input gegevens wijzigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »
Carel

Carel

06/01/2008 13:41:00
Quote Anchor link
Ik heb gekozen om elke input op te slaan in sessions. Stap 1 heb je categorie kiezen (top down menu), stap 2 omschrijving invoeren, stap 3 trefwoord daarna wil ik vervolgens een overzicht van alle gegevens in inputvelden waarin de sessions opgeroepen worden en gebruiker de mogelijkheid krijgt om deze te wijzigen en daarna uiteindelijk in mijn database gestopt worden.

Het in de database stoppen is voor mij geen probleem. Maar het oproepen van de sessions in de inputvelden wel. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat doe aan de hand van een simpel voorbeeld? Ik ben vooral benieuwd hoe je dat met een top down menu doet om de eerdere keuze van de gebruiker te tonen.

Overigens volgens mij kan ik het al met omschrijving, vooral de top down menu voor mij is een probleem.

Alvast bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Carel
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 19:36:32
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/01/2008 13:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<input type="text" name="omschrijving" value="'.$_SESSION['omschrijving'].'" />';
?>

Zoiets. Natuurlijk voeg je zelf nog session_start() toe en pas je dit geheel aan naar je eigen situatie.
 
Carel

Carel

06/01/2008 14:02:00
Quote Anchor link
Maar hoe kan ik dat dan doen zonder dat ik straks 2 keer dezelfde categorie heb? want als ik het 1 keer als value toon dan heb ik het nog een keer staan toch? En natuurlijk weet ik niet op voorhand wat de gebruiker gaat kiezen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?> " method="post" enctype="multipart/form-data">
Kies een categorie voor uw afbeelding:<br>
<select name="categorieen_voor_afbeeldingen">
<option value="Bibliotheek">Bibliotheek</option>
<option value="Conferentie">Conferentie</option>
<option value="BVBo7">NVB07</option>
<option value="Onderwijs">Onderwijs</option>
<option value="Onderzoek">Onderzoek</option>
<option value="Publicatie">Publicatie</option>
<option value="Raak project">Raak project</option>
<option value="Related">Related</option>
<option value="Site">Site</option>
<option value="Subsidie">Subsidie</option>
<option value="Under content creation">Under content creaction</option>
<option value="Zonder categorie">Zonder categorie</option>
<option value="Jongeren">Jongeren</option>
<option value="" selected="selected"></option>
</select><p>
<input type="submit" value="volgende">
</form>


overigens het is toch neit fout als ik het zo doe voor omschrijving?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<textarea name="omschrijving_voor_afbeelding" id="omschrijving_voor_afbeelding" rows="7" cols="35" class="input"><?php echo $_SESSION['omschrijving']; ?></textarea>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Carel
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2008 14:06:00
Quote Anchor link
Pas je script even aan en gebruik en tags om je code heen. Gebruik je Afbeelding knop om dit te doen.

SanThe.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/01/2008 14:07:00
Quote Anchor link
In het geval van een <select> zul je de gekozen optie selected moeten maken door het 'selected="selected"' attribuut aan de <option> toe te voegen.

En die omschrijving is toch prima zo?
 
Carel

Carel

06/01/2008 14:14:00
Quote Anchor link
Maar blanche dan heb ik het toch nog steeds dubbel...

stel je voor de gebruiker heeft jongeren gekozen. Vervolgens echo ik het als selected maar als gebruiker andere optie kiest ziet hij bij de selected option jongeren staan en bij de normale option jongeren staan...lijkt me verwarrend voor gebruiker.

over dat omschrijving wilde dat gewoon zeker weten of ik het correct doe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Carel
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2008 14:22:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$arr
= array("Bibliotheek", "Conferentie", .....);
foreach($arr as $value)
{

    $sel = (isset($_SESSION['....']) and $_SESSION['....'] == $value) ? " selected" : "";
    echo '<option value="' . $value . '"' . $sel . '>' . $value . '</option>';
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/01/2008 14:22:00
Quote Anchor link
Hoe bedoel je dubbel? De gebruiker kiest in de eerste stap een categorie. Als je hem vervolgens in de laatste stap weer toont maar met de gekozen optie selected, is er toch niets dubbel?

Als de gebruiker de categorie op dit punt nog verandert, kan dat toch gewoon? Pas na deze stap ga je alles naar de database schrijven.
 
Carel

Carel

06/01/2008 14:39:00
Quote Anchor link
Ik begrijp nog neit (NU wel) waarom 2x $_SESSION['.....']; Ik heb toch alleen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SESSION['categorie']; ?>
Moet ik twe keer
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SESSION['categorie']; ?>
invoeren daar. BIJ nader INZIEN en testen begrijp het nu wel....

Dubbel omdat het bij selected de optie 1x staat en in de gewone lijst de optie nog een keer staat blanche...


Yep yep ik begrijp het al het werkt uitstekend Bedankt SanThe en Blanche!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Carel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.