hoe krijg ik dit horizontaal in het midden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Aron K

Aron K

25/05/2010 22:34:41
Quote Anchor link
Wauw! Een eeuwigheid geleden dat ik voor het laatst een Post van Jan zag op PHPHulp. Sorry dat ik door mijn enthousiasme off topic ben gegaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:32:07
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

25/05/2010 22:38:47
Quote Anchor link
PHPHulp heeft er dan ook een hele tijd uit gelegen. Nu hij weer online is, wil ik natuurlijk weer graag mijn steentje bijdragen en vragen beantwoorden (want dat is toch wat ik het meeste doe). Ik wil me ook weer als mod beschikbaar stellen, want dat is veranderd in de nieuwe opzet, zie ik.
 
Michel Koonen

Michel Koonen

25/05/2010 22:59:40
Quote Anchor link
Jan,

Dat is niet wat Johan als oplossing aangeeft...
 
Jurgen Meijer

Jurgen Meijer

28/05/2010 10:30:30
Quote Anchor link
Dit topic hoort hier ook helemaal niet.
 
Chris -

Chris -

28/05/2010 10:37:47
Quote Anchor link
Topic verplaatst. Welkom terug Jan =)
 
J V

J V

28/05/2010 12:11:40
Quote Anchor link
Heeft jan koehoorn zijn opmerking geholpen? Zoja, dan is het wel zo makkelijk om dit te vermelden.

Wat natuurlijk ook kan zijn is dat je je website verticaal wilt centreren?
Kijk hier maar eens naar: http://d-graff.de/fricca/center.html
 
Stefan Candan

Stefan Candan

28/05/2010 14:55:21
Quote Anchor link
Waarom je een div zonder width in een div niet kan centreren:
Wanneer je geen width aan geeft, word er uit gegaan van 100%.
Dus kan je deze div niet centreren, omdat hij 100% van de andere div pakt.
Wat je wel kan doen is de div die er om heen staat een width mee te geven, als dat kan. En deze dan centreren, dmv: margin-left:auto;margin-right:auto; .

Als je iets niet kunt coderen, omdat anders je design in de war raakt, is het een design fout, en geen coderings fout. Ga eerst na als je het wel kan coderen voordat je een definitief layout maakt. Maak stukjes layout en test het met codering. Als je dit niet lukt kan je het makkelijker aanpassen dan wanneer je een compleet design hebt. Deze zijn vaak moeilijker om aan te passen.

Kijk hier een online voorbeeld van mijn tip over de divs:
http://82.72.30.213/PHPHulp/Centreren%20Div%20Horizontaal/
 
J V

J V

28/05/2010 15:06:11
Quote Anchor link
Stefan:
Waarom je een div zonder width in een div niet kan centreren:
Wanneer je geen width aan geeft, word er uit gegaan van 100%.
Dus kan je deze div niet centreren, omdat hij 100% van de andere div pakt.
Wat je wel kan doen is de div die er om heen staat een width mee te geven, als dat kan. En deze dan centreren, dmv: margin-left:auto;margin-right:auto; .

Als je iets niet kunt coderen, omdat anders je design in de war raakt, is het een design fout, en geen coderings fout. Ga eerst na als je het wel kan coderen voordat je een definitief layout maakt. Maak stukjes layout en test het met codering. Als je dit niet lukt kan je het makkelijker aanpassen dan wanneer je een compleet design hebt. Deze zijn vaak moeilijker om aan te passen.

Kijk hier een online voorbeeld van mijn tip over de divs:
http://82.72.30.213/PHPHulp/Centreren%20Div%20Horizontaal/


Over het algemeen is een div in het midden plaatsen, het makkelijkste wat er is. 90% van alle sites gebruikt een container div of een wrapper div. Deze heeft een breedte en margin: 0 auto;. Dus als je dat al moeilijk vind, gaat geen 1 design het worden.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

28/05/2010 16:17:48
Quote Anchor link
Ik werk altijd zo weet niet of het nog nodig is maar werkt goed.

CSS:
html, body {
height:100%;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
margin-top: 0px;
margin-bottom: 0px;
background-color: #FFFFFF;
}

#container {
width: 1000px;
min-height: 100%;
height: auto !important;
height: 100%;
margin-top: 8px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}

HTML:
<div id="container">

HIER TUSSEN DE DIV's van je website.

</div>
 
Michel Koonen

Michel Koonen

31/05/2010 10:56:42
Quote Anchor link
Johan Vermeire gaf aan dat je de CSS code wel een gecentreerde pagination levert door de float left weg te halen, display op inline te zetten en de regel #pagination-digg{text-align:center;list-style:none} toe te voegen.

Als je dat echter doet wordt 't gecentreerd, maar dan ook onder elkaar... of doe ik iets fout?
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.