mail() function error met easyPhp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Maarten Decat

Maarten Decat

08/07/2007 16:10:00
Quote Anchor link
Onlangs heb ik met easyPhp een apache met php en mysql geinstalleerd. Alles werkt meteen naar behoren buiten de mail() functie. Ik weet dat hier al een post over is, maar geen elke oplossing die ik tegenkom (ook buiten deze site) werkt in mijn geval, dus het moet wrs aan iets idioots liggen.

De error is de gekende error:
Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set()

In de php.ini staat momenteel:

[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = admin@localhost

waarbij dat laatste het opgegeven mailadres is in de apache configuratie. Op zich zouden deze gegeven toch moeten kloppen lijkt mij, en ze staan in de juiste php.ini (gechecked in de php_info()). Ook de gebruikte waarden volgens php_info() komen overeen met wat ik opgeef, dus die worden wel degelijk gebruikt.
Ziet iemand waar het nog kan foutlopen? Ik zie het ondertussen niet meer...

Alvast bedankt om tot hier te lezen :)
 
PHP hulp

PHP hulp

01/06/2024 06:49:00
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

08/07/2007 16:12:00
Quote Anchor link
Je hebt hoogst waarschijnlijk geen mailserver draaien. PHP zelf is nl. geen mailserver.
 
Maarten Decat

Maarten Decat

08/07/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Dat heb ik ook al gedacht. Maar hoe kijk ik dit precies na? En hoe los ik het dan op?

Ik ben er vroeger al meerdere malen in geslaagd het hele systeem op te stellen, en ik heb nooit problemen gehad met de mail server. En kan mij eigenlijk ook niet herinneren dat ik er expliciet een heb opgesteld.
Zit een mail server niet automatisch bij apache dan?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/07/2007 16:17:00
Quote Anchor link
Nee, die instellingen kloppen waarschijnlijk niet. Dit zal alleen werken als je op je pc ook een mailserver hebt draaien en dat is blijkbaar niet het geval.

Bij SMTP zou je het SMTP adres van je provider in kunnen vullen, om via die server de mail te versturen.

ps. En nee, Apache is enkel een webserver. Als jij geen mailserver geinstalleerd hebt, zul je die op je pc ook niet hebben draaien.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.