in_array geeft geen waarde weer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 11:29:27
Quote Anchor link
Beste php ers

volgende probeem
Ik haal een waarde uit mijn database
die kan ik ook gewoon echoen

als ik een array maak dan geeft deze ook gewoon de waarde weer met print_r
als ik echter vraag wat is in_array dan geeft deze geen waarde terug.
Kan iemand mij even op weg helpen.
Mijn script met daarachter de uitkomsten en beeldweergave in de browser
-------------
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
echo $row["catnr"]; //vazen
$ar_new =array($row["catnr"]);
print_r($ar_new); // array([0]=>vazen)


if (in_array(vazen, $ar_new)){ echo "dit is waar vazen zit erin"; }else{ echo "no match";}  // zou vazen moeten weergeven maar dat gebeurd niet
?>

-------------------------

bij voorbaat dank
Gewijzigd op 18/04/2020 11:39:31 door Ronny Jansen
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 21:08:21
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

18/04/2020 11:47:50
Quote Anchor link
En je krijgt geen warning/foutmelding!? Probeer het eens met quootjes om 'vazen' ;-)
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 11:55:22
Quote Anchor link
Hoi Rob,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik krijg geen foutmelding en ik heb ' geprobeerd en " en zonder en $row[0] etc
Maar ik krijg geen resultaat terwijl het toch duidelijk is dat de categorie vazen in de array zit

Ik heb ook geprobeerd met een nieuw array
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $ar_new=array(); ?>

Maar ook dat werkt niet.
Ik ben erg benieuwd wat er hier aan de hand is omdat volgens mij het script goed is.
Overigens werkt het wel als ik de string catnr inde browserbalk ingeef en vervolgens $_GET['catnr'] gebruik.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 12:06:23
Quote Anchor link
if (in_array('vazen', $ar_new)){

Dit zou moeten werken.
Gewijzigd op 18/04/2020 12:07:57 door - Ariën -
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 12:18:24
Quote Anchor link
- Ariën - op 18/04/2020 12:06:23:
if (in_array('vazen', $ar_new)){

Dit zou moeten werken.


toch werkt het niet en dat is dus wat mij ook verbaasd
Gewijzigd op 18/04/2020 12:19:01 door Ronny Jansen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 12:43:43
Quote Anchor link
Wat zit er volgens print_r() nu in $ar_new?
Gewijzigd op 18/04/2020 12:44:20 door - Ariën -
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 13:44:21
Quote Anchor link
Hetzelfde
array([0]=>vazen)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 13:48:39
Quote Anchor link
Is dat überhaupt wel een string?
Ik vind de constructie een beetje vreemd?
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 14:07:42
Quote Anchor link
Ik ga nu eerst alles weghalen uit mijn script en neem alleen de database output en de array
Misschien is er een statement die dwars ligt
Wordt vervolgd
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 14:12:03
Quote Anchor link
Kijk anders eens met var_dump(). Dan zie je wat er voor datatype gebruikt wordt.
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 14:58:54
Quote Anchor link
Goed idee,

output
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
array(1) { [0]=> string(6) "vazen " }
?>





Toevoeging op 18/04/2020 15:02:34:

En dat was de oplossing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if (in_array("vazen ", $ar_new)){ echo "dit is waar vazen zit erin"; }else{ echo "no match";}  // zou vazen moeten weergeven maar dat gebeurd niet
?>

Een spatie achter de 2e "

Maar dat zou niet moeten dus waarschijnlijk wordt het niet goed in de database gezet??
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 15:04:09
Quote Anchor link
Dat vermoed ik.
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 15:05:12
Quote Anchor link
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp
De logica was even weg maar is nu weer helder
Ik kijk de input naar de database even na

Toevoeging op 18/04/2020 15:07:58:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
VALUES ('$naar_database', '$catnr ', '$naar_database','$naar_database')";
?>


dit was de boosdoener een spatie
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? '$catnr '  ?>
bij de input naar de database

Pfff
opgelost
Gewijzigd op 18/04/2020 15:08:54 door Ronny Jansen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/04/2020 15:12:00
Quote Anchor link
Ik hoop je die die variabelen in je VALUES wel netjes escaped?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/04/2020 15:19:50
Quote Anchor link
Op zich is het ook wel opmerkelijk dat in een kolom catnr (categorie nummer?) een tekst zit. Zou het niet veel handiger zijn om categorieën (intern) te identificeren met nummers? Of op zijn minst een minder misleidende naam te gebruiken?
 
Ronny Jansen

Ronny Jansen

18/04/2020 18:34:44
Quote Anchor link
- Ariën - op 18/04/2020 15:12:00:
Ik hoop je die die variabelen in je VALUES wel netjes escaped?


Daar ga ik zeker aan denken




Toevoeging op 18/04/2020 18:36:14:

Thomas van den Heuvel op 18/04/2020 15:19:50:
Op zich is het ook wel opmerkelijk dat in een kolom catnr (categorie nummer?) een tekst zit. Zou het niet veel handiger zijn om categorieën (intern) te identificeren met nummers? Of op zijn minst een minder misleidende naam te gebruiken?


Dat is inderdaad geen handige naam.
Maar dat ga ik nu aanpassen ik heb het alleen even gebruikt als werknaam
iig bedankt voor de opmerking
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.