Ledensysteem lay-out

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »
Johan Wenting

Johan Wenting

17/05/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem hiermee:

http://www.html-site.nl/inlog-registratiescript.php

over het algemeen ben ik tevreden, maar hoe zet ik op de beveiligde pagina een volledige lay-out?

Als ik hem erbuiten zet is hij niet beveiligd en als ik hem erin zet (geen idee wat en hoe) dan krijg ik error!

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 05:43:57

Mar cel

Mar cel

17/05/2009 13:00:00
Quote Anchor link
if(hier je login check)
{
?>
hier kan je gewoon je mooie layout codes plakken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
}
else
{
   //niet ingelogd ofzo?
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mar cel

Johan Wenting

Johan Wenting

17/05/2009 15:12:00
Quote Anchor link
Kan je hem er even inzetten?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

// sql connectie includen
include('ietsleuks.php');

// inlogpagina
$login_pagina = "login.php";

$sql = "SELECT * FROM members WHERE inlognaam='".$_COOKIE['inlognaam']."'";
$resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL");
$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
    if ($aantal == '0') {
    // de waarde van de aanwezige inlognaam-cookie bij de bezoeker komt niet overeen met een waarde uit de database
        echo "Klik <a href=\"".$login_pagina."\"></a> om in te kunnen loggen.";
    }
else {
        $login = mysql_fetch_object($resultaat);
        if ($_COOKIE['passwoord'] != $login->passwoord || $_COOKIE['inlognaam'] != $login->inlognaam) {
            echo "De cookies konden niet gecombineerd worden.";
        }
else {
            // de beveiligde inhoud tonen;

}
    }

?>

- SanThe -

- SanThe -

17/05/2009 15:15:00
Quote Anchor link
Je hebt het over beveiligde pagina's en je gebruikt dit.
if ($_COOKIE['passwoord'] != $login->passwoord || $_COOKIE['inlognaam'] != $login->inlognaam) {

Dat is niet echt veilig te noemen.

Edit: En je geeft de toekomstige hacker ook nog een zeer duidelijke aanwijzing in welke richting hij het moet zoeken.
echo "De cookies konden niet gecombineerd worden.";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Johan Wenting

Johan Wenting

17/05/2009 15:26:00
Quote Anchor link
Ik ben deze aan het proberen:

http://www.html-site.nl/forum/24_15426_0.html

Maar ik krijg error als ik:

CREATE TABLE `zooi`.`gebruikers` (
`gebruikersnaam` VARCHAR( 54 ) NOT NULL ,
`wachtwoord` VARCHAR( 54 ) NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

CREATE TABLE `zooi`.`logins` (
`gebruikersnaam` VARCHAR( 54 ) NOT NULL ,
`sid` VARCHAR( 256 ) NOT NULL ,
`ip` VARCHAR( 256 ) NOT NULL ,
`datum` DATETIME NOT NULL
) ENGINE = MYISAM ;

Invoer.

Wat is hier aan de hand?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan Wenting

- SanThe -

- SanThe -

17/05/2009 16:58:00

Johan Wenting

Johan Wenting

17/05/2009 17:16:00
Quote Anchor link
Eigenlijk was het heel simpel!!

Ik heb het script van:

En:

Gecombineerd.

Ik heb ook op alle manieren proberen in te breken! NIET MOGELIJK :P

Afra ca

Afra ca

17/05/2009 18:05:00
Quote Anchor link
Ik verwacht van iemand die tutorials post over een inlog systeem, dat hij MINSTENS de kennis heeft om mysql_real_escape_string() toe te passen. NOOIT zomaar post variabelen in een database inserten.

Gebruik single quotes voor je echo, zodat je niet alle double quotes hoeft te escapen.......

En ga alstjeblieft nooit mensen aanraden om wachtwoord op te slaan als PLAIN text....... er zijn in php 1001 manieren om een hash te generen. (md5 (niet veilig meer)
SHA1 (ook niet meer echt veilig)
hash met keuze algoritme (aan te raden)

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

17/05/2009 18:44:00
Quote Anchor link
'Johannetje2:
Eigenlijk was het heel simpel!!

Ik heb het script van:

En:

Gecombineerd.

Ik heb ook op alle manieren proberen in te breken! NIET MOGELIJK :P

Onveilig pass wordt in COOKIE bewaard, niet nodig en onveillig. Het enige wat je hoeft te bewaren is de USERID en dat doe je in een SESSIE

Johan Wenting

Johan Wenting

17/05/2009 18:59:00
Quote Anchor link
Ik vind het zo wel kunnen!

Roel -

Roel -

17/05/2009 19:31:00
Quote Anchor link
Wat is die website code onduidelijk, het lettertype bijvoorbeeld.
Je springt in die tutorial niet eens in.

Niet
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['ingelogd'] == true) {
// hier iets
}
?>

Maar
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if ($_SESSION['ingelogd'] == true) {
       // hier iets
}
?>

Dat is sowieso al een stuk overzichtelijker.
Ook ben je aan het echoën met
Code (php)
1
2
3
<?php
echo "<form method=\"post\">";
?>

Dat klopt natuurlijk niet, veel te veel typwerk en is ook nog eens lastig. Wat wel klopt is
Code (php)
1
2
3
<?php
echo '<form method="post">';
?>

Verder heb ik niet echt goed gekeken. Let even op mijn puntjes en het zal al een stuk betere tutorial zijn. Succes :)

Ivo K

Ivo K

17/05/2009 19:36:00
Quote Anchor link
Voor de code op je website zou ik Courier New nemen als lettertype en dan highlight_string.

Dat ziet er overzichtelijker uit naar mijn mening

EDIT:

Waarom gebruik je een img van 24010 pc hoog voor je regelnummers ???
dit stuk code werkt net zo goed:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<div class="code">
<div class="codelines">
<?php

//de code
$c = '<?php

echo \' hoi \';

?>'
;

//lege regels naar <br />
$nl2br = nl2br($c);

//explode op <br />
$lines = explode("<br />", $nl2br);

//en uitprinten
foreach($lines as $n)
{

echo $n . '. <br />';
}

?>

</div>
<div class="codecontent">
<?php

highlight_string($c);

?>

</div>
</div>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ivo K

Mar cel

Mar cel

17/05/2009 20:24:00
Quote Anchor link
Waarom geven jullie allemaal tips over hoe die tutorial er uit zou moeten zien? Wat schiet Johannetje2 daar mee op?

Afra ca

Afra ca

17/05/2009 22:16:00
Quote Anchor link
Volgens mij is z'n probleem opgelost. Maar hij maakt nog énorm veel structurele fouten. We proberen naar mijn idee om beginnende scripters foute dingen af te leren. Zijn werkwijze is onveilig en moet sterk ontmoedigt worden te gebruiken.

Roel -

Roel -

19/05/2009 22:33:00
Quote Anchor link
@Marcel; als zijn website niet goed is of geen goed voorbeeld is trekt deze ook niet veel bezoekers lijkt mij.

Mar cel

Mar cel

22/05/2009 16:13:00
Quote Anchor link
Het is toch ook niet zijn website. Johannetje is een gebruiker van html-site.nl, waarvan die tutorial is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.