include probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 13:51:01
Quote Anchor link
hallo,

ik weet dat hier al veel topics over zijn, maar krijg niet het juiste antwoord ervan..

ik heb een nieuwsscript die ik wil gebruiken in mijn index pagina, als ik hem zo draai doet die het gewoon, maar wanneer ik hem wel includen in me index pagina

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
  include("nieuws/index.php");
  ?>


heb ook al ./ en / en ../ geproneerd maar krijg bij alles de errors

Warning: include(www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php' for inclusion (include_path='.:/opt/RZphp5/includes') in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/index2.php:7) in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/index.php on line 3


Quote:
if(!include('www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php')){
header("Location: install.php");
exit;
}
include('../libs/functions.inc.php');
require '../libs/Smarty.class.php';



ook alles geprobeerd zonder site en met ./ / ../

maar krijg elke keer soort gelijke errors..
ik denk dat het probleem is omdat in het nieuwsscript ook de code include wordt gebruikt.. maar hoe moet ik dit aanpassen???

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 15:42:57
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 13:54:22
Quote Anchor link
Volgens de 1e error bestaat het bestand niet.
Gewijzigd op 13/07/2011 13:59:36 door Wesley PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/07/2011 14:04:29
Quote Anchor link
Dit lijkt me een raar pad:
www.hemmerworks.nl/nieuws/libs/include.inc.php

Wat meldt $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:06 door - Ariën -
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:05:34
Quote Anchor link
ja das het rare hij bestaat wel,
ik denk alleen omdat er een dubbele include inzit dat die daarom niet de goeie directory pakt.. maar ik heb alle soorten al gebruikt..

op http://www.hemmerworks.nl/nieuws/index.php doet die het wel
maar op http://www.hemmerworks.nl/index2.php niet..
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

13/07/2011 14:06:25
Quote Anchor link
als je een bestand include die in een andere map staat, moeten eventuele includes/requires die in dat bestand staan aangeroepen worden alsof het bestand in de bronmap staat.

Voorbeeld:
in index.php: include 'nieuws/a.php';
in a.php: include 'x.php';
Dan moet x dus in de hoofdmap zitten, niet in de map nieuws
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:07:10
Quote Anchor link
waar vind ik $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ?

Toevoeging op 13/07/2011 14:10:00:

dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 14:12:56
Quote Anchor link
Je moet $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] plaatsen in include.inc.php en dan echo-en.
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:16:47
Quote Anchor link
sorry mijn verstand van php is minimaal waar zou ik $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] moeten plaatsen dan? bovenaan?

en waar en hoe zou ik hem moeten echo'en?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/07/2011 14:18:01
Quote Anchor link
Nee je hoeft de bestanden van het script niet naar de bronmap te verplaatsen. Wat je wel kunt doen, is de paden naar de bestanden die geïnclude moeten worden, vanaf de document root specificeren.

Dat is precies waar $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] handig voor is, aangezien die variabele het absolute pad naar je document root geeft. Vanaf daar kun je dus verder gaan bouwen. Bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$pad
= $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'nieuws/include.php';
?>

Controleer eerst even wat de inhoud van die $_SERVER variabele is (door hem ergens te echoën) en kijk dan vooral of hij al eindigt met een /.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

13/07/2011 14:18:12
Quote Anchor link
Seti Soeparman op 13/07/2011 14:07:10:
dan zou ik dus alle include bestanden van het script naar de bronmap moeten verplaatsen.. of is daar een speciale code voor dat ik ze kan laten staan waar ze nu staan?


Je zou er een absolute link van kunnen maken (dus met http: etc ervoor)

EDIT: Joren was me voor met een beter alternatief
Gewijzigd op 13/07/2011 14:18:53 door Tobias Tobias
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:19:42
Quote Anchor link
en zou ik dat dan bij alle bestanden moeten doen die ge-include worden?

Warning: Smarty error: unable to read resource: "header.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

Warning: Smarty error: unable to read resource: "home.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

Warning: Smarty error: unable to read resource: "footer.tpl" in /mnt/webc/10/71/52673571/htdocs/nieuws/libs/Smarty.class.php on line 1088

dit krijg ik nu ook, ik had dit veranderd, dat helpt al wel iets volgensmij..
Quote:
if(!include('nieuws/libs/include.inc.php')){
header("Location: install.php");
exit;
}
include('nieuws/libs/functions.inc.php');
require 'nieuws/libs/Smarty.class.php';

 
- SanThe -

- SanThe -

13/07/2011 14:20:57
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/de-functie-include/286/korte-uitleg-met-voorbeeldje/540/

Toevoeging op 13/07/2011 14:23:14:

Deze doet het altijd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include (str_repeat('../', substr_count(substr(__FILE__, strlen($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'])+1), '/')) . 'map_vanuit_de_root/bestand.php');
?>
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 14:46:17
Quote Anchor link
ik heb je code ingevoerd santhe en ik heb ze allemaal geprobeerd, hoe je ook had beschreven, ik snap het principe wel maar op 1 of andere manier blijf ik foutmeldingen krijgen. hij blijft errors geven op line 2 mja daar heb ik elke variatie geprobeerd..

mischien ligt het probleem ergens anders?
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
<?php
if(!include('../nieuws/libs/include.inc.php')){
    header("Location: install.php");
    exit;
}

include('libs/functions.inc.php');
require 'libs/Smarty.class.php';

function
checkmail($string){
    return preg_match("/^[^\s()<>@,;:\"\/\[\]?=]+@\w[\w-]*(\.\w[\w-]*)*\.[a-z]{2,}$/i",$string);
}


if(isset($_GET['template']))
$_SESSION['template']=$_GET['template'];
elseif(!isset($_SESSION['template']))$_SESSION['template']=$__template;


$smarty = new Smarty;
$smarty->template_dir="templates/".$__template;
//$smarty->compile_check = true;
//$smarty->debugging = true;

$smarty->assign("Title","MyNews V1.5");
$smarty->assign("_SERVER",$_SERVER);
$smarty->assign("template",$_SESSION['template']);

$smarty->display('header.tpl');

if(!isset($_GET['Archive'])){
    $Sql="SELECT * FROM ".$SqlPrefix."news ORDER BY id DESC LIMIT ".$MaxPage;
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
            $Sql1="SELECT COUNT(1) FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$Row['id']."'";
            if($Result1 = mysql_query($Sql1)){
                $Re = mysql_result($Result1,0);
            }
else{
                $Re = 'Select error';
            }

            $mss[]=array('id'=>$Row['id'],
            'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
            'message'=>Message($Row['message']),
            '_time'=>datum_tijd($Row['_time']),
            're'=>$Re);
        }

        $smarty->assign("mss", $mss);
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    $smarty->display('home.tpl');
}
elseif($_GET['Archive'] == '0'){
    $Sql = "SELECT id,title,_time FROM ".$SqlPrefix."news ORDER BY _time DESC";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
            $Sql1="SELECT COUNT(1) FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$Row['id']."'";
            if($Result1 = mysql_query($Sql1)){
                $Re=mysql_result($Result1,0);
            }
else{
                $error['error']=mysql_error();
                $error['sql']=$Sql1;
                $smarty->assign("error",$error);
            }

            $archief[]=array('id'=>$Row['id'],
            'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
            '_time'=>datum($Row['_time']),
            're'=>$Re);
            $smarty->assign("archief",$archief);
        }
    }

    $smarty->display('archive.tpl');
}
else{
    $Sql="SELECT * FROM ".$SqlPrefix."news WHERE id='".$_GET['Archive']."'";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        $Row = mysql_fetch_assoc($Result);
        
        $news=array('id'=>$Row['id'],
        'title'=>stripslashes(htmlspecialchars($Row['title'])),
        'message'=>Message($Row['message']),
        '_time'=>datum_tijd($Row['_time']));
        
        $smarty->assign("news",$news);
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
        if(!empty($_POST['name'])){
            if(!empty($_POST['message'])){
                if(!empty($_POST['email']) && checkmail($_POST['email'])){
                    mysql_query("INSERT INTO ".$SqlPrefix."comments (message,name,email,ip,news_id,datum) VALUES ('".$_POST['message']."','".$_POST['name']."','".$_POST['email']."','".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."','".$_GET['Archive']."',NOW())")or die(mysql_error());
                }
            }
        }
    }

    $Sql = "SELECT * FROM ".$SqlPrefix."comments WHERE news_id='".$_GET['Archive']."' ORDER BY id DESC";
    if($Result = mysql_query($Sql)){
        if(mysql_num_rows($Result) > 0){
            while($Row = mysql_fetch_assoc($Result)){
                $re[]=array('name'=>htmlspecialchars($Row['name']),
                'email'=>htmlspecialchars($Row['email']),
                'message'=>Reply($Row['message']),
                'datum'=>datum_tijd($Row['datum']));
            }

            $smarty->assign("re",$re);
        }
    }
else{
        $error['error']=mysql_error();
        $error['sql']=$Sql;
        $smarty->assign("error",$error);
    }

    $smarty->display('article.tpl');
}




$smarty->display('footer.tpl');
?>
 
Wesley PHP

Wesley PHP

13/07/2011 14:52:32
Quote Anchor link
Welk bestand is dit en waar staat het? In welke map of iets dergelijke.

EDIT: Verkeerd gekeken.
Gewijzigd op 13/07/2011 15:08:01 door Wesley PHP
 
Seti Soeparman

Seti Soeparman

13/07/2011 15:04:55
Quote Anchor link
dit is index.php van nieuws/index.php in de dir van nieuws in deze dir staan alle andere dirs waarna word geinclude wordt vanaf deze pagina..

daarnaast heb ik nu de index2.php en hier staat op dit moment de code

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include (str_repeat('../', substr_count(substr(__FILE__, strlen($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'])+1), '/')) . 'nieuws/index.php');
?>


EDIT: is het mischien makkelijker om gewoon een iframe te gebruiken?

Toevoeging op 13/07/2011 15:43:39:

Heejj het is gelukt! ik moest de dir in wat andere bestanden veranderen :)

bedankt voor de ideeen iig!
Gewijzigd op 13/07/2011 15:12:33 door Seti Soeparman
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.