hoe query maken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Orhan T

Orhan T

23/12/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Ik heb nu allemaal verschillende selectboxen met de name position[] . Nu wil ik een query maken om deze in de database te stoppen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$sql = "INSERT INTO POSITION (
        Name )
        VALUES (
        '".$_POST["position"]."' )
        ";

Dit gaat duidelijk dus niet werken omdat wanneer de gebruiker meerdere selecteerd ik allerlei namen krijgen in een kolom. Hoe moet ik het dan doen?
Een lus is de oplossing maar ik weet niet hoe ik dit in elkaar zou moeten zetten.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
while ($rij = $_POST["position"])
{
     $sql = "INSERT INTO POSITION (
        Name )
        VALUES (
        '"$rij"' )
                                ";    
mysql_query($sql);
}


Zoiets misschien?
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 00:14:21
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2007 14:33:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    foreach ($_POST['position'] as $position) {
        $sql = "
            INSERT INTO POSITION
            (
                Name
            )
            VALUES
            (
                '"
. $position . "'
            )
            "
;
    }

?>

Edit:
En dan natuurlijk binnen de foreach de query uitvoeren en error checking toepassen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Orhan T

Orhan T

23/12/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Is dat alles? Bedankt ! Ik moet me toch wat meer verdiepen in de foreach lus..
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2007 14:39:00
Quote Anchor link
Zeker aan te raden. Je hebt hem veel nodig ;-0
 
Orhan T

Orhan T

23/12/2007 14:41:00
Quote Anchor link
Kan je me misschien ook uit leggen waarom het nou juist niet kan met bijvoorbeeld een while loop of een van de andere loops?

Edit:
Ik kan toch ook in de loop :
$aorid[] = mysql_insert_id(); in zetten ?
Het dan later in de loop ook nog in een ander tabel inserten door ".$aorid."
Maar wordt dan wel de eerste array gepakt en daarna weer de tweede en hoef ik niet een [] achter de variabele te zetten? Dit doe ik nog natuurlijk allemaal in de loop, je kan toch wel een if plaatsen in een foreach?
Veel vragen maar ik hoop op een antwoord
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Orhan T
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/12/2007 14:47:00
Quote Anchor link
Het kan met een for loop ook, maar waarom zou je?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    for ($i = 0, $n = count($_POST['position']); $i < $n; $i++ ) {
        $sql = "INSERT INTO ..."; // enzovoort
    }
?>

Je ziet dat die syntax veel lastiger is.
 
Orhan T

Orhan T

23/12/2007 14:51:00
Quote Anchor link
Kan je misschien ook nog de vragen onder mijn edit beantwoorden. Ik plaats ze hier wel even:
Ik kan toch ook in de loop :
$aorid[] = mysql_insert_id(); in zetten ?
Het dan later in de loop ook nog in een ander tabel inserten door ".$aorid."
Maar wordt dan wel de eerste array gepakt en daarna weer de tweede en hoef ik niet een [] achter de variabele te zetten? Dit doe ik nog natuurlijk allemaal in de loop, je kan toch wel een if plaatsen in een foreach?
Veel vragen maar ik hoop op een antwoord(en)
 
Arend a

Arend a

23/12/2007 14:51:00
Quote Anchor link
Het kan ook prima met een while loop:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
while ($value = array_shift($_POST['position'])) {
        $sql = "
            INSERT INTO POSITION
            (
                Name
            )
            VALUES
            (
                '"
. $value . "'
            )
            "
;
}

?>


of met een for loop

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?

foreach ($i = 0; $i < count($_POST['position']); $i++) {
        $sql = "
            INSERT INTO POSITION
            (
                Name
            )
            VALUES
            (
                '"
. $_POST['position'][0] . "'
            )
            "
;
}


?>


Wat je ziet is dat de notatie van foreach het makkelijkste is om een lijst mee te doorlopen. De while loop is handig wanneer je iets steeds wil herhalen tot je aan een bepaalde conditie voldoet, en de for loop is practischer voor een sequentie (1,2,3,4,5).

In de praktijk kan je ze allemaal door elkaar gebruiken met een iets andere notatie.
 
Orhan T

Orhan T

23/12/2007 14:57:00
Quote Anchor link
@arend, kan je achter '".$_POST["position"][0]."' niet de [0] weglaten?
Hier nog de vragen die ik hiervoor ook stelde:
Kan je een if plaatsen in een foreach loop?
$aorid[] = mysql_insert_id wanneer ik dat in de loop zet en er later om terug vraag in de loop, mag ik het dan zo typen $aorid of moet het als een array: $aorid[]?
Bedankt voor de reacties :D
 
Jeroen Spaans

Jeroen Spaans

21/02/2008 20:04:00
Quote Anchor link
moet de mysql_query buiten de { }?
 
Frank -

Frank -

21/02/2008 20:08:00
Quote Anchor link
Jeroen Spaans schreef op 21.02.2008 20:04:
moet de mysql_query buiten de { }?
Nee, anders voer je de query maar 1x uit, alleen de laatste.

Voor je eigen gemak maak je eerst een query string aan, $query en ga je die daarna pas uitvoeren in de functie mysql_query(), controleren of het is gelukt, etc. etc.

Ps. Het is wel een oud topic en niet eens je eigen topic...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.