $parent . "'");
        
        while($rij = mysql_fetch_assoc($query)){
        
            $huidig_id = $rij['pagina_id'];
            $hoofdpagina_id = $rij['hoofdpagina_id'];
            
            $has_sub = '';
            $has_sub = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '" . $huidig_id . "'"));
            echo 'BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = ' . $parent . ' pagina_id ' . $huidig_id . ' naam ' . $rij['naam'] . '<br />';        
            
            if($has_sub){
                updateSEOURL($huidig_id);
                $query_sub = mysql_query("SELECT pagina_id, naam, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '" . $huidig_id . "'");
                while($rij_sub = mysql_fetch_assoc($query_sub)){                    
                    echo 'ONDER SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = ' . $rij_sub['hoofdpagina_id'] . ' pagina_id ' . $rij_sub['pagina_id'] . ' naam ' . $rij['naam'] . ' subnaam ' . $rij_sub['naam'] . '<br />';
                }
            }

        }        
        
        return $html;
    }


Als ik deze functie aanroep dan krijg ik de volgende ouput:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 0 pagina_id 10 naam home
BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 0 pagina_id 1 naam pagina 1
ONDER SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 1 pagina_id 2 naam pagina 1 subnaam pagina 2
BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 1 pagina_id 2 naam pagina 2
ONDER SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 2 pagina_id 3 naam pagina 2 subnaam pagina 3
BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 2 pagina_id 3 naam pagina 3
BOVEN SELECT pagina_id, naam FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = 0 pagina_id 4 naam pagina 4


In principe gaat dit redelijk goed behalve dat ik de entrie die onder "ONDER SELECT" staat niet wil uitvoeren, dan wordt namelijk dezelfde pagina weer overschrven.

Hoe kan ik dus een query maken die alle pagina's/ subpagina's sub- sub pagina's/ sub-sub-sub-sub pagina's een update geeft
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 20:00:45
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 13:10:12
Quote Anchor link
Dit type recursie werkt makkelijker als je omhoog werkt van, bij wijze van spreken, achterkleinkind naar overgrootouder. Je controleert nu of een ouder kinderen heeft; draai dat om en controleer of een kind een ouder heeft. Zijn er geen ouders meer, dan ben je op het hoogste niveau in de hiërarchie en eindigt de recursieve verwerking.
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 13:58:36
Quote Anchor link
Is dat perse nodig?

Ik heb namelijk nu dit:
UPDATE paginas SET seo_url='home' WHERE pagina_id = '10'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 1' WHERE pagina_id = '1'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 1/pagina 2' WHERE pagina_id = '2'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 4' WHERE pagina_id = '4'

Dit is in principe wat ik mis, behalve dat pagina_id = '2' nog een sub pagina heeft en deze krijg ik nu niet.

Ik doe het nu zo
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
        $query = mysql_query("SELECT pagina_id, naam, seo_url, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '0'");
        
        while($rij = mysql_fetch_assoc($query)){
            
            $query_update = sprintf("UPDATE paginas SET seo_url='%s' WHERE pagina_id = '%s'",
                mysql_real_escape_string(strtolower($rij['naam'])),
                mysql_real_escape_string($rij['pagina_id'])            
            );
            echo $query_update . '<br />';
            
            #sub query
            $query_sub = mysql_query("SELECT pagina_id, naam, seo_url, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '" . $rij['pagina_id'] . "'");
            while($rij_sub = mysql_fetch_assoc($query_sub)){
                $query_update_sub = sprintf("UPDATE paginas SET seo_url='%s' WHERE pagina_id = '%s'",
                    mysql_real_escape_string(strtolower($rij['naam'] . '/' . $rij_sub['naam'])),
                    mysql_real_escape_string($rij_sub['pagina_id'])            
                );
                echo $query_update_sub . '<br />';                
            }

        }


De sub-sub word nu niet getoond, want ik heb daar geen query voor gemaakt, eigenlijk wil ik dat dit dan netjes in een functie gaat zodat het meteen geupdate wordt en ik dus niet steeds handmatig extra queries moet maken. Hoe kan ik dit in een functie zetten? Dat is eigenlijk mijn doel
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 14:21:43
Quote Anchor link
Als de SEO-URL's A-1 en A-2 beide kinderen van A zijn, zou je eigenlijk alleen A moeten updaten naar B om van beide B-1 en B-2 te maken. Eén UPDATE-query is dan voldoende. Ook kind A-1-a van A-1 (een kleinkind van A), wordt dan vervolgens vanzelf B-1-a.

Het lijkt er daarom op of je de hiërarchische structuur nog niet perfect genormaliseerd hebt in de database. Kun je de tabel eens posten met toelichting?
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 14:24:30
Quote Anchor link
Volgens mij heb ik nu iets werkbaars:

Dit is de query die over de lijn gaat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
        $query = "SELECT pagina_id, naam, seo_url, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '0'";
        $resultaat_query = mysql_query($query, $verbindDatabase) or die("A MySQL error has occurred.<br />Your Query: " . $query . "<br /> Error: (" . mysql_errno() . ") " . mysql_error());    

        while($rij = mysql_fetch_array($resultaat_query)){
        
            $query_update = sprintf("UPDATE paginas SET seo_url='%s' WHERE pagina_id = '%s'",
                mysql_real_escape_string(strtolower($rij['naam'])),
                mysql_real_escape_string($rij['pagina_id'])            
            );
            echo $query_update . '<br />';
            
            updateSEOURL($rij['pagina_id'], strtolower($rij['naam']));

        }


Dit is de functie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
    function updateSEOURL($pagina_id = 0, $naam = ''){
        global $verbindDatabase;

        #sub query
        $query_sub = "SELECT pagina_id, naam, seo_url, hoofdpagina_id FROM paginas WHERE hoofdpagina_id = '" . $pagina_id . "'";
        $resultaat_query_sub = mysql_query($query_sub, $verbindDatabase) or die("A MySQL error has occurred.<br />Your Query: " . $query_sub . "<br /> Error: (" . mysql_errno() . ") " . mysql_error());    
        $aantal_query_sub = mysql_num_rows($resultaat_query_sub);            
        
        if($aantal_query_sub > 0){
            //updateSEOURL($rij_sub['pagina_id'], $rij['naam']);
            
            while($rij_sub = mysql_fetch_array($resultaat_query_sub)){
                $query_update_sub = sprintf("UPDATE paginas SET seo_url='%s' WHERE pagina_id = '%s'",
                    mysql_real_escape_string(strtolower($naam . '/' . $rij_sub['naam'])),
                    mysql_real_escape_string($rij_sub['pagina_id'])            
                );
                echo $query_update_sub . '<br />';

                updateSEOURL($rij_sub['pagina_id'], strtolower($naam . '/' . $rij_sub['naam']));
                
            }                
            
        }
        
    }


En dit is de output:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
UPDATE paginas SET seo_url='home' WHERE pagina_id = '10'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 1' WHERE pagina_id = '1'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 1/pagina 2' WHERE pagina_id = '2'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 1/pagina 2/pagina 3' WHERE pagina_id = '3'
UPDATE paginas SET seo_url='pagina 4' WHERE pagina_id = '4'


Pagina 1 = hoofdpagina
Pagina 2 = subpagina van pagina 1
Pagina 3 = subpagina van pagina 2

Volgens mij klopt dit zo wel?

Let even niet op dat strtolower voor de seo url, daar ga ik nog iets mee doen, speciale tekens eruit, spaties vervangen door - etc.

Dit is de bijbehorende database:
Afbeelding
Gewijzigd op 12/10/2012 14:26:36 door Pong Zor
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 14:32:31
Quote Anchor link
Dit is de fout:

SET seo_url='pagina 1/pagina 2/pagina 3' WHERE pagina_id = '3'

De string 'pagina 1/pagina 2/' wordt namelijk bepaald door de bovenliggende pagina's met pagina-id 1 en 2, niet door pagina 3 zelf. Je probeert nu al zoekend overal het gedeelte 'pagina 2/' te vervangen, maar dat kan met één update van pagina 2 zelf.
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 14:33:46
Quote Anchor link
Maar hoe moet ik het dan doen? Ik ben je nu even kwijtgeraakt denk ik, want die url is juist wel de URL die ik wil hebben
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 14:47:32
Quote Anchor link
Laten we uitgaan van deze vijf SEO-URL's:

1 http://www.example.com/fruit/
2 http://www.example.com/fruit/appelen/
3 http://www.example.com/fruit/appelen/elstar.html
4 http://www.example.com/fruit/appelen/golden-delicious.html
5 http://www.example.com/fruit/appelen/jonagold.html

Als je nu /appelen/ wilt vervangen door /appels/, zou dat één UPDATE moeten zijn van de pagina 2. Alle pagina's lager in het pad (hier 3 t/m 5) overerven dan de wijziging:

1 http://www.example.com/fruit/
2 http://www.example.com/fruit/appels/
3 http://www.example.com/fruit/appels/elstar.html
4 http://www.example.com/fruit/appels/golden-delicious.html
5 http://www.example.com/fruit/appels/jonagold.html

Je slaat hiervoor niet de volledige SEO-URL per pagina op, maar alleen het gedeelte dat per pagina uniek uniek is. Dat je nu meerdere query's moet uitvoeren, is een teken dat je database herhaalde en redundante data bevat. Normaliseren dus.
Gewijzigd op 12/10/2012 14:49:15 door Ward van der Put
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 14:49:34
Quote Anchor link
Ward, oke dat is me duidelijk, maar goed ga je dat dan doen? Ga je dan 20 velden met seo_urls maken? Om te kijken of er eventueel een url aanwezig is?

Toevoeging op 12/10/2012 14:52:55:

In principe zou ik pagina 3 gewoon seo url pagina-3 kunnen laten hebben en dan vervolgens met een query de url opbouwen

b.v. SELECT seo_url FROM paginas WHERE hoofdpagina='0' en dan het hele riedeltje door gaan. Dan kom ik op het volgende punt mijn .htaccess

RewriteRule ^([0-9]+)/(.*)/$ index.php?pagina_id=$1&seo_url=$2

Die pakt het ID van de pagina en de bijbehorende SEO URL op. In dat geval zou het b.v. /3/pagina-3 worden. Dan mis ik dus pagina-1/pagina-2/pagina-3
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 14:57:13
Quote Anchor link
Voor de recursie hoef je per pagina alléén te weten wat de bovenliggende pagina is. Bijvoorbeeld de elstar.html rubriceer je onder appels, niet een niveau hoger onder fruit en (bewijs) al helemaal niet onder het hoogste niveau home. In je database zou hoofdpagina_id niet moeten verwijzen naar het hoogste niveau, maar naar het bovenliggende niveau: het is meer een ouder_id of parent_id.
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 14:59:02
Quote Anchor link
Ward, maar dat gebeurd ook.

Pagina 3 verwijst naar bovenliggende pagina 2.
Pagina 2 verwijst naar bovenliggende pagina 1.

Hoofdpagina met een id van 0 geeft aan dat het hier om het hoogste niveau gaat.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

12/10/2012 15:02:53
Quote Anchor link
Als je echt een oplossing wil ...
Zie: http://mikehillyer.com/articles/managing-hierarchical-data-in-mysql/

Een manier om met mySQL gegevens in een hierarchie te steken; in een boomstructuur, zo breed, diep en genest als je wil.

Het geeft je een set uitgewerkte query's waarmee je een hele tak kan aanspreken; een tak kan verwijderen, een hele tak kan verplaatsen naar een andere tak, ...
Alles wat relevant is voor een boomstructuur.

Maar laat me wel even waarschuwen dat je wat tijd en oefening nodig hebt om dit onder de knie te krijgen. De kans is vrij reëel dat het de moeite niet waard is, als je al met een bestaande toestand zit.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/10/2012 15:07:33
Quote Anchor link
Klopt, maar dat is nu juist het voordeel. Je hoeft niet meer te weten dan: dit is elstar.html. Daarna kun je uit de ouder_id in de database afleiden dat deze pagina onder /appels/elstar.html staat. Vervolgens weet je via de ouder /appels/ dat de grootouder het deel /fruit/ in het complete pad /fruit/appels/elstar.html moet zijn.
 
Pong Zor

Pong Zor

12/10/2012 15:09:51
Quote Anchor link
Ward, dat kan ik wel voor elkaar krijgen dat is niet zo moeilijk, maar dan snappen mijn htaccess skills het niet meer

Want die krijgt dan in de browser deze url terug:
domein.nl/3/pagina1/pagina2/pagina3

maar vervolgens is de url dan:
domein.nl/index.php?pagina_id=3&seo_url=pagina3

Dit komt niet meer overeen en dus krijg ik een foutmelding:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
        $query_pagina = sprintf("SELECT * FROM paginas WHERE pagina_id='%s' AND seo_url='%s'",
            mysql_real_escape_string($_GET['pagina_id']),
            mysql_real_escape_string($_GET['seo_url'])
        );
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.