Klein script voor school
Hallo php'ers,
Ik wil vragen is er iemand die een klein scriptje kan maken die met php gegevens uit de database haalt dmv van tijd.. dus dan staat er uiteindelijk:
Nu: Aardijkskunde -011 (dus vak en lokaal)
Straks: Biologie -254
--
Aangezien dit script enkel wordt gebruikt door enkele leerlingen van school heb ik geen budget het is dus vrijwillig
--
Heeft u interesse? Mail mij dan! via [email protected] of stuur mij even een prive bericht via php-hulp!
--
Gelieve dit topic niet vol te zetten met negatieve reactie ;)
Ik wil vragen is er iemand die een klein scriptje kan maken die met php gegevens uit de database haalt dmv van tijd.. dus dan staat er uiteindelijk:
Nu: Aardijkskunde -011 (dus vak en lokaal)
Straks: Biologie -254
--
Aangezien dit script enkel wordt gebruikt door enkele leerlingen van school heb ik geen budget het is dus vrijwillig
--
Heeft u interesse? Mail mij dan! via [email protected] of stuur mij even een prive bericht via php-hulp!
--
Gelieve dit topic niet vol te zetten met negatieve reactie ;)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
//maak hier connectie met je database
$sql = "SELECT vak, lokaal FROM lessen WHERE wanneer = NOW()";
$query = mysql_query($sql);
$assoc = mysql_fetch_assoc($query);
echo "Nu: ". $assoc['vak'] ." ". $assoc['lokaal'];
//hier voer je nog eens een query uit maar dan neem je bijvoorbeeld tijd + 1h ofzo
//diet kan je ook door de 1ste query wat anders te schrijven maar dit is een ruw voorbeeld.
?>
//maak hier connectie met je database
$sql = "SELECT vak, lokaal FROM lessen WHERE wanneer = NOW()";
$query = mysql_query($sql);
$assoc = mysql_fetch_assoc($query);
echo "Nu: ". $assoc['vak'] ." ". $assoc['lokaal'];
//hier voer je nog eens een query uit maar dan neem je bijvoorbeeld tijd + 1h ofzo
//diet kan je ook door de 1ste query wat anders te schrijven maar dit is een ruw voorbeeld.
?>
Sander A op 12/03/2011 21:04:43:
Is het een schoolopdracht? Of enkel voor gebruik?
Enkel voor gebruik
Toevoeging op 13/03/2011 09:23:50:
ik heb een mail ontvangen van iemand die geïnteresseerd is om mij te helpen! Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden...
dit wordt vooral gebruikt voor (nieuwe) leerlingen die moeite hebben met hun rooster...
Toevoeging op 14/03/2011 06:31:39:
Ik heb het script binnen, Bedankt Dillen!
Toevoeging op 14/03/2011 06:31:39:
Ik heb het script binnen, Bedankt Dillen!