Jquery voor effecten?
Is jquery alleen leuk als je effecten op je site wil? is er een site waar je normale jquery effecten kan downloaden?
Nee jQuery is meer, maar wat voor effecten zoek je?
Francoi gckx op 02/03/2013 22:19:17:
is er een site waar je normale jquery effecten kan downloaden?
Wat is normaal?
Al eens gekeken op http://jqueryui.com/ ?
daar leer ik het meest van
Toevoeging op 02/03/2013 22:25:28:
zelfde geldt voor xml wanneer wil je dat gebruiken?
Gewijzigd op 02/03/2013 22:26:02 door Francoi gckx
Het is veel handiger om een kleiner doel te formuleren en dan zelf een script te maken en bij elk probleem hier een topic te openen. Kleine stapjes, dat is het geheim.
als je al eerder met javascript gewerkt hebt dan is jQuery snel onder de knie te krijgen en een zeer waardevolle aanvulling.
JavaScript is een erg geweldige scripttaal, met veel mindere punten, die je kunt gebruiken om interactie te maken tussen gebruiker en pagina. Je kunt het zien als PHP in de browser. Omdat JavaScript in de browser werkt zijn sommige dingen in elk browser anders, waardoor je enorm lange en slechte code krijgt. jQuery en als die andere libraries hebben als doel om deze verschillen te vermijden en je functies te geven die al deze mogelijke problemen oplossen.
Helaas is jQuery van mening veranderd en zal het vanaf jQuery 2.0 niet meer IE8 en lager supporten. Ik raad daarom iedereen aan DoJo of MooTools te leren.
Ik weet alleen van vroeger dat er erg veel javascript scripts waren.
Ik ben net begonnen met jquery te leren Pro PHP and jQuery om precies te zijn
Ik werk zelf graag met Mootools. Mootools heeft een steile leer curve dan Jquery maar net zo goed. Wat wel jammer is is dat er ook veel minder plugins zijn voor Mootools.