Hoe te beginnen met een FileBrowser?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/03/2014 09:11:35
Quote Anchor link
Hey mensen,

Nou mijn stage is voorbij ben weer opschool, en nu heb ik dus een opdracht Filebrowser gekregen.

Ik heb niks gekregen(Hiermee bedoel ik, Een papiertje met info.)Ik moet dus gewoon een Filebrowser maken.

Maar ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen.:S

Heb wel wat opgezocht maar kom er niet uit.!
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 06:30:58
 
Michael -

Michael -

25/03/2014 09:15:12
Quote Anchor link
Dan zal het wel de bedoeling zijn dat je t zelf uitzoekt i.p.v. te vragen. Anders kunnen ze het net goed gelijk voorkauwen ;)

Kijk eens naar
opendir readdir scandir etc.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/03/2014 09:17:12
Quote Anchor link
Michael ik moest juist het internet gebruiken. Maar Waar ik moet beginnen is het probleem!
 
Michael -

Michael -

25/03/2014 09:28:45
Quote Anchor link
Heb je op die links geklikt en de voorbeelden bekeken? Daar staat duidelijk uitgelegd hoe je bestanden uit een directory leest. Dan heb je al een lijst met alle bestanden in een map. Geef de mappen weer en zorg dat je door de mappen kan bladeren. Moet het nog meer kunnen?
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/03/2014 09:41:57
Quote Anchor link
Michael oke ik ga wel ergens mee beginnen! Bedankt!
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

25/03/2014 11:28:12
Quote Anchor link
Wat voor opleiding doe je eigenlijk?
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/03/2014 11:29:05
Quote Anchor link
Applicatie Ontwikkeling Op het Nova College Beverwijk Niveau 4 1e Jaar!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/03/2014 11:30:02
Quote Anchor link
>> Michael oke ik ga wel ergens mee beginnen!

Zomaar ergens mee beginnen is in de praktijk niet de beste aanpak.

Je kunt eerst beter voor jezelf duidelijk krijgen wat een filebrowser is, wat die moet kunnen, en welke functionaliteit daar dan bij hoort. Als je dat duidelijk hebt, kun je voor jezelf een plan maken welke classes er nodig zijn en welke methods deze classes nodig hebben. En pas daarna moet je gaan programmeren.
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/03/2014 11:31:15
Quote Anchor link
Ozzie Ik snap hier echt even niks van sorry. Maar ik ga nu samen met een klasgenoot er gewoon aan proberen te werken. En we zien wel wat er uit komt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/03/2014 11:39:50
Quote Anchor link
>> Ozzie Ik snap hier echt even niks van sorry.

Wellicht ook even handig als je zegt WAT je niet snapt?
 
Michael -

Michael -

25/03/2014 11:41:03
Quote Anchor link
Ozzie, Hij zit in het 1e jaar, kent nauwelijks iets van PHP, en al helemaal geen OOP ;) Dus termen als classes en methods zullen 'm weinig tot niks zeggen. Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt dat je eerst moet bedenken wat je wil en wat het moet kunnen enz, maar ik neem niet aan dat deze filebrowser nou een gigantische opdracht moet worden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/03/2014 11:48:07
Quote Anchor link
>> Ozzie, Hij zit in het 1e jaar, kent nauwelijks iets van PHP, en al helemaal geen OOP ;)

Ah oke :)

>> Wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt dat je eerst moet bedenken wat je wil en wat het moet kunnen enz

Dat lijkt me in ieder geval een goede eerste stap...
 
Pipo Clown

Pipo Clown

25/03/2014 12:20:20
Quote Anchor link
Dit is tegenwoordig echt eerstejaars MBO nivo ?
Niet kunnen lezen, niet begrjpen wat er bedoelt wordt met eerst de benodigde functionaliteit bepalen ?
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

25/03/2014 12:27:41
Quote Anchor link
Pipo Clown op 25/03/2014 12:20:20:
Dit is tegenwoordig echt eerstejaars MBO nivo ?
Niet kunnen lezen, niet begrjpen wat er bedoelt wordt met eerst de benodigde functionaliteit bepalen ?

Nivo..? 'Ik heb dyslexie' incomming.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/03/2014 14:10:34
Quote Anchor link
Als browsen de belangrijkste functionele vereiste van een filebrowser is, valt het nog te overzien.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Options +Indexes

Zo, klaar, de rest van de middag je handen vrij.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/03/2014 14:13:01
Quote Anchor link
Hehe Ward :)
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

25/03/2014 14:33:24
Quote Anchor link
Wat heeft die .htaccess regel er mee te maken?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/03/2014 14:38:30
Quote Anchor link
Je krijgt met Options +Indexes een webpagina van de file browser van Apache, inclusief pictogrammen voor bestandsformaten, links om te navigeren in de directorystructuur en koppen voor het sorteren van de kolommen.

Afbeelding

Wil je die file browser zelf niet gebruiken, dan is het op zijn minst bruikbaar als voorbeeld van hoe een prototype van een file browser eruit zou kunnen zien.
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

25/03/2014 14:51:34
Quote Anchor link
Ooh daar komt dat dus vandaan, heb het wel is eerder gezien op sites.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/03/2014 15:10:46
Quote Anchor link
Hèhè, simpel maar doeltreffend, Ward ;-)
 
Aad B

Aad B

25/03/2014 20:52:32
Quote Anchor link
Ward van der Put op 25/03/2014 14:10:34:
Als browsen de belangrijkste functionele vereiste van een filebrowser is, valt het nog te overzien.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Options +Indexes

Zo, klaar, de rest van de middag je handen vrij.
Misschien wat kort door de bocht en TS snapt er nu niks meer van. Dit is een wijziging in Apache configuratie en tevens security issue en geen php oplossing die hij ongetwijfeld moet maken.
Gewijzigd op 25/03/2014 20:53:20 door Aad B
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.