Insert query debuggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C#

Bedrijfsomschrijving Als Junior of Medior .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De organisatie heeft ook een adviserende rol, omdat het de klantprocessen raakt en de markt constant in beweging is. Je komt te werken bij een familiebedrijf met een prettige sfeer en een fijne werkomgeving. De IT

Bekijk vacature »

Software Developer

Functieomschrijving Neem jij graag de verantwoordelijkheid op je? Zie jij complexiteit als een uitdaging en schrikt een applicatie waarmee dagelijks meer dan 100.000 medewerkers worden gepland je niet af? Dan ben je bij onze opdrachtgever aan het juiste adres! Wil jij als ervaren Developer bijdragen aan een applicatie die meer dan 1000 winkels in de retail dagelijks in staat stelt om hun winkel aan te sturen? Of wil je werken aan de app die door meer dan 80.000 werkende jongeren wordt gebruikt om hun rooster in te plannen? Dat kan bij onze opdrachtgever! Ben je toe aan de tweede stap

Bekijk vacature »

SharePoint Developer

NO Relocation Opportunity for a SharePoint Developer to support the UK & European business of our client. As a SharePoint Developer you will build and manage the Intranet / Extranet and the core business management system. Combining both client facing with hands-on technical development and delivery, the SharePoint developer will ensure solutions are delivered with a particular focus on Microsoft cloud-based technologies. Client Details NO Relocation Key-Account of Michael Page Multinational owner-operator-developer of products and services The successful candidate will join a highly collaborative and multinational team and a growing business as our client embarks on their IT and Digital

Bekijk vacature »

Fullstack ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Bij het accepteren van dit aanbod kom je terecht binnen een veelzijdige organisatie waar een goede sfeer hangt. Zij zijn gewend dagelijks met elkaar te lunchen en ruimte is voor een potje Mario. Als Fullstack ontwikkelaar ga je je op projectbasis bezighouden met het ontwikkelen van content voor diverse opdrachtgevers. De projecten waar je aan gaat werken zullen verschillende qua omvang. Hierbij kan je rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van een half jaar, waarbij er meerdere projecten naast elkaar kunnen lopen. De nadruk zal liggen op ontwikkeling aan de front-end, maar ook op het gebied van ontwikkeling aan

Bekijk vacature »

Microsoft 365 Engineer Welkomstbonus € 5.000,

Microsoft 365 Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Microsoft 365 en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de

Bekijk vacature »

Junior Developer Fullstack Java DevOps Cloud

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Binnen Europa bieden zij veel verschillende producten en diensten aan. De afdeling waar je komt te werken richt zich op het digitaliseren van primaire digitale processen. Wat digitale processen betreft lopen wij in Nederland ver voor op andere landen in Europa! Deze services wil de organisatie ook aanbieden aan hun collega’s en klanten in landen zoals België, Frankrijk en Duitsland. Jij en je team zijn verantwoordelijk voor de digitalisatie van de primaire processen en deze vervolgens te optimaliseren & automatiseren. Binnen het team zal je end-to-end

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière bij Coolblue, door meteen mee te werken in een team. Hoe word ik Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als junior Front-End developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een van de development teams. Omdat je jezelf graag nog verder wilt ontwikkelen, kijk je veel met je collega’s mee en volg je verschillende trainingen. Maar in de sprints pak je ook je eigen stories op, om meteen Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. “Ook junior developer worden bij Coolblue? Else de Boer legt je uit hoe je dat

Bekijk vacature »

IT Manager

IT Manager Breda, 36-40 uur per week Je weet snel te schakelen tussen strategisch IT-beleid en de dagelijkse gang van zaken. Verder ben je een doorgewinterde professional, die helder kan verwoorden wat ervoor nodig is om onze IT-omgeving optimaal te laten functioneren. Daarnaast kun je goed leidinggeven en gaat samenwerken met ervaren en niet-ervaren gebruikers van onze IT-oplossingen je makkelijk af. Op IT-vlak weet je goed wat je wilt, maar je bent ook uitstekend in staat om buiten de kaders te denken wanneer je ergens een oplossing voor zoekt. Daarbij ben je een echte doener. Problemen die op je pad

Bekijk vacature »

Applicatie- en werkplekbeheerder ICT

Loop jij warm voor alles met betrekking tot ICT en sta jij stevig in je schoenen? Weet jij al veel van applicatie- en werkplekbeheer en wil je ervaring opdoen? Ben je op zoek naar een ideale (volgende) stap in een internationale werkomgeving? Dan is deze functie echt iets voor jou! Applicatie- en werkplekbeheerder ICT Functieomschrijving: Als applicatie- en werkplekbeheerder ICT heb je een afwisselende baan. Je bent het eerste aanspreekpunt voor licenties en doet het contractbeheer voor de applicaties die bij ASTRON gebruikt worden. Daarnaast installeer, configureer, beheer en onderhoud je Windows en Mac OS werkplekken. Ook verzorg je de

Bekijk vacature »

Software Developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een mooie en innovatieve multinational in de regio Utrecht. Ze staan bekend om de hoge kwaliteit van dienstverlening en streven ernaar dit continu te verbeteren. Om dit te kunnen doen zijn zij opzoek naar een Software Developer. Als Software Developer ga je aan de slag met het ontwikkelen van bedrijfskritische software en applicaties. Zo zijn er applicaties en software die van belang zijn voor de bedrijfsvoering, de medewerkers van de organisatie, maar ook voor het klantenbestand van de organisatie. Het landschap is zowel functioneel als technisch en daarmee erg breed. Je komt te werken in een

Bekijk vacature »

DevOps Engineer Welkomstbonus € 5.000,-

DevOps Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder DevOps en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Bedrijfsomschrijving You will work in a big financial organization in Utrecht. The domain where you will be working is responsible for supporting the global business systems. This includes process automation in the areas of CRM, Client Onboarding, Client Data Management, Document- and Case Management. You will be working in the team which is responsible for the development of new applications and improving existing applications for the architecture. Within this team you are going to implement a complex system on premise and in the Cloud. Functieomschrijving Are you a Senior Java Developer, who has experience within corporate environments? Do you have

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is actief binnen de retail branche en constant in beweging. De focus ligt op het verbeteren van de ICT afdeling en de dienstverlening richting interne klanten/ gebruikers. De organisatie bestaat uit ongeveer 3000 medewerkers. Met de ICT afdeling verzorgen zij de ICT dienstverlening voor verschillende onderdelen binnen de organisatie. Het Mendix team wordt gezien als drijvende kracht achter de innovaties binnen deze organisatie. Het team bestaat ruim 2 jaar en heeft in die periode ruim 20 verschillende applicaties gebouwd en er staat gepland staat om dat aantal te vergroten. Het doel van het team is om processen

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties." Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Je komt te werken binnen PostNL Logistic Solutions. Daar gaan we net wat verder dan een standaardpakket of brief. Het gaat bijvoorbeeld om gekoeld vervoer van medicijnen (Health), Warehousing (Fulfilment), het leveren binnen hele strakke tijdvakken (Time

Bekijk vacature »

Full Stack Java of C# developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Full Stack Java of C# developers met ervaring in back-end en front-end software ontwikkeling. Ben jij de Full Stack developer die enthousiast wordt van mooie projecten met high-end technologie? Dan

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 20:31:02
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Hieronder heb ik een simpel insert query, wat helaas maar niet wil werken.
Ik heb alle mogelijk foutmeldingen eruit gehaald, maar ik kom er nog steeds niet uit...

Zou iemand naar willen kijken en mij voorzien van waardevolle feedback?

Alvast bedankt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$medicinequery
= "INSERT INTO medicines
            (medicinename, genericname,productiondate,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice,medicineregistration, userid)
            VALUES
            ('$medicinename','$genericname','$production', '$expire','$quantity', '$sellingprice', '$purchaseprice', NOW(), '{$_SESSION['user_id']}')"
;
            $r = mysqli_query ($dbc, $medicinequery) or trigger_error("Query: $q\n<br />MySQL Error: " . mysqli_error($dbc));
?>

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2021 21:22:55

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 20:36:54
Quote Anchor link
Welke foutmelding krijg je dan?
Een tipje: Variabelenhoren buiten quotes.
Gewijzigd op 10/03/2017 20:37:52 door - Ariën -

Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 20:48:58
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/03/2017 20:36:54:
Welke foutmelding krijg je dan?
Een tipje: Variabelenhoren buiten quotes.

Hallo Ariën,

Ik krijg helaas geen foutmelding, enkel dat script niet gelukt is
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
} else { // If one of the data tests failed.
        echo '<p class="error">Please try again.</p>';
    }

?>

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 20:52:39
Quote Anchor link
Echo eens $medicinequery, klopt die query die je krijgt?
En waar komt die code ^ vandaan?
Gewijzigd op 10/03/2017 20:53:17 door - Ariën -

Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 21:26:50
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/03/2017 20:52:39:
Echo eens $medicinequery, klopt die query die je krijgt?
En waar komt die code ^ vandaan?

Het tekentje ^ zie ik het niet.
Op welk regel zie je het?
Bij het echoën van de query verschijnt het volgende:
En, vreemd genoeg zijn alle waardes goed, behalve dat huidige time niet wordt weergegeven en dus enkel het commando now() wordt weergegeven. En misschien maakt de volgorde van vakjes niet uit, maar hiermee heb ik wel rekening gehouden en de volgorde klopt het op form niveau, invoer niveau en database niveau..
Code (php)
1
2
3
<?php
INSERT INTO medicines (medicinename, genericname,productiondate,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice,medicineregistration, userid) VALUES (test,test1,2011-01-01,2017-01-01,5,5,5, NOW(), 3)
?>
Gewijzigd op 10/03/2017 21:29:50 door Mohamed nvt

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 21:46:16
Quote Anchor link
het is een pijltje die verwijst naar je posting in deze thread. ;-)
Waar komt die code vandaan? Want als je query niet werkt zou die trigger_error moeten worden aangeroepen.

Kan je die query uit je echo eens in phpMyAdmin (of een andere mySQL-client) gooien?

Willem vp

Willem vp

10/03/2017 23:55:40
Quote Anchor link
Code (php)
1
VALUES (test,test1,2011-01-01,2017-01-01,5,5,5, NOW(), 3)

Die eerste 4 values zijn niet-numeriek en moeten dus tussen single quotes.

Ik gok dat Ariën wat verwarring heeft veroorzaakt met zijn opmerking dat variabelen buiten quotes horen. Waar ik het overigens niet per se mee eens ben. ;-)

Wellicht is het handig om ook nog
Code (php)
1
2
3
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

aan het begin van je script op te nemen. Het zou kunnen dat die nu zo staat ingesteld dat trigger_error() niets laat zien.
Gewijzigd op 11/03/2017 00:03:42 door Willem vp

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/03/2017 02:07:18
Quote Anchor link
Indien één van de variabelen zelf een single quote bevat en niet op de goede manier ge-escaped worden gaat het sowieso niet werken. Mijn eerste vraag zou dus zijn: welke waarden zitten er in $medicinename, $genericname et cetera en worden deze ge-escaped met een real_escape_string() functie?

Het komt de leesbaarheid van je query ook ten goede als je deze over meerdere regels uitschrijft, en deze hoef je niet in een aparte variabele te stoppen, te meer omdat je deze variabele verder toch niet lijkt te gebruiken (waar komt overigens $q vandaan?):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$r
= $dbc->query(
    "INSERT INTO medicines (
        medicinename,
        genericname,
        productiondate,
        expiredate,
        quantity,
        sellingprice,
        purchaseprice,
        medicineregistration,
        userid
    ) VALUES (
        '$medicinename',
        '$genericname',
        '$production',
        '$expire',
        '$quantity',
        '$sellingprice',
        '$purchaseprice',
        NOW(),
        '{$_SESSION['user_id']}'
    )"

);
?>

Dit heeft weliswaar iets meer lucht, maar is zoveel beter leesbaar. Vooral als je hier nog escaping overheen moet gooien.

Foutafhandeling zou ik ook op een andere manier doen dan trigger_error() en als deze query onderdeel is van een reeks queries zou ik sterk overwegen om transacties te gebruiken.
Gewijzigd op 11/03/2017 02:09:43 door Thomas van den Heuvel

Mohamed nvt

Mohamed nvt

11/03/2017 15:20:14
Quote Anchor link
Het initiële probleem heb ik nu opgelost ;-)

Onder de bovenstaande query had ik staan andere queries, maar die moest ik eerst nog oplossen.
Iig ik kan nu data invoeren via het invoerformulier, mits de volgende voorwaarden waar zijn:

1. Als er reeds een medicijnbedrijf bestaat/ingevoerd
2. Als er reeds een medicijnland bestaat/ingevoerd
3. Als er reeds een medicijnleverancier bestaat/ingevoerd

Eerst even wat achtergrond info:

Voorheen gebruikte ik een dropdown-menu om een van de drie bovenstaande punten te laten kiezen. En, wanneer deze punten niet bestonden, dan moest de gebruiker deze drie punten eerst invoeren in db, alvorens een medicijn te kunnen voeren.

En om met de tijd om te gaan en het invoerformulier gebruikersvriendelijk te maken, gebruik ik nu autocomplete feature. En, zoals jullie weten, checkt autocomplete of er reeds een waarde bestaat in de DB en de gebruiker hoeft enkel een letter in te voeren en de gematcht woord komt te verschijn.

Maar het probleem wat ik nu tegen aan loop, is dat ik 3 koppeltabellen heb voor medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf. En om deze koppeltabellen te kunnen invoeren, moet ik het id hebben van de item van de origineel tabel.
Maar jullie raden het al; op het moment dat ik een medicijn invoer, dan zijn de originele tabellen van medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf nog leeg...

En dus mijn vraag is; hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer een gebruiker data invoert in medicijnbedrijf vakje of in die twee andere vakjes, de data direct wordt opgeslagen in de origineel tabel, zodat ik het id van de item van de origineel tabel kan gebruiken voor het invoerformulier

Als je het wil testen, wat ik bedoel, bezoek dan:
hawarco.co
gebruikersnaam: info@nergiz.nl
pw: test1

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk en alvast bedankt voor het meedenken!

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/03/2017 00:18:42
Quote Anchor link
Mohamed nvt op 11/03/2017 15:20:14:
Maar het probleem wat ik nu tegen aan loop, is dat ik 3 koppeltabellen heb voor medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf. En om deze koppeltabellen te kunnen invoeren, moet ik het id hebben van de item van de origineel tabel.
Maar jullie raden het al; op het moment dat ik een medicijn invoer, dan zijn de originele tabellen van medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf nog leeg...

Kan het medicijn dan meerdere landen van herkomst, leveranciers en bedrijven/producenten hebben? Zonee, waarom dan een koppeltabel? Ook wil je waarschijnlijk pas informatie opslaan als deze compleet is, dus alle informatie, of géén informatie anders raakt je data corrupt doordat je dingen maar half opslaat.

Mohamed nvt

Mohamed nvt

14/03/2017 07:42:21
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 14/03/2017 00:18:42:
Mohamed nvt op 11/03/2017 15:20:14:

Kan het medicijn dan meerdere landen van herkomst, leveranciers en bedrijven/producenten hebben? Zonee, waarom dan een koppeltabel? Ook wil je waarschijnlijk pas informatie opslaan als deze compleet is, dus alle informatie, of géén informatie anders raakt je data corrupt doordat je dingen maar half opslaat.

Hallo Thomas van den Heuvel,

Ja, dezelfde medicijn kan afkomstig zijn uit verschillende landen, geleverd worden door verschillende leverancier en gemaakt worden door verschillende bedrijven..En daarom heb ik koppeltabellen gemaakt voor deze 3 criteria. Overigens heb ik nu gewoon dropdown-menu en geen autocomplete voor deze punten..
Tnx!

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/03/2017 10:00:11
Quote Anchor link
Als één medicijn verkrijgbaar is bij fabrikant A in Duitsland en fabrikant B in Frankrijk, dan zijn dat eigenlijk twee medicijnen. Zo hoef je dat niet weer te geven, maar onder de motorkap moet je dat wel zo vastleggen.

Dat lijkt nu in je datamodel te ontbreken, doordat je één medicijn rechtstreeks via drie koppeltabellen koppelt aan meerdere medicijnlanden, medicijnleveranciers en medicijnbedrijven. Mis je hier niet een niveau voor medicijntype, bijvoorbeeld "aspirine" of "paracetamol"? (Waarbij ik me en passant trouwens afvraag wat dan het verschil is tussen een medicijnleverancier en een medicijnbedrijf: een bedrijf is een bedrijf, dus je moet dat misschien ook nog uitsplitsen.)

Als je een combinatie van toevoegen en selecteren wilt bouwen voor de autocomplete met bestaande en nieuwe leveranciers, zul je dat in de models en controllers moeten splitsen. Dat gaat niet met één INSERT voor één nieuw medicijn.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.