'kan niet zicht baar worden
hallo mensen,
het is meschien stom maar ik kan geen 'schrijven en het moet in het woord risico's komen. dit staat er nu op de site risico?s
alvast bedankt
het is meschien stom maar ik kan geen 'schrijven en het moet in het woord risico's komen. dit staat er nu op de site risico?s
alvast bedankt
Gewijzigd op 29/12/2011 20:51:00 door Patrick vollenbroek
is dat een vraag voor op dit forum?
Het is je toch gelukt?
Ik zie een apostrof tussen de o en de s
Ik zie een apostrof tussen de o en de s
Gewijzigd op 29/12/2011 19:21:28 door - Ariën -
waarschijnlijk even escapen met een \
nee als ik dit doe \' dan komt er dit testaan \'
Waar gaat dit over. Leg het eens fatsoenlijk uit want hier kan geen mens wat mee. Zelfs niet als ie een glazen bol heeft.
Zoals SanThe zo mooi zegt, heb ik toch even mijn glazenbol er bij gepakt. Ik moest hem even op poetsen want de weergave was ERG troebel ;)
Maar ik vermoed(mijn bolletje dan) dat de topic starter bedoelt. Hij wil risico's op zijn site zetten. Maar zodra die de ' invoert krijgt hij deze terug in html als ?.
Ik denk daarom dat hij de doctype verkeert heeft op zijn site in i.s.m een meta tag. Probeer deze 2 eens uit.
Er vanuit gaande dat het html bedoelt is en niet via een database.
Want zoveel info is er niet voor de hand ;)
Maar ik vermoed(mijn bolletje dan) dat de topic starter bedoelt. Hij wil risico's op zijn site zetten. Maar zodra die de ' invoert krijgt hij deze terug in html als ?.
Ik denk daarom dat hij de doctype verkeert heeft op zijn site in i.s.m een meta tag. Probeer deze 2 eens uit.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
</head>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
</head>
Er vanuit gaande dat het html bedoelt is en niet via een database.
Want zoveel info is er niet voor de hand ;)
Gewijzigd op 29/12/2011 21:30:13 door Frank WD
dank je fank het is opgelost
Wat is presies de oplossing geweest.
Misschien wil je dat nog even verduidelijken, zodat mede forum gebruikers er later ook nog wat aan hebben. Dit is zo netjes en volgens de forum regels.
Misschien wil je dat nog even verduidelijken, zodat mede forum gebruikers er later ook nog wat aan hebben. Dit is zo netjes en volgens de forum regels.
ah nu is het duidelijk....dacht dat het ging om een vraag die pc gerelateerd was ;)
@frank, een verkeerd doctype maakt niks uit (ja, voor IE6). De browser doen niks met al die urls, het is slechts W3C die dat wil, alleen <!doctype html> is al waar je genoeg aan hebt.
De Content-type maakte wel uit in dit geval.
PS: doordat de browsers niet naar de urls kijken kun je leuke dingen bedenken:
@patrick, zou je alsjeblieft even wat meer moeite willen doen? Wij besteden tijd om the antwoord, dan moet jij ook tijd besteden. Maak dus volledige Nederlandse zinnen, gebruik hoofdletters en punten. Beschrijf je probleem, waar denk je dat het aan ligt, wat heb je al gedaan om tot een oplossing te komen? enz.
De Content-type maakte wel uit in dit geval.
PS: doordat de browsers niet naar de urls kijken kun je leuke dingen bedenken:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<!doctype html public "PHPhulp rocks!">
<!-- Bedacht door paul irish (het recursieve doctype): -->
<!doctype html public "<!doctype html">
<!-- Gebruikt in HTML5boilerplate (dit is het welbekende HTML5 boilerplate logo (het sterretje met schaduw): -->
<!doctype html public "?">
<!-- Bedacht door paul irish (het recursieve doctype): -->
<!doctype html public "<!doctype html">
<!-- Gebruikt in HTML5boilerplate (dit is het welbekende HTML5 boilerplate logo (het sterretje met schaduw): -->
<!doctype html public "?">
@patrick, zou je alsjeblieft even wat meer moeite willen doen? Wij besteden tijd om the antwoord, dan moet jij ook tijd besteden. Maak dus volledige Nederlandse zinnen, gebruik hoofdletters en punten. Beschrijf je probleem, waar denk je dat het aan ligt, wat heb je al gedaan om tot een oplossing te komen? enz.
@Wouter
A oke dat wist ik dan weer niet. Ik heb idd hem zo op gepakt vanwege de W3C.
En wat doet de doctype van jou dan presies?
Ik vat hem namelijk ff niet.
A oke dat wist ik dan weer niet. Ik heb idd hem zo op gepakt vanwege de W3C.
Ik vat hem namelijk ff niet.
Frank van Sloten:
Kijk als een browser dit ziet staan:
Code (php)
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict" "http://w3.org/TR/html4/strict.dtd">
(kunnen wat foutjes inzitten, schrijf het doctype niet meer dagelijks)
Dan is het enige wat een browser onthoud:
Al die public + 2 urls worden dus niet onthouden. Daar doet een browser ook niks mee. Als je een HTML3.01 doctype boven je pagina hebt staan (heel oud) dan haalt het browser hem alsnog door de HTML5 parser heen (de nieuwste). Het maakt dus echt helemaal niks uit.
Nu is het leuke dat omdat je browser alles behalve <!doctype html ...> weghaalt je daar een heel verhaal zou kunnen schrijven. Hiermee kun je je doctype personaliseren, dat staat grappig in je broncode voor mensen die het lezen. Verder wordt er dus niks mee gedaan, omdat het toch wordt weggehaald.
A Oke dat is duidelijk idd.
Het heeft dus niks te maken met extra vindbaarheid of wat dan ook.
Het is mij duidelijk, bedankt voor de extra uitleg.
Het heeft dus niks te maken met extra vindbaarheid of wat dan ook.
Het is mij duidelijk, bedankt voor de extra uitleg.