Logging.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 08:14:05
Quote Anchor link
Heey,

Ik ben bezig om zelf een 'simpele' CMS te schrijven voor 2 projecten die ik nu heb. Het moet de bedoeling zijn dat dit CMS uiteraard uitgebreid wordt naarmate er de tijd voor is. Het CMS moet nu een aantal simpele taken kunnen doen.

- Een artikel aanmaken
- Een artikel bewerken
- een artikel verwijderen
- WYSIWYG editor voor dit alles (genoeg opensrouce versies beschikbaar)
- Loggen wie er wat doet.

Nu heb ik de eerste 4 punten wel onder de knie, echter wil ik een logging systeem maken waar er bijgehouden wordt wie er wat doet.

Ik moet wil de volgende punten terug kunnen zien

- IP adres van de gebruiker (makkelijk via $_SERVER['REMOTE_ADDR'] lijkt me)
- Welk bericht hij heeft aangemaakt, bewerkt of verwijderd
- Het tijdstip waarop dit is gebeurd

Mijn idee lijkt het om deze informatie in een nieuwe tabel te zetten, voor get gemak even logging gemoemt. Ik heb hier dus het ID van de gebruiker uit het tabel 'users' nodig, waaraan ik deze info koppel.

Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand enig idee hoe dit slim aangepakt kan worden? Het IP adres, datum en ID is geen probleem, echter hoe ik kan zien wat hij nu aangemaakt, bewerkt of verwijderd heeft ligt me wat moeilijker.

Kan ik dit gewoon na een van die drie acties een mysql_affected_rows() gebruiken? Maar hoe kan ik nu zien of er een UPDATE, INSERT of DELETE is uitgevoerd?

Alvast hartelijk dank voor de input.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 03:17:18
 
Gerhard l

gerhard l

10/05/2012 08:19:35
Quote Anchor link
Je weet ja wat de user gedaan heeft, je hebt waarschijnlijk waarschijnlijk voor alle 3 een apart stuk code. dan doe je iets van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
switch($actie){
    case
'insert':
        //insert code hier
        $log = 'insert';
    break;

    case
'update':
        //update code hier
        $log = 'update';
    break;
    
    case
'delete':
        //deletecode hier
        $log = 'delete';
    break;
}

// en dan maak je hier een functie of iets van
loggin($_SESSION['id'], $artikel_id, $log); //(er bestaat al een php functie log ;p)
?>
Gewijzigd op 10/05/2012 08:24:03 door gerhard l
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 08:24:17
Quote Anchor link
Gerard,

Ik neem aan dat je de code niet in je switch statement zet!? Als ik een swtich gebruik zet ik waar jij //.... code hier neerzet, zet ik bijv insertArticle(); waar ik na de switch de functie insertArticle(); maak.

Maar dank je voor het idee, ik had hier nog niet aan gedacht. Echter een snelle vraag, kan ik de waarde van de switch ($actie in dit geval) ook zonder $_GET doorgeven?
 
Gerhard l

gerhard l

10/05/2012 08:28:47
Quote Anchor link
Chris, soms doe ik het wel, maar wat jij doet is wel wat overzichtelijker. Je laatste vraag begrijp ik niet helemaal, het kan wel zonder $_GET maar hoe weet jij dan wat er gebeuren gaat(insert, update of delete), ik doe het zelf ook wel eens via $_POST icm een formulier.
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 08:36:49
Quote Anchor link
Gerard,

Ja ik vind het wat overzichterlijker, echter heeft iedereen zijn eigen schrijfstyle :D. Er is niet echt een goed of fout want beide werkt namelijk, het is net wat je persoonlijk makkelijker en overzichtelijker vind.

Nou ik zat wat simpeler te denken, aangezien ik voor elke 'actie' een eigen pagina/script ga maken. Ik zelf zat eraan te denken om in het script van bijvoordbeeld INSERT te zetten dat als de query met succes is gedaan er in een array $log het volgende te zetten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$log
= [
"actie" => "toevoegen",
"IP" => "$_SERVER['REMOTE_ADDR']",
"succes" => "Ja"];
?>


En als de query niet goed gegaan is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$log
= [
"actie" => "toevoegen",
"IP" => "$_SERVER['REMOTE_ADDR']",
"succes" => "Nee"];
?>


Dus zodra de INSERT query is afgerond, kan ik nogmaals een INSERT maken waar ik simpelweg de gegevens van de $log in de tabel logging zet.
Gewijzigd op 10/05/2012 08:40:12 door Chris PHP
 
Gerhard l

gerhard l

10/05/2012 08:42:48
Quote Anchor link
Inderaad! Jou oplossing is ook prima mogelijk, alleen klopt je code dan niet helemaal. Als je een bestand met functions o.i.d hebt zou ik daar een logfunctie van maken, en anders hier gewoon direct de insert query doen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
mysql_query("
    INSERT INTO log (
        artikel_id,
        user_id,
        ip,
        date,
        actie,
        success
    )
    VALUES(
        '".mysql_real_Escape_string($id)."',
        '".mysql_real_Escape_string($_SESSION['id'])."',
        '".mysql_real_Escape_string($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."',
        now(),
        'toevoegen',
        'ja'
    )"
);
Gewijzigd op 10/05/2012 08:43:39 door gerhard l
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 08:48:09
Quote Anchor link
Gerard,

Ja ik ga even kijken of een 'logging' functie te doen is. Echter als ik gewoon direct zo de query doe, moet ik er 2 maken. Ik vind dan dat mijn code te vol wordt aangezien het makkelijker kan door gewoon 1 query en een array te gebruiken.

Want ik moet dan een INSERT INTO maken zoals jou voorbeeld voor een succes ja, en weer een nieuwe als het fout is gegaan (dus een nee). Vandaar dat ik zelf aan de array dacht, dit scheelt weer een hoop regels in het script :D

Maar zoiezo hardstikke bedankt voor het meedenken!
 
Gerhard l

gerhard l

10/05/2012 08:52:59
Quote Anchor link
Graag gedaan, dit kan je trouwens gewoon oplossen met een variabele he, query succes $var = 'ja'; anders $var='nee' en zoiets zet je dan weer in je query.
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 10:00:24
Quote Anchor link
Gerhard l op 10/05/2012 08:52:59:
Graag gedaan, dit kan je trouwens gewoon oplossen met een variabele he, query succes $var = 'ja'; anders $var='nee' en zoiets zet je dan weer in je query.


Klopt dit kan inderdaad ook met een variabel, maar dan geef ik persoonlijk de voorkeur om gelijk al deze informatie in een array te zetten.

Toevoeging op 10/05/2012 10:38:18:

Wat ik me net bedenk is dat ik alleen aan het artikel_id niet genoeg heb. Uiteraard werkt dit goed met een INSERT of een UPDATE, echter bij een DELETE zal het ID wegzijn en kan ik dus nooit meer zien wat het artikel was alleen een ID.

Wellicht verstandig om de titel en summary er ook bij te vermelden niet?
 
Jurgen B

Jurgen B

10/05/2012 10:44:42
Quote Anchor link
Of je verwijdert het artikel door een flag kolom toe te voegen, deze kan je dan op 0/1 zetten. Op deze manier kan je bijvoorbeeld het verwijderen van een artikel ongedaan maken.
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 10:56:55
Quote Anchor link
Jurgen, ja ik zat aan ziets gelijks te denken maar dan meer een 'Display: Yes/No' idee waar je met een checkbox het wel of niet laat zien op de pagina.

Echter als de gebruiker hem delete zou hem wel helemaal weg moeten zijn. Anders zou het betekenen dat de gebruiker nooit daadwerkelijk een artikel weg zou kunnen gooien.

De logging is trouwens puur voor de admin/webdesigner en niet voor de gebruiker. Aangezien schuld afschuiven op de ontwerper snel gedaan wordt, kun je dus doormiddel van deze log precies zien wie en wat er gebeurt is.

Tevens door misschien een het artikel te 'moven' van de artikel tabel naar een deleted_artikel tabel, kun je eventuele verwijderde artikelen altijd nog 'recoveren'.

Iemand enig idee of er een 'move' statment is of moet het gedaan worden in een script?
 
Jurgen B

Jurgen B

10/05/2012 10:59:07
Quote Anchor link
Maar wat is de toegevoegde waarde van een andere tabel? Door gebruik van flags kan je eveneens filteren op verwijderde berichten en ze restoren. Juist omdat je zegt dat het alleen voor de admin is lijkt me dit een nuttige feature.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2012 11:01:33
Quote Anchor link
Je kan ook bij ieder artikel een veld 'published' en 'deleted' toevoegen. Met published bepaal je of het artikel getoond wordt op de site (0=nee, 1=ja) en met deleted verwijder je een bestand (0=niet verwijderd, 1=verwijderd). Op deze manier hoef je niks te moven. In het admin gedeelte maak je dan een functie waarmee je echt alle deleted artikelen kunt verwijderen. Dit doe je dan bijv. eens per maand.

DELETE FROM artikelen WHERE deleted=1
 
Erwin H

Erwin H

10/05/2012 11:13:18
Quote Anchor link
Ik zou een nieuwe tabel nemen. Om de reden dat je dan nooit zomaar gedelete artikelen alsnog op de site krijgt (vergeet een keer in een query die delete flag op te nemen en al die oude zijn weer zichtbaar), omdat je het dan nog wel kan recoveren en omdat je artikelen tabel niet onnodig groeit (en dus trager wordt).

Met een simpel SQL statament kan je een record uit de ene naar de andere tabel plaatsen, hierna moet je het nog wel deleten uit de artikelen tabel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT deleted_artikel (id, title, content)
SELECT id, title, content
FROM artikelen
WHERE id = 1

Let op: hier gebruik je dus INSERT en niet INSERT INTO (maw, ik ben niet een keyword vergeten...).
De volgorde van de kolommen in INSERT en SELECT bepaalt welke waarde in welke kolom terecht komt. Ga er dus niet vanuit dat het op naam gebeurt, het gaat op volgorde.

Mocht je overigens nog een extra waarde willen toevoegen, bijvoorbeeld de user_id van de gebruiker die het artikel weggooit dan kan dat ook (57190 is dus het fictieve id):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
INSERT deleted_artikel (id, title, content, user_id)
SELECT id, title, content, 57190
FROM artikelen
WHERE id = 1
Gewijzigd op 10/05/2012 11:14:27 door Erwin H
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 11:25:20
Quote Anchor link
Heren, Dank je allen voor de input, beide manieren zijn goed.

Echter zou ik toch voor de manier van Erwin (en mijn originele manier) gaan puur dat de artikel database schoon blijft en alleen artikelen bevat die op de site mogen.

de deleted_artikel is puur als mijn klant een fout maakt en het per ongeluk verwijderd, zodat ik het zelf alsnog kan recoveren voor hem. Dus de deleted_artikel is meer een parkeerplaats voor artikelen die de gebruiker niet meer wil.

Erwin, ik kan als ik je voorbeeld dus goed begrijp dit maken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$move
= ("INSERT deleted_artikel (id, title, content)
         SELECT id, title, content
         FROM artikelen WHERE a_id='$a_id'"
)

$delete = ("DELETE * FROM artikel WHERE a_id='$a_id'")
?>


En dan uiteraard een if statment maken dat if ($_POST['delete'] == 1) dus de checkbox delete is gemarkeerd voer ik beide queries uit, eerst de $move en daarna de $delete?
 
Erwin H

Erwin H

10/05/2012 11:36:44
Quote Anchor link
Inderdaad, zo copieer je het naar de andere tabel en delete je het in de originele. (Alleen die * hoeft niet in het delete statement, dus gewoon 'DELETE FROM artikel WHERE....'.)

Toevoeging: ik heb nu de kolommen dezelfde naam gegeven in de originele tabel en de deleted tabel, dat hoeft natuurlijk niet. Die namen kunnen vanalles zijn.
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 11:55:08
Quote Anchor link
Dank je Erwin, ja klopt die * hoeft idd niet zat niet helemaal op te letten ;).

Klopt je kunt er idd van maken wat je wilt, maar om het 1-op-1 aan te houden met het originele klinkt alleen maar logisch in dit geval :D

Dit is natuurlijk ook een hele mooie oplossing als je ooit gaat mirgeren naar een nieuwe of andere database structuur!

Dank je voor de tip, ik ga er vanavond mee aan de slag.
 
Dave L

Dave L

10/05/2012 12:35:22
Quote Anchor link
Ik maak altijd .txt log-bestanden aan. Een weer iets andere wijze zonder gebruik van SQL.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$logboek
= date('Y-m-d H:i:s').' SUCCES: '.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].' - gebruiker ingelogd - User: '.$_SESSION['naam'];

// VERWERKEN in security logboek
    $logbestand = "/home/gebruiker/domains/domein.nl/logboek/log_security.txt";
    
    if($handle = fopen($logbestand, 'a')) {
            
        fwrite($handle,"$logboek");
        fwrite($handle,"\n");
        fclose($handle); //bestand afsluiten
    }
?>
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 13:22:11
Quote Anchor link
Dave L,

Als je zelf de site gebruikt werkt dat goed, echter wanneer er mensen achterzitten die er niets vanaf weten gebruik ik liever geen logbestand.

Mijn klanten hebben natuurlijk ook zelf toegang tot hun FTP, en ja ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ze onopzettelijk hun hele root leeg gooien. Dan heb je klanten die dit netjes melden en toegeven, echter zijn er ook die regelrecht de schuld in jou schoenen schuiven.

Vandaar dat ik dit het liefst in een database wil opslaan. Tevens bewaar ik al de site's van mijn klanten die ik ontworpen heb, zodat dit soort dingen snel op te lossen zijn. Nog een voordeel om een database te gebruiken, deze gegevens gaan minder snel verloren dan bestanden.

Maar bedankt voor je input, logbestanden hebben in verschillende situaties zeker nut!
 
Wouter J

Wouter J

10/05/2012 13:39:09
Quote Anchor link
En als je dit mooi OO wilt maken kun je eens hiernaar kijken: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/de-opbouw-van-een-logging-class/81508/#577390
 
Chris PHP

Chris PHP

10/05/2012 13:53:25
Quote Anchor link
Wouter,

Dank je, ik zit er inderdaad aan te denken om dit in OOP te maken. Echter heb ik OOP nog niet zovaak toegepast dus wordt gelijk een mooie uitdaging.

Dank je voor de link, deze pak ik er vanavond even bij!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.