jQuery show()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:29:31
Quote Anchor link
Dit werkt niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    <button id="button1">Show it</button>
    <p style="display: none">Hello  2</p>
    <script>
        $("button1").click(function () {
        $("p").show("slow");
        });
    </script>

en dit wel:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
    <button>Show it</button>
    <script>
        $("button").click(function () {
        $("p").show("slow");
        });
    </script>

Waarom? En hoe krijg ik voorbeeld 1 aan het werk zodat ik met meerdere buttons met een eigen ID kan werken?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 09:47:38

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2011 10:31:28
Quote Anchor link
Ik mis:

Code (php)
1
$(document).ready(function(){

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:32:31
Quote Anchor link
Het is ook een simpel snelle test. Waar zou dit volgens jou bij moeten staan? :)
Want, de onderste regel werkt wel, zonder die code.

Groeten :)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2011 10:33:51
Quote Anchor link
om je hele jQuery code heen ...

Basiskennis jQuery...

Code (php)
1
2

$("#button").click(function () {

Als de knop vaker voorkomt, moet je een class gebruiken:

Code (php)
1
$(".button").click(function () {
Gewijzigd op 02/02/2011 10:35:26 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 10:35:45
Quote Anchor link
Bij voorbeeld 1:

$("button1")

moet zijn

$("#button1")

Chris -

Chris -

02/02/2011 10:38:44
Quote Anchor link
Zou toch nog eens naar de basis van selectors kijken!

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:41:11
Quote Anchor link
Ok, heb het aangepast, en het werkt nu inderdaad.
Als ik jou code erom heen zet Aar werkt het niet meer.

Nu wil ik echter dat button1 P1 opent, button2 P2, etc.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>

<button id="button1">Show it 1</button>
    <p id="p1" style="display: none">Hello  1</p>
    <button id="button2">Show it 2 </button>
    <p id="p2" style="display: none">Hello  2</p>
    <button id="button3">Show it 3</button>
    <p id="p3" style="display: none">Hello  3</p>

<script>
        $("#button1").click(function () {
        $("#p1").show("slow");
        });
    </script>

Hoe verwerk ik daar nu in dat hij automatisch de verschillende buttons en P's pakt?

@Aar, kan het zijn omdat ik geen body etc erin heb staan dat het daarom niet werkt?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 10:48:15
Quote Anchor link
Chi Lion op 02/02/2011 10:41:11:
Hoe verwerk ik daar nu in dat hij automatisch de verschillende buttons en P's pakt?
Wat bedoel je nou? Gewoon de code kopieren en 1 vervangen door 2 en 3???? Toch niet zo moeilijk?

Chi Lion op 02/02/2011 10:41:11:
@Aar, kan het zijn omdat ik geen body etc erin heb staan dat het daarom niet werkt?
Je hebt toch wel een body in je pagina staan neem ik aan?

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:50:48
Quote Anchor link
Nee, ik wat ik gepost heb ik alle code in de pagina, ik ben eerst puur aan het testen voor ik verder ga. Zal het erbij inzetten.

In feite zouden het oneindig veel buttons en oneindig veel P's kunnen zijn.
de ID's van button en P worden auto gegenereerd, alleen moet hij snappen dat het getal bij button ook het getal bij P wordt zeg maar.

Zo iets duidelijker?

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/02/2011 10:57:11
Quote Anchor link
In jouw voorbeeld kun je simpelweg next() gebruiken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<button>Show it 1</button>
<p style="display: none">Hello  1</p>
<button>Show it 2 </button>
<button>Show it 3</button>
<p style="display: none">Hello  3</p>

<script type="text/javascript">
    $(this).next('p').show("slow");
});
</script>

John Cena

John Cena

02/02/2011 10:58:35
Quote Anchor link
Maar, wat als ik nu wil dat de vorige weer gesloten wordt?

Toevoeging op 02/02/2011 11:00:42:

Wacht, dat is me gelukt nu:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
    <head>
        <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
    </head>
    <body>

$(this).prev('p').hide("slow");
        });
        </script>
    </body>
</html>

Maar waar gooi ik nu mijn document.ready in?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 11:05:27
Quote Anchor link
Je moet met id's werken. Via php geef je een id mee aan je p's en in je javascript.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php for($i=1;$i<11;$i++) {
  echo '<p id="p'.$i.'" style="display: none">Hello '.$i.'</p>';
  echo '<a href="#" id="button '.$i.'">klik '.$i.'</a>;
}
<
script type="text/javascript">
for($i=1;$i<11;$i++) {
  ?>

$("#button <?php echo $i; ?>").click(function () {
    $("#p<?php echo $i; ?>").show("slow");
  });
  <?php
}
?>

</script>
Gewijzigd op 02/02/2011 11:10:09 door Ozzie PHP

John Cena

John Cena

02/02/2011 11:09:05
Quote Anchor link
Ozzie, ik denk dat de oplossing die ik nu heb net zo goed werkt? (zie post boven jou)
Jij enige idee waar ik Aar zijn document.ready in moet pleuren, aangezien je die zelf ook niet gebruikt...

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/02/2011 11:10:56
Quote Anchor link
Met document ready ga je pas functies uitvoeren als het volledige document is geladen. Als je dus je javascript in de head zet gebruik je document ready. In jouw geval komt de javascript na de HTML waar het naar verwijst dus is document ready niet nodig.

Als je het netjes wilt doen plaats je JS in de head, zonder document.ready zal je op deze manier een foutmelding krijgen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<html>
    <head>

$(document).ready(function(){
                $('p').hide("slow");
            });
        });
        </script>

</head>
    <body>
    </body>
</html>
Gewijzigd op 02/02/2011 11:11:23 door Lauren Zonneveld

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 11:11:09
Quote Anchor link
Ik heb m nog wat aangepast... nu heb je een link / button voor iedere p... Die document ready kun je om je javascript heen zetten.
Gewijzigd op 02/02/2011 11:12:40 door Ozzie PHP

John Cena

John Cena

02/02/2011 11:13:34
Quote Anchor link
Perfect all of u guys, tnx alot!

02/02/2011 14:26:14
Quote Anchor link
Dit kan veel generieker worden aangepakt: voorbeeld.
Bij Ozzie's script krijg je dus steeds maar weer dezelfde stuk code. Hier is al een opzet van hoe het beter kan, in principe kan het nog verder worden uitgewerkt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 15:01:59
Quote Anchor link
Karl, in jouw voorbeeld vervangt ie telkens de ene p door de andere terwijl ts volgens mij wil dat ie ze afzonderlijk kan tonen en verbergen. Bijvoorbeeld dat je tegelijkertijd p1 en p3 toont. Kan dat in jouw opzet ook? Wel mooi gemaakt hoor :)

(is <button> een normaal html element?)

02/02/2011 16:02:47
Quote Anchor link
Ja, ik weet niet precies wat hij wilt.
Van die show() kan je toggle() maken. De methode eronder kan je dan weghalen.
Button is al minimaal vanaf html 4 aanwezig.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 16:05:59
Quote Anchor link
is dat ook een xhtml element?

Ben het nog nooit tegengekomen... of anders gezegd, ik heb het nooit gebruikt.

02/02/2011 16:11:48
Quote Anchor link
<!ENTITY % inline.forms "input | select | textarea | label | button">
http://www.w3.org/TR/xhtml1/dtds.html#a_dtd_XHTML-1.0-Strict
Ja dus.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.