kan dit slimmer?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

16/12/2018 23:40:19
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek of dat ik dit slimmer kan programmeren.
Ik heb een werkende regel, maar om 3 items uit een array in 1 opdracht zo neer te zetten... Dit moet slimmer kunnen lijkt me.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$stmt->bind_param($bind_param_type_result, $bind_param_value_array[1], $bind_param_value_array[2], $bind_param_value_array[3]);


Als die slimmere weg er is, dan heb ik daar soms meer items staan, want de eerste variabele wordt goed opgebouwd. Ook mij meer items.

Alvast bedankt,
Frits van Leeuwen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 13:18:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2018 23:42:35
Quote Anchor link
Ik heb te weinig code om dit te beoordelen, maar hoe ziet je database-structuur eruit?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 02:43:44
Quote Anchor link
tl;dr: kan dit slimmer? ja, gebruik iets anders

Ik ga ervan uit dat je MySQLi gebruikt, dus concreet mysqli_bind_param()?

Loop je in het gebruik hiermee vast, of wat is precies het probleem? Je vindt het omslachtig? Dat komt omdat prepared statements in MySQLi omslachtig zijn.

Zoals je in de manual kunt zien zijn de te binden parameters call by reference. Dit houdt in dat er speciale omstandigheden zijn met betrekking tot de werking. Heb je de user comments ook gelezen?

Daarnaast, wat probeer je precies te bereiken? Ben je iets generieks aan het maken zodat je niet zoveel hoeft te typen? Ben je uberhaupt meerdere dezelfde queries uit aan het voeren met verschillende waarden in een loop ofzo? Vraag jezelf af waarom je in eerste instantie prepared statements gebruikt? Dit is in mysqli namelijk nogal onhandig in het gebruik met veel (code-)overhead. Je moet je ook realiseren dat elke query die je prepared een query is die je de database in schiet. Een execute is een tweede query. Dus als je een sjabloon (de query die je prepared) doorgaans maar één keer gebruikt dan is dat nogal zonde. Ook is het lastig om queries te debuggen want je kunt nooit de query die daadwerkelijk is uitgevoerd bekijken, tenzij je je queries logt en in je in deze query-logs gaat graven... Als iemand wel weet hoe je een "preview" van een concrete query kunt oproepen hoor ik dit graag.

Er zullen vast "slimme" aanpakken zijn waarmee je dit generiek kunt maken, maar wellicht is het beter om ofwel:
- over te stappen naar PDO als je zo verzot bent op prepared statements (Joost mag weten waarom, heeft iemand je wijs gemaakt dat dit "het beste" is?)
- geen prepared statements te gebruikein in MySQLi, maar je te bedienen van een ander stramien om queries veilig te maken

Prepared statements in MySQLi zijn gewoon veelste omslachtig en onhandig in het gebruik naar mijn mening.

Waarom gebruik je deze precies? Want als je hier geen motivatie voor hebt zou ik gewoon zonder meer naar een andere werkwijze overstappen...
Gewijzigd op 17/12/2018 02:44:08 door Thomas van den Heuvel
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/12/2018 08:55:36
Quote Anchor link
Heel er bedankt voor de reactie. Ooit gebruikte ik MYSQL en kreeg te horen dat die er uit ging. Ik ging wat speuren en las dat ik het beste kon overstappen op PDO en prepare gebruiken. Tot ik weer vast liep. Toen werd mij wijsgemaakt dat ik beter MYSQLI zou gebruiken. Ik heb toen alle PDO er weer uit gesloopt en omgezet in MYSQLi

Maar nu begrijp ik het juist andersom. Dat het sneller is als ik geen prepare gebruik. Als ik het prepare weg werk, zal het me wel lukken. Ik denk dat het een hoop code scheelt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2018 10:59:35
Quote Anchor link
Frits, niet om vervelend te doen, maar als je een goede programmeur wilt worden/zijn dan zul je je keuzes moeten onderbouwen en ZELF moeten weten waarom je (wel of niet) voor een bepaalde oplossing kiest. Je geeft zelf nu al aan dat je ooit MySQL gebruikte ... dat je vervolgens van horen zeggen had dat je beter PDO kunt gebruiken ... dat lukte je niet ... toen werd jou wijsgemaakt dat je beter MySQLi kon gebruiken, waarna je maar weer bent gestopt met PDO. Zie je een patroon misschien ... ? ;)

Ik wil absoluut niet zeiken, maar weet WAAROM je iets doet. Iets niet doen omdat het 'lastig' is, is wat mij betreft geen goede reden. Er zijn namelijk ook goede redenen om wél prepared statements te gebruiken. Omdat Thomas nu iets zegt, besluit jij zomaar (wederom) iets te gaan doen. Zorg eerst dat je weet WAAROM je iets wil doen, en ga dan pas daadwerkelijk aan de slag.

Dat is hoe ik erover denk. Ik wil je ervoor behoeden dat je straks weer tig keer alles aan het omgooien moet.
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

17/12/2018 16:07:42
Quote Anchor link
Ozzie,

Ik heb het in grote lijnen geschetst. Wat ik zo al meemaakte. Het is niet dat ik het zomaar op geef.
Toen ik met MySQL niet verder kwam en een oplossing zocht, kwam ik een verklaring tegen waarin aangegeven werd dat MYSQL vanaf een bepaalde versie ging verdwijnen en daar stond ook bij dat je beter voor PDO kon kiezen dan MySQLi. Ik leerde werken met PDO en daar leerde ik prepare gebruiken. Dit ging me best goed af, maar liep toch ergens vast.
Wat ik tot dan toe had gemaakt kon ook in MySQLi en ook dat wat ik gevraagd had.

Alles was voor mij heel duidelijk dat ik die keuze moest maken. Ik zal nu naar mijn code gaan kijken of dat ik prepare wel moet gebruiken, of dat het beter is om alles direct in de query te zetten.


Is er ergens een overzicht waar het een en ander naast el kaar wordt vergeleken? Dek hierbij aan verschillende opdrachten, werkmethode en snelheden.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 17:00:01
Quote Anchor link
Ik ben het met @Ozzie eens in die zin dat het niet belangrijk is wat je gebruikt, als je maar voor jezelf kunt onderbouwen waarom je een bepaalde werkwijze hanteert. En dan liefst ook voor redenen die ook echt hout snijden :).

Er waren (en zijn) waarschijnlijk nog steeds een heleboel artikelen op het internet te vinden die het PDO-evangelie proberen uit te dragen, maar zich daarbij bedienen van argumenten die kant noch wal raken. Ook moet je de historie en werking van al deze varianten enigszins kennen en begrijpen om hierbij een weloverwogen keuze te maken. De oorspronkelijke MySQL-driver (concreet, alle mysql_-functies) zijn eigenlijk al 10+ jaar verouderd en zijn in PHP versie 7 definitief verwijderd. Deze heeft dus ondertussen het speelveld permanent verlaten. Al heel lang bestond er mysqli als opvolger en parallel hieraan was er ook PDO. Als je dus van een MySQL-database gebruik wilt maken heb je dus in principe twee smaken: mysqli of PDO.

Bij het maken van een keuze tussen deze twee varianten moet je ook argumenten voor het een of het ander hebben. Zo is mysqli specifiek geschreven en geoptimaliseerd voor het gebruik van een MySQL-database. PDO niet. Sterker nog, PDO "zelf" biedt geen enkele ondersteuning aan een specifieke database, dit doen de PDO-drivers, waaronder de PDO_MYSQL driver.

PDO zelf (een handjevol classes) standaardiseert alleen maar de communicatie met de database (PDO is dus in feite een Data Access Abstraction Layer of DAAL). Hetgene wat je communiceert is echter nog steeds database-specifiek, PDO biedt zelf geen volledige abstractie (via een Database Abstractie Laag) aan, hier zou je aanvullende libraries voor moeten gebruiken.

Het argument wat vaak werd (en misschien nog steeds wordt?) gebruikt dat "PDO meerdere databases ondersteunt (en mysqli maar één)" is dus in zekere zin wel waar, maar dat dit dan dus beter zou zijn is volstrekte onzin. In dat opzicht schiet PDO zelf ook tekort, in die zin dat geen "volledige abstractie" biedt. En zelfs dan zou je je af kunnen vragen wat voor doel dat dient, want geen enkele applicatie (die ik ken) schakelt tijdens de levensloop vrij tussen verschillende database-typen. Dus je hebt tig abstractielagen / volledige abstractie, cool, maar wat doe je er verder mee?

En dan de (misplaatste) uitstraling die PDO heeft (of wordt gepropageerd) dat dit simpel zou zijn. Sure, PDO zelf (het eerdergenoemde handjevol classes) is simpel. Maar de volledige leercurve zit ook niet daar maar in de staart, in de eerdergenoemde drivers. Omdat PDO niet geoptimaliseerd is voor een specifieke database is deze op voorhand dus ook niet speciaal geschikt voor MySQL. Je zult dus MySQL-driver-speficieke zaken moeten configureren en dat vereist toch wel enige kennis van (niet enkel MySQL-)zaken. Je moet echt begrijpen wat alles doet als je met PDO begint. Zo zijn er een heleboel PDO::ATTR_- en PDO::MYSQL_ATTR_-attributen die je in kunt stellen die alle van directe invloed zijn op de werking van de communicatie met je database (en niet alleen die van MySQL). Bij gebruikmaking van PDO moet je dus in zekere zin meer weten van MySQL dan wanneer je van MySQLi gebruikt.

Tot slot de simpele vraag: als ik dan toch alleen maar van MySQL gebruik maak, waarom maak ik dan geen gebruik van een driver die specifiek is geschreven en is geoptimaliseerd voor het gebruik van dat type database?

En als je dan hebt gekozen voor mysqli (of PDO), dan ben je nog niet klaar, want dan zul je je nog steeds moeten verdiepen in de werking van de driver zelf, en wellicht ook in de "Client API" - dit is de MySQL-client die de webserver draait om te communiceren met de MySQL-server.

En dan ben je eigenlijk pas klaar om een MySQL-database te gaan gebruiken via PHP, zodra je een beetje een beeld hebt van hoe alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Maar het lijkt erop dat iedereen tegenwoordig op hetzelfde moment begint met zowel PHP als MySQL :p.

Over de snelheid: zowel mysql, mysqli als PDO waren volgens mij alle even snel. In de techniek zit de bottleneck in ieder geval niet. Tenzij je hele vreemde dingen doet die meestal te herleiden is tot brakke code, brakke queries, een brakke database-structuur, of een combinatie hiervan.

Ik denk dat waar je vooral naar moet kijken is wat fijn werkt. Voor mij houdt dat in dat ik mij niet het leplazerus typ en ook dat alles kort en bondig is. Ik meen mij te herinneren dat iemand zei dat het hun niet zoveel uitmaakte dat er elke keer (mysqli_)real_escape_string() werd uitgeschreven, omdat zijn code-editor toch code completion had. Ik heb gewoon liever dat dit is ingekort tot simpelweg ($db->)escape(). Een bijkomend voordeel hiervan is ook dat je database-specifieke instructies niet hard codeert in je code.

Een ander ding is debugging. Prepared statements staan je hierbij meestal in de weg. Je kunt moeilijk zien hoe de uiteindelijke query luidt die aan de database wordt gevoerd. Als je dan enkel de melding terugkrijgt dat er iets foutging dan heb je geen concrete query die je kunt debuggen, tenzij je in logs gaat graven. Plus het idee dat je je query-parameters onderwerpt aan type-checks tijdens de uitvoering is wellicht ook een beetje vreemd. Je zou eigenlijk alle data moeten valideren nog voordat je uberhaupt een poging onderneemt om een query uit te voeren.

Ah well, doe wat je wilt, zolang je maar kunt uitleggen waarom je doet wat je doet.
Gewijzigd op 17/12/2018 17:00:31 door Thomas van den Heuvel
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/12/2018 20:44:53
Quote Anchor link
Toch nog even on-topic:
- call_user_func_array
- Argument unpacking
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

17/12/2018 22:29:04
Quote Anchor link
@Rob, zoiets stond in de user comments, dit had ik een vorige reactie aangehaald :). Misschien had ik dit wat meer moeten benadrukken.

EDIT: @topicstarter lees anders dit eens door (interne link). Bevat ook een DAAL voor MySQLi.
Gewijzigd op 17/12/2018 22:43:19 door Thomas van den Heuvel
 
Frits van Leeuwen

Frits van Leeuwen

18/12/2018 00:23:18
Quote Anchor link
Wouw... wat een lang en mooi antwoord.
Ik begrijp nu dat PDO het liefst alleen gebruikt wordt als je andere dan MYSQL databases gebruikt. Ik gebruik voor alsnog alleen MYSQL databases.

Dus ik gebruik MySQLi.

Prepare is een keuze om de boel overzichtelijk te houden of voor het gebruik van formules waar wisselende variabenen gebruik worden op de zelfde plek. En aangezien ik dat ook niet doe kan ik er beter voor kiezen om die niet te gebruiken.

Heel erg bedankt voor de uitleg. Ik heb weer veel geleerd. En wat ik wilde bouwen is me nu ook gelukt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/12/2018 00:34:29
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/12/2018 00:59:36
Quote Anchor link

Gedateerd, bevat valse/verkeerde argumenten en is biased ten faveure van PDO.

Ozzie PHP op 18/12/2018 00:34:29:

Is al wat objectiever die meer functionaliteit vergelijkt, maar hier zie je al meteen dat je het e.e.a. van PDO-properties en MySQL-specifieke instellingen moet weten om er goed mee te kunnen werken.

Ook is het handig om te weten dat PDO normaal prepared statements emuleert. Maar die worden hier uitgezet via ATTR_EMULATE_PREPARES en dit kan alleen omdat MySQL native prepared statements ondersteunt.

Vind het vreemd dat in dit artikel PDO de simpelere variant wordt genoemd eigenlijk. En begrijp nog steeds niet dat net wordt gedaan alsof prepared statements (in MySQLi) "the only way" is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/12/2018 01:24:05
Quote Anchor link
@Thomas, is gewoon bedoeld als wat leesvoer. Niet om wat wel of niet juist is. Juist door e.e.a. te lezen kan iemand zich zelf een beeld vormen. Daar leer je van.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.