HDD gecrasht, wat nu?!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-end Developer vacature

Senior Front-end Developer Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een Developer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en initiatiefrijke houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe jij als developer bij Sogeti? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie, als intern bij Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en implementeren van responsive (web) apps, en zet hiervoor jouw uitgebreide

Bekijk vacature »

Developer / Dynamics / AX

Functieomschrijving Heb jij ruime ervaring met development binnen Microsoft Dynamics en werk je graag in teamverband aan het neerzetten van een mooie IT oplossing? Voel jij je thuis in een informele cultuur waar ruimte is voor eigen inbreng? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als developer richt je je op het uitbreiden van de standaard AX omgeving om wijzigingen en toevoegingen binnen de bedrijfsprocessen te realiseren. Dit is gericht op zowel de interne als externe klant; Je werkt mee in diverse projecten waaronder het onderbrengen van bepaalde processen binnen de AX omgeving en het uitbreiden van bestaande processen; Je

Bekijk vacature »

SQL Developer / BI / Miljoenen eindgebruikers

Functieomschrijving Altijd al aan de slag willen gaan als Senior SQL Developer bij één van de meest vooraanstaande verzekeraars in Nederland? Wil jij je richten op het bedenken, ontwerpen, bouwen en implementeren van uiteenlopende BI oplossingen vanuit data van miljoenen gebruikers met de Microsoft BI Stack, T-SQL, PowerShell en Datawarehousing? Lees dan nu verder! Analyseren, ontwerpen, ontwikkelen en documenteren van BI oplossingen en complexe BI applicaties (met tools als T-SQL, PowerShell, SAS, SSIS, BIML BODS en BOXI) Maken van technische ontwerpen, data analyses en adviseren over de datawarehouse; Ontwerpen van functionele specificaties voor de dashboards en rapportages; Schakelen met stakeholders

Bekijk vacature »

C# (WPF) developer gezocht, omgeving Ridderkerk

Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Ridderkerk, dat zich richt op een specifieke branche binnen de logistieke sector, zijn we op zoek naar een .NET C# developer met bij voorkeur kennis van WPF en MVVM. Het gaat hier om een bedrijf van circa 20 mensen met een informele leuke bedrijfscultuur en korte lijnen. Er werken meerdere .NET developers maar het team waarbinnen je komt te werken bestaat uit 3 .NET C# developers. Het product waar je aan werkt is bedrijfskritisch en wordt 24/7 gebruikt. Het is een innovatief product dat recentelijk in de markt is gezet maar waar nog

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

System .NET Developer en duurzaam bezig zijn!

C#, developer, delft Functieomschrijving Je komt te werken in een leuk en gezellig team van ongeveer 4 developers. Zelf ben ik hier geweest en de sfeer is er aangenaam en daar is niks van gelogen. Je loopt door een creatief vormgegeven pand omhoog naar de tweede verdieping waar de developers programmeren. Thuiswerken is op bepaalde momenten ook gewoon mogelijk en verder is er veel te regelen voor de individuele medewerker. Als ervaren developer kom je hier weer compleet nieuwe dingen tegen. Je gaat werken aan een groot op duurzaamheid gericht softwaresysteem met allerlei geïmplementeerde database koppelingen, geïntegreerde (web)applicaties en mobiele

Bekijk vacature »

Software Developer Zorg-ICT

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer Zorg-ICT? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Ervaren Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Binnen jouw rol als medior/senior Java ontwikkelaar speel je een grote rol in de toekomst van dit bedrijf. Het ontwikkelen van op de markt te brengen nieuwe producten, het up-to-date houden van de bestaande producten en nadenken over nieuwe innovaties zijn kerntaken die bij je functie als ontwikkelaar horen. Ook zullen de wat minder ervaren collega's bij je aankloppen als ze technische vragen hebben. Jouw invloed op het team, de software en de organisatie zal dus groot zijn! Functie-eisen – HBO/WO opleiding afgerond. – Aantal jaar ervaring met Java; – Een pré is kennis van Spring, Maven en Eclipse.

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Microservices / Azure

Functieomschrijving Ben jij een senior .NET Developer en wil jij een bijdrage leveren aan een gezondere wereld door innovatieve software te ontwikkelen? Wil jij werken met de nieuwste technieken zoals C#, Docker en Azure? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van software inclusief vormgeving, implementaties, integraties en testen; Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Uitvoeren van risico analyses; Bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Functie-eisen Minimaal 3 jaar ervaring als .NET Developer; Je hebt ervaring met C#, Azure Devops of TFS; Je hebt ervaring met ASP.NET Core, MVC, Docker en

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Functieomschrijving Ben jij een Fullstack Developer met ruim 3 jaar ervaring aan zowel de Front-end (React) als aan de Back-end (Java) én lijkt het je leuk om te gaan werken bij een organisatie die rechtmatigheid in de zorg controleert? Wil jij meteen aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe applicatie die de kwaliteit van zorg(verleners) in Nederland inzichtelijk maakt en meedenken over nieuwe innovatieve oplossingen waarbij security hoog in het vaandel staat? Lees dan nu verder! Je werkzaamheden zullen onder andere bestaan uit: het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties in de zorg (50% Front-end met o.a. React,

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior)

Vacancy: Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for an Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as an Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) Office Depot

Bekijk vacature »

Consultant voor de Zorg

Wil jij jezelf razendsnel ontwikkelen bij de marktleider in de zorg-ICT? En vind jij het een uitdaging om de zorgprocessen binnen een zorginstelling te verbeteren? Grijp dan deze kans en wordt Consultant voor de Zorg! Voor ons hoofdkantoor zoeken wij een enthousiaste en klantgerichte aanpakker met liefde voor zorg en ICT. Jouw baan Als Consultant voor de Zorg ben jij de onmisbare schakel tussen de zorgprofessionals en onze software ontwikkelaars. De zorgorganisaties die onze software gebruiken en onderhouden, worden door jou begeleid. Je leidt zorgprofessionals op om met onze software te werken, helpt bij implementatietrajecten in het ziekenhuis en ondersteunt

Bekijk vacature »
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 14:41:41
Quote Anchor link
Eind januari dit jaar heeft mijn laptop het opgegeven, met een onbekende redenen.

Stand van mijn laptop is: het gaat aan (althans lichtjes branden), maar ik zie geen bios etc. ook via vga en hdmi zie ik geen bios. Ik vermoed dat de moederbord het opgegeven heeft. Normaal hoorde ik een piepje als ik tijdens de bios wat op mijn toetsenbord typte, dit is nu niet meer het geval.

Maar goed, ik wil nog stéééds mijn HDD reden. Ik heb al aardig wat tools gebruikt, maar deze werken niet goed (ik heb spinrite, hdd recon en paar linux tools gebruikt/getest).
Dus mijn vraag luidt: kent er iemand rondom A'dam een plek waar professionals mij kunnen helpen? Mijn budget is max rond de 150 euro, zal toch niet duurder zijn? Het gaat om een schijf van 160 Gb.
Gewijzigd op 15/07/2012 16:24:34 door Kumkwat Trender

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2020 13:27:08

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2012 15:01:28
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de de schijf er uit te halen en aan een andere computer te koppelen?

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 15:08:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/07/2012 15:01:28:
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om de de schijf er uit te halen en aan een andere computer te koppelen?

Ik heb de schijf niet uit elkaar gehaald. Maar wel uit mijn laptop, lijkt me wel zo logisch als mijn laptop het ook niet meer doet hé.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/07/2012 15:30:23
Quote Anchor link
Het was maar een vraag hoor... ;)

Ik zou die schijf ook niet uit elkaar halen, maar als secundaire schijf aan een andere computer hangen.

Er zijn recovery programma's op de markt waarmee je mogelijk (delen van) je data kunt terughalen.

Ik heb iemand anders die bestanden op een memory-card van een fotocamera had gewist deze http://www.piriform.com/recuva laten gebruiken en die heeft alles weer terug kunnen halen. Dus dat programma zou je kunnen gebruiken.

Uiteraard kan ik je geen garanties geven. Succes ermee.

Frank WD

Frank WD

15/07/2012 15:31:48
Quote Anchor link
Als ik een HDD heb waar windows op staat en overige gegevens en ik wel de gegevens redden. Die ik altijd het volgende.

- HDD uit de defecte laptop/desktop halen.
- Een externe HDD behuizing er bij pakken of zo speciaal setje om HDD te testen.
- HDD er mee verbinden en in desktop/latop steken.
- HDD na lopen op gegevens die je wilt bewaren.
- HDD formateren.

EDIT:
Als de HDD het nog gewoon doet, waarom wil je dan een data recovery gebruiken. Dit is na mijn weten helemaal niet nodig. Dit natuurlijk wel nodig als je data kwijt bent geraakt door een bijvoorbeeld: Deleten.
En bij een data recovery moet de schijf nog wel herkend worden. Word hij niet herkend door Windows dan word het al een stuk lastige om het zelf te doen.
Gewijzigd op 15/07/2012 15:37:30 door Frank WD

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

15/07/2012 16:31:37
Quote Anchor link
Een paar screenshots, om een idee te geven hoe slecht/goed het is:
http://gyazo.com/c35794dc4f905a8c331731721340ff0e.png?1328008210
http://gyazo.com/f4d9f33a76a358c216451fa0fd048438.png?1328026666
http://gyazo.com/89424697522a912f016b0f335558f7f0.png?1328313433

@Ozzie: ik heb dat ook al geprobeerd. Maar met de snelheid van dat tooltje zou het mij 2 jaar duren.. Dus ben er na 1 dag scannen gestopt.

@Frank, ik vermoed dat alleen de boot-loader defect is als ik naar mijn SMART data kijk.
- HDD na lopen op gegevens die je wilt bewaren
is makkelijker gezegd dan gedaan :')

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

01/09/2012 20:35:54
Quote Anchor link
Nja, iemand anders die kan helpen?

John Berg

John Berg

01/09/2012 21:09:08
Quote Anchor link
Backup terugzetten?

Frank WD

Frank WD

01/09/2012 23:06:30
Quote Anchor link
Ja maar Kumkwam, Je wilt gegevens bewaren of terug halen of je wilt het niet.
Als je het wilt terug halen of bewaren zul je er tijd voor moeten in steken.

Dus de opmerking makkelijke gezegd dan gedaan vind ik beetje vreemd.
En daar naast is het maar een 160 gig schijfje, hoezo ben je 2 jaar dan bezig?
ik heb hier net van de week een 2TB schijf in de recovery gehangen. hij heeft 1,6TB van de 1,8TB terug kunnen halen. En dit was in 29uur geklaard.
Dus 2 jaar voor een 160gig is wel erg lang vind je niet? Of heb je een PC die je aan de gang moet houden met een slinger.

Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

02/09/2012 10:25:33
Quote Anchor link
Datarecovery wordt een duur grapje dat je met een budget van 150 euro niet redt.

Ik heb vaker met dat bijltje gehakt, zelfs stukken geformatteerde schijf zijn terug te halen mits je een windows installatie cd ter beschikking hebt.

Ik vermoed dat je boot.bin beschadigt is doordat je schijf een tik heeft gehad toen je moederbord het opgegeven heeft.

Heb je echter geen installatie cd dan kun je een kloon van je schijf maken met een clonezilla. Het is niet heel moeilijk, pak naast je hdd die je wilt redden nog een 2e schijf & sleutel deze aan een computer & start clonezilla op.

Voer een diskcheck uit & copieer het geheel naar de nieuwe schijf.

Link : http://clonezilla.org/downloads.php

Succes!

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

01/02/2013 15:09:56
Quote Anchor link
Naice, bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.