Inloggen geeft problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:38:08
Quote Anchor link
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!

Edit:
Ik heb de topictitel aangepast van 'Inloggen' naar 'Inloggen geeft problemen'.
Gelieve in het vervolg een duidelijke titel aan het topic mee te geven die je probleem of vraagstelling omschrijft. Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/03/2018 09:44:31 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 19:39:20
 
- SanThe -

- SanThe -

28/02/2018 22:42:43
Quote Anchor link
Je pakt nu een willekeurig record uit de database en gaat dan kijken of het eventueel de goede is.

Gebruik gewoon WHERE in de query.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:47:43
Quote Anchor link
**quoteknip**

Dat gebruikte ik ook eerst maar dat werkte niet... ik heb het er nu weer in gezet en het werkt nog steeds niet. Hij geeft ook verder geen foutmelding dus ik snap er echt niks van.
Gewijzigd op 01/03/2018 12:51:21 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/02/2018 22:50:02
Quote Anchor link
Laat de relevante code zien.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:51:00
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/02/2018 22:50:02:
Laat de relevante code zien.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs WHERE Login = '$loginpost' and Wachtwoord = '$wachtwoordpost'");
            $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
            if ($row['Login'] == $loginpost && $row['Wachtwoord'] == $wachtwoordpost)        
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 22:51:55
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:38:08:
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!


Probeer deze query eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM auteurs WHERE Login ='$loginpost'


als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];
Gewijzigd op 28/02/2018 22:53:31 door Jasper Schellekens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 22:51:57
Quote Anchor link
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.
Gewijzigd op 28/02/2018 22:53:42 door - Ariën -
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:55:40
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(
Gewijzigd op 28/02/2018 22:56:31 door Jochem Odendaal
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 22:56:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.


Inderdaad, ik had mijn wachtwoord input ook niet escaped omdat ik zoiets al had gedacht. Maar de rest wel, want als je een sql injectie krijgt ben je toch wel de sjaak.




Toevoeging op 28/02/2018 22:59:04:

Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(



In je code zie ik geen manier van hash.
MD5 werkt bijvoorbeeld zo: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$postwachtwoord = md5($_POST["Wachtwoord"]);

Als ik het goed heb dan, anders vergelijkt hij volgensmij joun ingevulde wachtwoord met een lange code die encrypted is.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:59:14
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:38:08:
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!


Probeer deze query eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM auteurs WHERE Login ='$loginpost'


als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];




Jammer genoeg werkt het alsnog niet maar toch bedankt!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 22:59:14
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(

Vertel eens meer. Waar loop je po vast?
Wat heb je geprobeerd?
Hoe staat je wachtwoord opgeslagen in de database?

Enne, md5() is al gekraakt inmiddels en ontoelaatbaar gevonden voor veilig hashen.
Gewijzigd op 28/02/2018 23:01:52 door - Ariën -
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 23:03:06
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:56:37:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.


Inderdaad, ik had mijn wachtwoord input ook niet escaped omdat ik zoiets al had gedacht. Maar de rest wel, want als je een sql injectie krijgt ben je toch wel de sjaak.




Toevoeging op 28/02/2018 22:59:04:

Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(



In je code zie ik geen manier van hash.
MD5 werkt bijvoorbeeld zo: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$postwachtwoord = md5($_POST["Wachtwoord"]);

Als ik het goed heb dan, anders vergelijkt hij volgensmij joun ingevulde wachtwoord met een lange code die encrypted is.


JUP! dat was hem :D. Echt hartelijk bedankt voor uw hulp! Ik heb hier de hele middag aan gezeten en af te vragen wat er nou fout aan is maar nu werkt hij!
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 23:03:09
Quote Anchor link
Jaa vandaar dat ik zei: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Was even als voorbeeld. Ik heb het namelijk ook gebruikt, totdat ik wist waarom het niet veilig is.
Gewijzigd op 28/02/2018 23:03:28 door Jasper Schellekens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 23:04:28
Quote Anchor link
Ikzelf raad aan om password_hash() en password_verify() te gebruiken.
Dan zit je altijd veilig.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 23:06:47
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 23:03:09:

Jaa vandaar dat ik zei: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Was even als voorbeeld. Ik heb het namelijk ook gebruikt, totdat ik wist waarom het niet veilig is.


Het is voor school dus er werd ons uitgelegd waarom we beter geen md5 kunnen gebruiken maar daarna zei onze leraar dat we het moesten gebruiken in de komende paar opdrachten om er mee te leren werken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 23:11:19
Quote Anchor link
md5() is opsich niet afgeschreven als functie, dus ik snap zijn argument wel. Maar voor het hashen van wachtwoorden is het zeer afgeraden. Ikzelf gebruik md5() enkel alleen voor het genereren van filehashes md5_file om corruptie van bestanden te detecteren en voor tijdelijke hashes.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/03/2018 00:51:54
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 23:06:47:
Het is voor school

Mag ik vragen wat voor opleiding jij volgt?

Heb jij naast enige PHP-theorie ook uitleg gekregen over hoe (My)SQL werkt en hoe je vragen kunt stellen aan de database?

En tot slot, is je ook verteld hoe je veilig DATA invoegt in SQL?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/03/2018 08:55:13
Quote Anchor link
Je had het zelf heel snel kunnen vinden door te gaan debuggen: controleer wat er in een variabele zit door deze te echoën. Dan had je zelf gezien dat die twee waarden niet overeen kwamen en was heel snel duidelijk waar de oorzaak van je probleem lag.
Nu ging jij er van uit dat ze hetzelfde waren en was je verbaast over de uitkomst.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

01/03/2018 09:25:05
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 01/03/2018 00:51:54:
Jochem Odendaal op 28/02/2018 23:06:47:
Het is voor school

Mag ik vragen wat voor opleiding jij volgt?

Heb jij naast enige PHP-theorie ook uitleg gekregen over hoe (My)SQL werkt en hoe je vragen kunt stellen aan de database?

En tot slot, is je ook verteld hoe je veilig DATA invoegt in SQL?


Jup, dat is ons allemaal geleerd maar heel veel is zelfstudie dus of je het kan ligt eraan of je de opdrachten doet. En voor de opleiding die ik doe, ik doe applicatie en media ontwikkelaar. ERG leuke opleiding. Alleen wel moeilijk haha.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

01/03/2018 10:00:58
Quote Anchor link
Verder zal het sowieso niet werken omdat jij de variable $loginpost overschrijft met een $_SESSION['login']-variable die niet bestaat, neem ik aan.

Als de gebruiker de juiste gegevens heeft ingevuld, kan je bijvoorbeeld zijn gebruikersnaam of gebruikers ID uit de database in de $_SESSION['login']-variable stoppen.


Met een hele erge vriendelijke groet,
Maarten uit je klas :p
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

01/03/2018 10:04:05
Quote Anchor link
**quoteknip**

Haha maarten :D.
Ik heb het al veranderd hoor :) ik had gisteren heel veel variaties gemaakt en deze klopte niet echt helemaal. Ik heb het nu verbeterd en netter gemaakt.
Gewijzigd op 01/03/2018 12:50:01 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.