include probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 13:51:01
Quote Anchor link
hallo,

ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar krijg niet het juiste antwoord ervan..

ik heb een nieuwsscript die ik wil gebruiken in mijn index pagina, als ik hem zo draai doet die het gewoon, maar wanneer ik hem wel includen in me index pagina

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
  include("nieuws/index.php");
  ?>


heb ook al ./ en / en ../ geproneerd maar krijg bij alles de errors

Warning: include(www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php' for inclusion (include_path='.:/opt/RZphp5/includes') in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/index2.php:7) in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 3


Quote:
if(!include('www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php')){
header("Location: install.php");
exit;
}
include('../libs/functions.inc.php');
require '../libs/Smarty.class.php';



ook alles geprobeerd zonder site en met ./ / ../

maar krijg elke keer soort gelijke errors..
ik denk dat het probleem is omdat in het nieuwsscript ook de code include wordt gebruikt.. maar hoe moet ik dit aanpassen???

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:38:49
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 13:54:22
Quote Anchor link
Volgens de 1e error bestaat het bestand niet.
Gewijzigd op 13/07/2011 13:59:36 door Wesley PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/07/2011 14:04:29
Quote Anchor link
Dit lijkt me een raar pad:
www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php

Wat meldt $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:06 door - Ariën -
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:05:34
Quote Anchor link
ja das het rare hij bestaat wel,
ik denk alleen omdat er een dubbele include inzit dat die daarom niet de goeie directory pakt.. maar ik heb alle soorten al gebruikt..

op http://www.hemmerworks.nl/nieuws/index.php doet die het wel
maar op http://www.hemmerworks.nl/index2.php niet..
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

13/07/2011 14:06:25
Quote Anchor link
als je een bestand include die in een andere map staat, moeten eventuele includes/requires die in dat bestand staan aangeroepen worden alsof het bestand in de bronmap staat.

Voorbeeld:
in index.php: include 'nieuws/a.php';
in a.php: include 'x.php';
Dan moet x dus in de hoofdmap zitten, niet in de map nieuws
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:07:10
Quote Anchor link
waar vind ik $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ?

Toevoeging op 13/07/2011 14:10:00:

dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 14:12:56
Quote Anchor link
Je moet $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] plaatsen in include.inc.php en dan echo-en.
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:16:47
Quote Anchor link
sorry mijn verstand van php is minimaal waar zou ik $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] moeten plaatsen dan? bovenaan?

en waar en hoe zou ik hem moeten echo'en?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/07/2011 14:18:01
Quote Anchor link
Nee je hoeft de bestanden van het script niet naar de bronmap te verplaatsen. Wat je wel kunt doen, is de paden naar de bestanden die geïnclude moeten worden, vanaf de document root specificeren.

Dat is precies waar $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] handig voor is, aangezien die variabele het absolute pad naar je document root geeft. Vanaf daar kun je dus verder gaan bouwen. Bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pad
= $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'nieuws/include.php';
?>

Controleer eerst even wat de inhoud van die $_SERVER variabele is (door hem ergens te echoën) en kijk dan vooral of hij al eindigt met een /.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

13/07/2011 14:18:12
Quote Anchor link
Seti Soeparman op 13/07/2011 14:07:10:
dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?


Je zou er een absolute link van kunnen maken (dus met http: etc ervoor)

EDIT: Joren was me voor met een beter alternatief
Gewijzigd op 13/07/2011 14:18:53 door Tobias Tobias
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:19:42
Quote Anchor link
en zou ik dat dan bij alle bestanden moeten doen die ge-include worden?

Warning: Smarty error: unable to read resource: "header.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

Warning: Smarty error: unable to read resource: "home.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

Warning: Smarty error: unable to read resource: "footer.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

dit krijg ik nu ook, ik had dit veranderd, dat helpt al wel iets volgensmij..
Quote:
if(!include('nieuws/libs/include.inc.php')){
header("Location: install.php");
exit;
}
include('nieuws/libs/functions.inc.php');
require 'nieuws/libs/Smarty.class.php';

 
- SanThe -

- SanThe -

13/07/2011 14:20:57
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/de-functie-include/286/korte-uitleg-met-voorbeeldje/540/

Toevoeging op 13/07/2011 14:23:14:

Deze doet het altijd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include (str_repeat('../', substr_count(substr(__FILE__, strlen($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'])+1), '/')) . 'map_vanuit_de_root/bestand.php');
?>
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:46:17
Quote Anchor link
ik heb je code ingevoerd santhe en ik heb ze allemaal geprobeerd, hoe je ook had beschreven, ik snap het principe wel maar op 1 of andere manier blijf ik foutmeldingen krijgen. hij blijft errors geven op line 2 mja daar heb ik elke variatie geprobeerd..

mischien ligt het probleem ergens anders?
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
<?php
if(!include('../nieuws/libs/include.inc.php')){
    header("Location: install.php");
    exit;
}

include('libs/functions.inc.php');
require 'libs/Smarty.class.php';

function
checkmail($string){
    return preg_match("/^[^\s()<>@,;:\"\/\[\]?=]+@\w[\w-]*(\.\w[\w-]*)*\.[a-z]{2,}$/i",$string);
}


if(isset($_GET['template']))
$_SESSION['template']=$_GET['template'];
elseif(!isset($_SESSION['template']))$_SESSION['template']=$__template;


$smarty = new Smarty;
$smarty->template_dir="templates/".$__template;
//$smarty->compile_check = true;
//$smarty->debugging = true;

$smarty->assign("Title","MyNews V1.5");
$smarty->assign("_SERVER",$_SERVER);
$smarty->assign("template",$_SESSION['template']);

$smarty->display('header.tpl');

if(!isset($_GET['Archive'])){
    $Sql="SELECT * FROM ".$SqlPrefix."news ORDER BY id DESC LIMIT ".$MaxPage;
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
            $Sql1="SELECT COUNT(1) FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$Row['id']."'";
            if($Result1 = mysql_query($Sql1)){
                $Re = mysql_result($Result1,0);
            }
else{
                $Re = 'Select error';
            }

            $mss[]=array('id'=>$Row['id'],
            'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
            'message'=>Message($Row['message']),
            '_time'=>datum_tijd($Row['_time']),
            're'=>$Re);
        }

        $smarty->assign("mss", $mss);
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    $smarty->display('home.tpl');
}
elseif($_GET['Archive'] == '0'){
    $Sql = "SELECT id,title,_time FROM ".$SqlPrefix."news ORDER BY _time DESC";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
            $Sql1="SELECT COUNT(1) FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$Row['id']."'";
            if($Result1 = mysql_query($Sql1)){
                $Re=mysql_result($Result1,0);
            }
else{
                $error['error']=mysql_error();
                $error['sql']=$Sql1;
                $smarty->assign("error",$error);
            }

            $archief[]=array('id'=>$Row['id'],
            'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
            '_time'=>datum($Row['_time']),
            're'=>$Re);
            $smarty->assign("archief",$archief);
        }
    }

    $smarty->display('archive.tpl');
}
else{
    $Sql="SELECT * FROM ".$SqlPrefix."news WHERE id='".$_GET['Archive']."'";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        $Row = mysql_fetch_assoc($Result);
        
        $news=array('id'=>$Row['id'],
        'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
        'message'=>Message($Row['message']),
        '_time'=>datum_tijd($Row['_time']));
        
        $smarty->assign("news",$news);
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
        if(!empty($_POST['name'])){
            if(!empty($_POST['message'])){
                if(!empty($_POST['email']) && checkmail($_POST['email'])){
                    mysql_query("INSERT INTO ".$SqlPrefix."comments (message,name,email,ip,news_id,datum) VALUES ('".$_POST['message']."','".$_POST['name']."','".$_POST['email']."','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."','".$_GET['Archive']."',NOW())")or die(mysql_error());
                }
            }
        }
    }

    $Sql = "SELECT * FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$_GET['Archive']."' ORDER BY id DESC";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        if(mysql_num_rows($Result) > 0){
            while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
                $re[]=array('name'=>htmlspecialchars($Row['name']),
                'email'=>htmlspecialchars($Row['email']),
                'message'=>Reply($Row['message']),
                'datum'=>datum_tijd($Row['datum']));
            }

            $smarty->assign("re",$re);
        }
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    $smarty->display('article.tpl');
}




$smarty->display('footer.tpl');
?>
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 14:52:32
Quote Anchor link
Welk bestand is dit en waar staat het? In welke map of iets dergelijke.

EDIT: Verkeerd gekeken.
Gewijzigd op 13/07/2011 15:08:01 door Wesley PHP
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 15:04:55
Quote Anchor link
dit is index.php van nieuws/index.php in de dir van nieuws in deze dir staan alle andere dirs waarna word geinclude wordt vanaf deze pagina..

daarnaast heb ik nu de index2.php en hier staat op dit moment de code

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include (str_repeat('../', substr_count(substr(__FILE__, strlen($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'])+1), '/')) . 'nieuws/index.php');
?>


EDIT: is het mischien makkelijker om gewoon een iframe te gebruiken?

Toevoeging op 13/07/2011 15:43:39:

Heejj het is gelukt! ik moest de dir in wat andere bestanden veranderen :)

bedankt voor de ideeen iig!
Gewijzigd op 13/07/2011 15:12:33 door Seti Soeparman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.