Iframe responsive maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

17/11/2018 16:57:05
Quote Anchor link
Hallo,

Op mijn website bied ik de mogelijkheid aan anderen om een gedeelte van mijn site te embedden. Nou geef ik, net als bijvoorbeeld Youtube, een width en height mee aan het iframe. Het probleem is alleen dat dat op mobiele websites niet helemaal goed uitkomt.

Ik heb gezocht hoe ik dat kan oplossen, maar kom eigenlijk alleen maar uitleg tegen waarbij je zelf het iframe op je site wilt. Dus waarbij je zelf de mogelijkheid hebt om een div om het iframe heen kan bouwen. Dat heb ik dus niet in dit geval.

Enig idee hoe ik kan zorgen dat het iframe responsive is, maar dan binnen de <iframe>...</iframe> tags wordt geregeld?

Groet

PHP hulp

PHP hulp

14/02/2025 19:26:08

Adoptive Solution

Adoptive Solution

17/11/2018 18:17:28
Quote Anchor link
Hier is code die ik ooit tegenkwam.

Bij de tweede <style> vul je bij #video max-width de breedte in.

Bij canvas en iframe de breedte en de hoogte.

Bij iframe src de link naar de video.

Als je een andere max-width wilt hebben hoef je alleen bij #video de juiste waarde in te vullen.

De rest is oefenen met de juiste verhouding.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<style>

#video img,
#video iframe,
#video embed,
#video object,
#video video,
#video canvas {
    top: 0px;
    left: 0px;
    width: 100%;
    max-width: 100%;
    height: auto;
    }

#video img,
#video iframe,
#video embed,
#video object,
#video video {
    height: 100%;
    position: absolute;
    }

</style>

<style>

#video {
    max-width: 720px;
    overflow: hidden;
    position: relative;
}

</style>

<h2>Scalable video</h2>

<div id="video">

<canvas width="720" height="405" ></canvas>

<iframe src="//player.vimeo.com/video/88198290?badge=0" width="720" height="405" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>

</div>

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/11/2018 00:15:46
Quote Anchor link
Wat je ook vaak ziet is een klein formaat, en in het paneel van youtube zelf zit gewoon een knop om dit schermvullend te maken?

G Jansma

G Jansma

18/11/2018 00:33:51
Quote Anchor link
Het is een site met sportuitslagen. Om de bekendheid van de site te vergroten is het voor mij goed als veelbezochte sites een deel van de uitslag embedden. Dus het gaat niet om video's in dit geval.

De code die ik nu aanbied is van <iframe> tot </iframe> met width en height. Youtube doet dat ook zo zag ik bij insluiten.

In het voorbeeld van Adoptive Solution zit je wel buiten het iframe te kleuren met #video. Of zou ik dan gewoon een div eromheen moeten zetten met inline style element? Dat ziet er misschien wat raar uit voor degene die het embed, maar kan in principe geen kwaad toch? Ik had al zoiets geprobeerd met die voorbeelden maar dan gaat het telkens mis met de hoogte, meeste voorbeelden gaan allemaal uit van video namelijk.

@Thomas: Heb je een concreet voorbeeld? Of gaat dat ook specifiek over video?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

18/11/2018 16:37:26
Quote Anchor link
Deze code kan je voor elk soort media gebruiken waarvoor het nodig is om, in dit geval, een iframe te gebruiken.

Alleen de width en height in de 2de <style> set en <canvas> aanpassen.

Voor het leuk is de scrollbar aangepast. Ben vergeten waar ik het heb gevonden.

Code werkt op Desktop en, in mijn geval, een iPad.

Paginavenster vergroten, verkleinen, in landschap of portret. Het werkt.

Het helpt ook als de in de sluiten pagina ook responsive is.

Hoe je de code verspreid naar derden moet u zelf oplossen. Misschien in een makkelijk pakketje aanbieden zodat de ontvanger het alleen hoeft te plakken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
<style>

#display img,
#display iframe,
#display embed,
#display object,
#display video,
#display canvas {
    top: 0px;
    left: 0px;
    max-width: 100%;
    height: auto;
    }

#display img,
#display iframe,
#display embed,
#display object,
#display video {
    position: absolute;
    border-collapse: collapse;
    }

</style>

<!-- BEGIN in style hierna eigen waarden gebruiken -->

<style>

#display {
    max-width: 920px;
    position: relative;
    -webkit-overflow-scrolling: touch;
}

#display iframe {
    border:none;
}

@media (min-device-width:320px) and (max-device-width:1200px) {
    #display {
        overflow-y: scroll;
    }
}

</style>

<!-- EINDE in style hierna eigen waarden gebruiken -->

<!-- Geef de standaard scrollbar een leuke uiterlijk -->

<style>

#display ::-webkit-scrollbar {
    width: 12px;
}

/* Track */
#display ::-webkit-scrollbar-track {
    -webkit-box-shadow: inset 0 0 6px rgba(0,0,0,0.3);
    -webkit-border-radius: 10px;
    border-radius: 10px;
}

/* Handle */
#display ::-webkit-scrollbar-thumb {
    -webkit-border-radius: 10px;
    border-radius: 10px;
    background: rgba(255,0,0,0.8);
    -webkit-box-shadow: inset 0 0 6px rgba(0,0,0,0.5);
}
#display ::-webkit-scrollbar-thumb:window-inactive {
    background: rgba(255,0,0,0.4);
}
</style>

<h2>Scalable webpagina in iframe</h2>

<div id="display">
    <canvas width="920" height="550" ></canvas>
    <iframe src="https://maken.wikiwijs.nl/96699/" width="100%" height="100%"></iframe>
</div>
Gewijzigd op 18/11/2018 16:38:58 door Adoptive Solution

G Jansma

G Jansma

19/11/2018 13:31:24
Quote Anchor link
Ik heb je voorbeeld even geprobeerd, maar in dat voorbeeld wordt een iframe met scroll gebruikt, dat wil ik niet. De breedte gaat op die manier wel goed op de mobiel, maar de hoogte niet.

Mijn iframe is (maximaal) 600x450. Op de desktop doet hij het dan goed als ik dat in de canvas en #display zet. Op de mobiel krijg ik dan maar 2/3 van de hoogte, waardoor een deel verstopt is. Enig idee hoe ik dat kan voorkomen?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

19/11/2018 14:04:59
Quote Anchor link
Kijk eens of dit helpt :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@media (min-device-width:320px) and (max-device-width:1200px) {
    #display {
        overflow-y: scroll;
    }
    #display canvas,
    #display iframe {
        height: 450px;
    }
}

G Jansma

G Jansma

19/11/2018 15:56:04
Quote Anchor link
Kijk aan, dat werkt! Ik bied nu ook gewoon de code kant-en-klaar aan, maar dan dus alleen <iframe>...</iframe>.

Het enige is dat ik dan dus een soort eigen CSS-pakketje voor de responsive versie moet meegeven denk ik? Zodat de display en canvas de juiste styling krijgen?

Dus:
<responsive css voor iframe>
<display>
<canvas>
<iframe>
...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.