Insert query debuggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 20:31:02
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Hieronder heb ik een simpel insert query, wat helaas maar niet wil werken.
Ik heb alle mogelijk foutmeldingen eruit gehaald, maar ik kom er nog steeds niet uit...

Zou iemand naar willen kijken en mij voorzien van waardevolle feedback?

Alvast bedankt.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$medicinequery
= "INSERT INTO medicines
            (medicinename, genericname,productiondate,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice,medicineregistration, userid)
            VALUES
            ('$medicinename','$genericname','$production', '$expire','$quantity', '$sellingprice', '$purchaseprice', NOW(), '{$_SESSION['user_id']}')"
;
            $r = mysqli_query ($dbc, $medicinequery) or trigger_error("Query: $q\n<br />MySQL Error: " . mysqli_error($dbc));
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:49:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 20:36:54
Quote Anchor link
Welke foutmelding krijg je dan?
Een tipje: Variabelenhoren buiten quotes.
Gewijzigd op 10/03/2017 20:37:52 door - Ariën -
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 20:48:58
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/03/2017 20:36:54:
Welke foutmelding krijg je dan?
Een tipje: Variabelenhoren buiten quotes.

Hallo Ariën,

Ik krijg helaas geen foutmelding, enkel dat script niet gelukt is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
} else { // If one of the data tests failed.
        echo '<p class="error">Please try again.</p>';
    }

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 20:52:39
Quote Anchor link
Echo eens $medicinequery, klopt die query die je krijgt?
En waar komt die code ^ vandaan?
Gewijzigd op 10/03/2017 20:53:17 door - Ariën -
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

10/03/2017 21:26:50
Quote Anchor link
- Ariën - op 10/03/2017 20:52:39:
Echo eens $medicinequery, klopt die query die je krijgt?
En waar komt die code ^ vandaan?

Het tekentje ^ zie ik het niet.
Op welk regel zie je het?
Bij het echoën van de query verschijnt het volgende:
En, vreemd genoeg zijn alle waardes goed, behalve dat huidige time niet wordt weergegeven en dus enkel het commando now() wordt weergegeven. En misschien maakt de volgorde van vakjes niet uit, maar hiermee heb ik wel rekening gehouden en de volgorde klopt het op form niveau, invoer niveau en database niveau..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
INSERT INTO medicines (medicinename, genericname,productiondate,expiredate,quantity,sellingprice,purchaseprice,medicineregistration, userid) VALUES (test,test1,2011-01-01,2017-01-01,5,5,5, NOW(), 3)
?>
Gewijzigd op 10/03/2017 21:29:50 door Mohamed nvt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 21:46:16
Quote Anchor link
het is een pijltje die verwijst naar je posting in deze thread. ;-)
Waar komt die code vandaan? Want als je query niet werkt zou die trigger_error moeten worden aangeroepen.

Kan je die query uit je echo eens in phpMyAdmin (of een andere mySQL-client) gooien?
 
Willem vp

Willem vp

10/03/2017 23:55:40
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
VALUES (test,test1,2011-01-01,2017-01-01,5,5,5, NOW(), 3)

Die eerste 4 values zijn niet-numeriek en moeten dus tussen single quotes.

Ik gok dat Ariën wat verwarring heeft veroorzaakt met zijn opmerking dat variabelen buiten quotes horen. Waar ik het overigens niet per se mee eens ben. ;-)

Wellicht is het handig om ook nog
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
error_reporting(E_ALL);
?>

aan het begin van je script op te nemen. Het zou kunnen dat die nu zo staat ingesteld dat trigger_error() niets laat zien.
Gewijzigd op 11/03/2017 00:03:42 door Willem vp
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/03/2017 02:07:18
Quote Anchor link
Indien één van de variabelen zelf een single quote bevat en niet op de goede manier ge-escaped worden gaat het sowieso niet werken. Mijn eerste vraag zou dus zijn: welke waarden zitten er in $medicinename, $genericname et cetera en worden deze ge-escaped met een real_escape_string() functie?

Het komt de leesbaarheid van je query ook ten goede als je deze over meerdere regels uitschrijft, en deze hoef je niet in een aparte variabele te stoppen, te meer omdat je deze variabele verder toch niet lijkt te gebruiken (waar komt overigens $q vandaan?):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$r
= $dbc->query(
    "INSERT INTO medicines (
        medicinename,
        genericname,
        productiondate,
        expiredate,
        quantity,
        sellingprice,
        purchaseprice,
        medicineregistration,
        userid
    ) VALUES (
        '$medicinename',
        '$genericname',
        '$production',
        '$expire',
        '$quantity',
        '$sellingprice',
        '$purchaseprice',
        NOW(),
        '{$_SESSION['user_id']}'
    )"

);
?>

Dit heeft weliswaar iets meer lucht, maar is zoveel beter leesbaar. Vooral als je hier nog escaping overheen moet gooien.

Foutafhandeling zou ik ook op een andere manier doen dan trigger_error() en als deze query onderdeel is van een reeks queries zou ik sterk overwegen om transacties te gebruiken.
Gewijzigd op 11/03/2017 02:09:43 door Thomas van den Heuvel
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

11/03/2017 15:20:14
Quote Anchor link
Het initiële probleem heb ik nu opgelost ;-)

Onder de bovenstaande query had ik staan andere queries, maar die moest ik eerst nog oplossen.
Iig ik kan nu data invoeren via het invoerformulier, mits de volgende voorwaarden waar zijn:

1. Als er reeds een medicijnbedrijf bestaat/ingevoerd
2. Als er reeds een medicijnland bestaat/ingevoerd
3. Als er reeds een medicijnleverancier bestaat/ingevoerd

Eerst even wat achtergrond info:

Voorheen gebruikte ik een dropdown-menu om een van de drie bovenstaande punten te laten kiezen. En, wanneer deze punten niet bestonden, dan moest de gebruiker deze drie punten eerst invoeren in db, alvorens een medicijn te kunnen voeren.

En om met de tijd om te gaan en het invoerformulier gebruikersvriendelijk te maken, gebruik ik nu autocomplete feature. En, zoals jullie weten, checkt autocomplete of er reeds een waarde bestaat in de DB en de gebruiker hoeft enkel een letter in te voeren en de gematcht woord komt te verschijn.

Maar het probleem wat ik nu tegen aan loop, is dat ik 3 koppeltabellen heb voor medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf. En om deze koppeltabellen te kunnen invoeren, moet ik het id hebben van de item van de origineel tabel.
Maar jullie raden het al; op het moment dat ik een medicijn invoer, dan zijn de originele tabellen van medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf nog leeg...

En dus mijn vraag is; hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer een gebruiker data invoert in medicijnbedrijf vakje of in die twee andere vakjes, de data direct wordt opgeslagen in de origineel tabel, zodat ik het id van de item van de origineel tabel kan gebruiken voor het invoerformulier

Als je het wil testen, wat ik bedoel, bezoek dan:
hawarco.co
gebruikersnaam: [email protected]
pw: test1

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk en alvast bedankt voor het meedenken!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/03/2017 00:18:42
Quote Anchor link
Mohamed nvt op 11/03/2017 15:20:14:
Maar het probleem wat ik nu tegen aan loop, is dat ik 3 koppeltabellen heb voor medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf. En om deze koppeltabellen te kunnen invoeren, moet ik het id hebben van de item van de origineel tabel.
Maar jullie raden het al; op het moment dat ik een medicijn invoer, dan zijn de originele tabellen van medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf nog leeg...

Kan het medicijn dan meerdere landen van herkomst, leveranciers en bedrijven/producenten hebben? Zonee, waarom dan een koppeltabel? Ook wil je waarschijnlijk pas informatie opslaan als deze compleet is, dus alle informatie, of géén informatie anders raakt je data corrupt doordat je dingen maar half opslaat.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

14/03/2017 07:42:21
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 14/03/2017 00:18:42:
Mohamed nvt op 11/03/2017 15:20:14:
Maar het probleem wat ik nu tegen aan loop, is dat ik 3 koppeltabellen heb voor medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf. En om deze koppeltabellen te kunnen invoeren, moet ik het id hebben van de item van de origineel tabel.
Maar jullie raden het al; op het moment dat ik een medicijn invoer, dan zijn de originele tabellen van medicijnland, medicijnleverancier en medicijnbedrijf nog leeg...

Kan het medicijn dan meerdere landen van herkomst, leveranciers en bedrijven/producenten hebben? Zonee, waarom dan een koppeltabel? Ook wil je waarschijnlijk pas informatie opslaan als deze compleet is, dus alle informatie, of géén informatie anders raakt je data corrupt doordat je dingen maar half opslaat.


Hallo Thomas van den Heuvel,

Ja, dezelfde medicijn kan afkomstig zijn uit verschillende landen, geleverd worden door verschillende leverancier en gemaakt worden door verschillende bedrijven..En daarom heb ik koppeltabellen gemaakt voor deze 3 criteria. Overigens heb ik nu gewoon dropdown-menu en geen autocomplete voor deze punten..
Tnx!
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/03/2017 10:00:11
Quote Anchor link
Als één medicijn verkrijgbaar is bij fabrikant A in Duitsland en fabrikant B in Frankrijk, dan zijn dat eigenlijk twee medicijnen. Zo hoef je dat niet weer te geven, maar onder de motorkap moet je dat wel zo vastleggen.

Dat lijkt nu in je datamodel te ontbreken, doordat je één medicijn rechtstreeks via drie koppeltabellen koppelt aan meerdere medicijnlanden, medicijnleveranciers en medicijnbedrijven. Mis je hier niet een niveau voor medicijntype, bijvoorbeeld "aspirine" of "paracetamol"? (Waarbij ik me en passant trouwens afvraag wat dan het verschil is tussen een medicijnleverancier en een medicijnbedrijf: een bedrijf is een bedrijf, dus je moet dat misschien ook nog uitsplitsen.)

Als je een combinatie van toevoegen en selecteren wilt bouwen voor de autocomplete met bestaande en nieuwe leveranciers, zul je dat in de models en controllers moeten splitsen. Dat gaat niet met één INSERT voor één nieuw medicijn.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.