Include probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:17:29
Quote Anchor link
Beste Lezer,

ik zit met een include probleem.

ik heb een contact script die bestaat uit:
contact.php
captcha.php
style.css
(mapje) fonts

en in mijn host heb ik zo zitten
/public_html/php/contactform/ HIER STAAN DAN DE BESTANDEN VAN HET CONTACT SCRIPT


in mijn html bestand zet ik dit neer:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("php/contactform/contact.php"); ?>


het probeel is dat ie wel de contact pagine weer geeft
maar zonder de style.cc, captcha.php en fonts.
hoe zorg ik er nu voor dat alles word gepakt uit dat mapje
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:14:07
 

28/07/2010 14:21:28
Quote Anchor link
Zorgen dat de css path juist is in je html bestand o.i.d.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:24:16
Quote Anchor link
ik zal even wat uitgebreider vertellen:

nee de pagina zit niet in de map php omdat de pagina in de root zit bij index .php en andere paginas
zoals ik al zei

ik heb in de root index.php
vereniging.php
.......
......
.....
.....
contact.php
MAPJE: CSS
MAPJE: IMAGES
MAPJE: PHP (hier wil ik eigenlijk al mijn php scripts inzetten)

dus in dit gevaal hem ik dus MAPJE php/MAPJE contactform/ HIER CONTACT BESTANDEN ZOALS:

contact.php
captcha.php
style.css
(mapje) fonts

dus inlucude ik contact php met dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("php/contactform/contact.php"); ?>

dan geeft ie wel zeg maar het contact form weer: http://rbvhoogeveen.webatu.com/contact.php
maar dan zonder de style.css en capcha.

ik hoop dat ik zou het duidelijk heb verteld
 
Leon Vosmeijer

Leon Vosmeijer

28/07/2010 14:24:33
Quote Anchor link
probeer relatieve paden te vermijden en absolute paden te gebruiken. Op die manier weet je zeker dat de juiste bestanden op de juiste momenten geladen worden.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:26:01
Quote Anchor link
hoe bedoel je dat leon vosmeijer snap ik ff niet
 
- SanThe -

- SanThe -

28/07/2010 14:40:34
Quote Anchor link
Je moet alle include's die in php/contactform staan dus ook dat hele path meegeven.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:41:33
Quote Anchor link
is het niet mogelijk om een hele map te includen want dan doe ik het zeg maar zo

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("php/contactform"; ?>


nu pakt hij dan alle bestanden uit het mapje contactform, en moet ik dan van contact.php misschien index.php maken
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/07/2010 14:41:47
Quote Anchor link
Absolute paden gaan uit van de document root van je website en hebben daardoor altijd dezelfde waarde. Relatieve paden gaan uit van de huidige locatie van het uitgevoerde script. De waarde kan dus veranderen als het ene script in het andere geïnclude wordt...

Als de style.css in je document root staat, gebruik dan '/style.css' als absoluut pad.
 
Daniel H

Daniel H

28/07/2010 14:44:28
Quote Anchor link
Nouw in contact.php staat nu wss dat style.css geinclude word.
Maar als je contact.php include in de root, dan kan contact.php die style.css niet vinden. Omdat die in de ¨php/contactform/¨ map staat. Dus wat doe je dan zet in je cin de contact.php ¨php/contactform/style.css¨ ipv ¨style.css¨ en dan werkt het.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:46:07
Quote Anchor link
`maar de style.css staat niet in mijn root.

Mijn root bestaat uit

index.php (hoofdpagina)
vereniging.php (pagina)
gallery.php (pagina)
wedstrijden.php (pagina)
gastenboek.php (pagina)
contact.php

Images (hier staan alles afbeeldingen in
Css (hiet staat de css in van de index.php, vereniging.php gallery.php,wedstrijden,php, gastenboek.php, contact.php)
Php (hier komen al mijn php scripts.)
 
- SanThe -

- SanThe -

28/07/2010 14:48:19
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:49:14
Quote Anchor link
Daniel nvt op 28/07/2010 14:44:28:
Nouw in contact.php staat nu wss dat style.css geinclude word.
Maar als je contact.php include in de root, dan kan contact.php die style.css niet vinden. Omdat die in de ¨php/contactform/¨ map staat. Dus wat doe je dan zet in je cin de contact.php ¨php/contactform/style.css¨ ipv ¨style.css¨ en dan werkt het.



dat heb ik gedaan, maar wat toch makkelijkre is om toch een hele map te includen of is dit niet mogenlijk want zo hoef je maar in zin te schijfen en die pakt dan alles bestanden uit 1 map
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/07/2010 14:49:24
Quote Anchor link
Ja, dan include je je style.css dus met het pad '/css/style.css' (let op die / aan het begin van het pad). Dan maakt het niet uit waar het script met betreffende include aangeroepen wordt, het pad naar style.css blijft altijd hetzelfde...
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:53:17
Quote Anchor link
ik kom er niet meer uit
 
- SanThe -

- SanThe -

28/07/2010 14:53:39
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 28/07/2010 14:48:19:
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:55:02
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 28/07/2010 14:53:39:
SanThe Nvt op 28/07/2010 14:48:19:




daar word ik ook niet echt wijzer van snap dat voorbeeld niet
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/07/2010 14:57:04
Quote Anchor link
Bertin vanden ham op 28/07/2010 14:53:17:
ik kom er niet meer uit

En wat heb je nu geprobeerd dan? Het is een kwestie van wat verschillende paden (absoluut of relatief) proberen en kijken of het werkt...
 
Mr Beronne

Mr Beronne

28/07/2010 14:59:52
Quote Anchor link
Blanche PHP op 28/07/2010 14:57:04:
Bertin vanden ham op 28/07/2010 14:53:17:
ik kom er niet meer uit

En wat heb je nu geprobeerd dan? Het is een kwestie van wat verschillende paden (absoluut of relatief) proberen en kijken of het werkt...



ik heb dit aan mijn head toegevoed
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="php/contactform/style.css" />

dus nu werkt de style ook maar dan nog heb ik steeds het mapje fonts en captcha.php
 
Daniel H

Daniel H

28/07/2010 15:01:11
Quote Anchor link
doe het zelfde met de fonts en de ccaptcha dus gewoon als pad ¨/php/contactform/¨.
 
John D

John D

28/07/2010 15:02:18
Quote Anchor link
Vraag: ik lees mapje CSS, Css en css ?
Zijn dit gewoon typo's of gebruik je echt upper en lowercase in je "mapjes" ?
Let op dat dit wel degelijk verschil kan maken en dat files niet te vinden zijn.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

28/07/2010 15:02:35
Quote Anchor link
Tja, je zult moeten zorgen dat in contact.php de paden naar de captcha en de fonts kloppen...
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.