Horizontaal drop-out menu

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »
Tom

Tom

21/07/2008 17:03:00
Quote Anchor link
Beste mede-scripter,

ik heb zelf een script geschreven waarmee door middel van php een menu wordt opgebouwd. Er wordt gebruikt gemaakt van een array waarin je je menu opties kunt zetten. Dit script zorgt er voor dat er een net menu wordt gemaakt zoals onderstaand voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<ul>
  <li><a href="Websiteurl">Item1</a></li>
  <li><a href="Websiteurl">Item2</a></li>
  <li><a href="Websiteurl">Item3</a></li>
</ul>


De php code hiervoor is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
          <ul class="menu">
                        <?php
               $aPages
= array('Item1', 'Item2', 'Item3'); // De pagina's in die in het menu moeten verschijnen
                                                                            
               foreach($aPages as $page){
               $current = ((!empty($_GET['pagina']) && in_array($_GET['pagina'], $aPages) && $_GET['pagina'] == $page) || (!isset($_GET['pagina']) && $page == 'Home'))? ' class="current"':'';
               echo '<li'.$current.'><a href="?pagina='.$page.'">'.$page.'</a></li>'.PHP_EOL;
              }

            ?>

          </ul>


Nu wil ik dit menu echter uitbreiden. Wat ik dus extra wil maken zijn submenu's in deze menu structuur. Kan iemand mij een stuk opweg helpen? Je zult ergens moeten invoeren welke hoofdmenu-opties er zijn en welke opties een submenu zijn, en waarbij deze submenu's horen, denk ik.

(Ik bedoel een menu zoals hier bovenaan bij phphulp.nl ook gebruikt wordt.) Alvast hartstikke bedankt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:38:39
 
Bart Tuma

Bart Tuma

21/07/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Heb je ajax (mootools, j_qeury) als eens geprobeerd ?...
zodra ik een voorbeeld heb post ik heb even voor je.

edit: Dit is 1. jQeury:
http://be.twixt.us/jquery/suckerFish.php

Mischien heb je er wat aan: wpQeury
http://nettuts.com/javascript-ajax/tabbed-content-using-jquery-and-wp_query/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma
 
Robert Deiman

Robert Deiman

21/07/2008 22:49:00
Quote Anchor link
@Bart

Ik denk dat hij meer bedoeld hoe hij kan zorgen dat dat op de juiste manier opgebouwd wordt. Daarvoor kan hij zoeken op recursief of recursieve array. (in het nederlands dan, maar het kan ook handig zijn om op de engelse variant te zoeken)
door Recursief uitlezen maakt het niet uit hoe diep een array is.
 
Tom

Tom

22/07/2008 00:04:00
Quote Anchor link
De menu's zijn goed, maar niet dynamisch. Ik wil dus enkel in een array aangeven de hoofd items en sub-items(en daarbij aageven welk hoofd item hierbij hoort). Misschien gebruik maken van string uitlezen steeds in de foreach loop? Dat je bijvoorbeeld zoekt of ergens sub staat.

Ik dacht bijv zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$aPages = array('Item1', 'Item2', 'Item3'); // De pagina's in die in het menu moeten verschijnen
                                                                            
$aSubs = array('sub1', 'sub2', 'sub3'); // Hier de sub-items


Alleen moet je dus deze aan elkaar linken of iets dergelijks en dan dus in een volgende lus laten bekijken waar het menu moet worden aangepast.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/07/2008 07:47:00
Quote Anchor link
@Tom

daarom wees ik je naar een recursieve functie. Voor het werken met een submenu kan je ook prima met multidimensionale arrays werken:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$aPages= array('Item1' => array('sub1','sub2'),'Item2');
 
Tom

Tom

22/07/2008 13:02:00
Quote Anchor link
Ok en dan moet ik dus een multidimensionale array uit gaan lezen. Maar kun je me een eindje opweg helpen hoe ik dan de structuur van mijn menu kan opbouwen? Dan kom ik er verder zelf wel uit denk ik :)
 
Mitchell

Mitchell

22/07/2008 13:07:00
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/07/2008 13:17:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php

/**
 * @author Robert Deiman
 * @copyright 2008
 */


function generate_menu($array_items)
    {

        if(!isset($return_string)){
            $return_string = '<ul>';
            }

        foreach($array_items AS $key => $value)
        {

               if(!is_array($value))
            {

                   $return_string .= '<li>'.$value.'</li>';
            }
  
               if(is_array($value))
            {

                   $return_string .= '<li>'.$key.'</li>';
                $return_string .= generate_menu($value);
            }
           }

           $return_string.= '</ul>';
           return $return_string;
    }

      
$menu = array('home','nieuws'=>array('archief','laatste','recent'=>array('vandaag','gisteren')),'contact');

echo generate_menu($menu);
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
 
Tom

Tom

22/07/2008 13:26:00
Quote Anchor link
Dit komt inderdaad wel in de buurt Robert, maar bij mij werkt hij nog niet. Ik zit uit te zoeken hoe ik hem werkend kan krijgen. heb ook wel een url gevonden.

In ieder geval bedankt dat je met me meedenkt !! toppie!

http://www.phpinsider.com/smarty-forum/viewtopic.php?t=11686

ps. voor degene met css oplossingen. Dit is niet wat ik zoek. Dit heb ik al onder de knie, en ook al werkend. Maar een menu maken en helemaal uittypen in html kost meer tijd. Wanneer je een php script hebt scheelt dit tijd :) En werkt het fijner.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

22/07/2008 13:36:00
Quote Anchor link
@Tom

Mag ik vragen wat er nog niet werkt? ;) Ben wel benieuwd eigenlijk want wat ik net heb bekeken in de bron die die genereert klopt helemaal. Als er nog een foutje in zit, wil ik die er natuurlijk ook wel uithalen. :)
 
Tom

Tom

22/07/2008 19:07:00
Quote Anchor link
Robert, hij werkt inderdaad goed, waarschijnlijk zal ik nu enkel css moeten toepassen. Er zat wel een heel klein foutje in maar deze is zo verholpen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$menu = array('home','nieuws'=>array('archief','laatste', array('vandaag','gisteren')),'contact');


moet zijn
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$menu = array('home','nieuws'=>array('archief','laatste'=>array('vandaag','gisteren')),'contact');


Bij de eerste code komt er nog "2" te staan (dus de hoeveelheid in de 2e geneste array. Nu is hij goed. Ik zal hem nog wel uitbreiden en dan het complete script hier posten (inclusief css). Zodat mensen hem kunnen gebruiken. Ik wil hem zo uitbreiden dat elke sub-items de volgende url krijgen:
?pagina=item1&section=subitem1 . Maar daar kom ik wel uit denk.

Complete code nu dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?
                function generate_menu($array_items)
                    {

                        if(!isset($return_string)){
                            $return_string = '<ul>';
                            }

                        foreach($array_items AS $key => $value)
                        {

                               if(!is_array($value))
                            {

                                   $return_string .= '<li><a href="?pagina='.$value.'">'.$value.'</li>';
                            }
  
                               if(is_array($value))
                            {

                                   $return_string .= '<li><a href="?pagina='.$key.'">'.$key.'</li>';
                                $return_string .= generate_menu($value);
                            }
                           }

                           $return_string .= '</ul>';
                           return $return_string;
                    }

                      
                $menu = array('home','nieuws'=>array('archief','laatste'=>array('vandaag','gisteren')),'contact');

                echo generate_menu($menu);
                ?>


Altijd handig :)

In ieder geval bedankt voor je zetje Robert, ik stel het erg op prijs!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom
 
Tom

Tom

23/07/2008 02:40:00
 
Tom

Tom

29/07/2008 19:23:00
Quote Anchor link
Ik kom er niet uit om de nette url te krijgen bij een genest item. Iemand die mij hierbij kan helpen?

Het volgende zou ik graag willen: ?pagina=item1&section=subitem1

Ook werkt het niet helemaal met css, het eerst item waar subitems onder hangen moet de class: top-parent krijgen. De items die een subitem van een subitem zijn moeten echter de class: parent krijgen.

Heb het geprobeerd met de code om het zo aan de praat te krijgen, maar dit was niet zo heel eenvoudig. Is er misschien een oplossing om dit met een javascript toe te voegen oid?

Alvast bedankt
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

29/07/2008 19:55:00
Quote Anchor link
Check even dit voorbeeld. Ik heb het eerste niveau van je menu geen style gegeven, en het tweede en het derde niveau elk zijn eigen style:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php
    $menu
= array('home','nieuws'=>array('archief','laatste'=>array('vandaag','gisteren')),'contact');

    function
generate_menu($array_items)
        {

            if(!isset($return_string)){
                $return_string = '<ul>';
                }

            foreach($array_items AS $key => $value)
            {

                if(!is_array($value))
                {

                    $return_string .= '<li><a href="?pagina='.$value.'">'.$value.'</li>';
                }
  
                    if(is_array($value))
                {

                    $return_string .= '<li><a href="?pagina='.$key.'">'.$key.'</li>';
                    $return_string .= generate_menu($value);
                }
               }

               $return_string .= '</ul>';
               return $return_string;
        }

          
    $menu = array('home','nieuws'=>array('archief','laatste'=>array('vandaag','gisteren')),'contact');

?>


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <title>Untitled Document</title>
    <script type="text/javascript" src="mootools/mootools.js"></script>
    <script type="text/javascript">
        window.addEvent ('domready', function () {
            $$('ul ul ul li a').each (function (item) {
                item.setStyle ('color', 'red');
            });
            $$('ul ul li a').each (function (item) {
                if (item.getStyle ('color') != 'red') {
                    item.setStyle ('color', 'green');
                }
            });
        });
    </script>
</head>

<body>
    <?php
        echo generate_menu($menu);
    ?>

</body>
</html>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.