Header() werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Yoram

Yoram

31/01/2009 21:31:00
Quote Anchor link
Beste mensen!

Ik heb een problemen als ik een gastenboek berichtje wil plaatsen..
hij word gecontroleert om het een of ander, als hij dan naar het gastenboek word verzonden moet hij een header () refresh maken. maar dat werkt in IE en FF niet.. ook werkt de gewonen header(Location) werkt niet..

dit is me code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
if(isset($_POST['Post'])) {
 $IP = mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
 $date = mysql_real_escape_string(date("d-m-Y h:i"));
 $name = mysql_real_escape_string($_POST['Name']);
 $mail = mysql_real_escape_string($_POST['Email']);
 $message = mysql_real_escape_string(trim(htmlentities($_POST['Message'])));
 
 if(empty($_POST['Message'])) {
  echo "
   <script language='javascript'>
    alert(\"You cant post anything, because you didnt typ a message\");
   </script>
  "
;
 }
elseif(empty($_POST['Name'])) {
       echo "<script language='javascript'>
    alert(\"You didnt entered a name. please enter a name\");
   </script>"
;
 }
else {
  $Toevoegen = "INSERT INTO Questbook (Message, Mail, Date, Name) VALUE ('".$message."', '".$mail."', '".$date."', '".$name."')";
  $toegevoegd = mysql_query($Toevoegen) or die (mysql_error());    
  if($toegevoegd) {
      header("Location: yorsha.nl/NLD/index.php?page=Questbook");
    echo "<script language='javascript'>
    alert(\"You post it succesfull.\");
   </script>"
;
  }
    else {
    echo "<script language='javascript'>
    alert(\"You try to post something but it failed.\");
   </script>"
;
  }
 }    
}

?>


Hoe krijg ik die header nu aan de praat op een of andere manier..

bedankt alvast
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 14:04:07
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

31/01/2009 22:02:00
Quote Anchor link
Staat dit bovenaan je code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors",1);
?>
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2009 22:10:00
Quote Anchor link
Er mag geen enkele output zijn vóór header(). En ik zie een echo, dat werkt dus niet.
 
Yoram

Yoram

31/01/2009 22:15:00
Quote Anchor link
ik krijg deze error:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/vhosts/yorsha.nl/httpdocs/NLD/index.php:24) in /home/vhosts/yorsha.nl/httpdocs/NLD/index.php on line 178

Dus dat wil zeggen dat ik ALLE! echo's VOOR de header er uit moet gooien??? wat voor een oplossing kan ik hier het beste gebruiken??
Denk dan gewoon alles in een apart script laten toevoegen ofniet?
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

31/01/2009 22:15:00
Quote Anchor link
Dit is nog niet zo lang hoor, maar een url bevat tegenwoordig ook http://.

Edit: en godverdomme PHP leren, SanThe's berichten lezen en HET STAAT HIER ZELF IN HET FAQ.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
Yoram

Yoram

31/01/2009 22:18:00
Quote Anchor link
@Tommy ik hebt ook geprobeert met een http:// er voor gezet alleen dat wilt ook niet werken.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

31/01/2009 22:18:00
Quote Anchor link
Dat was maar een tip, maar LEES de errors die je krijgt nou eens, dan kom je al verder.
 
Yoram

Yoram

31/01/2009 22:24:00
Quote Anchor link
jaah als ik dat doe, en het advies van SanThe opvolg.. zou ik ALLE echo's uit me script halen, dan kan ik net zo goed een apart toevoeg script maken?

want dit is me error:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/vhosts/yorsha.nl/httpdocs/NLD/index.php:24) in /home/vhosts/yorsha.nl/httpdocs/NLD/index.php on line 178

zal eens even verder knutselen.

eventuele ideen hoor ik graag :)
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

31/01/2009 23:16:00
Quote Anchor link
Niet alle errors. Je moet ook logica hebben voor PHP :)

En wtf bedoel je met een apart script toevoegen?
 
Mitch

Mitch

31/01/2009 23:34:00
Quote Anchor link
Gebruik dit?:P

echo "<meta http-equiv='refresh' content='0; url=index.php'>";
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

31/01/2009 23:43:00
Quote Anchor link
Mitch schreef op 31.01.2009 23:34:
Gebruik dit?:P

echo "<meta http-equiv='refresh' content='0; url=index.php'>";


Das gewoon een meta refresh, dat wil de TS dus niet ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2009 02:10:00
Quote Anchor link
Goed opbouwen.

if(...)
{
$var = ....
}
else
{
$var = .....
}
.....
header(....)
echo $var
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

01/02/2009 06:44:00
Quote Anchor link
Is hier eigenlijk geen plekje met frequently asked questions?

(EDIT: Ik bedoel i.v.m. dit soort vragen, er is wel een FAQ i.v.m. het gebruik van dit forum.)

Dit soort dingen moeten we om de haverklap opnieuw uitleggen. Soms heeft een mens al eens wat minder zin om dat voor de honderdste keer uit te leggen.

Juist al aan de titel denk ik onmiddellijk: "Header() werkt wel!". Gewoon geen output sturen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Eddy E

Eddy E

01/02/2009 08:37:00
Quote Anchor link
Yoram schreef op 31.01.2009 22:24:
jaah als ik dat doe, en het advies van SanThe opvolg.. zou ik ALLE echo's uit me script halen, dan kan ik net zo goed een apart toevoeg script maken?


Ja... dat is inderdaad het enige juiste wat je kan doen.
Alle echo's van daarvoor weghalen.
Is even wat werk: maar dat moet maar.

Een huizenbouwer begint ook niet met dak.... en komt er later achter dat er nog een fundering onder de muren moet....
Dat doe jij hier ook: je trekt eerst de muren op en de vlag hangt al uit, omdat het hoogste punt bereikt is..... en dan moet de fundering (correct php + foutafhandeling) er nog in...
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/02/2009 10:37:00
Quote Anchor link
PHP scripts kun je (zoals hier gebeurt) heel onlogisch opbouwen, maar dan krijg je dit soort problemen.

Het is net als met een presentatie houden. Je zorgt eerst dat iedereen in de goede ruimte is zodat je alles kunt laten zien en begint dan pas te vertellen. Hier ben je begonnen met vertellen om dan halverwege nog naar de goede ruimte te gaan zodat ze de dia's kunnen zien.

Een php script heeft global de volgende opbouw
* afhandelen logica voor het script
* headers versturen (cookies,sessies,gewone headers ...)
* output geven
 
Frank -

Frank -

01/02/2009 10:45:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
 $date
= mysql_real_escape_string(date("d-m-Y h:i"));
?>

Heeft al iemand je gezegd dat je jouw $date géén datum met tijd bevat? Hier staat een waardeloze string waar je verder niets meer mee kunt.

Wanneer jij een datum met tijd in de database wilt opslaan, dan moet je (in MySQL) een kolom van het type DATETIME gebruiken. En die eist het ISO-formaat yyyy-mm-dd hh:mm:ss.

Verder is het 100x eenvoudiger om voor het vullen van de datumtijd, gewoon de SQL-functie NOW() te gebruiken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
INSERT INTO
  tabelnaam (
    datumtijdveld
  )
VALUES (
  NOW()
);

Daar komt geen letter PHP-code aan te pas en je krijgt een prachtige en vooral geldigde datum met tijd in je database. Je kunt nu ineens gaan sorteren, rekenen en vergelijken met datums en tijden, dat is met jouw "oplossing" onmogelijk.
 
Yoram

Yoram

01/02/2009 12:46:00
Quote Anchor link
@Emmanuel Delay: Ik had al gezocht naar een eerder topic over dit eventuele probleem maar kan ik niet vinden!

@Tommy:
Ik bedoel daar mee van als je form begin de action naar het toevoegings script ;) sorry voor de slechte uitleg.

@TJVB: wat zou dan volgens jou de logische oplossing/volgorde hiervoor zijn?
ik bedoel Je moet eerst dingen checken voor dat iets gaat opslaan.

Ik heb nu het opslaan van dat bericht in een apart php bestandje gezet en dat werkt goed nu wil ik hem nog goed in me hoofd script zetten.
(heb de hele website in een switch gemaakt(verstandig??))
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

01/02/2009 17:36:00
Quote Anchor link
Niets persoonlijk hoor. Het is gewoon zo'n veel voorkomend probleem.
Telkens opnieuw moeten we dat uitleggen.

Kijk, je ziet toch waar het probleem zit, ja?
Ofwel stuur je een html pagina naar de gebruiker, ofwel handel je af wat je moet afhandelen en spring je met header dan weg.

Je snapt dat het zinloos is eerst een halve pagina naar de gebruiker te sturen om dan een halve microseconde later die pagina weer te verlaten en weg te springen.

Nog voor je 1 karakter naar de gebruiker stuurt, moet jij - de webmaster - al weten of je al dan niet header nodig zult hebben.

Dat doe je door een grote accolade rond je file te zetten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if ( ... ) //hier controleer je dus of er redenen zijn om header te gebruiken
{
  // afhandeling MySQL, cookies, ...

header('location: ...');
}

else
{
echo 'pas vanaf hier en niet eerder begin je output naar de gebruiker te sturen';
}

?>
 
Yoram

Yoram

01/02/2009 19:27:00
Quote Anchor link
Ik heb er nu dit v an gemaakt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
if(isset($_POST['Post'])) {
   $IP = mysql_real_escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
   $name = mysql_real_escape_string(trim($_POST['Name']));
   $mail = mysql_real_escape_string(trim($_POST['Email']));
   $message = mysql_real_escape_string(trim(htmlentities($_POST['Message'])));
  
      if(!empty($_POST['Name'])) {
       if(!empty($_POST['Message'])) {
        $Toevoegen = "INSERT INTO Questbook (Message, Mail, Name, Date) VALUE ('".$message."', '".$mail."', '".$name."', NOW())";
        $toegevoegd = mysql_query($Toevoegen) or die (mysql_error());
         if(isset($toegevoegd)) {
             header("Location: index.php?page=Questbook&Quest=1");
         }
else {
             echo "Het toevoegen is mislukt";
         }
       }
else {
           echo "<script language='javascript'>
           alert('je bent vergeten een bericht in te vullen')
           </script>"
;
       }
      }
else {
          echo "Je moet nog een naam invullen";
      }
  }

?>


klopt hier al meer van?? maar hij werkt nog steeds niet zelfs niet op deze manier.. dan denk ik dat ik me script opnieuw moet maken.

Toch bedankt voor de reacties en tips :D het helpt wel :) snap er telkens meer van
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Yoram
 
- SanThe -

- SanThe -

01/02/2009 20:01:00
Quote Anchor link
Dit is al een aardige verbetering.

if(isset($toegevoegd)) {
Moet worden
if($toegevoegd) {
 
Wilco

Wilco

01/02/2009 20:05:00
Quote Anchor link
ik weet dat dit eigenlijk niet mag in de php maar als je bovenaan je pagina
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
ob_start();
?>

zet en onder aan je pagina
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
ob_end_flush();
?>


dan ben je ervan af.. oke ik weet het, het mag officieel niet, maar je hoeft nu niet je hele script aan te passen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.