Ledenscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 07:26:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een ledenscript (voor eigen gebruik). Ik ben bijna klaar, maar de gegevens staan nu nog onbeveiligd in de database.
Ik heb via Google een pagina gelezen over md5, en dit uitgeprobeerd, maar dit werkte niet. Ik denk dat ik iets verkeerd doe.

Inloggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
    $gebruikersnaam = stripslashes($gebruikersnaam);
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string($gebruikersnaam);
    $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
    $wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
    $wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
    $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 uit de database halen
    $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
    $query2 = mysql_query($query);
    $query3 = mysql_num_rows($query2);
    if ($query3 == 1) {
        session_register("gebruikersnaam");
        session_register("wachtwoord");
        header("Location: welkom.php");
    }


Registreren:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
} elseif ($_GET['pagina'] == "inschrijven") {
    if ($_GET['id'] == "inschrijven") {
        $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
        $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
        $wachtwoord2 = $_POST['wachtwoord2'];
        $emailadres = $_POST['emailadres'];
        $voornaam = $_POST['voornaam'];
        $achternaam = "";
        $rang = 1;
        $saldo = 10;
        if (!empty($voornaam) and !empty($gebruikersnaam) and !empty($wachtwoord) and !empty($wachtwoord2) and $wachtwoord2 == $wachtwoord) {
            $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."'";
            $query2 = mysql_query($query) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            $query3 = mysql_num_rows($query2);
            if ($query3 == 0) {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=ingeschreven");
                ob_flush();
                $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 in de database zetten
                $inschrijven = "INSERT INTO gebruikers (gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres, voornaam, rang, saldo) VALUES ('".$gebruikersnaam."', '".$veiligwachtwoord."', '".$emailadres."', '".$voornaam."', '".$rang."', '".$saldo."')";
                mail("".$emailadres."", "Welkom bij ", "Hallo ".$voornaam.",\n\nWelkom bij ! Uw gegevens zijn:\n\nGebruikersnaam: ".$gebruikersnaam."\nWachtwoord: ".$wachtwoord."\n\nVeel plezier!\n\n\n\n\nwww..eu", "From: ");
                mysql_query($inschrijven) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            } else {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/id/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=probleem");
                ob_flush();
            }
        }
    }
}


Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:22 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:09:01
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:09:32
Quote Anchor link
Wat voor foutmelding krijg je?
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:14:18
Quote Anchor link
Ik krijg geen foutmelding verder, maar het inloggen lukt gewoon niet. De gegevens zijn niet bekend, zegt-ie dan. Dus wat er wordt ingevuld, klopt niet met wat er in de database staat.

Dus ergens moet er wat verkeerd staan waardoor OF de md5 niet juist in de database wordt gezet, OF dat het er niet goed uit wordt gehaald.

Het erin zetten is alleen dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);


En bij het inloggen, het controleren van de wachtwoorden is dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
$wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
$wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
$wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);
$query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
$query2 = mysql_query($query);
$query3 = mysql_num_rows($query2);
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:28:15
Quote Anchor link
Zet dit even aan het begin van je code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php error_reporting(E_ALL); ?>


Dan weet je gelijk waar het fout gaat, want code nalopen kost gewoon meer tijd.

en wat staat er in het DB bij wachtwoord?
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:12 door www JdeRuijterNL
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:29:25
Quote Anchor link
Zal dat helpen? Volgens mij zit er niet een echte fout in het script, maar gewoon in de verwerking...
En wat hier aan scripts is geplaatst, is in principe de enige scripting van de verwerking. Dus heel groot is het niet.
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:17 door Mario Onbekend
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:18:13
Quote Anchor link
Maargoed, ik kom met een tip zodat je je fouten makkelijker kan opsporen, wat je ermee doet is natuurlijk weer aan jou.
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:22:40
Quote Anchor link
Je hebt gelijk. Ik heb het er toch even ingezet, en ik krijg dit:

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 140

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 142

Deze 'id-s' worden gebruikt voor de verwerking van het script. Wanneer de gebruiker op de verzendknop drukt, wordt het script doorgestuurd naar bijvoorbeeld &id=aanmelden, en wordt, zoals je in het script al ziet, door middel van een $_GET['id'] == "aanmelden" de actie uitgevoerd.

Daarnaast krijg ik:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php:24) in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 54

Maar deze error kreeg ik niet toen ik jouw scriptje er niet in had staan. En registreren deed hij gewoon, en inloggen ook. Alleen toen ik de 2 md5-scriptjes erin had gezet deed hij het niet meer.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:32:31
Quote Anchor link
Staat het wachtwoord in het database al opgeslagen als een MD5-codering?

Het gaat namelijk fout met het vergelijken van de ingevoerde md5(wachtwoord) en het wachtwoord in het database, die moet ook MD5 wezen!
 
Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 09:41:17
Quote Anchor link
Probeer dit eens:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['gebruikersnaam']));
    $wachtwoord = stripslashes(mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])));
    $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".md5($wachtwoord)."'";
    $query = mysql_query($sql);
    if (mysql_num_rows($query) == 1) {
        echo 'Gelukt, Je bent ingelogd.<br>';
    }else{
        $row = mysql_fletch_array($query);
        echo 'Je bent nog niet ingelogd.<br>wachtwoord: '.$wachtwoord.' - Wachtwoord Database: '.$row['wachtwoord'].'<br>';
    }
}


Zelf even na kijken of ik het goed gedaan heb:)
Gewijzigd op 27/09/2010 09:44:12 door Mitchel V
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:42:18
Quote Anchor link
<knip> dubbel
Gewijzigd op 27/09/2010 09:42:35 door www JdeRuijterNL
 
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:43:39
Quote Anchor link
@Mitchel V:
Bedankt, ik zal het proberen!

@OverdatumpuntNL:
Het invoeren van de md5 is geen probleem, dat is simpel te doen met md5($wachtwoord). Het is precies hoe jij het zegt, de vergelijking gaat niet goed.
UPDATE: Dat betekent dus dat het wachtwoord al in md5 in de database staat.

Toevoeging op 27/09/2010 09:51:44:

@Mitchel V:
Hij stuurt mij net weer naar die } else { toe, wat betekent: het script snapt het dan nog niet :P

Toevoeging op 27/09/2010 10:01:03:

Wow dit is echt heel grappig! Ik kwam per ongeluk bij mijn vorige 'hulpvraag' terecht, en daar had iemand geplaatst dat ik de structuur van de database moest controleren. (Ik dacht dat dat dit topic was, en dat iemand het op deze vraag had geantwoordt!)

Dus ik kijken bij de databasestructuur, en ik zie dat ik bij het veld 'wachtwoord' nog een varchar(20) had staan. Nou lijkt mij dit niet echt logisch voor een md5, dus ik heb het aangepast naar varchar(50).

Het verkeerde bericht in het verkeerde topic, heeft mij dus de GOEDE OPLOSSING GEBRACHT! Geweldig!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

UPDATE: Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, en het wachtwoord eerst 2x 'gemd5-t' en daarna nog een SHA1 over heen gegooid!
Gewijzigd op 27/09/2010 10:08:17 door Mario Onbekend
 
Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 10:54:29
Quote Anchor link
gebruik gewoon sha512? :)

Als je mijn voorbeeld had gebruikt had je ook gezien dat de pass in de database korter is dan de md5 wachtwoord die wordt ingevoerd.
Gewijzigd op 27/09/2010 10:56:57 door Mitchel V
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.