IF statement beëindigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken voor of bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q. programmadocumentatie. Wie

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling die zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Het bedrijf is gevestigd in hartje Utrecht met het Centraal Station op loopafstand en een parkeergarage naast het pand. Bij deze stabiele organisatie gaat men uit van kwaliteit hoogwaardige softwarediensten. Je zal hier als Java Ontwikkelaar geen projecten tegenkomen waar je uit commercieel oogpunt jouw werk zo snel mogelijk af moet leveren. Uiteraard zal je hier wel het beste uit jezelf moeten halen, maar hierbij ligt het zwaartepunt

Bekijk vacature »

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer Datawarehouse

Senior .NET Developer Datawarehouse Bouw jij graag mee aan de nieuwe generatie van het datawarehouse-framework voor de zorg? En kent programmeren in C# geen geheimen voor jou? Dan pas jij perfect in ons team in Amsterdam. We bieden jou de kans om complexe uitdagingen op te lossen en te werken met de nieuwste technieken. Jouw baan Zorgprofessionals nemen belangrijke beslissingen op basis van data uit ons Datawarehouse. Als .NET Developer Datawarehouse ontwikkel jij een nieuwe generatie van het achterliggende framework. Je werkt dagelijks met zeer grote en complexe datasets en krijgt te maken met uitdagende issues, waarbij diepgaand onderzoek nodig

Bekijk vacature »

.NET Developer / Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is gevestigd in het hart van Brabant en wordt gezien als de één van de beste .NET development organisaties in de provincie. Dagelijks werk je hier met ruim 40 enthousiaste .NET Developers, verdeeld over 9 Scrum teams, aan zeer complexe backend systemen. De backend systemen staan in het teken van high-intensity en high-availabilitiy en zijn opgebouwd met onder andere: - C#; - ASP.NET MVC / ASP.NET Core; - Microservices Architectuur; - Azure; - WCF. De teams bestaan uit 3-5 ontwikkelaars, 1 of 2 vaste (technisch)testers, 1 informatie analist en een Product Owner. Je zal niet alleen schakelen

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom je te werken bij een internationaal gerenommeerd onderzoeksinstituut. Dagelijks is dit instituut verantwoordelijk voor de juiste samenwerking, toegankelijkheid en communicatie voor circa 9000 interne gebruikers. In een team van elf ontwikkelaars ben je als Senior Java Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van functionele ontwerpen naar technische oplossingen. Deze projecten bestaan o.a. projecten zoals het implementeren van Elastic Search en het koppelen van CMS. Ook fungeer je als vraagbaak voor je collega’s op het gebied van backend softwareontwikkeling. Daarnaast denk je graag mee op het gebied van architectuur qua mogelijke oplossingen en innovatie. Momenteel zijn

Bekijk vacature »

Logistiek Developer / PL/SQL / API's / integratie

Bedrijfsomschrijving Voor een organisatie in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Technisch Logistiek Engineer. Het gaat om een internationaal bedrijf met duizenden medewerkers waarvan ongeveer duizend in Nederland. Ze werken met het WMS JDA Dispatcher De organisatie heeft een informele sfeer en medewerkers worden gemanaged op verantwoordelijkheden en niet op dagelijkse taken. Tevens wordt eigen initiatief, ambitie en ondernemerschap gestimuleerd en gewaardeerd. Mocht je een idee hebben of een verbeterpunt dan mag je dit altijd aankaarten en is de kans groot dat, wanneer het waarde toevoegt voor de organisatie of het proces, dit ook wordt goed gekeurd. De

Bekijk vacature »

Senior Data Engineer

Cargill JOB PURPOSE AND IMPACT 2 year contract with the opportunity to become permanent. The Senior Data Engineer will design, build and operate high performance data centric solutions utilizing the comprehensive big data capabilities for the company’s data platform environment. In this role, you will act as an authority for data access pathways and techniques working with analysts within the functional data analytics team. You will design data structures and pipelines to collect data and design and implement data transformations, combinations or aggregations. The Senior Data Engineer will be part of a global product team (along-side other Data Engineers, Architects,

Bekijk vacature »

Klassieke Oracle ontwikkelaar die Apex wil gaan on

Bedrijfsomschrijving Dagelijks worden in in de zorg enorme aantallen data geproduceerd. Van medicijngebruik van patiënten tot aan loonkosten van personeel. Deze data bevat een schat aan informatie die pas zichtbaar wordt als ze op de juiste manier worden verzameld, opgeslagen, beheerd, bewerkt en vergeleken. Hiermee helpen zij medische instellingen om hun informatiepositie te verbeteren. Kijk bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteit, bedrijfsvoering en marktpositie. Functieomschrijving Mijn klant heeft de huidige Oracle applicaties volledig binnen Forms reports en designer draaien. De bedoeling is dat al deze applicaties omgezet worden naar Apex applicaties in de toekomst. Daarom is mijn klant ter uitbreiding

Bekijk vacature »

Junior of medior full-stack C# developer gezocht,

Ben je een startende software developer of iemand die wellicht al iets meer ervaring heeft? En ben je op zoek naar een baan als C# developer in Rotterdam (vlakbij Rotterdam centraal)? Bij een kleine platte organisatie met korte lijnen en een professionele en ongedwongen sfeer? Waarbij gebruiksvriendelijkheid een belangrijk uitgangspunt is bij het bouwen van hun software? Voor een bedrijf in Rotterdam zijn we momenteel op zoek naar een junior of medior C# developer. Het bedrijf richt zich op de ontwikkeling van software voor productiebedrijven. Hun software stelt deze bedrijven in staat sneller te verbeteren. Dit doen ze door bekende

Bekijk vacature »

.NET developer

Heb jij een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in richting van informatica? En heb jij kennis van het .NET framework? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: .NET software developer in Hollandscheveld Optioneel 100% vanuit huis Over de positie: Als .NET developer ben jij verantwoordelijk voor het omzetten van onze eigen web portal en die van afnemers. Jouw taken omvatten, maar zijn niet gelimiteerd tot: het omzetten van PHP en ASP.NET naar .NET Core; het aanpassen en uitbreiden van onze web app (.NET Core) qua opzet en functionaliteit; onze desktop versie van Micromix (VB.NET) ondersteunen en verder te ontwikkelen;

Bekijk vacature »

NodeJS/React Developer - Medior - interne functie

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken voor een rasecht softwarebedrijf dat Javascript ademt? Dan ben je hier aan het juiste adres! Mijn klant in Nijmegen is namelijk op zoek naar versterking van een Medior NodeJS/React Developer. Het gaat om een interne functie voor de lange termijn. Mijn klant is voornemens jou zo snel mogelijk in vaste dienst te nemen. Het bedrijf waarvoor je komt te werken is een gezellig webbureau, waar momenteel ongeveer 15 personen werken. De sfeer binnen het team is heel fijn en prettig. De gemiddelde leeftijd ligt laag (rond de 28) en het werkplezier hoog. Dit uit zich onder

Bekijk vacature »

C# .Net ontwikkelaar - Meer dan €4000 p/m + L

Bedrijfsomschrijving Deze informele organisatie heeft ontzettend veel contacten binnen grote en bekende organisaties. Dit zorgt ervoor dat jij als .Net ontwikkelaar op leuke en uitdagende projecten komt te werken, hierbij zal de focus vooral liggen op het midden van het land. Veel ontwikkelaars zijn via onze opdrachtgever aan het werk bij bijvoorbeeld grote financiële dienstverleners maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij kleinere instanties aan het werk te gaan. Bij onze opdrachtgever ligt er veel focus op de persoonlijke ontwikkeling en groei van hun medewerkers. Je krijgt daarom veel ruimte om certificaten te behalen die belangrijk zijn voor jouw

Bekijk vacature »

Software Architect / Developer / C# / Azure / CQRS

Bedrijfsomschrijving Als Software Architect/Senior Developer kom je te werken bij een organisatie in regio Veenendaal wiens core business software development is voor oplossingen voor de vastgoed branche. Deze applicaties vormen de basis voor financiële processen en planningen en worden door een groot tal gerenommeerde organisaties in Nederland gebruikt. Samen met een team van 15 collega's (bestaande uit ontwikkelaars, testers, UX/UI Designer en een Product Owner), verdeeld over Nederland en een andere locatie in Europa, ga je als Software Architect / Senior Developer aan de slag om het gehele platform te moderniseren. Hiervoor maakten ze gebruik van Delphi en is het

Bekijk vacature »
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 20:57:56
Quote Anchor link
Beste

Is het mogelijk om een if-statement te beëindigen?
Dit is een voorbeeld van mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
if(hier wat dat niet uitmaakt)
{
  if(!$result) $error = 1;
  else $error = 0;

if($error == 1) - Hier wil ik maken dat de hoofd-if stopt. Dus dat hij verder gaat onder de hoofd-if, hoe doe ik dat?
}

PHP hulp

PHP hulp

05/03/2021 20:43:14

- Ricardo -

- Ricardo -

09/11/2010 21:03:06
Quote Anchor link
elseif ?

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:11:20
Quote Anchor link
Nee, ik leg het even beter uit.

if(strlen($_POST['username']) == 0) $error[] = 'Geen gebruikersnaam ingevult.';

if(count($error) == 0)
{
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = $_POST['username']");
if(mysql_num_rows($query1) == 0) $error[] = 'Gebruiker bestaad niet!';
}

if(count($error) > 0) echo $error;

Dit is het ongeveer. Ik weet dat de code niet echt helemaal klopt omdat dit gewoon snel een voorbeeld is. Dus waar die $error = 'gebruker bestaad niet' staat moet hij die if stoppen. Dus die hoofd-if van count($error) == 0. Dus dat hij dan meteen naar de volgende if gaat die de errors echoëd.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/11/2010 21:11:40
Quote Anchor link
Alt je enigsinds de tijd had genomen dan was je vanzelf hier op uitgekomen:
http://www.php.net/break

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:14:20
Quote Anchor link
Maar ik had dat al gelezen maar daar staat dat alleen bij for, while en switch kan gebruikt worden?

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:32:29
Quote Anchor link
De juiste volgorde en logica aanhouden.

$error = 0;
if(hier wat dat niet uitmaakt and !$result)
{
$error = 1;
Hier wil ik maken dat de hoofd-if stopt.
Dus dat hij verder gaat onder de hoofd-if, hoe doe ik dat?
}

Th van

Th van

09/11/2010 21:34:02
Quote Anchor link
Moet dan het hele script stoppen? Of allen het if gedeelte?

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:35:50
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 09/11/2010 21:11:40:
Alt je enigsinds de tijd had genomen dan was je vanzelf hier op uitgekomen:
http://www.php.net/break

Een break werkt niet bij een if().

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:39:30
Quote Anchor link
Bedankt allemaal maar jullie snappen het niet echt geloof ik?
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen.
Dus de hoofd if moet stoppen. Laat ik het eens uitleggen met uitvoeren1.
if(uitvoeren1 == 0)
{
blabla.... wat code hier die dan uitvoeren1 op 0 of 1 zal gaan zetten (true of false)

if(uitvoeren1 == 1) stop de if(uitvoeren1 == 0).... Deze if dus, dus niet de hele pagina stoppen ofzo, maar die hoofd if die kijkt of uitvoeren1 op 0 staat, snap je? Want uitvoeren1 is nu op 1 gezet he

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:41:48
Quote Anchor link
Dat gaat niet. Dat zal je met de if() structuur zelf moeten creëren. Logica is het trefwoord.

Toevoeging op 09/11/2010 21:43:29:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(......)
{

// bla bla
    if(......)
    {

// bla bla
    }
}

?>

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:43:42
Quote Anchor link
En is er een andere manier ofzo? BV met een switch had ik ook geprobeerd maar dat gaat ook niet echt denk ik toch?

Toch bedankt!

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:47:24
Quote Anchor link
Een switch kan je spontaan verlaten met een break.

Toevoeging op 09/11/2010 21:49:02:

Geef anders even het stukje 'echte' code, kunnen we even meedenken.

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:51:29
Quote Anchor link
Uhm, als ik een break doe in een switch. Gaat hij dan helemaal uit de switch? Of is dat gewoon om het einde van een case aan te geven?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    if(empty($userName))
    {
        $error[] = 'Username is empty';
    }

if(empty($userPassword))
    {
        $error[] = 'Password is empty';
    }

if(count($error) ==  0)
    {
        // Find if userName and userPassword are correct
        $query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".mysql_real_escape_string($userName)."' AND userpassword = '".mysql_real_escape_string(md5(sha1($userPassword)))."'");

// Check if the user exists in the database
        if(mysql_num_rows($query1) == 0) { $error[] = 'Wrong username or password'; }
        else $row1 = mysql_fetch_assoc($query1);

code gaat hier verder als er geen $error opgegeven is. Als er wel een error opgegeven is dan moet hij naar de volgende if die je hieronder ziet.

}

if(count($error) > 0)
    {
        echo '<p>'.implode('<br />', $error).'</p>';
    }
Gewijzigd op 09/11/2010 21:53:37 door Ruben Portier

- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:53:14
Quote Anchor link
Dan verlaat ie de switch().

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:56:08
Quote Anchor link
Bekijk even mijn vorige post, daar zie je de echte code. Maar ik denk dat die nogal verwarrend lijkt.

Maar als ik doe met een switch:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
switch(count($error))
{
  if blabla = 0 { $error[] = 'fout!';

if(count($error) > 0) break;

hier gaat de code verder als er geen fout was
}

if(count($error) > 0)
{
  hier dus de fouten echon als ik het goed begrijp?.....
}

Zal het zo werken? Dus als ik doe break dat hij naar volgende code gaat?

Toevoeging op 09/11/2010 21:58:09:

Ik zit zo te denken....

Kan ik niet beter doen

while(count($error) == 0)

Dan kan ik toch ook break doen enzo? Want als ik dan error op 1 doe en break doe dan gaat hij toch gwn weer naar het begin van die while zeker? of is break echt naar het volgende statement?

Jasper DS

Jasper DS

09/11/2010 22:00:03
Quote Anchor link
ik zou het toch met de ifjes doen. Omschrijf je probleem even wat duidelijker. Volgens mij zit je logica nog niet goed.

Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 22:00:19
Quote Anchor link
Even om te laten weten!!!
Het werkt gwn met een while.
Ik doen dan break; bij een fout en dan gaat alles netjes!!!

Bedankt allemaal voor de hulp!

Toevoeging op 09/11/2010 22:16:44:

Hier ben ik weer...

Ik zit met een 'raar' probleem.
Als alles klopt moet hij met een meta refresh weer naar de index pagina. Maar heel de site loopt vast omdat hij blijft inloggen. Dit omdat die while blijft lopen omdat de error dan 0 is he... Iemand een idee hoe ik dit fix?

Toevoeging op 09/11/2010 22:23:05:

NVM, eht werkt al door bij de while $succeed toe te voegen. Als die true is werkt de while niet.

Mark L

Mark L

09/11/2010 22:34:45
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
    if(empty($userName))
    {
        $error[] = 'Username is empty';
    }

if(empty($userPassword))
    {
        $error[] = 'Password is empty';
    }

if(count($error) ==  0)
    {
        // Find if userName and userPassword are correct

$query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".mysql_real_escape_string($userName)."' AND userpassword = '".mysql_real_escape_string(md5(sha1($userPassword)))."'");

// Check if the user exists in the database
        if(mysql_num_rows($query1) == 0) { #4
            $error[] = 'Wrong username or password';
        }

else ($row1 = mysql_fetch_assoc($query1)) { #5
            #code gaat hier verder als er geen $error opgegeven is. Als er wel een error opgegeven is dan moet hij naar de volgende if die je hieronder ziet.

}
    }

if(count($error) > 0)
    {
        echo '<p>'.implode('<br />', $error).'</p>';
    }

?>

Zoals je hierboven kunt zien, heb ik de ifjes genummert (met een #nummer)

Bij if 1, 2 en 4 kunnen $error gezet worden.
Stel er is geen error. Dan gaan we dus if#3 binnen (als er wel een error was, dan gingen we deze namelijk niet binnen). Het is dus zeker dat er vóór aanvang van if#4 GEEN error is.
Als blijkt if#4 een error geeft, dan zal hij niet naar #5 gaan (en andersom).
Dus je kunt #5 vullen met alles wat je NIET aan #4 wilt meegeven. Dus de verwerking van het formulier o.i.d.

Dit is alles.

Trouwens. de functie empty is sneller dan de count-functie:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    if (empty($error)) # i.p.v. count($error) == 0

if (!empty($error)) # i.p.v. count($error) > 0
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.