Help ... Ik kan mijn facebook account niet identificeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Louis Deconinck

Louis Deconinck

08/05/2015 17:50:05
Quote Anchor link
In het verleden heb ik een tweede facebook account aangemaakt onder een nickname, dit omwille dat ik bepaalde zaken gescheiden wil houden van mijn echte facebook account met mijn echte naam. Blijkbaar is dit niet toegestaan en is facebook dit te weten gekomen. Ik heb deze account echt nodig maar het lukt me niet om deze te identificeren, deze pop-up kreeg ik:
Afbeelding

Daarna moest ik een captcha invullen:
Afbeelding

Waarna ik dan mijn mobiele telefoonnummer moet invullen. Mijn telefoonnummer is reeds gelinkt aan mijn echte facebook account en kan ik dus niet nogmaals gebruiken. Verder kan ik de verificatiecode ook enkel via sms ontvangen:
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien dit niet lukt klikte ik op de link "I'm having trouble with this step" waarna ik naar deze pagina gebracht werd:
Afbeelding

Daar klikte ik op "submit a request":
Afbeelding

Daarna had ik mijn eigen identiteitskaart wat gephotoshopt zodat deze mijn valse naam en geboortedatum zou weergeven, maar facebook vertelt mij dat de afbeelding, die gewoon een .jpg bestand is, een virus bevat, wat uiteraard niet kan:
Afbeelding

Dusja, nu weet ik niet meer wat gedaan ... wie kan mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:50:33
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 18:04:20
Quote Anchor link
Facebook is vaak paranoïde in het begin. Een kennis heeft ooit eens een profiel gemaakt, en wat vrienden uitgenodigd en wat foto's geupload en toen... POEF.... was zijn account geblokkeerd totdat hij kon bewijzen welke foto's bij welke vrienden hoorden.

Maar als je een identiteitskaart photoshopt, dat lijkt me NIET echt de bedoeling? Het enige wat ik zou doen is er een watermerk met SPECIMEN op zetten en het BSN-/burgernummer doorkrassen, samen met andere identificatiecodes.
Dus eigenlijk vraag ik me af waarmee we je moeten helpen, in ieder geval niet bij het omzeilen van beveiligingen met idkaart-fraude.

Je kan wel het telefoonnummer van een vriend lenen, en deze aanpassen in je andere nummer. Dit zou wel mogelijk moeten zijn, neem ik aan.
Gewijzigd op 08/05/2015 18:07:45 door - Ariën -
 
Randy vsf

Randy vsf

08/05/2015 18:13:06
Quote Anchor link
Facebook vraagt wel vaker om Id-kaart. Dat is de reden waarom ik al een aantal jaar geen gebruik meer maak van facebook.
Mijn account was ook tijdelijk geblokkeerd totdat ik mijn idkaart zou opsturen.
En ik gebruikte wel mijn echte naam, maar vind het te ver gaan om een ID-Kaart op te sturen naar een sociaal netwerk.
 
Louis Deconinck

Louis Deconinck

08/05/2015 18:13:22
Quote Anchor link
- Aar - op 08/05/2015 18:04:20:
Facebook is vaak paranoïde in het begin. Een kennis heeft ooit eens een profiel gemaakt, en wat vrienden uitgenodigd en wat foto's geupload en toen... POEF.... was zijn account geblokkeerd totdat hij kon bewijzen welke foto's bij welke vrienden hoorden.

Maar als je een identiteitskaart photoshopt, dat lijkt me NIET echt de bedoeling? Het enige wat ik zou doen is er een watermerk met SPECIMEN op zetten en het BSN-/burgernummer doorkrassen, samen met andere identificatiecodes.
Dus eigenlijk vraag ik me af waarmee we je moeten helpen, in ieder geval niet bij het omzeilen van beveiligingen met idkaart-fraude.

Je kan wel het telefoonnummer van een vriend lenen, en deze aanpassen in je andere nummer. Dit zou wel mogelijk moeten zijn, neem ik aan.


Welja, ik moest ook eerst 5 vrienden kunnen herkennen, maar niet al mijn vrienden op dat profiel kende ik in het echt en sommige waren ook getagd op afbeeldingen waar geen personen op stonden, dus na dat een 3-tal keer geprobeerd te hebben en een time out van 24 uur om mijn account opnieuw te identificeren, kreeg ik nu deze optie met telefoonnummer.

Ja, uiteraard had ik de belangrijke gegevens zoals rijkregisternummer enz ... doorkrast, bovendien ging het om mijn eigen indetiteitskaart. Het probleem is dat ik de afbeelding van mijn identiteitskaart (.jpg) niet kan uploaden omdat facebook denkt dat het een virus bevat (wat grote bullshit is natuurlijk, zie laatste foto).

Het probleem is dat je een telefoonnummer maar 1 maal kan gebruiken om een account te identificeren, dus als dat telefoonnummer reeds aan het account van je vriend is gelinkt, zal dat niet werken.

Toevoeging op 08/05/2015 18:14:50:

Randy Flujowa op 08/05/2015 18:13:06:
Facebook vraagt wel vaker om Id-kaart. Dat is de reden waarom ik al een aantal jaar geen gebruik meer maak van facebook.
Mijn account was ook tijdelijk geblokkeerd totdat ik mijn idkaart zou opsturen.
En ik gebruikte wel mijn echte naam, maar vind het te ver gaan om een ID-Kaart op te sturen naar een sociaal netwerk.


Voor mij bevat de account wel redelijk belangrijke informatie die ik niet graag zou verliezen. Verder is het gebruik van facebook ook heel handig in mijn specifieke geval.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 18:18:34
Quote Anchor link
Tja, waarom gaat het ver om een ID-kaart in te sturen? Ze willen toch wel weten wie er een FB-profiel willen. En nicknames staan ze niet toe, dat is vooraf al duidelijk uitgelegd.

De enige opties is kijken of je een goede kopie van een ID-kaart met eigen gegevens met doorgekrast burgernummer kan uploaden, door diverse bestandformaten te kiezen. Anders moet je het via de telefonische bevestiging doen met een tijdelijk ander nummer die je leent.
Gewijzigd op 08/05/2015 18:19:07 door - Ariën -
 
Louis Deconinck

Louis Deconinck

08/05/2015 18:23:41
Quote Anchor link
- Aar - op 08/05/2015 18:18:34:
Tja, waarom gaat het ver om een ID-kaart in te sturen? Ze willen toch wel weten wie er een FB-profiel willen. En nicknames staan ze niet toe, dat is vooraf al duidelijk uitgelegd.

De enige opties is kijken of je een goede kopie van een ID-kaart met eigen gegevens met doorgekrast burgernummer kan uploaden, door diverse bestandformaten te kiezen. Anders moet je het via de telefonische bevestiging doen met een tijdelijk ander nummer die je leent.


Dit is de pagina waar je de identiteitskaart kan indienen: https://www.facebook.com/help/contact/183190208381429 er staat dat ze bij voorkeur .jpg ontvangen en ik heb ook al .png geprobeerd wat hetzelfde resultaat opleverde.

Het probleem is dat echt iedereen die ik ken reeds een facebook account heeft, dus hun telefoonnummer kan ik al niet gebruiken. Misschien mocht er een manier bestaan om een (tijdelijk) virtueel telefoonnummer aan te maken zou ik het via die weg kunnen proberen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 18:26:31
Quote Anchor link
Dit heb ik gevonden: http://www.handigewebsite.nl/tijdelijk-telefoonnummer/
Anders moet je even je wenden tot de support van Facebook, en je probleem uitleggen?

Andere opties zullen er ook niet zijn, vrees ik.
Gewijzigd op 08/05/2015 18:27:21 door - Ariën -
 
Randy vsf

Randy vsf

08/05/2015 18:48:34
Quote Anchor link
FB accepteert die foto waarschijnlijk niet omdat die bewerkt is.
Plak een stickertje over BSN nummer, en probeer het dan nog eens.
Gewijzigd op 08/05/2015 18:49:13 door Randy vsf
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2015 18:51:52
Quote Anchor link
Je ID naar Facebook sturen vind ik behoorlijk schokkend.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 18:54:35
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/05/2015 18:51:52:
Je ID naar Facebook sturen vind ik behoorlijk schokkend.

Een IDkaart aan anderen laten tonen is altijd schokkend, daarom voor de zekerheid gewoon wat nummertjes wissen. Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.
De rest is gewoon non-informatie voor hen.
Gewijzigd op 08/05/2015 18:54:57 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2015 18:56:44
Quote Anchor link
- Aar - op 08/05/2015 18:54:35:
Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.


Ook dat vind ik te ver gaan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 19:01:09
Quote Anchor link
- SanThe - op 08/05/2015 18:56:44:
- Aar - op 08/05/2015 18:54:35:
Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.


Ook dat vind ik te ver gaan.

Ze willen geen nicknames, en bij twijfel...wat moet je anders.
En stiekem ben ik er maar blij om. Op het vroegere Hyves had je echt een hoop fakeprofielen waardoor vriendschappen behoorlijk verwaterd raakten.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2015 19:05:40
Quote Anchor link
Ik heb een tijd geleden ook op hyves en op facebook gezeten.
Op beiden nooit onder mijn eigen naam.
 
Randy vsf

Randy vsf

08/05/2015 19:05:42
Quote Anchor link
- Aar - op 08/05/2015 19:01:09:
- SanThe - op 08/05/2015 18:56:44:
- Aar - op 08/05/2015 18:54:35:
Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.


Ook dat vind ik te ver gaan.

Ze willen geen nicknames, en bij twijfel...wat moet je anders.
En stiekem ben ik er maar blij om. Op het vroegere Hyves had je echt een hoop fakeprofielen waardoor vriendschappen behoorlijk verwaterd raakten.


Ze vallen dus ook mensen lastig met die onzin die geen nickname gebruiken.
En werkt hun regel dan echt?
Kijk eens rond op FB, zie nog steeds een hoop profielen met nickname, die al jaren bestaan. En waarvan het echt duidelijk is dat het een nickname is....
 
- SanThe -

- SanThe -

08/05/2015 19:14:47
Quote Anchor link
Facebook heeft genoeg fake-accounts en privacy is ver te zoeken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 19:20:34
Quote Anchor link
Tja, voor Facebook is het gewoon lastig om alle fake-accounts op te rollen. Wat wil je anders met een userbase van miljoenen profielen.
 
Louis Deconinck

Louis Deconinck

08/05/2015 19:21:43
Quote Anchor link
maar iemand ook enig idee hoe ik uit deze situatie kan geraken?

Randy Flujowa op 08/05/2015 18:48:34:
FB accepteert die foto waarschijnlijk niet omdat die bewerkt is.
Plak een stickertje over BSN nummer, en probeer het dan nog eens.


Maarja, ik had mijn id bewerkt, namelijk mijn echte naam en geboortedatum door de valse vervangen, dus ik moet hem wel bewerken.
 
Randy vsf

Randy vsf

08/05/2015 19:22:59
Quote Anchor link
misschien vooraf een id-kaart vragen?
Dan weet je tenminste dat je aanpak werkt, en kunnen de mensen vooraf bepalen of ze hun id-kaart willen opsturen..

En @SanThe privacy is op heel internet ver te zoeken, Ik ken me herrineren dat microsoft en google een tijd onder vuur hebben gelegen vanwege backdoors die bewust waren gemaakt...

Toevoeging op 08/05/2015 19:23:41:

Louis Deconinck op 08/05/2015 19:21:43:
maar iemand ook enig idee hoe ik uit deze situatie kan geraken?

Randy Flujowa op 08/05/2015 18:48:34:
FB accepteert die foto waarschijnlijk niet omdat die bewerkt is.
Plak een stickertje over BSN nummer, en probeer het dan nog eens.


Maarja, ik had mijn id bewerkt, namelijk mijn echte naam en geboortedatum door de valse vervangen, dus ik moet hem wel bewerken.


Als je een foto maakt, wordt er een hoop informatie opgeslagen in die foto, ook wanneer die voor het laatst bewerkt is. Ik denk dat ze hem daarom weigeren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/05/2015 19:26:58
Quote Anchor link
Dat valt in mijn ogen onder ID-fraude. Het lijkt me stug dat de naam op de ID-kaart overéén moet komen met de nickname of de neppe naam.

Zou anders een mooie boel zijn, hoeveel mensen zich hiermee 'locked out' raken van hun profiel. Dus wees gewoon eerlijk tegenover Facebook. Nicknames staan ze gewoon niet toe.
 
Randy vsf

Randy vsf

08/05/2015 19:30:33
Quote Anchor link
Wettelijk gezien is het ID-fraude.
En je hebt een dubbel account, ook dat is tegen de regels.
 
Louis Deconinck

Louis Deconinck

08/05/2015 19:41:43
Quote Anchor link
Dat snap ik allemaal wel, maar hoe los ik deze situatie op ... facebook kan ik toch niet contacteren
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.