Internet Explorer vergeet divjes?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »
Jordi

Jordi

05/03/2005 00:18:00
Quote Anchor link
Ik ben een nieuwe site aan het maken en daar hoort uiteraard ook een nieuw design bij. Ik had me voorgenomen om me een keer niet zoveel aan te gaan trekken van Internet Explorer (het is toch een hobby en geen commercieel product dat per se heel toegankelijk moet zijn), maar ik heb nu toch wel een vreemde fout ontdekt.

De broncode lijkt me een beetje groot om hier te posten, dus ik heb even een .rar-bestandje geupload met alle benodigde bestanden:
http://www.student.ru.nl/j.bieger/default.rar

Het probleem is het volgende:
Als je de pagina in Internet Explorer herlaadt, verdwijnen ineens de notice-divs helemaal en verdwijnt de navigatie-balk ook alleen blijven de links nog wel staan. Als je echter iets doet met het IE-venster (minimaliseren/maximaliseren/slepen/etc.) komen die divs hier er wel weer te staan.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

(Je mag trouwens ook commentaar geven op hoe het er verder uit ziet, maar dat hoeft niet. Hou er wel rekening mee dat ik uiteindelijk waarschijnlijk niet drie login-formulieren houdt, die zijn er alleen om het groene submenu-blokje te testen.)
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 23:50:54
 
Joris van Rooij

Joris van Rooij

05/03/2005 00:56:00
Quote Anchor link
<base href="http://localhost/templates/default/" />

Zo zal hij het niet echt doen he? Heb je een linkje naar een online basedir?
Verder no problemo met het laden in IE hiero. Ziet er wel een beetje leegjes uit zo.
 
Matthijs

Matthijs

05/03/2005 01:00:00
Quote Anchor link
Herinstall IE ?
en probeer Firefox, checken of dat daar ook zo is?

heb hier i.e.g ook geen problemen
 
Jordi

Jordi

05/03/2005 01:19:00
Quote Anchor link
Bedankt voor het kijken. Ik zal morgen wel even proberen om het vanaf een andere computer te bekijken (met dus een andere IE-installatie).

Ik geef to dat die base-tag in dit geval niet zo geniaal is, maar op mijn computer werkt het zo natuurlijk wel. :)

Het is inderdaad nog erg leeg, maar dat komt gewoon doordat ik net pas ben begonnen. Ik moet nog een mooie header vinden en eventueel een achtergrondplaatje.

In Firefox is er trouwens geen enkel probleem. (Firefox rules!)
 
Jordi

Jordi

06/03/2005 14:22:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu ook geprobeerd vanaf mijn vaders computer en hier doet eht probleem zich ook voor.

Hij laadt in eerste instantie wel goed, maar als je hem herlaadt (vernieuwt), dan gaat het mis.
 
Jordi

Jordi

15/03/2005 10:53:00
Quote Anchor link
Blijkbaar heette mijn probleem Flash of Unstyled Content en dat heb ik nu opgelost.

Ik heb echter een nieuw probleem. Ik heb nu een CSS-pulldownmenu (dat dus niet werkt in IE) gemaakt en als mensen over een link hoveren, dan komt er in een vakje wat informatie te staan. Dat is nog niet overal, maar wel bij het Tools-menu.
Ik heb de positie van deze helptekst op absolute gezet, maar als ik over Add tables of PHP Info hover, dan komt die helptekst er te staan alsof hij een relatieve positie had. Als ik in de gewone tekst een link neerzet, komt de helptekst wel op de goede plaats.
Weet iemand hoe dit kan komen?

Ik heb het bestand op http://www.student.ru.nl/j.bieger/default.rar geupdate zodat jullie het probleem kunnen zien. (Let wel op: In Internet Explorer werkt het pulldownmenu niet dus zul je mijn probleem ook niet zien).
 
Gerben van Erkelens

Gerben van Erkelens

15/03/2005 14:21:00
Quote Anchor link
waarom maak je dan zo'n menu als het in IE niet werkt als ik vragen mag?
 
Jordi

Jordi

15/03/2005 16:10:00
Quote Anchor link
Mijn site is (voorlopig nog) een hobbyprojectje van mijzelf en ik vind het heel erg irritant om een site crossbrowser te maken, omdat daar vaak veel tijd in gaat zitten. Bovendien komt er (als hij af is) waarschijnlijk toch bijna niemand op mijn site.
Bovendien vind ik dat IE maar gewoon minder kut moet worden en aangezien dat niet snel zal gebeuren, vind ik dat mensen maar moeten overstappen op een fatsoenlijke browser. Het menu wordt trouwens ook niet noodzakelijk, want je kan overal ook wel komen zonder, alleen het is wat makkelijker met.

Waarschijnlijk bouw ik nog wel een JavaScript-variant in, maar voorlopig heb ik daar nog helemaal niet naar gekeken.

Maar goed, daar ging het dus even niet om. Weet iemand waarom mijn help-tekst zich gedraagt alsof zijn positie relatief is terwijl ik hem op absoluut heb gezet?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.