Htaccess werkt niet :(

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 18:17:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met m'n site en ik gebruik dus htaccess, dat werkte allemaal prima op mn localhost. Dus ik probeerde het online, en het werkte niet. Het bestand stond WEL in de lijst met bestanden van m'n site. Als htaccess niet werkt krijg ik meestal een melding. Nu dus niet. Mijn vraag: moet ik een of ander bestand configureren of "aanzetten" zodat dit werkt of is er iets goed min (zal vast niet)?

Alvast bedankt,
Wessel

Edit:

Online site: http://www.wesselb.nl
Geen commentaar op de layout aub, dat komt later ;)

Htaccess:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^~(.*)$ index.php?p_id=$1

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 04:19:51
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/09/2007 19:08:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar deze tutorial en controleer of de instellingen goed staan...
 
Martijn

Martijn

01/09/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Met .htaccess heb je een webserver nodig die Apache gebruikt. Dit kun je controleren door het volgende scriptje even te uploaden en hem daarna te openen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?PHP echo phpinfo(); ?>


Want volgens mij kan dat wel eens de oorzaak zijn.

EDIT: ^--- wat hij zei :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 19:23:00
Quote Anchor link
@Blanche, Martijn
Ik heb het geleerd van die tut XD en de instellingen op mn server staan goed, ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Voor de PHPINFO: http://www.wesselb.nl
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/09/2007 19:28:00
Quote Anchor link
@martijn, als je met de webdeveloper toolbar in firefox werkt kan je zien bij de response headers dat het de volgende server betreft:
Server: Apache/2.0.53 (Fedora)

@wesselB, heb je al vaker htaccess gebruikt op die server?
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

01/09/2007 19:31:00
Quote Anchor link
Nee, dit is de eerste keer
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

02/09/2007 13:02:00
Quote Anchor link
Iemand een idee?

(Ik van iets gehoord dat het met de config van mn site heeft te maken)
 
PHP Newbie

PHP Newbie

02/09/2007 13:30:00
Quote Anchor link
escape dat golfje eens
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

02/09/2007 13:46:00
Quote Anchor link
Zal ik proberen.

PS: het werkte wel op mn loclahost :S

Edit:

werkt niet.. =S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

02/09/2007 14:52:00
Quote Anchor link
Misschien staat allowoverwrite niet goed in de httpd.conf.
Kan je wel andere dingen doen met je htaccess?
 
Rien van Hulten

Rien van Hulten

02/09/2007 14:58:00
Quote Anchor link
Ik heb hier ook een keer last van gehad. Waarschijnlijk heb je een onjuiste RewriteBase. Zet dit maar eens in je .htaccess, waarbij je rootdir zelf nog moet veranderen (de goede rootdir vind je in je phpinfo()).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteBase /~rootdir/
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

03/09/2007 07:18:00
Quote Anchor link
@M-D
Waar kan ik de httpd.conf wijzigen op mn site, nog nooit gedaan, alleen op localhost? XD

@Rien
Zal ik even naar gaan kijken, moet nu naar school. Alvast bedankt, want dit kan het zijn. :)

Edit:
typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

03/09/2007 19:38:00
Quote Anchor link
@Rien
Waar zou ik dan moeten kijken in phpinfo(); ik kan het niet vinden :(

PS: /./ Als rootdir werkt niet.

Edit:
Ahh cmon ;) M'n vorige post was in de ochtend en nu is het avond :| Das een halve dag, toch :D


Edit:
Weer een edit. Dat komt ervan als je niet mag bumpen =P

Ik heb ergens gelezen dat ik het moet ontgrendelen ofzo op mn site in de httpd.conf, maar ik heb geen idee waar die staat. Vervolgens moest ik mn server opnieuw opstarten met een command, en dat weet ik al helemaal niet.
Dus ik blijf maar hopen dat iemand snel met de goude tip komt :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Johnson
 
- SanThe -

- SanThe -

03/09/2007 19:44:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig deAfbeelding knop om je tekst aan te passen.
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

04/09/2007 15:59:00
Quote Anchor link
Woehoe, ik denk dat ik de oplossing voel!

Ik dacht, laat ik die .htaccess maar zitten en een eigen 404 page gaan maken. Wat bleek nou, ddar had je ook .htaccess voor nodig. Dus ik voer dat keurig netjes in, en wat bleek nou. Het werkte WEL online!!!

Dus iemand heeft de oplossing:
Rien:
Ik heb hier ook een keer last van gehad. Waarschijnlijk heb je een onjuiste RewriteBase. Zet dit maar eens in je .htaccess, waarbij je rootdir zelf nog moet veranderen (de goede rootdir vind je in je phpinfo()).

Alleen nou weet ik niet hoe ik aan m'n rootdir moet komen :( Je zou me heel gelukkig maken als je dan wist :)

groeten, Wessel
 
Joren de Wit

Joren de Wit

04/09/2007 16:05:00
Quote Anchor link
Controleer dan of de rewrite module wel geactiveerd is (te checken via phpinfo()) en of je AllowOverride instellingen in je httpd.conf wel goed staan.
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

04/09/2007 16:09:00
Quote Anchor link
In de phpinfo() staat dat de module is geactiveerd, en ik heb geen idee hoe ik in de httpd.conf moet komen. Misschien dat je me daarmee wilt helpen?
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

05/09/2007 07:28:00
Quote Anchor link
Iemand die de oplossing heeft?
Zo niet, dan zal ik jullie hiermee ook niet meer lastigvallen :|
 
Wessel Johnson

Wessel Johnson

05/09/2007 17:04:00
Quote Anchor link
Iemand nog??

Ik word er echt doodziek van dat het niet werkt, ben er al 5 dagen mee aan het kloten. Kan iemand me plzplz helpen??
 
Manaus

Manaus

05/09/2007 17:17:00
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^~(.*)$ index.php?p_id=$1

moet je die ~ niet escapen?:P
 
Winston Smith

Winston Smith

05/09/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Je bent al een keertje gewaarschuwd voor bumpen, en vervolgens bump je nog twee keer achter elkaar. Hardleers?

Verder kan je eens kijken in de documentatie van Apache zelf, zoek maar op mod_rewrite en dan kom je er wel. Ik neem aan dat Engels geen probleem voor je is?

Edit:
Overigens krijg ik nu een Internal Server Error op je website, dus er klopt iets nog niet helemaal ;) Controleer de error logs als je daarbij kan. Overigens kan je waarschijnlijk niet in de httpd.conf (indien je hosting huurt, wel als je zelf host maar dan had je waarschijnlijk wel geweten wat httpd.conf is en waar te vinden).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Winston Smith
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.