insert_id probleem (mysql_insert_id())

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer bij Profit4Cloud

Voor na je vakantie: De 50 collega's bij Profit4Cloud hebben het druk en daarom zoeken wij extra Java Developers Medior/Senior. Voor projecten in de sectoren Banking & Finance, Industrie, Overheden, Zorg en Retail in West-, Midden- en Oost-Nederland. Wil jij ook het verschil maken in Java 8 en waar mogelijk ook AWS Cloud technologie gebruiken? Dan moeten we zeker eens een kop koffie drinken! Wij bieden jou als Java Developer: Profit4Cloud heeft hele goede arbeidsvoorwaarden. Zo doen wij altijd een op maat gemaakte aanbieding en bieden wij in ieder geval: - OCA & OCP certificering betaald door Profit4Cloud - Onbeperkt

Bekijk vacature »

Toffe uitdaging: IoT Start-up embedded C developer

Functieomschrijving Onze API stelt grote bedrijven als PostNL in staat om pakketten en boodschappen te bezorgen wanneer u niet thuis bent en zorgt ervoor dat u persoonlijk wordt ontvangen. We zijn op zoek naar een embedded software engineer die verantwoordelijk is voor het ontwerpen en bouwen van een veilige firmware voor onze IoT producten. Je werkt in nauwe samenwerking met drie collega's: een mobiele iOS-ontwikkelaar, een mobile ontwikkelaar voor Android en een ontwikkelaar van elektronica / embedded. Een aantal taken die jij als embedded C developer gaat uitvoeren: - Ontwerp en ontwikkeling van de firmware; - Bouwen van betrouwbare communicatie

Bekijk vacature »

Fullstack Developer gezocht met kennis van PHP en

Functieomschrijving Hier zal je als zowel werken aan de Front-end als Backend. Het grootste gedeelte werk je aan de Back-end met Laravel. Ze werken aan de Front-end met Angular.js. develoeprAls webdeveloper ga je ingezet worden aan back-end en soms de front end. Je werkt in een klein jong maar sterk team waar je veel vrijheid krijgt en waar er van je wordt verwacht dat je meedenkt in de projecten. Daarnaast zul je ook in contact zijn met de klant dus vragen ze ook communicatie skills. Je krijgt de mogelijkheid om hier nog veel te leren aan uitdagende projecten. Functie-eisen -

Bekijk vacature »

.NET Developer Techniek Groeiende organisatie

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer in een technische omgeving werken bij een bedrijf wat een mooie groei doormaakt? Lijkt het jou gaaf om aan software & producten te werken die over de hele wereld verkocht worden? Lees dan nu verder! Als Software Developer nadenken en ontwikkelen van innovatieve (backend) software die toekomst proof is; Samen met hardware professionals nadenken over na te denken over de ideale klantoplossing; Sparren met de (interne) klanten over de wensen en eisen; Samen met het multidisciplinaire scrumteam testen uitvoeren. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau is een sterke pre; Enige kennis van technische automatisering is

Bekijk vacature »

Senior Android Developer vacature

Je bent creatief. Je wilt verschil maken. Je gaat voor mobile. Voor het bedenken, ontwerpen en realiseren van sterke mobile-apps mag men jou ’s nachts wakker maken. Jij weet hoe je Android-apps met impact ontwikkelt en levert ze op tijd af. Of het nu gaat om betalen met een vingerafdruk, het delen van de bar-rekening of het mobiel aanpassen van de (sfeer-)verlichting in huis, jij weet welke integrale functionaliteiten toegevoegde waarde hebben voor de eindgebruiker. Jij zorgt er bovendien voor dat jouw apps het toonbeeld zijn van gebruikersvriendelijkheid en veiligheid. Omdat je breed georiënteerd bent, kun je ook prima buiten

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Frontend Developer - Product development - Amsterdam - Full time We are currently looking for a Frontend developer who is looking to work in a problem solving environment developing a scalable tool keeping up with the advancements in current technologies. Working for an established business with a multi product platform disrupting the education industry and reaching millions of active users every day. The Role itself: As a Frontend Developer you will be joining and already established team to scale out their existing products, and help develop new MVPs, following through with the full development cycles. They need someone who has

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python Developer

Orange Quarter are working with a major media giant, developing one of NL's highest-traffic news websites, reaching millions or readers each month. They're now looking for their newest team member, a Backend Developer with Python fluency, to join their squad. What you'll be doing: As a backend software developer, you will be part of the R&D team, improving the site's technical infrastructure and developing new features. You ensure that readers can access and engage with the site in the easiest and most reliable way possible. Skills? Need to have: Backend development is a craft, so language isn't always crucial. For

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder

Stroom jij over van kwaliteit om wereldwijde waterproblemen aan te pakken? Kun jij wensen en eisen vertalen naar IT vereisten? En hou je van een dynamische omgeving, waarin jouw baan ertoe doet, jouw ideeën worden gehoord en waar je werkelijk het verschil kan maken voor jouw collega’s en het bedrijf? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou voor de functie van: Applicatiebeheerder voor ons kantoor in Veghel Over de positie: Als applicatiebeheerder bij Megagroup Trading help je ons door ervoor te zorgen, dat de applicaties soepel lopen. Dit doe je samen met collega’s en externe partners. met een

Bekijk vacature »

C# / .NET Core developer gezocht, financiële

Voor een bedrijf in het centrum van Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# developer. Het gaat om een bedrijf dat een software platform beheerd waarop verschillende partijen aangesloten zijn voor de afhandeling van financiële administratieve processen. De organisatie bestaat uit circa 200 mensen waarvan 80 op de locatie waar deze vacature speelt. Het team zelf bestaat uit 12 mensen waaronder 7 .NET developers. Er zijn 2 seniors en 5 mediors. Binnen het bedrijf draaien twee systemen. Het kernsysteem en een legacy systeem. Voor het kernsysteem zoeken we momenteel een .NET developer. Het kernsysteem is grotendeels op .NET

Bekijk vacature »

Medior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Medior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

Junior C# ontwikkelaar gezocht, academisch niveau,

Ben je als .NET ontwikkelaar op zoek naar een (nieuwe) analytische uitdagende baan? Een baan waar je te maken krijgt geavanceerde wiskundige modellen? Dan zou deze organisatie je dit kunnen bieden. Voor een organisatie in Delft zijn we momenteel op zoek naar .NET ontwikkelaar met een academisch niveau en kennis of affiniteit met het bouwen van modellen, dataprocessen en applicaties in .NET C#. De organisatie houdt zich bezig met het leveren van zeer specifieke diensten voor de financiële sector en doet veel zaken met grote financiële instellingen. Het gaat hier om een kleinere organisatie van circa 15 mensen waarvan 5

Bekijk vacature »

Gezellige PHP Developer gezocht!

Vacature Omschrijving Onze klant is actief in de domeinnamen en het beheer van duizenden websites. Een van de belangrijkste doelen is om het meest klantvriendelijke hosting provider van Nederland te worden. Ook is het streven om in deze branche de grootste te worden in Nederland, dit lukt al aardig! Daarnaast kom je te werken in een informele omgeving met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar. Functieomschrijving Wegens uitbreiding van de afdeling development is onze klant op zoek naar een PHP developer. Als PHP developer ga je mee werken aan het integreren van verschillende soorten diensten. Ook ben je bezig met

Bekijk vacature »

Senior Microsoft Dynamics Developer

Jouw uitdaging: Ben jij sterk in het succesvol ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform? En wil je actief meewerken aan de ontwikkeling van ons Digital Customer Experience portfolio? Dan is dit iets voor jou! Voor de Digital Customer Experience afdeling (DCX) zijn we op zoek naar een Senior Microsoft Dynamics Developer. In deze functie ben je verantwoordelijk voor de succesvolle ontwikkelen van maatwerk componenten op het Dynamics platform bij toonaangevende organisaties. Denk daarbij aan het realiseren van integratie met front en backoffice systemen op basis van Azure PaaS of het ontwikkelen van complexe plug-ins. Daarnaast werk je actief

Bekijk vacature »

.Net custom software developer

Jouw uitdaging als .Net developer Als .Net custom software developer creëer je maatwerkoplossingen. Denk aan een mobiele applicatie voor het stroomlijnen van logistieke processen, een platform voor een uitkeringsorganisatie of de passagiersbeleving van een vliegtuigmaatschappij. Hierbij gaat het vaak om complexe omgevingen met veel gebruikers, waarbij de lat dus hoog ligt. Wat jouw werkzaamheden zoal zijn? Je werkt mee aan het gehele ontwikkelproces, van ontwerp, design en ontwikkeling tot testen en beheren van Microsoft applicaties en PoC’s. Je neemt deel aan meetings en adviseert collega’s en klant over de juiste technologie. Jij draagt continu bij aan de kwaliteit van de

Bekijk vacature »

Java Custom Software Developer

Jouw rol Als Java developer houd jij van uitdagende maatwerk oplossingen. Het liefste bouw je aan aan complexe en grootschalige oplossingen. Laatst zag je bijvoorbeeld nog een slimme oplossing voorbij komen die je graag zou willen uitwerken. Moet je daarvoor nieuwe technologie leren kennen, dan school jij jezelf bij. Soms moet je je collega's en de klant overtuigen om jouw idee te omarmen. Als jij dan het door jou aangebrachte idee ziet draaien dan kijk jij er alweer naar uit om de volgende oplossing te bouwen. Plaats in de organisatie Binnen onze Custom Software Development practice (CSD) werken we gezamenlijk

Bekijk vacature »
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 15:36:34
Quote Anchor link
hi uhm ik vraag eigelijk nooit om hulp maar ik ben nu al een week bezig en ik snap het gewoon niet
ik kom er serieus gewoon niet uit

ok uhm ik zal eerst ff 1 en ander uitleggen over mijn script
ik ben sinds kort over gegaan van php 5 naar 7.2

hier zijn de problemen mee ontstaan
ik gebruik nu:
MySQLi (Object oriented style)

mijn probleem is dit..
ik heb in een best groot deel van mijn script de laatste mysql insert nodig
dit deed ik in php5 met
$laatste = mysql_insert_id();

echter in php 7 mag dit dus niet meer
ik heb alles all geprobeerd maar ik krijg gewoon niks terug

$laatste = mysqli_insert_id();
$laatste = mysqli_insert_id;
$laatste = insert_id();
$laatste = insert_id;
$laatste = $db->insert_id;

als ik all iets terug krijg is het 0
zelfs als ik vlak boven de code een INSERT plaats

niks werkt terwijl in php5 wel werkt

ik hoop dat iemand dit snapt mvg sylvester

PHP hulp

PHP hulp

14/10/2019 16:16:23

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 15:43:41
Quote Anchor link
Als je het object-geörienteerd gebruikt, dan wordt het

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$db
->insert_id;
?>

Hier werkt het perfect na een INSERT. Let er ook op dat je er geen andere INSERT ervoor plaatst die geen ID heeft.
Gewijzigd op 09/08/2019 15:43:56 door - Ariën -

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 15:46:38
Quote Anchor link
werkt dus niet bij mij daarom snap ik het niet
elke insert heeft bij mij een auto ID dus zou moeten werken

echt ik verlies straks nog al mijn haren

Toevoeging op 09/08/2019 15:50:42:

PS: ik heb ergens wel een deel met mbt dbal_mysqli
zou het daar door komen?

want ik krijg in mijn logs en error van
PHP message: PHP Notice: Undefined property: dbal_mysqli::$insert_id ...... on line 1034

op deze line staat
$id_invoer = $db->insert_id;

Edit:
Het quoten van het integrale voorgaande bericht is niet nodig. Deze is daarom verwijderd.
Gewijzigd op 09/08/2019 15:53:30 door - Ariën -

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 15:54:21
Quote Anchor link
Gebruik je een aparte extended class die insert_id overerft?

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:03:25
Quote Anchor link
niet dat ik weet
maar ik ben al zoveel jaren met dit script bezig dat dat zou kunnen ik zou alleen niet weten waar

maar naar mijn weten niet

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:04:59
Quote Anchor link
Je gebruikt dus de normale standaard MySQLi-class?
Hoe ziet je relevante code eruit met je INSERT en je $db->insert_id ?
Wordt je INSERT-query zelf überhaupt wel uitgevoerd?
Gewijzigd op 09/08/2019 16:05:12 door - Ariën -

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:17:12
Quote Anchor link
ja die wordt uitgevoerd
ik heb zelfs een exit; erin geprobeert om de rest van me script tijderlijk even uit te zetten

$db->sql_query("INSERT INTO touch_kamers (product_id, account, dame_id, soort, omschrijving, details, prijs, pin, cc, btwhoogte, deel_dame, start, eind, kamer_nr, datum, nummer, betaald) VALUES ('$link[id]', '$member[group_account]', '$id', 'tarieven', '$link[minuten]', '$details', '$link[prijs]', '$pin', '$cc', 'btwhoog', '', Now(), Now()+Interval $link[minuten] minute, '$kamer', '$terug', '$nummers', '$betaald')");

$id_invoer = $db->insert_id;

insert werkt
alleen die id krijg ik dus niet :(

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:21:26
Quote Anchor link
Hmm... sql_query() is geen standaard functie. Dus we praten wel over een eigen afgeleide database-class?
En geeft je INSERT-query ook wel een ID mee aan het record?

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:27:29
Quote Anchor link
id komt van de AUTO_INCREMENT

ik heb die sql_query ergens van internet geplukt omdat ik iets moest hebben dat werkte met php7
aangezien ik hiervoor gewoon standaard mysql gebruikte
ik ben goed met het aanpassen en toevoegen van scripts enzo maar dat soort basics heb ik eigelijk geen kaas van gegeten

als jij zegt dat sql_query anders moet dan kan ik dat misschien wel aanpassen

ik hoop van niet maar als dat de reden is

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:28:41
Quote Anchor link
Normaal is het $conn->query("SELECT... FROM... WHERE bla...");

Ik vermoed dat je dus een eigen database-class hebt, waarbij de insert_id niet goed werkt vanwege de overstap naar PHP7. Hoe initialiseer je de database eigenlijk?
Gewijzigd op 09/08/2019 16:31:30 door - Ariën -

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:32:55
Quote Anchor link
ja ik heb ooit 10 jaar geleden de userpie login script gebruikt als basis
deze zit er nogsteeds in

hoe kan ik die class enz aanpassen of moet ik 10.000 files gaan herschrijven ?

ik zal ff testen of het werkt als ik gewoon query gebruik inplaats van sql_query

Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/08/2019 16:33:59
Quote Anchor link
Zo te zien komt het uit phpBB3

https://wiki.phpbb.com/Queries_in_phpBB3

Dan zou dit de oplossing kunnen zijn (komt in de buurt)

$user_id = $db->sql_nextid();

https://wiki.phpbb.com/Database_Abstraction_Layer#sql_nextid
Gewijzigd op 09/08/2019 16:41:08 door Adoptive Solution

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:37:33
Quote Anchor link
ja dat zou kunnen iets met de dbal class

is er een snelle manier om dit te fixen?

Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/08/2019 16:41:46
Quote Anchor link
Heb net vorige post aangevuld.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:42:10
Quote Anchor link
Ah, Adoptive Solution heeft een 'nina-edit geplaatst' ;-)

Adoptive Solution op 09/08/2019 16:41:46:
Heb net vorige post aangevuld.

Juist :+)
Gewijzigd op 09/08/2019 16:43:39 door - Ariën -

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:46:42
Quote Anchor link
haha jup ik was net self ook ff aan het zoeken naar functies voor phpbb :P
kwam op zelfde uit

sql_nextid(); werkt

w00t w00t

zonder jouw was mij dit nooit gelukt

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:49:09
Quote Anchor link
Ah, cool :-)

Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:54:29
Quote Anchor link
hij pakt alleen niet meer de goede id's maar dit is wel aantepassen denk ik :)

als er net een invoer ergens wordt gedan dan ziet hij die insert blijkbaar ook en dit was eerst niet zo maar dat komt wel goed :P

heel erg bedankt :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.