kan dit slimmer?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

16/12/2018 23:40:19
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek of dat ik dit slimmer kan programmeren.
Ik heb een werkende regel, maar om 3 items uit een array in 1 opdracht zo neer te zetten... Dit moet slimmer kunnen lijkt me.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$stmt->bind_param($bind_param_type_result, $bind_param_value_array[1], $bind_param_value_array[2], $bind_param_value_array[3]);


Als die slimmere weg er is, dan heb ik daar soms meer items staan, want de eerste variabele wordt goed opgebouwd. Ook mij meer items.

Alvast bedankt,
Frits van Leeuwen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:36:47
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2018 23:42:35
Quote Anchor link
Ik heb te weinig code om dit te beoordelen, maar hoe ziet je database-structuur eruit?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 02:43:44
Quote Anchor link
tl;dr: kan dit slimmer? ja, gebruik iets anders

Ik ga ervan uit dat je MySQLi gebruikt, dus concreet mysqli_bind_param()?

Loop je in het gebruik hiermee vast, of wat is precies het probleem? Je vindt het omslachtig? Dat komt omdat prepared statements in MySQLi omslachtig zijn.

Zoals je in de manual kunt zien zijn de te binden parameters call by reference. Dit houdt in dat er speciale omstandigheden zijn met betrekking tot de werking. Heb je de user comments ook gelezen?

Daarnaast, wat probeer je precies te bereiken? Ben je iets generieks aan het maken zodat je niet zoveel hoeft te typen? Ben je uberhaupt meerdere dezelfde queries uit aan het voeren met verschillende waarden in een loop ofzo? Vraag jezelf af waarom je in eerste instantie prepared statements gebruikt? Dit is in mysqli namelijk nogal onhandig in het gebruik met veel (code-)overhead. Je moet je ook realiseren dat elke query die je prepared een query is die je de database in schiet. Een execute is een tweede query. Dus als je een sjabloon (de query die je prepared) doorgaans maar één keer gebruikt dan is dat nogal zonde. Ook is het lastig om queries te debuggen want je kunt nooit de query die daadwerkelijk is uitgevoerd bekijken, tenzij je je queries logt en in je in deze query-logs gaat graven... Als iemand wel weet hoe je een "preview" van een concrete query kunt oproepen hoor ik dit graag.

Er zullen vast "slimme" aanpakken zijn waarmee je dit generiek kunt maken, maar wellicht is het beter om ofwel:
- over te stappen naar PDO als je zo verzot bent op prepared statements (Joost mag weten waarom, heeft iemand je wijs gemaakt dat dit "het beste" is?)
- geen prepared statements te gebruikein in MySQLi, maar je te bedienen van een ander stramien om queries veilig te maken

Prepared statements in MySQLi zijn gewoon veelste omslachtig en onhandig in het gebruik naar mijn mening.

Waarom gebruik je deze precies? Want als je hier geen motivatie voor hebt zou ik gewoon zonder meer naar een andere werkwijze overstappen...
Gewijzigd op 17/12/2018 02:44:08 door Thomas van den Heuvel
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/12/2018 08:55:36
Quote Anchor link
Heel er bedankt voor de reactie. Ooit gebruikte ik MYSQL en kreeg te horen dat die er uit ging. Ik ging wat speuren en las dat ik het beste kon overstappen op PDO en prepare gebruiken. Tot ik weer vast liep. Toen werd mij wijsgemaakt dat ik beter MYSQLI zou gebruiken. Ik heb toen alle PDO er weer uit gesloopt en omgezet in MYSQLi

Maar nu begrijp ik het juist andersom. Dat het sneller is als ik geen prepare gebruik. Als ik het prepare weg werk, zal het me wel lukken. Ik denk dat het een hoop code scheelt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2018 10:59:35
Quote Anchor link
Frits, niet om vervelend te doen, maar als je een goede programmeur wilt worden/zijn dan zul je je keuzes moeten onderbouwen en ZELF moeten weten waarom je (wel of niet) voor een bepaalde oplossing kiest. Je geeft zelf nu al aan dat je ooit MySQL gebruikte ... dat je vervolgens van horen zeggen had dat je beter PDO kunt gebruiken ... dat lukte je niet ... toen werd jou wijsgemaakt dat je beter MySQLi kon gebruiken, waarna je maar weer bent gestopt met PDO. Zie je een patroon misschien ... ? ;)

Ik wil absoluut niet zeiken, maar weet WAAROM je iets doet. Iets niet doen omdat het 'lastig' is, is wat mij betreft geen goede reden. Er zijn namelijk ook goede redenen om wél prepared statements te gebruiken. Omdat Thomas nu iets zegt, besluit jij zomaar (wederom) iets te gaan doen. Zorg eerst dat je weet WAAROM je iets wil doen, en ga dan pas daadwerkelijk aan de slag.

Dat is hoe ik erover denk. Ik wil je ervoor behoeden dat je straks weer tig keer alles aan het omgooien moet.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/12/2018 16:07:42
Quote Anchor link
Ozzie,

Ik heb het in grote lijnen geschetst. Wat ik zo al meemaakte. Het is niet dat ik het zomaar op geef.
Toen ik met MySQL niet verder kwam en een oplossing zocht, kwam ik een verklaring tegen waarin aangegeven werd dat MYSQL vanaf een bepaalde versie ging verdwijnen en daar stond ook bij dat je beter voor PDO kon kiezen dan MySQLi. Ik leerde werken met PDO en daar leerde ik prepare gebruiken. Dit ging me best goed af, maar liep toch ergens vast.
Wat ik tot dan toe had gemaakt kon ook in MySQLi en ook dat wat ik gevraagd had.

Alles was voor mij heel duidelijk dat ik die keuze moest maken. Ik zal nu naar mijn code gaan kijken of dat ik prepare wel moet gebruiken, of dat het beter is om alles direct in de query te zetten.


Is er ergens een overzicht waar het een en ander naast el kaar wordt vergeleken? Dek hierbij aan verschillende opdrachten, werkmethode en snelheden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 17:00:01
Quote Anchor link
Ik ben het met @Ozzie eens in die zin dat het niet belangrijk is wat je gebruikt, als je maar voor jezelf kunt onderbouwen waarom je een bepaalde werkwijze hanteert. En dan liefst ook voor redenen die ook echt hout snijden :).

Er waren (en zijn) waarschijnlijk nog steeds een heleboel artikelen op het internet te vinden die het PDO-evangelie proberen uit te dragen, maar zich daarbij bedienen van argumenten die kant noch wal raken. Ook moet je de historie en werking van al deze varianten enigszins kennen en begrijpen om hierbij een weloverwogen keuze te maken. De oorspronkelijke MySQL-driver (concreet, alle mysql_-functies) zijn eigenlijk al 10+ jaar verouderd en zijn in PHP versie 7 definitief verwijderd. Deze heeft dus ondertussen het speelveld permanent verlaten. Al heel lang bestond er mysqli als opvolger en parallel hieraan was er ook PDO. Als je dus van een MySQL-database gebruik wilt maken heb je dus in principe twee smaken: mysqli of PDO.

Bij het maken van een keuze tussen deze twee varianten moet je ook argumenten voor het een of het ander hebben. Zo is mysqli specifiek geschreven en geoptimaliseerd voor het gebruik van een MySQL-database. PDO niet. Sterker nog, PDO "zelf" biedt geen enkele ondersteuning aan een specifieke database, dit doen de PDO-drivers, waaronder de PDO_MYSQL driver.

PDO zelf (een handjevol classes) standaardiseert alleen maar de communicatie met de database (PDO is dus in feite een Data Access Abstraction Layer of DAAL). Hetgene wat je communiceert is echter nog steeds database-specifiek, PDO biedt zelf geen volledige abstractie (via een Database Abstractie Laag) aan, hier zou je aanvullende libraries voor moeten gebruiken.

Het argument wat vaak werd (en misschien nog steeds wordt?) gebruikt dat "PDO meerdere databases ondersteunt (en mysqli maar één)" is dus in zekere zin wel waar, maar dat dit dan dus beter zou zijn is volstrekte onzin. In dat opzicht schiet PDO zelf ook tekort, in die zin dat geen "volledige abstractie" biedt. En zelfs dan zou je je af kunnen vragen wat voor doel dat dient, want geen enkele applicatie (die ik ken) schakelt tijdens de levensloop vrij tussen verschillende database-typen. Dus je hebt tig abstractielagen / volledige abstractie, cool, maar wat doe je er verder mee?

En dan de (misplaatste) uitstraling die PDO heeft (of wordt gepropageerd) dat dit simpel zou zijn. Sure, PDO zelf (het eerdergenoemde handjevol classes) is simpel. Maar de volledige leercurve zit ook niet daar maar in de staart, in de eerdergenoemde drivers. Omdat PDO niet geoptimaliseerd is voor een specifieke database is deze op voorhand dus ook niet speciaal geschikt voor MySQL. Je zult dus MySQL-driver-speficieke zaken moeten configureren en dat vereist toch wel enige kennis van (niet enkel MySQL-)zaken. Je moet echt begrijpen wat alles doet als je met PDO begint. Zo zijn er een heleboel PDO::ATTR_- en PDO::MYSQL_ATTR_-attributen die je in kunt stellen die alle van directe invloed zijn op de werking van de communicatie met je database (en niet alleen die van MySQL). Bij gebruikmaking van PDO moet je dus in zekere zin meer weten van MySQL dan wanneer je van MySQLi gebruikt.

Tot slot de simpele vraag: als ik dan toch alleen maar van MySQL gebruik maak, waarom maak ik dan geen gebruik van een driver die specifiek is geschreven en is geoptimaliseerd voor het gebruik van dat type database?

En als je dan hebt gekozen voor mysqli (of PDO), dan ben je nog niet klaar, want dan zul je je nog steeds moeten verdiepen in de werking van de driver zelf, en wellicht ook in de "Client API" - dit is de MySQL-client die de webserver draait om te communiceren met de MySQL-server.

En dan ben je eigenlijk pas klaar om een MySQL-database te gaan gebruiken via PHP, zodra je een beetje een beeld hebt van hoe alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Maar het lijkt erop dat iedereen tegenwoordig op hetzelfde moment begint met zowel PHP als MySQL :p.

Over de snelheid: zowel mysql, mysqli als PDO waren volgens mij alle even snel. In de techniek zit de bottleneck in ieder geval niet. Tenzij je hele vreemde dingen doet die meestal te herleiden is tot brakke code, brakke queries, een brakke database-structuur, of een combinatie hiervan.

Ik denk dat waar je vooral naar moet kijken is wat fijn werkt. Voor mij houdt dat in dat ik mij niet het leplazerus typ en ook dat alles kort en bondig is. Ik meen mij te herinneren dat iemand zei dat het hun niet zoveel uitmaakte dat er elke keer (mysqli_)real_escape_string() werd uitgeschreven, omdat zijn code-editor toch code completion had. Ik heb gewoon liever dat dit is ingekort tot simpelweg ($db->)escape(). Een bijkomend voordeel hiervan is ook dat je database-specifieke instructies niet hard codeert in je code.

Een ander ding is debugging. Prepared statements staan je hierbij meestal in de weg. Je kunt moeilijk zien hoe de uiteindelijke query luidt die aan de database wordt gevoerd. Als je dan enkel de melding terugkrijgt dat er iets foutging dan heb je geen concrete query die je kunt debuggen, tenzij je in logs gaat graven. Plus het idee dat je je query-parameters onderwerpt aan type-checks tijdens de uitvoering is wellicht ook een beetje vreemd. Je zou eigenlijk alle data moeten valideren nog voordat je uberhaupt een poging onderneemt om een query uit te voeren.

Ah well, doe wat je wilt, zolang je maar kunt uitleggen waarom je doet wat je doet.
Gewijzigd op 17/12/2018 17:00:31 door Thomas van den Heuvel
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/12/2018 20:44:53
Quote Anchor link
Toch nog even on-topic:
- call_user_func_array
- Argument unpacking
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 22:29:04
Quote Anchor link
@Rob, zoiets stond in de user comments, dit had ik een vorige reactie aangehaald :). Misschien had ik dit wat meer moeten benadrukken.

EDIT: @topicstarter lees anders dit eens door (interne link). Bevat ook een DAAL voor MySQLi.
Gewijzigd op 17/12/2018 22:43:19 door Thomas van den Heuvel
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

18/12/2018 00:23:18
Quote Anchor link
Wouw... wat een lang en mooi antwoord.
Ik begrijp nu dat PDO het liefst alleen gebruikt wordt als je andere dan MYSQL databases gebruikt. Ik gebruik voor alsnog alleen MYSQL databases.

Dus ik gebruik MySQLi.

Prepare is een keuze om de boel overzichtelijk te houden of voor het gebruik van formules waar wisselende variabenen gebruik worden op de zelfde plek. En aangezien ik dat ook niet doe kan ik er beter voor kiezen om die niet te gebruiken.

Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb weer veel geleerd. En wat ik wilde bouwen is me nu ook gelukt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/12/2018 00:34:29
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/12/2018 00:59:36
Quote Anchor link

Gedateerd, bevat valse/verkeerde argumenten en is biased ten faveure van PDO.

Ozzie PHP op 18/12/2018 00:34:29:

Is al wat objectiever die meer functionaliteit vergelijkt, maar hier zie je al meteen dat je het e.e.a. van PDO-properties en MySQL-specifieke instellingen moet weten om er goed mee te kunnen werken.

Ook is het handig om te weten dat PDO normaal prepared statements emuleert. Maar die worden hier uitgezet via ATTR_EMULATE_PREPARES en dit kan alleen omdat MySQL native prepared statements ondersteunt.

Vind het vreemd dat in dit artikel PDO de simpelere variant wordt genoemd eigenlijk. En begrijp nog steeds niet dat net wordt gedaan alsof prepared statements (in MySQLi) "the only way" is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/12/2018 01:24:05
Quote Anchor link
@Thomas, is gewoon bedoeld als wat leesvoer. Niet om wat wel of niet juist is. Juist door e.e.a. te lezen kan iemand zich zelf een beeld vormen. Daar leer je van.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.