Internet Explorer
Mensen ik las vandaag dat Microsoft toch serieus naar de Webkit engine wil gaan kijken voor browsers. Ben wel benieuwd of dat ook echt gaat gebeuren, maar 't zou zeker een hele verbetering zijn. (+ dat de OpenSource Webkit engine veel vaker wordt bijgewerkt)
http://tweakers.net/nieuws/56639/microsoft-overweegt-webkit-renderengine-voor-ie.html
Ze hebben hem slechts in overweging, maar dat is al een begin.
http://tweakers.net/nieuws/56639/microsoft-overweegt-webkit-renderengine-voor-ie.html
Ze hebben hem slechts in overweging, maar dat is al een begin.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ik had het ook gelezen, maar ik verwacht zelf dat het nog jaren gaat duren, voordat ze het gaan gebruiken, als ze het al gaan gebruiken.
Ik heb het wel met je eens dat het een grote verbetering zou zijn.
Ik heb het wel met je eens dat het een grote verbetering zou zijn.
..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
@Donhertog
Het is al heel wat dat ze er van Microsoft toch eens naar gaan kijken, ook voor Microsoft heeft het geen nut om het wiel steeds opnieuw uit te blijven vinden. Zeker niet nu er zoveel gratis alternatieven voor IE zijn die draaien op een betere render engine en die ook sneller zijn dan Microsofts IE. Het zegt al heel wat dat ze het wel in overweging nemen en dus van hun "eigenwijze: Wij doen het helemaal zelf op onze manier" houding afstappen.
Ik verwacht ook niet dat het nu met een jaar of 2 al is gebeurt, maar 'k zie het in de toekomst wel gebeuren. MS kan dan ook nog bezuinigen op het bouwen van de Browser, het kost veel minder moeite. En op die manier winnen ze misschien wel weer een deel van de markt terug, dus dat ze het gaan doen zie ik echt wel gebeuren.
@Evert
Inderdaad maar even hierheen gezet, 'k zie zelf de Koffiehoek topics (meestal) niet, en ik neem ook aan dat er veel meer zijn. Zo is het gemakkelijker met iedereen te delen.
Het is al heel wat dat ze er van Microsoft toch eens naar gaan kijken, ook voor Microsoft heeft het geen nut om het wiel steeds opnieuw uit te blijven vinden. Zeker niet nu er zoveel gratis alternatieven voor IE zijn die draaien op een betere render engine en die ook sneller zijn dan Microsofts IE. Het zegt al heel wat dat ze het wel in overweging nemen en dus van hun "eigenwijze: Wij doen het helemaal zelf op onze manier" houding afstappen.
Ik verwacht ook niet dat het nu met een jaar of 2 al is gebeurt, maar 'k zie het in de toekomst wel gebeuren. MS kan dan ook nog bezuinigen op het bouwen van de Browser, het kost veel minder moeite. En op die manier winnen ze misschien wel weer een deel van de markt terug, dus dat ze het gaan doen zie ik echt wel gebeuren.
@Evert
Inderdaad maar even hierheen gezet, 'k zie zelf de Koffiehoek topics (meestal) niet, en ik neem ook aan dat er veel meer zijn. Zo is het gemakkelijker met iedereen te delen.
De koffiehoek moet gewoon weer in de tracker. Leeft dat ook weer een beetje op.
Mij maakt het niet uit. Een goeie designer zorgt gewoon dat zijn design in alle browsers werkt, bij mij lukt dat, mijn designs werken in alle browsers bijna (> IE 5.5 en Dillo werkt sowieso niet goed).
Verder gaat MS idd van die domme denkwijze afstappen hoop ik. Hopen dat Windows dan ook ooit nog freeware en opensource wordt. Maar icm W7 belooft dit wel wat voor de toekomst, niet dat MS alle beloften hebben waargemaakt die ze hebben gedaan, maar toch.
Verder gaat MS idd van die domme denkwijze afstappen hoop ik. Hopen dat Windows dan ook ooit nog freeware en opensource wordt. Maar icm W7 belooft dit wel wat voor de toekomst, niet dat MS alle beloften hebben waargemaakt die ze hebben gedaan, maar toch.
@Tommy
Het maakt je wel uit natuurlijk, omdat je meer werk moet doen om het in verschillende browsers werkend te krijgen, dat gaat wegvallen als ze allemaal 1 standaard aan gaan houden, de standaard die nu al bestaat. Bij mij lukt dat ook prima, meestal zelfs vanaf IE5.5 en hoger.
Het maakt je wel uit natuurlijk, omdat je meer werk moet doen om het in verschillende browsers werkend te krijgen, dat gaat wegvallen als ze allemaal 1 standaard aan gaan houden, de standaard die nu al bestaat. Bij mij lukt dat ook prima, meestal zelfs vanaf IE5.5 en hoger.
Ik maak ze altijd werkend vanaf IE 6.0 naar lager kijk ik nooit. En het zou inderdaad een oplossing zijn als iedereen zich aan de standaard ging houden.
Als FF nu ook webkit ging gebruiken was het helemaal makkelijk, maar de concurentie valt dan weg. FF kan trouwens geen webkit gaan gebruiken want het maakt gebruik van Gecko en deze engine zorgt ook voor de opbouw van de browser via JS.
Als er nou gewoon (maar) 1 webbrowser was geweest welke iedereen gebruikt... dat zou pas makkelijk zijn :p
mvg Joost.
mvg Joost.
Laten we het hopen, ik kom er net achter dat een TR voorzien van een border gewoon niet werkt in IE. Zoiets simpels, ziet mijn applicatie er in IE opeens heel anders uit...
Webkit heeft overigens ook nog wel aardig wat bugs hier en daar.
Heb zelf een hele vreemde gevonden laatst waarbij een overflow de gehele dom om zeep helpt in javascript. Heel erg irritant!
Maar goed webkit voor IE zou zeker een hoop toevoegen!
Dan alleen nog enkele tot vele jaren wachten tot IE6, 7 en/of 8 niet meer gebruikt worden door consumenten...
Heb zelf een hele vreemde gevonden laatst waarbij een overflow de gehele dom om zeep helpt in javascript. Heel erg irritant!
Maar goed webkit voor IE zou zeker een hoop toevoegen!
Dan alleen nog enkele tot vele jaren wachten tot IE6, 7 en/of 8 niet meer gebruikt worden door consumenten...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lode