INSERT MySQLi lukt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior C# Software Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Onze klant in regio Breda bedient een internationale kring van in- en verkoop organisaties en leveren de bijbehorende IT oplossingen. Zo leveren ze een volledig ERP pakket waar alle facetten van het bedrijf in terug komen zoals inkoop, verkoop, voorraad, transport, et cetera. Het pakket heeft enorm veel variabelen wat het heel boeiend maakt als ontwikkelaar en er zijn koppelingen met diverse boekhouding programma's als Exact en AccountView. Dit volledige maatwerkpakket wordt voor klanten ingericht, hiervoor zijn business consultants in dienst die de requirements hiervoor ophalen. Vervolgens wordt het pakket ontwikkeld in C# in Visual Studio 2019. Eind 2021

Bekijk vacature »

Platform & Device Developer

Je werkt aan veel dynamische projecten als Platform & Device Developer binnen Coolblue, waarin je creativiteit kwijt kunt. Wat doe je als Platform & Device Developer bij Coolblue? Als Platform & Device Developer ben je verantwoordelijk voor het bouwen en het ontwikkelen van de platformen waarop alle Coolblue'ers werkzaam zijn. Je bent leergierig en gaat geen uitdaging uit de weg. Hiervoor wil je graag weten waarom sommige systemen of processen zo ontwikkeld zijn en ga je op onderzoek om dit te verbeteren. Je gaat in gesprek met verschillende stakeholders en developers om te kijken of je nieuwe oplossing werkt. Op

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas!

Bekijk vacature »

C# .Net ontwikkelaar - Meer dan €4000 p/m + L

Bedrijfsomschrijving Deze informele organisatie heeft ontzettend veel contacten binnen grote en bekende organisaties. Dit zorgt ervoor dat jij als .Net ontwikkelaar op leuke en uitdagende projecten komt te werken, hierbij zal de focus vooral liggen op het midden van het land. Veel ontwikkelaars zijn via onze opdrachtgever aan het werk bij bijvoorbeeld grote financiële dienstverleners maar het is niet geheel ongebruikelijk om bij kleinere instanties aan het werk te gaan. Bij onze opdrachtgever ligt er veel focus op de persoonlijke ontwikkeling en groei van hun medewerkers. Je krijgt daarom veel ruimte om certificaten te behalen die belangrijk zijn voor jouw

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière door meteen mee te bouwen aan dingen zoals een optimaal werkende website aan de hand van je PHP kennis. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken.

Bekijk vacature »

.Net developer

Functieomschrijving Werken in een innovatieve omgeving met gezellige collega’s? Team DataLeaf groeit en maakt graag plek voor jou! We zijn op zoek naar een ervaren full stack ontwikkelaar met .Net en Angular kennis. Samen stomen we onze klanten klaar voor de toekomst. Help jij ons hierbij? Meer dan alleen software Als developer ga je verder dan enkel uitvoering. Je bent communicatief vaardig en zoekt proactief het contact met de klant. In deze rol ben je de schakel tussen de klant en jouw team. Samen achterhaal je het doel van de gevraagde softwareoplossing. Met de input van alle stakeholders bouw je

Bekijk vacature »

Data Ontwikkelaar/ PowerBI

Bedrijfsomschrijving De organisatie gevestigd in de regio Amsterdam is te omschrijven als een semi overheidsinstelling en telt ruim 700 medewerkers. De werksfeer is te omschrijven als familiair, men wil elkaar echt helpen, maar ook vooruitstrevend en ambitieus. Men kijkt naar interne en externe processen en probeert deze continu te verbeteren. Er wordt volgens het Lean en Agile principe gewerkt.  Als Data Ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de requirements bij de business. Het gaat dan niet om de vraag die zij stellen, maar vooral de waarom; dus de vraag achter de vraag. Jij bent verantwoordelijk voor het vertalen

Bekijk vacature »

Platform & Device Developer

You will work on many dynamic projects as a Platform & Device Developer, in which you can express your creativity. How do I become a Platform & Device Developer at Coolblue? As Platform & Device Developer, you are responsible for building and developing the platforms on which all Coolblue employees work. You are inquisitive and never shy away from a challenge. You like to know why certain systems or processes have been developed the way they have and conduct some research to improve them. You talk to different stakeholders and developers to see if your new solution works. In this

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior software programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder (ervaren)

NWO-I zoekt een ervaren functioneel applicatiebeheerder financieel systeem (minimaal 32 uur per week) Voor het beheren, optimaliseren en (door)ontwikkelen van de aanwezige financiële applicaties, teneinde het gebruiksgemak en beschikbaarheid te waarborgen en processen adequaat te ondersteunen. Functioneel Applicatiebeheerder financieel systeem U4ERP Ben jij onze nieuwe, enthousiaste en ervaren, professionele collega, die bij ons als meewerkend voorman/vrouw, zijn/haar kennis en ervaring in wil brengen en het vak van functioneel applicatiebeheerder wil uitoefenen en affiniteit heeft met financiën? Als meewerkend voorman/vrouw ben je de vooruitgeschoven post naar de organisatie van het team van applicatiebeheerders. Het team wordt met jouw komst uitgebreid en

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

.NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Java Developer / Redesign / Complex / Overheid

Bedrijfsomschrijving Bij deze overheidsinstantie zal je terecht komen in een DevOps team van 5 man/vrouw groot. 4 daarvan houden zich bezig met het (door)ontwikkelen van de applicaties en 1 iemand is verantwoordelijk voor het testwerk. Echter, doordat ze steeds meer geautomatiseerd testen en richting CI/CD willen gaan, zal jij je daar ook zeker mee gaan bemoeien! Zoals gezegd kom je in een erg complexe omgeving terecht. Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat je met diverse Europese lidstaten en veel verschillende componenten te maken hebt. Dit maakt het daardoor erg uitdagend, maar niet minder leuk! Daarnaast zijn zij

Bekijk vacature »

WordPress Developer

Bedrijfsomschrijving Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Javascript, HTML, XML en CSS. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De omgeving zal geheel worden vernieuwd en je zal werken met nieuwe tools en technieken zoals React.js en Azure. Je ontwikkeld de website met WordPress en bent verantwoordelijk voor het up-to-date houden van alle WordPress-sites. Functieomschrijving Ben jij een Developer en heb

Bekijk vacature »

IT-traineeship Low Code Developer

Vind jij het leuk om veel contact te hebben met een klant en je te verdiepen in een domein? Lijkt het je interessant om enerzijds met de klant mee te denken, maar tegelijkertijd ook zelf een bijdrage te leveren aan de implementatie van een IT oplossing? Wij zijn op zoek naar starters die aan de slag willen als low-code engineer. In deze functie bouw je aan applicaties met behulp van een low-code platform, zoals Outsystems, Blueriq, Mendix of Pega. Dergelijke platformen stellen je in staat om snel een werkende applicatie te ontwikkelen en zijn hierdoor heel geschikt voor maatwerk projecten.

Bekijk vacature »
Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

04/12/2014 20:36:10
Quote Anchor link
Voorheen gebruikte ik altijd de MySQL querys maar nu wil ik over gaan naar MySQLi maar zelfs met een simpele test krijg ik geen resultaat.

Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
$conn
= new mysqli('localhost', 'root', 'password', 'ResolDB');
// Check connection
if (!$conn) {
    die("Connection failed: " . mysqli_connect_error());
}

echo "Connected successfully <br>";

$veld1 = '2014-01-01 00:01:00';
$veld2 = 11.0;
$resultaat = mysqli_query($conn, "INSERT INTO test (Timestamp, TS1) VALUES ('" . $veld1 . "','" . $veld2 . "');");
if ($resultaat == false)
{

echo "Query mislukt. Foutmelding is: " . mysqli_error();
}

else
{
    echo "Query gelukt!";
}

mysqli_close($conn);
?>

met het volgende resultaat:

Connected successfully
Query mislukt. Foutmelding is:

Er komt dus niet eens een foutmelding. Waar gaat het fout?
Gewijzigd op 04/12/2014 20:39:30 door Rene Zwolsman

PHP hulp

PHP hulp

11/04/2021 23:40:02

Daan Slagter

Daan Slagter

04/12/2014 20:42:20
Quote Anchor link
Volgens mij moeten de haakjes aan het eind van je query weg er staan er nu namenlijk 2

dit: "');");
moet zijn: "')");

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

04/12/2014 20:44:36
Quote Anchor link
Je mist $conn in je mysql_error, en je hoeft geen afsluitende punt-komma in je query zelf te plaatsen.

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

04/12/2014 22:14:53
Quote Anchor link
Code aangepast naar:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

$conn
= new mysqli('localhost', 'root', 'password', 'ResolDB');
// Check connection
if (!$conn) {
    die("Connection failed: " . mysqli_connect_error());
}

echo "Connected successfully <br>";

$veld1 = '2014-01-01 00:01:00';
$veld2 = 11.0;
$resultaat = mysqli_query($conn, "INSERT INTO test (Timestamp, TS1) VALUES ('" . $veld1 . "','" . $veld2 . "')");
if ($resultaat == false)
{

echo "Query mislukt. Foutmelding is: " . mysqli_error($conn);
}

else
{
    echo "Query gelukt!";
}

mysqli_close($conn);

?>

maar het resultaat is hetzelfde...

Dos Moonen

Dos Moonen

04/12/2014 23:41:31
Quote Anchor link
Je gebruikt de OOP interface en de procedurele interfaces door elkaar.
Over het algemeen niet erg, behalve bij het controleren of de verbinding tot stand is gekomen.

http://nl3.php.net/manual/en/mysqli.construct.php

OOP:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
// DIT GEBRUIK JIJ
$mysqli = new mysqli('localhost', 'my_user', 'my_password', 'my_db');

/*
 * This is the "official" OO way to do it,
 * BUT $connect_error was broken until PHP 5.2.9 and 5.3.0.
 */

if ($mysqli->connect_error) {
    die('Connect Error (' . $mysqli->connect_errno . ') '
            . $mysqli->connect_error);
}

echo 'Success... ' . $mysqli->host_info . "\n";

$mysqli->close();
?>

Procedureel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$link
= mysqli_connect('localhost', 'my_user', 'my_password', 'my_db');

// DIT GEBRUIK JIJ
if (!$link) {
    die('Connect Error (' . mysqli_connect_errno() . ') '
            . mysqli_connect_error());
}

echo 'Success... ' . mysqli_get_host_info($link) . "\n";

mysqli_close($link);
?>

Volgens de gelinkte documentatie:
Quote:
Note:
OO syntax only: If a connection fails an object is still returned. To check if the connection failed then use either the mysqli_connect_error() function or the mysqli->connect_error property as in the preceding examples.

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

07/12/2014 08:39:33
Quote Anchor link
Het is gelukt! De fout zat in een hoofdletter ipv kleine letter van de databasenaam. Maar deze kwam blijkbaar niet als foutmelding naar voren in de oorspronkelijke code.

Resultaat:

Success... Localhost via UNIX socket
Query gelukt!

Bedankt!

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

22/12/2014 15:35:20
Quote Anchor link
Toch nog een vraag over de INSERT in de database. Ik wil 49 waarden per regel toevoegen in de database. De eerste kolom van de database is "id" met een auto_increment zodat elke regel die wordt toegevoegd een hoger nummertje krijgt. Totaal heb ik dus 50 kolommen. De variabelen die ik insert, staan in de volgorde van de kolommen waardoor ik, volgens mij, niet alle kolomnamen hoef te omschrijven in mijn INSERT query. Maar als ik 49 variabelen in mijn query opneem, geeft hij als resultaat dat het aantal kolommen niet overeenkomt met het aantal waarden. Ik moet voor de kolom id een variabele opgeven om het te laten werken maar ik dacht dat dat juist niet hoeft omdat deze kolom automatisch gevuld wordt. Is dit een instelling in de database?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2014 15:36:30
Quote Anchor link
Je kan ook een lege string voor het ID-kolom invullen, want AutoIncrement regelt toch de juist oplopende waarde.

Maar... waarom 50 kolommen? Dit klinkt als een database-normaliseringsfout.
Gewijzigd op 22/12/2014 15:37:39 door - Ariën -

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

22/12/2014 15:49:22
Quote Anchor link
ja met een lege waarde werkt het, maar ik dacht dat dat niet nodig was.

Ik heb een datalogger welke in een JSON output geeft van 47 verschillende sensoren. (20*temperatuur / 6*druk / 6*stroomsnelheid / 1*straling / 14*pompvermogen ) Deze waarden wil ik per minuut opslaan in een database om vervolgens grafieken van de maken. Tips voor andere oplossingen?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2014 15:55:46
Quote Anchor link
Op voorbereiding voor de toekomst zou ik kiezen om een tabel te maken met sensors, met de velden:
Sensors:
ID (PK) AutoIncrement
Sensor - varchar(50)

En dan een tabel met de metingen:
Measures:
ID (PK) AutoIncrement
SensorID INT(6)
Value
DateMeasuring - DATETIME

Mocht er een nieuwe sensor komen, kan je die toevoegen aan de Sensors-tabel.
Gewijzigd op 22/12/2014 15:56:35 door - Ariën -

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

22/12/2014 16:05:29
Quote Anchor link
Bedankt voor het meedenken! De tabel met sensoren blijft dan hetzelfde zolang er geen sensoren bijkomen?
In de 50 sensoren die er nu gelogd worden, zitten er ca 20 die nog niet aangesloten zijn en als standaard waarde 888 °C of 0% geven. Dit zit vastgebakken in de API en kan ik dus niet aanpassen, hooguit niet opslaan (wat ik nu dus wel doe als voorbereiding voor uitbreiding in de toekomst) Meer sensoren dan die 50 is op het apparaat niet mogelijk dus verdere uitbreiding kan niet.

Maar misschien ga ik het toch eens proberen met 2 tabellen. Maar hoe selecteer ik dan een Value behorende bij een bepaalde sensor?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

22/12/2014 16:11:57
Quote Anchor link
Je hoeft de structuur van je tabellen niet meer aan te passen als er een nieuwe sensor bij komt. Een extra record toevoegen is het enige wat je hoeft te doen.

SELECT Value,DateMeasuring FROM Measures WHERE SensorID=4
En dan heb je alle gegevens van de sensor die ID 4 heeft in de Sensor-table.

Je kan bijvoorbeeld een extra veld (active) )aanmaken in de Sensor-table die aangeeft of een sensor actief is. Zo kan je foutieve waardes filteren die steeds 888°C graden zijn.
Gewijzigd op 22/12/2014 16:12:33 door - Ariën -

Ivo P

Ivo P

22/12/2014 21:50:51
Quote Anchor link
Quote:
De variabelen die ik insert, staan in de volgorde van de kolommen

Die kolommen staan NU in een volgorde en daarop baseer jij je code.

Een paar mogelijkheden:
* er wordt een aanpassing gedaan en er komt een kolom bij (aan het einde)
* er wordt een anderzins gerommeld aan de tabel en hoewel alle kolommen blijven zijn er 2 van plek verwissseld
* iemand denkt dat ze op alfabet zetten zinnig is.

En ineens valt je code om. Met wat geluk met een foutmelding, met wat pech merk je pas na 2 maanden dat de email adressen nu in een kolom varchar 10 staan en de telefoonnummers in de kolom die voor de email adressen was.

Het is 2 minuten werk om ze even uit te typen, of een halve minuut als je een beetje handig bent met copy-paste uit een create-query in je database beheertool.

Het is uren werk om je corrupte data te herstellen.

Rene Zwolsman

Rene Zwolsman

24/12/2014 15:16:05
Quote Anchor link
Omdat ik de kolomnamen vanuit de JSON in een array heb gezet, is het niet zo moeilijk om ze uit te typen maar het was meer om de code in te korten.

Toch snap ik de toegevoegde waarde nog niet zo van 2 tabellen. Tabel 1 met de sensoren snap ik. Een extra sensor is een extra regel. Maar zodra er een extra sensor is, moet ik in de tabel Measures toch nog steeds een kolom toevoegen? En dat is niet anders dan ik zou moeten doen bij mijn huidige opzet? Alleen heet de kolom dan bv SensorID 21 ipv Temperature_sensor_21. Of zie ik dit verkeerd?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

24/12/2014 15:32:10
Quote Anchor link
Je hoeft een enkel record toe te voegen met de sensornaam, waarna een while-loop deze sensor meteen meeneemt bij het loggen, en het scheelt weer een aanpassing aan je script per sensor.

Velden toevoegen voor extra sensoren is nergens voor nodig.
Gewijzigd op 24/12/2014 15:43:32 door - Ariën -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.