IPv6 of IPv4 forceren
PHP er
29/01/2019 19:01:36Hoi,
Wanneer ik op mijn smartphone mijn IP opzoek via www.mijn-ip.net komt daar hetzelfde IP-adres uit. Wanneer ik dit controleer op een eigen PHP-file met de code , zie ik via mijn laptop de ipv6 en via smartphone de ipv4. Hoe kan dat? (Ik zit op hetzelfde WiFi-netwerk).
En: is er een ipv6 of ipv4 te forceren zodat er bij zowel mijn smartphone als laptop óf de ipv4 óf ipv6 staat vermeld?
Wanneer ik op mijn smartphone mijn IP opzoek via www.mijn-ip.net komt daar hetzelfde IP-adres uit. Wanneer ik dit controleer op een eigen PHP-file met de code , zie ik via mijn laptop de ipv6 en via smartphone de ipv4. Hoe kan dat? (Ik zit op hetzelfde WiFi-netwerk).
En: is er een ipv6 of ipv4 te forceren zodat er bij zowel mijn smartphone als laptop óf de ipv4 óf ipv6 staat vermeld?
PHP hulp
09/11/2024 03:15:06Het ligt eraan of je smartphone het ondersteunt, en dus ook welke versie van het besturingssysteem je hebt.
PHP er
29/01/2019 19:27:17- Ariën - op 29/01/2019 19:24:14:
Het ligt eraan of je smartphone het ondersteunt, en dus ook welke versie van het besturingssysteem je hebt.
Ah, oke. Zie bijvoorbeeld http://whatip.me/
Op die website wordt de ipv4 en ipv6 getoond. Hoe doen zij dat?
Als je de broncode bekijkt zie je dat ze een AJAX-request uitvoeren naar twee servers, waarvan de ene enkel IPv4 kent, en de andere IPv6.
Rob Doemaarwat
29/01/2019 19:42:14De oplossing voor dit (en wat whatip.me onder water ook doet): twee (sub-)domeinen aanmaken en de ene in de DNS alleen een IPv4 geven, en de ander alleen een IPv6. Hiermee forceer je je apparaat naar een bepaalde versie toe (als ie het al ondersteunt).
whatip.me doet twee asynchrone calls naar ipv4.whatip.me en ipv6.whatip.me. Het enige wat die doen is het IP-adres ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] voor ons PHP-ers) terug echo-en.
whatip.me doet twee asynchrone calls naar ipv4.whatip.me en ipv6.whatip.me. Het enige wat die doen is het IP-adres ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] voor ons PHP-ers) terug echo-en.