Ledenscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer met Kafka projecten

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een IT dienstverlener die bedrijven helpt met het oplossen van hun technische vraagstukken. De organisatie streeft naar langdurige klantrelaties waardoor ze een heel divers klantenportefeuille hebben opgebouwd. De organisatie is een middelgrote organisatie en telt op dit moment zo’n 60 medewerkers. Maar ze zijn nog altijd groeiende, mede omdat ze op het gebied van Data Analytics echt een voorsprong hebben op hun concurrenten. Het team is een gezonde mix van jong en oud die elkaar samen naar een hoger niveau tillen. Ze hechten bij deze organisatie waarde aan teambuilding, klantgerichtheid en een open en fijne werksfeer.

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

DevOps Engineer Welkomstbonus € 5.000,-

DevOps Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder DevOps en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken

Bekijk vacature »

Netwerk Engineer (Medior/Senior)

Netwerk Engineer (Medior/Senior) Functiebeschrijving: Samenwerken in het Openbare Orde en veiligheidsdomein zit in ons DNA, Dareto Share. Wij bouwen langdurige relaties op met onze klanten en hebben dezelfde ambitie, Nederland veilig maken en -veilig houden. Wij leveren daarmee een maatschappelijke bijdrage aan de samenleving, dat vinden wij belangrijk. Ben jij een ambitieuze Netwerk Engineer die de ontwikkelingen en innovaties op het gebied van Network & Automation op de voet volgt of wil je je expertise juist verbreden en certificeren in meerdere technieken en tools? Wij zoeken ter versterking van ons team zowel Senior- als medior engineers met passie voor hun

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Bedrijfsomschrijving De organisatie is een marktleider op het gebied van Software ontwikkeling omtrent medewerker applicaties. Hiermee helpen ze klanten met het optimaliseren van bedrijfsprocessen en verduurzamen van de bedrijfsvoering. Innovatie en ontwikkeling staat daarom dan ook hoog in het vaandel. Je collega's hebben een open, informele werksfeer gecreëerd waar de dialoog altijd kan worden aangegaan. Als PHP developer ga je aan de slag met het realiseren van web applicaties on-premise en in de Cloud. Je schrijft innovatieve, maar ook robuuste codes en houdt hierbij rekening met Security aspecten. De codes die je schrijft en de koppelingen die jij realiseert hebben

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

IT Manager

IT Manager Breda, 36-40 uur per week Je weet snel te schakelen tussen strategisch IT-beleid en de dagelijkse gang van zaken. Verder ben je een doorgewinterde professional, die helder kan verwoorden wat ervoor nodig is om onze IT-omgeving optimaal te laten functioneren. Daarnaast kun je goed leidinggeven en gaat samenwerken met ervaren en niet-ervaren gebruikers van onze IT-oplossingen je makkelijk af. Op IT-vlak weet je goed wat je wilt, maar je bent ook uitstekend in staat om buiten de kaders te denken wanneer je ergens een oplossing voor zoekt. Daarbij ben je een echte doener. Problemen die op je pad

Bekijk vacature »

Microsoft 365 Engineer Welkomstbonus € 5.000,

Microsoft 365 Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder Microsoft 365 en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de

Bekijk vacature »

Mobile Developer in Oost-Nederland (Android en/of

Bedrijfsomschrijving Een unieke kans voor Mobile Developers in Oost-Nederland. Deze prachtige organisatie is namelijk opzoek naar een Mobile Developer. Mobile Development en Ops Engineering gaan hand in hand bij deze organisatie dat een hoog verantwoordelijkheidsgevoel draagt. Als organisatie ontwikkelt zij dan ook veelal mobiele applicaties ter inspiratie en ondersteuning van belangrijke sectoren in Nederland. Met het technische team van gepassioneerde developers en engineers voeren ze dagelijks veelal diverse, inspirerende en complexe werkzaamheden uit. Door gebruik van innovatieve software en de nieuwste platformen binnen de sector is deze klant dan ook zeker als vooruitstrevend te betitelen waar zijn enorm veel waarde

Bekijk vacature »

IT Manager

IT Manager Breda, 36-40 uur per week Je weet snel te schakelen tussen strategisch IT-beleid en de dagelijkse gang van zaken. Verder ben je een doorgewinterde professional, die helder kan verwoorden wat ervoor nodig is om onze IT-omgeving optimaal te laten functioneren. Daarnaast kun je goed leidinggeven en gaat samenwerken met ervaren en niet-ervaren gebruikers van onze IT-oplossingen je makkelijk af. Op IT-vlak weet je goed wat je wilt, maar je bent ook uitstekend in staat om buiten de kaders te denken wanneer je ergens een oplossing voor zoekt. Daarbij ben je een echte doener. Problemen die op je pad

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar gezocht in omgeving Weert

Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever is één van de meest innovatieve en leuke organisaties van Zuid-Nederland. Vanuit hun kantoor in de buurt van Weert werken ze voor verschillende opdrachtgevers aan de realisering van zeer complexe projecten. Zo bouwen ze webbased maatwerk software, websites, webshops en creëren ze de vormgeving en content voor een aantal grote namen. Binnen het team heerst er een nuchtere sfeer, de focus ligt op het afleveren van goed werk waarbij er volgens de laatste trends en technologieën ontwikkeld wordt. Functieomschrijving Samen met ongeveer 4 collega’s zal jij per project een team vormen. Ieder heeft zijn eigen sterke kracht

Bekijk vacature »

Medior embedded software developer

Bedrijfsomschrijving Het betreft hier een beurs genoteerde speler actief in de technische en industriële automatisering. De activiteiten bestaan uit het uitvoeren van projecten op detachering, consultancy en interne basis. De normen waar de organisatie waarde aan hecht hebben te maken met ondernemerschap en betrokkenheid bij het algemeen belang. In de markt staan ze bekend als een gerenommeerde, technisch voorop lopende partij waar balans tussen werk en privé erg goed in de gaten wordt gehouden. Klanten van deze organisaties zijn veelal ook beursgenoteerd organisaties in verschillende bedrijfstakken. Ook zijn er overheidsorganen, zoals defensie, waar opdrachten voor worden uitgevoerd. Functieomschrijving Dit mooie

Bekijk vacature »

High Tech Software Developer (C#.NET)

(Senior) High Tech Software Developer (C#.NET) (C#/ .NET. / WPF/Prism. Winform/CAB, WCF) Intro Are you a Software Professional and do you have experience in developing software in an object-oriented way using C#/ .NET? And do you have profound knowledge of full system software development from the embedded platform up-to the operator facing applications. Then I have the perfect position for you! For our client, a fast-dynamic technical company, we are looking for several Senior Software Developers (C#.NET). You will be part of the Software team, You will be end-to-end responsible for realization of software in C# in the software department,

Bekijk vacature »

PHP developer

Voor een klant van Computer Futures ben ik op zoek naar 2 PHP developers. Het gaat om een complex project wat veel maatwerk vereist. Dit heeft te maken met de wensen van verschillende klanten. De klant levert een applicatie voor zowel klanten in Nederland als internationale klanten. Ben je iemand die graag aan complexe projecten werkt, graag met gedreven collega's werkt en ook nog met een internationaal aspect? Dan past deze opdracht bij jou. Technisch: PHP SQL ervaring Testing Ci/CD Scrum Algemeen: Locatie: Utrecht ( momenteel remote ) Start: ASAP Taal: Nederland sprekend Uren: 32 - 40 uur Tarief: in

Bekijk vacature »
Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 07:26:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een ledenscript (voor eigen gebruik). Ik ben bijna klaar, maar de gegevens staan nu nog onbeveiligd in de database.
Ik heb via Google een pagina gelezen over md5, en dit uitgeprobeerd, maar dit werkte niet. Ik denk dat ik iets verkeerd doe.

Inloggen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
    $gebruikersnaam = stripslashes($gebruikersnaam);
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string($gebruikersnaam);
    $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];
    $wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
    $wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
    $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 uit de database halen
    $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
    $query2 = mysql_query($query);
    $query3 = mysql_num_rows($query2);
    if ($query3 == 1) {
        session_register("gebruikersnaam");
        session_register("wachtwoord");
        header("Location: welkom.php");
    }

Registreren:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
} elseif ($_GET['pagina'] == "inschrijven") {
    if ($_GET['id'] == "inschrijven") {
        $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];
        $wachtwoord2 = $_POST['wachtwoord2'];
        $emailadres = $_POST['emailadres'];
        $voornaam = $_POST['voornaam'];
        $achternaam = "";
        $rang = 1;
        $saldo = 10;
        if (!empty($voornaam) and !empty($gebruikersnaam) and !empty($wachtwoord) and !empty($wachtwoord2) and $wachtwoord2 == $wachtwoord) {
            $query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."'";
            $query2 = mysql_query($query) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            if ($query3 == 0) {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=ingeschreven");
                ob_flush();
                $veiligwachtwoord = md5($wachtwoord); // Met md5 in de database zetten
                $inschrijven = "INSERT INTO gebruikers (gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres, voornaam, rang, saldo) VALUES ('".$gebruikersnaam."', '".$veiligwachtwoord."', '".$emailadres."', '".$voornaam."', '".$rang."', '".$saldo."')";
                mail("".$emailadres."", "Welkom bij ", "Hallo ".$voornaam.",\n\nWelkom bij ! Uw gegevens zijn:\n\nGebruikersnaam: ".$gebruikersnaam."\nWachtwoord: ".$wachtwoord."\n\nVeel plezier!\n\n\n\n\nwww..eu", "From: ");
                mysql_query($inschrijven) or die ("We kunnen geen verbinding maken.");
            } else {
                ob_start();
                    header("Location: http://www..eu/id/index.php?pagina=inschrijven&id=inschrijven&id=probleem");
                ob_flush();
            }
        }
    }
}

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Gewijzigd op 13/07/2011 14:05:22 door Bas Kreleger

PHP hulp

PHP hulp

28/01/2021 03:59:36

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:09:32
Quote Anchor link
Wat voor foutmelding krijg je?

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:14:18
Quote Anchor link
Ik krijg geen foutmelding verder, maar het inloggen lukt gewoon niet. De gegevens zijn niet bekend, zegt-ie dan. Dus wat er wordt ingevuld, klopt niet met wat er in de database staat.

Dus ergens moet er wat verkeerd staan waardoor OF de md5 niet juist in de database wordt gezet, OF dat het er niet goed uit wordt gehaald.

Het erin zetten is alleen dit:
Code (php)
1
2
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);

En bij het inloggen, het controleren van de wachtwoorden is dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$wachtwoord = stripslashes($wachtwoord);
$wachtwoord = mysql_real_escape_string($wachtwoord);
$veiligwachtwoord = md5($wachtwoord);
$query = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".$veiligwachtwoord."'";
$query2 = mysql_query($query);

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 08:28:15
Quote Anchor link
Zet dit even aan het begin van je code.

Code (php)
1
<?php error_reporting(E_ALL); ?>

Dan weet je gelijk waar het fout gaat, want code nalopen kost gewoon meer tijd.

en wat staat er in het DB bij wachtwoord?
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:12 door www JdeRuijterNL

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 08:29:25
Quote Anchor link
Zal dat helpen? Volgens mij zit er niet een echte fout in het script, maar gewoon in de verwerking...
En wat hier aan scripts is geplaatst, is in principe de enige scripting van de verwerking. Dus heel groot is het niet.
Gewijzigd op 27/09/2010 08:30:17 door Mario Onbekend

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:18:13
Quote Anchor link
Maargoed, ik kom met een tip zodat je je fouten makkelijker kan opsporen, wat je ermee doet is natuurlijk weer aan jou.

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:22:40
Quote Anchor link
Je hebt gelijk. Ik heb het er toch even ingezet, en ik krijg dit:

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 140

Notice: Undefined index: id in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 142

Deze 'id-s' worden gebruikt voor de verwerking van het script. Wanneer de gebruiker op de verzendknop drukt, wordt het script doorgestuurd naar bijvoorbeeld &id=aanmelden, en wordt, zoals je in het script al ziet, door middel van een $_GET['id'] == "aanmelden" de actie uitgevoerd.

Daarnaast krijg ik:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php:24) in /home/nieuwni/domains/nieuwnieuws.eu/public_html/nieuwnieuwsid/index.php on line 54

Maar deze error kreeg ik niet toen ik jouw scriptje er niet in had staan. En registreren deed hij gewoon, en inloggen ook. Alleen toen ik de 2 md5-scriptjes erin had gezet deed hij het niet meer.

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:32:31
Quote Anchor link
Staat het wachtwoord in het database al opgeslagen als een MD5-codering?

Het gaat namelijk fout met het vergelijken van de ingevoerde md5(wachtwoord) en het wachtwoord in het database, die moet ook MD5 wezen!

Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 09:41:17
Quote Anchor link
Probeer dit eens:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if ($_GET['pagina'] == "aanmelden" and $_GET['id'] == "aanmelden") {
    $gebruikersnaam = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['gebruikersnaam']));
    $wachtwoord = stripslashes(mysql_real_escape_string($_POST['wachtwoord'])));
    $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord='".md5($wachtwoord)."'";
    $query = mysql_query($sql);
    if (mysql_num_rows($query) == 1) {
        echo 'Gelukt, Je bent ingelogd.<br>';
    }else{
        $row = mysql_fletch_array($query);
        echo 'Je bent nog niet ingelogd.<br>wachtwoord: '.$wachtwoord.' - Wachtwoord Database: '.$row['wachtwoord'].'<br>';
    }
}

Zelf even na kijken of ik het goed gedaan heb:)
Gewijzigd op 27/09/2010 09:44:12 door Mitchel V

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

27/09/2010 09:42:18
Quote Anchor link
<knip> dubbel
Gewijzigd op 27/09/2010 09:42:35 door www JdeRuijterNL

Mario Onbekend

Mario Onbekend

27/09/2010 09:43:39
Quote Anchor link
@Mitchel V:
Bedankt, ik zal het proberen!

@OverdatumpuntNL:
Het invoeren van de md5 is geen probleem, dat is simpel te doen met md5($wachtwoord). Het is precies hoe jij het zegt, de vergelijking gaat niet goed.
UPDATE: Dat betekent dus dat het wachtwoord al in md5 in de database staat.

Toevoeging op 27/09/2010 09:51:44:

@Mitchel V:
Hij stuurt mij net weer naar die } else { toe, wat betekent: het script snapt het dan nog niet :P

Toevoeging op 27/09/2010 10:01:03:

Wow dit is echt heel grappig! Ik kwam per ongeluk bij mijn vorige 'hulpvraag' terecht, en daar had iemand geplaatst dat ik de structuur van de database moest controleren. (Ik dacht dat dat dit topic was, en dat iemand het op deze vraag had geantwoordt!)

Dus ik kijken bij de databasestructuur, en ik zie dat ik bij het veld 'wachtwoord' nog een varchar(20) had staan. Nou lijkt mij dit niet echt logisch voor een md5, dus ik heb het aangepast naar varchar(50).

Het verkeerde bericht in het verkeerde topic, heeft mij dus de GOEDE OPLOSSING GEBRACHT! Geweldig!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

UPDATE: Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt, en het wachtwoord eerst 2x 'gemd5-t' en daarna nog een SHA1 over heen gegooid!
Gewijzigd op 27/09/2010 10:08:17 door Mario Onbekend

Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 10:54:29
Quote Anchor link
gebruik gewoon sha512? :)

Als je mijn voorbeeld had gebruikt had je ook gezien dat de pass in de database korter is dan de md5 wachtwoord die wordt ingevoerd.
Gewijzigd op 27/09/2010 10:56:57 door Mitchel V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.