[Gez] Ajax url checker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

26/03/2012 22:06:32
Quote Anchor link
Allen,

Ik zoek een script om een IP adres lokaal te kunnen checken. (Kom niet met PHP, fsockopen, cURL, want dat werkt dus niet.)

Hij zou moeten blijven proberen (elke 5sec bijv) of een IP adres (192.168.*.**) de status 200 OK terug geeft en zo ja dan het IP adres bezoeken.

Ik kan op Google niet vinden wat ik zoek.

Heeft iemand misschien wat liggen of tijd over om wat in elkaar te zetten of een sprong in de goede richting?

Zou erg mooi zijn als iemand kan helpen.

Bij voorbaat hartelijk bedankt.

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2025 02:45:39

Wouter J

Wouter J

26/03/2012 22:10:09
Quote Anchor link
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}

Vincent Huisman

Vincent Huisman

26/03/2012 22:25:19
Quote Anchor link
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat

Pim -

Pim -

26/03/2012 22:38:11
Quote Anchor link
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?

Michael -

Michael -

29/03/2012 18:36:40
Quote Anchor link
Wouter J op 26/03/2012 22:10:09:
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}

Dan wel een vrijwilligers vacature ;)
Ik heb zelf weinig met Ajax gedaan en heb eigenlijk dus geen idee hoe ik 't precies moet aanpakken. Ik neem eigenlijk aan dat 't met een paar regeltjes kan.
Ik heb 't in PHP wel gemaakt, maar dat werkt dus niet voor een lokaal adres en er moet een lokaal adres worden gecheckt net zolang tot dat ie t doet en dan het betreffende adres openen.

Vincent Huisman op 26/03/2012 22:25:19:
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat

Heb je een voorbeeld wat je bedoelt?

Pim - op 26/03/2012 22:38:11:
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?

Heb je een link waar ik iets daarover zou kunnen vinden? Heb alleen een 'jquery broken link checker plugin' uit 2007 gevonden, maar die werkt weer met inladen van een php pagina. Zou het makkelijkste zijn als ik de pagina/script vanaf 't bureaublad kan opstarten zonder server, dus dan is php geen oplossing.

Michael -

Michael -

02/04/2012 19:08:21
Quote Anchor link
Geen reacties meer? Schijnbaar toch ingewikkelder dan ik dacht als er niemand meer iets weet.

Ik heb intussen wat gevonden op Google, maar met mijn beperkte kennis van javascript is het lastig hier precies van te maken wat ik wil. Het schijnt ook niet te werken bij websites, maar alleen bij bestanden die op je eigen server staan? http://localhost/ vind ie dan weer wel, maar een lokaal IP adres weer niet.

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat de url met GET kan worden aangegeven, maar ook dit krijg ik nog niet zoals t moet.

Iemand die me verder kan helpen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<script language="javascript" type="text/javascript">
http_check = getHTTPObject();

function getHTTPObject(){
  //Create a boolean variable to check for a valid Internet Explorer instance.
var xmlhttp = false;
//Check if we are using IE.
 try {
  //If the Javascript version is greater than 5.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
 } catch (e) {
  //If not, then use the older active x object.
  try {
  //If we are using Internet Explorer.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
 } catch (E) {
//Else we must be using a non-IE browser.
xmlhttp = false;
 }
}
//If we are using a non-IE browser, create a javascript instance of the object.
 if (!xmlhttp && typeof XMLHttpRequest != 'undefined') {
 xmlhttp = new XMLHttpRequest();
 }

return xmlhttp;
}

function check_file(path_of_file)
{
    http_check.open("HEAD", path_of_file);
    http_check.onreadystatechange = handleHttpResponse_check;
    http_check.send(null);

function handleHttpResponse_check()
    {
        if(http_check.readyState == 4){
            if (http_check.status == 200) {
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina gevonden.';
            }else {
                setTimeout("location.reload(true);",5000);
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina niet gevonden. Probeert over 5 seconden opnieuw.';
            }
        }
    }
}
</script>

<script language="javascript" type="text/javascript">
    check_file('http://192.168.2.23');
</script>
<div id="check"></div>

Chris -

Chris -

02/04/2012 19:21:40
Quote Anchor link
Kun je niet uitleggen waarom het met PHP niet werkt? Wat voor machine is het, krijg je foutmeldingen met fsockopen, kun je niet gewoon exec('ping 192.168.2.23'); doen en het resultaat afvangen en uitlezen? More information please :)

Michael -

Michael -

02/04/2012 19:31:57
Quote Anchor link
Chris: Het gaat om een lokaal IP adres dat moet worden gecheckt en dat gaat niet met PHP vanaf een server en ik ga/kan/mag geen PHP server op de bedrijfs pc installeren. Ik moet dus iets hebben wat gewoon zo kan werken zonder installatie. Het liefst 1 html bestand met ajax/javascript waarmee ik het lokale IP adres ftp://192.168.1.20 en http://192.168.1.20 mee kan checken. Op 't moment dat 't IP adres 'online' is moet ie 't IP adres bezoeken. Pingen gaat niet, want het IP is wel gewoon te pingen maar zegt niks over of de site daarop ook al bereikbaar is. Anders had ik wel gewoon een eindeloze ping kunnen laten lopen.

Chris -

Chris -

03/04/2012 19:56:41
Quote Anchor link
Dus er draait op dat IP-adres wel een webserver? Dan kan je inderdaad met javascript (gewoon jQuery inladen in je html bestand) de pagina ophalen. Even eventueel met visualbasic?

Michael -

Michael -

04/04/2012 17:46:57
Quote Anchor link
Gaat niet om ophalen. Gaat om het controleren of ie beschikbaar is (200ok).
Dat het kan weet ik ook wel, maar hoe ik het precies moet doen kom ik nog niet uit.

Zoek een ajax/javascript functie die de link uit de url (get) haalt en controleert op status 200ok, zo niet dan over paar seconden weer proberen, en zo wel dan naar die link toe gaan.

Michael -

Michael -

05/04/2012 17:54:15
Quote Anchor link
Iemand...

Michael -

Michael -

07/04/2012 22:40:58
Quote Anchor link
bump

- Pepijn  -

- Pepijn -

08/04/2012 08:08:38

Michael -

Michael -

09/04/2012 22:05:58
Quote Anchor link
Pepijn --- op 08/04/2012 08:08:38:

Fijn dat er iemand reageert, maar dat was niet de vraag.

Erwin Goossen

Erwin Goossen

09/04/2012 22:50:08
Quote Anchor link
Als je dit clientside wil doen is ajax 1van de weinige mogelijkheden. Kijk eens naar jquery. Je kan dan op elke pc in de webroot een check.html zetten, deze fetchen en klaar is klara.
Wil je dit server-side dan kun je http://www.webmasterworld.com/php/3544745.htm proberen

Pieter Jansen

Pieter Jansen

10/04/2012 00:27:17
Quote Anchor link
TS wil geen PHP gebruiken op de betreffende machine. Maar even kort door de bocht, kun je ook een goede omschrijving geven van wat je nu precies wil? Want ik heb het idee dat je dit zoekt:

een html bestand die gaat pollen naar een server om te kijken of die server online staat.

Daarentegen zeg je zelf dat je wilt dat er een html bestand komt die pollt naar een server om aan te geven dat ie beschikbaar is.

Het is 1 van de 2. Beide zijn mogelijk met AJAX, zonder PHP. Maar 1 ding, je kunt geen lokaal IP addres terug krijgen met javascript alleen.

Wat wel mogelijk is is dat je met een AJAX request een call maakt naar een willekeurige server van jou om daar vervolgens de IP addressen uit terug te filteren en dat als respons terug geeft ( als de status 200 is ). Op die manier kun je wel IP adressen in je javascript krijgen. Hoe dan ook, iets meer uitleg is handiger, omdat we dan nog specifieker in kunnen gaan op de materie wat jou uiteindelijk helpt.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.