Gezocht: Iemand die WP-inlogsysteem kan repareren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/03/2016 14:43:03
Quote Anchor link
Misschien niet wat je wilt horen, maar wellicht is het handiger om opnieuw te beginnen?
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 01:36:37
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 15:03:28
Quote Anchor link
En dat na 3 dagen wachten op hulp ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 15:07:46
Quote Anchor link
Of gewoon wachten tot iemand zich meld die één-op-één wil helpen.
Dat is natuurlijk ook mogelijk in het vacatureforum. Misschien dat een titelfix voor dit topic wat meer helpt.
Gewijzigd op 09/03/2016 15:09:23 door - Ariën -
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 15:26:08
Quote Anchor link
Nou, na 3 dagen nog geen stap verder, had iets meer verwacht
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 15:46:15
Quote Anchor link
Misschien even geduld hebben misschien? Vergeet niet dat hier vrijwillig wordt geholpen!!!

Ik heb in ieder geval de titel van het topic aangepast.
Gewijzigd op 09/03/2016 15:46:41 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/03/2016 15:58:03
Quote Anchor link
Hoe heb je de plugin verwijderd? Via FTP de fysieke bestanden weggegooid? WordPress houdt waarschijnlijk ook in haar database een administratie bij van plugins. Om daar bij te kunnen moet je wel kunnen inloggen. Dat is dus een beetje een kip-ei situatie.

Het is vervelend wat er is gebeurd, en nog steeds gaande is, maar als ik het zo allemaal hoor, had je misschien ook wat voorzichtiger te werk kunnen gaan. Ik ben niet echt inhoudelijk bekend met WordPress, maar het beetje wat ik ervan weet, geeft mij toch wel voldoende vertrouwen om te zeggen dat zij waarschijnlijk uitgebreid hebben beschreven hoe je veilig om kunt gaan met het doorvoeren van wijzigingen (waaronder het (de)installeren van plugins).

Stap één, in zijn algemeenheid, nog voordat je iets structureel wijzigt in wat voor applicatie dan ook, lijkt mij het veiligstellen van een werkende situatie waar je naar terug kunt keren mocht er iets onverhoopt fout gaan. WordPress is inmiddels een complex product met een heleboel onderlinge afhankelijkheden. Een plugin installeren zonder het maken van een backup komt mij toch over als het rijden zonder autogordel.

Vervolgens, en ik weet niet precies hoe je de plugin hebt verwijderd, bega je -in mijn ogen- de fout dat je dingen probeert te repareren zonder dat je precies hebt vastgesteld wat er precies fout gaat. Maar wat ben je dan precies aan het repareren? Ik ben van mening dat, zolang je niet weet wat er precies misgaat, je ook niets zou moeten aanpassen omdat je daarmee mogelijk nog verder van huis geraakt. Er moet eerst een analyse zijn.

Daarbij komt het mij over, en dit is verder helemaal niet erg en ook niet bedoeld als verwijt, dat je niet erg "tech savvy" bent in deze (het web, de technische aspecten van het beheer van een website en WordPress zelf). Het is dan wel extra belangrijk dat je probeert op de gebaande paden te blijven en niet allerlei dingen uitprobeert waarbij je je niet comfortabel voelt of niet precies weet wat het effect hiervan is (of wat de gevolgen hiervan zijn). In dat opzicht is het goed dat je hier probeert antwoorden op je vragen te krijgen maar misschien zijn we iets te enthousiast in het jou aansporen om het zelf op te lossen :).

Mocht het jou te lang duren kun je wellicht ook je webhost om hulp vragen via een ticket of klantenservice? Hulp op deze site wordt op vrijwillige basis gegeven dus in die zin zijn we je niets verplicht (of zoals anderen nog weleens zouden zeggen "dit is geen afhaalchinees").

In dit geval is de geboden hulp niet erg behulpzaam gebleken, maar ik denk niet dat dat (alleen) komt door onwil maar (ook) door het verschil in ervaring en dat is niet iets wat we direct kunnen repareren. Wat ik bijvoorbeeld in eerste instantie zou doen is het raadplegen van errorlogs. Bij iemand met wat meer "hands on" ervaring zou deze persoon hierdoor op het juiste spoor gezet kunnen worden naar een oplossing maar jou zegt deze kretologie je mogelijk veel minder of zelfs helemaal niets...

Ook is het wellicht een idee om de handleidingen van WordPress te raadplegen over het herstellen van een installatie of troubleshooting pointers te volgen, maar ook dat is mogelijk voor een beginner nogal taaie stof. Maar probeer in ieder geval het een en ander uit (zonder hierbij dingen aan te passen, althans niet zonder backup!). Ik denk dan ook dat iemand je hier uiteindelijk bij zal moeten assisteren. Wel hoop ik dat je jezelf in het vervolg wat beter probeert te wapenen zodat je in de toekomst niet weer in zo'n situatie verzeild raakt.

En misschien nog het volgende: deze problemen zijn zelden uniek. Anderen gingen je reeds voor, en hebben mogelijk ook oplossingen geformuleerd. Heb je bijvoorbeeld al gezocht op informatie waarbij men niet meer kon inloggen na het wijzigen van plugin X?
Gewijzigd op 09/03/2016 16:13:35 door Thomas van den Heuvel
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

09/03/2016 15:59:24
Quote Anchor link
Wiel Verheijen op 09/03/2016 15:26:08:
Nou, na 3 dagen nog geen stap verder, had iets meer verwacht

Waarom nou weer zo negatief??

Misschien wat onvriendelijk / confronterend:

Bent 60 (geen idee wat dat er mee te maken heeft).

Er wordt heel veel aangedragen om je te helpen, maar niets werkt. Geen idee of dat komt omdat je geen kennis van php hebt (zoals je zelf aangeeft) of omdat de vrijwilligers het hier zo moeilijk verwoorden.

Heb alleen het idee dat je zelf vrij weinig moeite doet om tot een oplossing te komen. Vooral vragen/klagen en op elke reactie is plaatsen dat je het niet begrijpt, vind ik wel heel makkelijk.

Basisregel bij programmeren is altijd te zorgen voor een backup en zeker niet te gaan lopen wijzigen in een live-website. Met een backup had je dit probleem niet gehad.
 
Jan Graneker

Jan Graneker

09/03/2016 16:08:40
Quote Anchor link
Huur gewoon even iemand in. Je kunt dit probleem niet zelf oplossen.
Na 3 dagen en 10-tallen berichten verder is het je niet gelukt en nee dat komt niet door ons dat het je niet gelukt is.

Als ik geen verstand heb van een motor haal ik hem ook niet uit elkaar en vraag ik daarna hoe alles ook alweer in elkaar moest. Dan huur ik een specialist in die goed is in zijn vak, die maakt het voor mij en ik doe waar ik goed in ben, zonder dagen te verspillen en uit eindelijk toch weer bij 0 stranden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 16:12:51
Quote Anchor link
Dit topic is meer verzand in een hulp-topic dan een vacaturetopic.

Laten we nog maar even een paar dagen wachten tot iemand zich meldt, en anders mag Wiel een nieuw topic aanmaken volgens de volgende richtlijnen en dus een [vrijwillig] tag in de titel, met uitleg dat je zelf geen ervaring met PHP hebt en het liefst wilt laten uitbesteden.

Anderzijds zijn er ook mogelijkheden gegeven om bijv. via je webhosting iemand in te huren om het te laten repareren.
Gewijzigd op 09/03/2016 16:13:55 door - Ariën -
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 17:26:31
Quote Anchor link
Het is opgelost, maar ik moet het thema veranderen in WP, Wie kan mij vertellen hoe dit moet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 17:36:50
Quote Anchor link
Fijn dat het opgelost is. ZOu je de oplossing misschien willen delen?

En over je theme, dit kan in het beheerpaneel: https://en.support.wordpress.com/themes/.
Was eenvoudig te vinden via Google.
Gewijzigd op 09/03/2016 17:39:04 door - Ariën -
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 18:00:31
Quote Anchor link
Ja Arien, tuurlijk wil ik delen, maar ik ben er nog niet helemaal uit, als ik het thema weer terug zet dan werk het. Maar zodra ik Storefront installeer gaat alles fout, hoe dat kan weet ik nog niet. Heb jij een optie
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 18:04:20
Quote Anchor link
kan je 'alles fout' wat verduidelijken? Vertel ook even stap-voor-stap wat je precies doet.
Gewijzigd op 09/03/2016 18:05:00 door - Ariën -
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 18:15:30
Quote Anchor link
ben even aan het eten,je kunt me ook bellen , of ik jou
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 18:20:06
Quote Anchor link
Laten we alles maar via het forum houden, dan hebben anderen nog wat eraan als 'kennisbank'.
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 18:32:11
Quote Anchor link
Ok, ik heb het thema vervangen via mijn hosting, mijn thema was "storefront" dat heb ik weer naar default gezet. Daarna kon ik weer inloggen, maar zodra ik Storefront opnieuw installeerde kon ik weer niet inloggen.

Heb het weer verwijderd, maar nu kan ik wel inloggen in het daschboard maar zodra ik iets verander en op refrech druk krijg ik een blanco pagina te zien. Dus echt opgelost is het nog niet. Heb jij een idee wat de oorzaak kan zijn ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 18:36:17
Quote Anchor link
Als ik over blanco-pagina's hoor, vermoed ik een uitgeschakelde error-reporting. Dat is dan het eerste wat ik aanzet, of in de logs bekijk.
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 18:38:05
Quote Anchor link
Ariën, het volgende, ik heb het thema veranderd en een heel nieuw thema genomen, zodra ik een pagina wil veranderen en refresh krijg ik een blanco pagina te zien met in de balk http://love4water.de/wp-admin/post.php Dus aan het thema ligt het niet, maar waaraan dan wel ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/03/2016 18:40:57
Quote Anchor link
Misschien mist er een template? Zoals ik al zei: Kijk eerst eens of je de error-reporting aan kan (laten) zetten, of kijk in de error-log.
De debug van Wordpress aan zetten in wp-config.php helpt ook:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
define( 'WP_DEBUG', true);

Na afloop wel weer netjes uitzetten.
Gewijzigd op 09/03/2016 18:41:20 door - Ariën -
 
Wiel Verheijen

Wiel Verheijen

09/03/2016 18:41:50
Quote Anchor link
Als ik refresh druk gaat hij naar een blanco pagina, druk ik dan op terug, en ga weer naar die pagina dan heeft hij de wijziging wel overgenomen

Toevoeging op 09/03/2016 18:44:14:

Waar moet ik dit doen ?
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.