Internet Explorer vergeet divjes?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »
Jordi

Jordi

05/03/2005 00:18:00
Quote Anchor link
Ik ben een nieuwe site aan het maken en daar hoort uiteraard ook een nieuw design bij. Ik had me voorgenomen om me een keer niet zoveel aan te gaan trekken van Internet Explorer (het is toch een hobby en geen commercieel product dat per se heel toegankelijk moet zijn), maar ik heb nu toch wel een vreemde fout ontdekt.

De broncode lijkt me een beetje groot om hier te posten, dus ik heb even een .rar-bestandje geupload met alle benodigde bestanden:
http://www.student.ru.nl/j.bieger/default.rar

Het probleem is het volgende:
Als je de pagina in Internet Explorer herlaadt, verdwijnen ineens de notice-divs helemaal en verdwijnt de navigatie-balk ook alleen blijven de links nog wel staan. Als je echter iets doet met het IE-venster (minimaliseren/maximaliseren/slepen/etc.) komen die divs hier er wel weer te staan.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

(Je mag trouwens ook commentaar geven op hoe het er verder uit ziet, maar dat hoeft niet. Hou er wel rekening mee dat ik uiteindelijk waarschijnlijk niet drie login-formulieren houdt, die zijn er alleen om het groene submenu-blokje te testen.)

PHP hulp

PHP hulp

09/07/2025 20:14:44

Joris van Rooij

Joris van Rooij

05/03/2005 00:56:00
Quote Anchor link
<base href="http://localhost/templates/default/" />

Zo zal hij het niet echt doen he? Heb je een linkje naar een online basedir?
Verder no problemo met het laden in IE hiero. Ziet er wel een beetje leegjes uit zo.

Matthijs

Matthijs

05/03/2005 01:00:00
Quote Anchor link
Herinstall IE ?
en probeer Firefox, checken of dat daar ook zo is?

heb hier i.e.g ook geen problemen

Jordi

Jordi

05/03/2005 01:19:00
Quote Anchor link
Bedankt voor het kijken. Ik zal morgen wel even proberen om het vanaf een andere computer te bekijken (met dus een andere IE-installatie).

Ik geef to dat die base-tag in dit geval niet zo geniaal is, maar op mijn computer werkt het zo natuurlijk wel. :)

Het is inderdaad nog erg leeg, maar dat komt gewoon doordat ik net pas ben begonnen. Ik moet nog een mooie header vinden en eventueel een achtergrondplaatje.

In Firefox is er trouwens geen enkel probleem. (Firefox rules!)

Jordi

Jordi

06/03/2005 14:22:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu ook geprobeerd vanaf mijn vaders computer en hier doet eht probleem zich ook voor.

Hij laadt in eerste instantie wel goed, maar als je hem herlaadt (vernieuwt), dan gaat het mis.

Jordi

Jordi

15/03/2005 10:53:00
Quote Anchor link
Blijkbaar heette mijn probleem Flash of Unstyled Content en dat heb ik nu opgelost.

Ik heb echter een nieuw probleem. Ik heb nu een CSS-pulldownmenu (dat dus niet werkt in IE) gemaakt en als mensen over een link hoveren, dan komt er in een vakje wat informatie te staan. Dat is nog niet overal, maar wel bij het Tools-menu.
Ik heb de positie van deze helptekst op absolute gezet, maar als ik over Add tables of PHP Info hover, dan komt die helptekst er te staan alsof hij een relatieve positie had. Als ik in de gewone tekst een link neerzet, komt de helptekst wel op de goede plaats.
Weet iemand hoe dit kan komen?

Ik heb het bestand op http://www.student.ru.nl/j.bieger/default.rar geupdate zodat jullie het probleem kunnen zien. (Let wel op: In Internet Explorer werkt het pulldownmenu niet dus zul je mijn probleem ook niet zien).

Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

15/03/2005 14:21:00
Quote Anchor link
waarom maak je dan zo'n menu als het in IE niet werkt als ik vragen mag?

Jordi

Jordi

15/03/2005 16:10:00
Quote Anchor link
Mijn site is (voorlopig nog) een hobbyprojectje van mijzelf en ik vind het heel erg irritant om een site crossbrowser te maken, omdat daar vaak veel tijd in gaat zitten. Bovendien komt er (als hij af is) waarschijnlijk toch bijna niemand op mijn site.
Bovendien vind ik dat IE maar gewoon minder kut moet worden en aangezien dat niet snel zal gebeuren, vind ik dat mensen maar moeten overstappen op een fatsoenlijke browser. Het menu wordt trouwens ook niet noodzakelijk, want je kan overal ook wel komen zonder, alleen het is wat makkelijker met.

Waarschijnlijk bouw ik nog wel een JavaScript-variant in, maar voorlopig heb ik daar nog helemaal niet naar gekeken.

Maar goed, daar ging het dus even niet om. Weet iemand waarom mijn help-tekst zich gedraagt alsof zijn positie relatief is terwijl ik hem op absoluut heb gezet?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.