Ledenscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 07:26:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een ledenscript (voor eigen gebruik). Ik ben bijna klaar, maar de gegevens staan nu nog onbeveiligd in de database.
Ik heb via Google een pagina gelezen over md5, en dit uitgeprobeerd, maar dit werkte niet. Ik denk dat ik iets verkeerd doe.

Inloggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
    $gebruikersnaam = stripslashes($gebruikersnaam);
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string($gebruikersnaam);
    $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
    $wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
    $wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
    $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 uit de database halen
    $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
    $query2 = mysql_query($query);
    $query3 = mysql_num_rows($query2);
    if ($query3 == 1) {
        session_register("gebruikersnaam");
        session_register("wachtwoord");
        header("Location: welkom.php");
    }

Registreren:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
} elseif ($_GET['pagina'] == "inschrijven") {
    if ($_GET['id'] == "inschrijven") {
        $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
        $wachtwoord2 = $_POST['wachtwoord2'];
        $emailadres = $_POST['emailadres'];
        $voornaam = $_POST['voornaam'];
        $achternaam = "";
        $rang = 1;
        $saldo = 10;
        if (!empty($voornaam) and !empty($gebruikersnaam) and !empty($wachtwoord) and !empty($wachtwoord2) and $wachtwoord2 == $wachtwoord) {
            $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."'";
            $query2 = mysql_query($query) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            if ($query3 == 0) {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=ingeschreven");
                ob_flush();
                $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 in de database zetten
                $inschrijven = "INSERT INTO gebruikers (gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres, voornaam, rang, saldo) VALUES ('".$gebruikersnaam."', '".$veiligwachtwoord."', '".$emailadres."', '".$voornaam."', '".$rang."', '".$saldo."')";
                mail("".$emailadres."", "Welkom bij ", "Hallo ".$voornaam.",\n\nWelkom bij ! Uw gegevens zijn:\n\nGebruikersnaam: ".$gebruikersnaam."\nWachtwoord: ".$wachtwoord."\n\nVeel plezier!\n\n\n\n\nwww..eu", "From: ");
                mysql_query($inschrijven) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            } else {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/id/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=probleem");
                ob_flush();
            }
        }
    }
}

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:22 door B a s

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 04:09:49

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:09:32
Quote Anchor link
Wat voor foutmelding krijg je?

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:14:18
Quote Anchor link
Ik krijg geen foutmelding verder, maar het inloggen lukt gewoon niet. De gegevens zijn niet bekend, zegt-ie dan. Dus wat er wordt ingevuld, klopt niet met wat er in de database staat.

Dus ergens moet er wat verkeerd staan waardoor OF de md5 niet juist in de database wordt gezet, OF dat het er niet goed uit wordt gehaald.

Het erin zetten is alleen dit:
Code (php)
1
2
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);

En bij het inloggen, het controleren van de wachtwoorden is dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
$wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);
$query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
$query2 = mysql_query($query);

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:28:15
Quote Anchor link
Zet dit even aan het begin van je code.

Code (php)
1
<?php error_reporting(E_ALL); ?>

Dan weet je gelijk waar het fout gaat, want code nalopen kost gewoon meer tijd.

en wat staat er in het DB bij wachtwoord?
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:12 door www JdeRuijterNL

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:29:25
Quote Anchor link
Zal dat helpen? Volgens mij zit er niet een echte fout in het script, maar gewoon in de verwerking...
En wat hier aan scripts is geplaatst, is in principe de enige scripting van de verwerking. Dus heel groot is het niet.
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:17 door Mario Onbekend

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:18:13
Quote Anchor link
Maargoed, ik kom met een tip zodat je je fouten makkelijker kan opsporen, wat je ermee doet is natuurlijk weer aan jou.

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:22:40
Quote Anchor link
Je hebt gelijk. Ik heb het er toch even ingezet, en ik krijg dit:

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 140

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 142

Deze 'id-s' worden gebruikt voor de verwerking van het script. Wanneer de gebruiker op de verzendknop drukt, wordt het script doorgestuurd naar bijvoorbeeld &id=aanmelden, en wordt, zoals je in het script al ziet, door middel van een $_GET['id'] == "aanmelden" de actie uitgevoerd.

Daarnaast krijg ik:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php:24) in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 54

Maar deze error kreeg ik niet toen ik jouw scriptje er niet in had staan. En registreren deed hij gewoon, en inloggen ook. Alleen toen ik de 2 md5-scriptjes erin had gezet deed hij het niet meer.

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:32:31
Quote Anchor link
Staat het wachtwoord in het database al opgeslagen als een MD5-codering?

Het gaat namelijk fout met het vergelijken van de ingevoerde md5(wachtwoord) en het wachtwoord in het database, die moet ook MD5 wezen!

Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 09:41:17
Quote Anchor link
Probeer dit eens:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['gebruikersnaam']));
    $wachtwoord = stripslashes(mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])));
    $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".md5($wachtwoord)."'";
    $query = mysql_query($sql);
    if (mysql_num_rows($query) == 1) {
        echo 'Gelukt, Je bent ingelogd.<br>';
    }else{
        $row = mysql_fletch_array($query);
        echo 'Je bent nog niet ingelogd.<br>wachtwoord: '.$wachtwoord.' - Wachtwoord Database: '.$row['wachtwoord'].'<br>';
    }
}

Zelf even na kijken of ik het goed gedaan heb:)
Gewijzigd op 27/09/2010 09:44:12 door Mitchel V

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:42:18
Quote Anchor link
<knip> dubbel
Gewijzigd op 27/09/2010 09:42:35 door www JdeRuijterNL

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:43:39
Quote Anchor link
@Mitchel V:
Bedankt, ik zal het proberen!

@OverdatumpuntNL:
Het invoeren van de md5 is geen probleem, dat is simpel te doen met md5($wachtwoord). Het is precies hoe jij het zegt, de vergelijking gaat niet goed.
UPDATE: Dat betekent dus dat het wachtwoord al in md5 in de database staat.

Toevoeging op 27/09/2010 09:51:44:

@Mitchel V:
Hij stuurt mij net weer naar die } else { toe, wat betekent: het script snapt het dan nog niet :P

Toevoeging op 27/09/2010 10:01:03:

Wow dit is echt heel grappig! Ik kwam per ongeluk bij mijn vorige 'hulpvraag' terecht, en daar had iemand geplaatst dat ik de structuur van de database moest controleren. (Ik dacht dat dat dit topic was, en dat iemand het op deze vraag had geantwoordt!)

Dus ik kijken bij de databasestructuur, en ik zie dat ik bij het veld 'wachtwoord' nog een varchar(20) had staan. Nou lijkt mij dit niet echt logisch voor een md5, dus ik heb het aangepast naar varchar(50).

Het verkeerde bericht in het verkeerde topic, heeft mij dus de GOEDE OPLOSSING GEBRACHT! Geweldig!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

UPDATE: Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, en het wachtwoord eerst 2x 'gemd5-t' en daarna nog een SHA1 over heen gegooid!
Gewijzigd op 27/09/2010 10:08:17 door Mario Onbekend

Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 10:54:29
Quote Anchor link
gebruik gewoon sha512? :)

Als je mijn voorbeeld had gebruikt had je ook gezien dat de pass in de database korter is dan de md5 wachtwoord die wordt ingevoerd.
Gewijzigd op 27/09/2010 10:56:57 door Mitchel V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.