.keypress werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tibco Developer / Architect

Kun jij voor onze OV-klanten missiekritische bedrijfsapplicaties in Tibcotooling ontwerpen en bouwen die geschikt zijn voor de toekomst? Tibco Developer / Architect - Public Transport Wat ga je doen? Voor onze OV-klanten ontwerpen en bouwen we missiekritische systemen die in het hart van de bedrijfsvoering staan. Zoals systemen die de sensoren op de treinen elke seconde meten en direct analyseren. Ontstaat er een uitzonderingssituatie zoals bijvoorbeeld sterk oplopende temperaturen, verslechtering van de remmen, een deur die vastzit of grote drukte in de trein, dan grijpt onze software in en stuurt relevante signalen naar het hoofdkantoor. De trein kan dan in

Bekijk vacature »

Full stack C# .NET web developer, inhouse project

Ben je een C# .NET developer met circa 0 tot 5 jaar ervaring en op zoek naar een nieuwe baan als web developer in Rotterdam? Bij een organisatie waarbij je inhouse kan werken maar wel de afwisseling hebt van telkens nieuwe projecten voor externe klanten? En het liefste een organisatie waar je de zekerheid en mogelijkheden hebt die horen bij een groot bedrijf maar waarbij je tevens de informaliteit en vrijheid hebt van een kleine club? Daarbij natuurlijk een goed salaris, uitstekende pensioenregeling, onkostenvergoeding, de nieuwste versie van de Iphone of Samsung, plus laptop. En de mogelijkheid voor een leaseauto

Bekijk vacature »

IT Master Data Manager

Dümmen Orange is the world’s largest breeder and propagator of cut flowers, bulbs, tropical plants, pot plants, bedding plants and perennials. For our IT department in De Lier, we are looking for an IT Master Data Manager. Job objective Our organization grows and flourishes. This results in a fast-changing and, therefore, challenging environment. We grow organic as well as by acquiring other companies. To keep up with this international growth and to continue further professionalization we are looking for an experienced Master Data Manager. The master data is key to keep in control and to further develop our company. The

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

Ervaren C# developer gezocht, Barendrecht

Voor een bedrijf in Barendrecht zijn we momenteel op zoek naar een ervaren C# developer. Het bedrijf heeft een webapplicatie ontwikkeld waarmee hun doelgroep bepaalde administratieve processen makkelijk kan afhandelen. Met hun systeem zijn ze binnen hun sector koploper op het gebied van innovatie en gebruiksvriendelijkheid. Door het succes van hun product en de mogelijkheid deze verder op te schalen, zijn ze momenteel op zoek naar een verdere uitbreiding van hun team. Het huidige team bestaat uit circa 20 mensen waarvan 7 .NET developer. Ondanks dat het een relatief jong team is, bezitten de meeste mensen behoorlijk wat kennis en

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »

SAP Fiori Developer / Junior / Internationaal / 1

Functieomschrijving Ga jij als SAP Fiori Developer aan de slag voor een internationaal bedrijf in Nederland met meer dan 1 miljoen klanten? Dit bedrijf heeft IT hoog in het vaandel staan en investeert er daarom fors in. Voor het SAP Fiori team binnen deze organisatie zijn zij dan ook op zoek naar een Junior SAP Fiori Developer Werken als SAP Fiori Developer binnen een multifunctioneel Scrum team; Het bouwen en beheren van nieuwe functionaliteiten en interfaces in SAP Fiori op basis van de door jou opgehaalde requirements; Naast het developen heb je ook veel contact met de business; Je zorgt

Bekijk vacature »

Front-end Developer React Vue DevOps

Functieomschrijving Ben jij een Front-end Developer met minimaal drie jaar ervaring, en hebben Frameworks als Vue of React geen geheimen voor jou? Wil jij graag binnen een Devops team aan de slag gaat met het ontwikkelen van een gelikte front-end? Wil jij je graag richten op het ontwikkelen van diverse platformen en portalen die door duizenden mensen gebruikt worden? Lees dan nu verder! Het ontwikkelen van de front-end van webapplicaties middels o.a. Javascript, HTML, CSS en gave frameworks zoals React, Vue etc.; Het leveren van jouw bijdrage aan de vertaalslag van functionele wensen naar de technische oplossing; Het (conceptueel) meedenken

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Senior Java Developer vacature

Jij volgt ontwikkelingen op de voet. Sterker nog: jij bent er onderdeel van. Jij loopt voorop. Jij denkt met klanten mee en helpt hen innoveren. Zo kun jij een bijdrage leveren aan de Rabobank-app, de beveiliging van treinen voor Pro-rail verbeteren of de website van ING een boost geven. Vergaderen? Liever gewoon zorgen dat het werkt! Hoe omschrijft men een Sogetist? Gedreven, resultaatgericht en niet snel tevreden. Wat niet wil zeggen dat je nooit met hem of haar kunt lachen. Integendeel. Plezier hoort wat ons betreft net zo goed bij werken. Maar we gaan op de eerste plaats voor de

Bekijk vacature »

Java Developer / Java 8 / Angular / Docker / Autom

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer aan de slag bij een internationaal bedrijf die cutting edge applicaties ontwikkeld voor de automotive branche? Ga je graag aan de slag met technieken als Java 8, Java EE7, Docker, Angular en wil je graag direct een lease auto krijgen? Lees dan snel verder! Ontwikkelen van cutting edge applicaties met o.a. Java 8, Java EE7, Angular en Docker; Verantwoordelijk vanaf het in kaart brengen van requirements tot de daadwerkelijke technische oplossing; Meedenken over architectuur; Assisteren van technische implementaties bij klanten; Overleggen met analisten, testers, architecten en consultants. Functie-eisen Minstens 2 jaar ervaring als Java

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

Junior of medior .NET C# (web) ontwikkelaar, inhou

Ben je een junior of medior .NET C# ontwikkelaar en op zoek naar een nieuwe baan in Rotterdam? Een inhouse baan waar je werkt aan maatwerkapplicaties, direct contact hebt met klanten en samenwerkt met een leuk team van ontwikkelaars? Een baan waar je plezier haalt door de beste oplossing voor de klant te vinden? Wellicht dat deze organisatie dan iets voor jou is. Voor een software bedrijf in Rotterdam zijn we op zoek naar een .NET C# ontwikkelaar. Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar en richt zich op het ontwikkelen van unieke software op maat (web, apps, desktop

Bekijk vacature »

Junior .NET developer (Fullstack)

Functieomschrijving Onze klant is op zoek naar een (redelijk) beginnend .NET ontwikkelaar die het bestaande ERP pakket wil onderhouden, en uitbreiden met nieuwe functionaliteiten die van scratch af aan gebouwd worden. Er is een meer senior collega aanwezig om je in te werken maar er wordt ook zelfstandigheid van je verwacht. Het pakket wordt internationaal gebruikt en bij de frontend wordt gebruik gemaakt van Angular, Typescript, HTML en CSS. Aan de backend werkt men met C#, ASP.NET Core en Entity Framwework. Heb jij recentelijk je HBO Informatica afgerond en ben je op zoek naar een .NET developer positie waar je

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 14:07:50
Quote Anchor link
Ik wil wanneer er op enter wordt gedrukt dat de waarde wordt verwerkt in een SQL query.
Alleen wanneer ik op enter klik dan wordt heel mijn JQUERY niet getrickerd, weet iemand waarom?

Voor het voorbeeld heb ik even een window.location gedaan om te testen:

<form name="certificaat-zoeken" id="certificaat-zoeken" method="post" action="/Certificaten">
<input type="text" name="zoeken" id="zoeken" placeholder="Zoeken ...">
</form>

JQUERY in andere file:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$('#zoeken').keypress(function(event){
   window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});

PHP hulp

PHP hulp

23/02/2020 12:00:36

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

03/07/2015 14:13:25
Quote Anchor link
Je hebt wel de jQuery-library ingeladen en geinitialiseerd zoals gebruikelijk is?

Code (php)
1
2
3
$( document ).ready(function() {
    // Jouw code!
});

Wouter J

Wouter J

03/07/2015 14:41:18
Quote Anchor link
Op enter wordt een formulier verzonden. Dit kun je voorkomen door het default gedrag uit te zetten:

Code (js)
1
2
3
4
5
   event.preventDefault();

window.location = "http://www.stackoverflow.com";
});

Maar als je alleen enter wilt afvangen, dan is het wellicht beter om te luisteren naar het "submit" event van het formulier:

Code (js)
1
2
3
4
5
$('#certifaat-zoeken').submit(function (event) {
    event.preventDefault();

// ...
});
Gewijzigd op 03/07/2015 14:41:42 door Wouter J

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/07/2015 15:23:24
Quote Anchor link
Als je iemand op deze manier echt redirect ben je je formuliergegevens ook kwijt. Ik neem aan dat het inderdaad de bedoeling is dat de formulier-submit wordt afgevangen en je een AJAX-request doet naar een script ofzo?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

03/07/2015 15:27:18
Quote Anchor link
Dan zou de 'action' leeggelaten moeten worden.
Gewijzigd op 03/07/2015 15:28:36 door Marthijn Buijs

Danny von Gaal

Danny von Gaal

03/07/2015 19:56:21
Quote Anchor link
Iedereen bedankt voor de reacties.

@ -Aar-: Ik heb de JQuery library zeker ingeladen want ik gebruik meer JQuery in me website.

@ Wouter J: Ik heb geen submit button want ik wil dat het formulier wordt verzonden wanneer er op enter wordt geklikt, is dat mijn probleem?

@ Thomas: De window.location is alleen voor test zodat ik weet dat mijn enter on keypress werkt. Uit eindelijk komt er een SQL Query aan vast via een AJAX request, ja zeker.

@ PHP Maarten: Ik heb action al leeggelaten want die bracht me naar een andere pagina en ik werk vanuit een JQuery pop box.

H Kse

H Kse

04/07/2015 21:26:21
Quote Anchor link
Is dit wat je zoekt,

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
    var key = event.keyCode;

if(key === 13){
        alert("Er is op enter gedrukt");
    }
});

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/07/2015 11:39:13
Quote Anchor link
Ik kan mij vergissen, maar als je in een tekstveld van een formulier typt en de enter-toets indrukt, wordt je formulier gesubmit, dit is standaard gedrag.

Omdat je alleen de verwerking (het afhandelen, het verzenden - hoe je het wilt noemen) van het formulier wilt afvangen, lijkt mij de tweede snippet van Wouter J de oplossing voor jou.
Gewijzigd op 05/07/2015 11:40:18 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.