Highlighting current page

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »
Fabian W

Fabian W

27/01/2014 18:25:45
Quote Anchor link
Ik kom er niet uit hoe ik een huidige pagina in mijn menuutje kan highlighten. Zou iemand me opweg willen helpen?
Hieronder staat versimpelt hoe mijn site is opgebouwd en hoe ik al geprobeerd heb de huidige pagina in het menu aan te geven. index-header en index-footer gebruik ik voor elke pagina op mijn site.

index.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
 include 'index-header.php';
 include 'index-body.php';  
 include 'index-footer.php';
?>

<!doctype html>
<html>
<head>hier staat nog een head
</head>
<body>
<body class="homenav">
</body>
</html>


index-header.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a id="one" href="index.php" class="homenav">Home</a>


basis.css:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
body.Home a.homenav{
color:#23B070;}


id="one" wordt gebruikt voor het stylen van de link, nu verder niet van belang.

Toevoeging op 27/01/2014 18:49:11:

Voor de duidelijkheid: Dit werkt dus niet omdat ik slechts één pagina heb met mijn menu erop.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<ul class="navigation">
<li><a href="index.html">Home</a></li>
<li class="highlight"><a href="product.html">Product</a></li>
<li><a href="about.html">About</a></li>
<li><a href="contact.html">Contact</a></li>
</ul>
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 02:08:29
 
Kenneth Rozendaal

Kenneth Rozendaal

27/01/2014 20:29:22
Quote Anchor link
Waarschijnlijk moet je hier mee gaan werken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
//Source: http://www.scriptygoddess.com/archives/2007/07/13/use-php-to-get-the-current-pagefile-name/
$currentFile = $_SERVER["PHP_SELF"];
$parts = Explode('/', $currentFile);
echo $parts[count($parts) - 1];
?>


Op de pagina index.php zal dit echoën: index.php

hiermee kun je dus binnen je bestand met if'jes checken welke pagina er is en die de class highlight meegeven.

MvG,
Kenneth
 
Colin Rietdijk

Colin Rietdijk

27/01/2014 20:44:53
Quote Anchor link
Google eens op addclass current page. Met jquery kun je ook een functie toevoegen die een class toevoegt aan een <li>.
 
Fabian W

Fabian W

27/01/2014 22:14:14
Quote Anchor link
@Kenneth
Thanks voor je help, :)
eerste reactie: link home kleurt nu als je hem ingedrukt houd, hij blijft nog niet ingekleurt als je op die home pagina blijft.
Verder verschijnt index.php in beeld op de indexpagina als gevolg van de echo.

@Colin,
bedankt ik ga verder zoeken :)
 
Michael -

Michael -

28/01/2014 09:40:01
Quote Anchor link
In je eerste gedeelte laat je PHP zien, met includes en een link naar index.php en vervolgens een list met html pagina's?
Als het toch PHP pagina's zijn zou ik het als volgt doen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$pages
= Array(
    'Home' => '/index.html'
    ,'Product' => '/product.html'
    ,'About' => '/about.html'
    ,'Contact' => '/contact.html'
);

echo '<ul class="navigation">'.PHP_EOL;

foreach($pages AS $title=>$page){
    echo '<li><a href="' . $page . '"' . ($page == $_SERVER['SCRIPT_NAME'] ? ' class="highlight"' : '') . '>' . $title . '</a></li>'.PHP_EOL;
}


echo '</ul>'.PHP_EOL;
?>

edit: </a> vergeten :)
Gewijzigd op 28/01/2014 09:55:05 door Michael -
 
Fabian W

Fabian W

28/01/2014 11:11:31
Quote Anchor link
@Michael

Allereerst thanks, je helpt me al wat verder.

Die html pagina's waren een voorbeeld wat voor een systeem niet werkt op mijn site. Alle pagina's op mijn site zijn dus wel php-pagina's.

Maar wat jouw code doet is: het geeft 4 list items :)
Deze reageren vervolgens op deze css:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
/* Links: */
a:link {color:#616dbf;text-decoration:none;font-weight:bold;}      /* unvisited link */
a:visited {color:#931ea4;text-decoration:none;font-weight:bold;}  /* visited link */
a:hover {color:#FF00FF;text-decoration:none;font-weight:bold;}  /* mouse over link */
a:active {color:#0000FF;text-decoration:none;font-weight:bold;}  /* selected link */


en van mijn navigation class reageert het menuutje op:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
.navigation ul
.navigation li    


Het menuutje zou ook moeten reageren op: maar dat gebeurt niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
.navigation ul a
.navigation ul a:hover
.navigation ul a:active


Verder is het probleem dat een link alleen gekleurd wordt (met a:active) als je de link ingedrukt houd. Als je op een pagina zit, dan wordt die niet automatisch gekleurd in het menu :(


Toevoeging op 28/01/2014 11:12:44:

Ook op highlight wordt niet gereageerd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
.highlight{
    color:#C90C0F;}
 
Michael -

Michael -

28/01/2014 11:39:16
Quote Anchor link
Wil je nou wel of niet een list met items :) Dat wordt meestal gebruikt als menu, dus ik ga er vanuit dat dat ook jouw idee was.

active betekend inderdaad wanneer je het hebt ingedrukt, dus dat is precies wat ie doet.

.highlight{color:#c90c0f;} kan ook niet op een link

Als je het op de link wilt doe je een a ervoor.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
a.highlight{color:#c90c0f;}

Of als je hem op de list item wilt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
.highlight{background-color:#c90c0f;}



Toevoeging op 28/01/2014 11:43:55:

Example
Gewijzigd op 28/01/2014 11:40:35 door Michael -
 
Fabian W

Fabian W

28/01/2014 16:33:51
Quote Anchor link
Thanks, door dat a-tje doet hij het wel :-)
Ik heb gewoon een normaal menu met list-items btw.

Heb je trouwens een idee waarom de ul a, ul a:hover en ul a:highlight het niet (meer) doen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
/* Menu */
.navigation ul{
    List-style-type: none;
    height: 40px;
        margin: 5px;
    padding: 0;
}

/* Tabbladen menu */
.navigation li{    
    float: left;    
      padding: 0;
      margin: 0;
      list-style: none;
      min-height: 50px;
}
    
/* link menu */
.navigation ul a {
    padding-right: 10px;
    padding-left: 10px;
    text-decoration: none;
    font-size: 20px;
    font-weight: bold;
    color: #616dbf;
    background: none;

/* Tijd kleurverandering terug */
      -webkit-transition: background 0.5s;
      -moz-transition: background 0.5s;
      -o-transition: background 0.5s;
      -ms-transition: background 0.5s;
      transition: background 0.5s;
}
    
/* mouse over link menu */
.navigation ul a:hover {
    color: #FFF;
    background: #1a298e;
    
/* Tijd kleurverandering heen */
      -webkit-transition: background 0.3s;
      -moz-transition: background 0.3s;
      -o-transition: background 0.3s;
      -ms-transition: background 0.3s;
      transition: background 0.3s;
}

.navigation ul a:highlight {
    color:#C09D0B;
    background: #1a298e;
}
 
Michael -

Michael -

28/01/2014 22:39:27
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
/* Menu */
.navigation ul{
    list-style-type: none;
    margin: 5px;
    padding: 0;
}

/* Tabbladen menu */
.navigation li{    
    float: left;    
    padding: 0;
    margin: 0;
    list-style: none;
}
.navigation > li a {
    padding: 0 10px; //Is het zelfde als padding-right: 10px; padding-left: 10px;
    text-decoration: none;
    font-size: 20px;
    font-weight: bold;
    color: #616dbf;
    height:50px;
    display:block;
    line-height:50px;

/* Tijd kleurverandering terug */
      -webkit-transition: background 0.5s;
      -moz-transition: background 0.5s;
      -o-transition: background 0.5s;
      -ms-transition: background 0.5s;
      transition: background 0.5s;
}
    
/* mouse over link menu */
.navigation > li a:hover {
    color: #FFF;
    background: #1a298e;
    
/* Tijd kleurverandering heen */
      -webkit-transition: background 0.3s;
      -moz-transition: background 0.3s;
      -o-transition: background 0.3s;
      -ms-transition: background 0.3s;
      transition: background 0.3s;
}

.navigation > li a.highlight {
    color:#C09D0B;
    background: #1a298e;
}

Zo zou het moeten werken.
.navigation ul aangepast naar .navigation > li. De link zit immers niet in de ul.
a:highlight verandert naar a.highlight
display:block toegevoegd aan de a voor de height. Ik neem aan dat deze op de knop moet? Op de li heeft dit weinig zin.
Zie ook nogmaals het voorbeeld
Daarnaast zou je CSS nog wat mooier kunnen, maar gaat er nu om dat het werkt :)

edit: height toegevoegd en line-height toegevoegd.
Gewijzigd op 29/01/2014 09:25:42 door Michael -
 
Michael -

Michael -

30/01/2014 09:18:27
Quote Anchor link
Fabian, is het gelukt?
 
Fabian W

Fabian W

30/01/2014 11:36:39
Quote Anchor link
Jazeker, bedankt. Ik dacht dat ik hier gister al een reactie op had geschreven, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan.
 
Michael -

Michael -

30/01/2014 11:38:18
Quote Anchor link
Fabian W op 30/01/2014 11:36:39:
Jazeker, bedankt. Ik dacht dat ik hier gister al een reactie op had geschreven, maar blijkbaar is dat niet goed gegaan.

Mooi zo! :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.