http(s)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2012 20:47:24
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik wil mijn urls automatisch prefixen met http:// of https://

Nu heb ik een stukje code, maar ik vind het nogal omslachtig. If elseif else... ik vraag me af of dit beter kan. De meest waarschijnlijke optie heb ik als 1e gezet (in de if). Weet iemand of en zo ja, hoe dit beter kan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
if (isset($_SERVER['SERVER_PORT']) && $_SERVER['SERVER_PORT'] == '80') {
  $connection = 'http://';
}
elseif (isset($_SERVER['SERVER_PORT']) && $_SERVER['SERVER_PORT'] == '443') {
  $connection = 'https://';
}
elseif (!isset($_SERVER['HTTPS']) || empty($_SERVER['HTTPS']) || strtolower($_SERVER['HTTPS']) == 'off') {
  $connection = 'http://';
}
else {
  $connection = 'http://';
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:09:14
 
Pim -

Pim -

22/03/2012 21:38:01
Quote Anchor link
$_SERVER['HTTPS'] checken voldoet toch?

Toevoeging op 22/03/2012 21:40:07:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$connection
= 'http'.((isset($_SERVER['HTTPS'])&&$_SERVER['HTTPS']=='on')?'s':'').'://';
?>

Lekker kort :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2012 21:47:18
Quote Anchor link
Thanks Pim, maar ik meen me te herinneren dat die niet altijd geset wordt en dat je daarom ook de port moet controleren?

Als jij zeker weet dat dit voldoende is, dan gebruik ik jouw code natuurlijk heel graag :)

Graag je reactie!
 
Pim -

Pim -

22/03/2012 21:58:05
Quote Anchor link
Nee, ik heb geen idee of het voldoende is, maar dat lijkt me logisch. Ik zou zeggen: succes met Googlen ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2012 21:58:49
Quote Anchor link
hehe... lekker ben jij ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

22/03/2012 22:00:49
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/03/2012 21:47:18:
... en dat je daarom ook de port moet controleren?


De port geeft ook geen garantie. Dit blijft een instelling in Apache. En wat als port 8080 wordt gebruikt, of 8081?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/03/2012 22:12:04
Quote Anchor link
Hmmm, oke... ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van die server instellingen... vandaar dat mijn controle ook zo uitgebreid is ;)

Maar wat raad jij dan aan? De oplossing van Pim gebruiken?
 
Pim -

Pim -

23/03/2012 13:23:36
Quote Anchor link
Volgens PHP.net comments is HTTPS checken voldoende, maar is niet gespecificeerd welke waarde het moet krijgen, zo lang het maar geen off is. Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$connection
= 'http'.((!empty($_SERVER['HTTPS'])&&$_SERVER['HTTPS']!='off')?'s':'').'://';
?>
 
Roel -

Roel -

23/03/2012 14:27:52
Quote Anchor link
Is dit voor een CMS? Zo ja, dan kun je misschien de keuze aan de administrator overlaten:
- Ja
- Nee
- Automatisch bepalen
 
Wouter J

Wouter J

23/03/2012 15:01:55
Quote Anchor link
Waar wil je dit voor gebruiken? Ben je je bewust van de Protocol relative url techniek?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/03/2012 19:00:41
Quote Anchor link
Pim, ik lees ook opmerkingen dat ie soms niet wordt meegestuurd?

@Roel: zoiets ga ik inderdaad doen. Is inderdaad voor een cms.

Wouter... de wat?

Wat gebeurt er nu precies? Ze laten het stukje "http:" achterwege in een link? Is dat het?
 
Wouter J

Wouter J

23/03/2012 22:56:36
Quote Anchor link
Ozzie, wel eens op de link geklikt en de perfecte uitleg van Paul Irish gelezen? Dan wordt je duidelijk waarom, hoe en wat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/03/2012 23:01:17
Quote Anchor link
Wouter, relax. De link hapert bij mij, vandaar mijn vraag.
 
Wouter J

Wouter J

23/03/2012 23:22:51
Quote Anchor link
Ik ben relaxt...

Het lijkt erop alsof de link hier niet werkt, probeer het eens via google paul irish protocol relative url en dan de eerste aanklikken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/03/2012 23:42:08
Quote Anchor link
Oké. k zal het morgen wel even doorlezen. Ben nu te niet wakker...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.