mail() header problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »
Earithramir

Earithramir

13/02/2007 23:08:00
Quote Anchor link
hoi allemaal,

op mijn site heb ik een mail scriptje.
het werkt opzich goed alleen zit ik met het probleem dat het altijd in een spam box terecht komt, BEHALVE als ik GEEN HEADERS mee geef.
dit zijn de gebruikte headers:

$headers = 'MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/related; type="multipart/alternative"; boundary="'.md5(time()).'"
From: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Sender: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Reply-To: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Return-Path: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
To: '.$naam.'<'.$emailadres.'>
Message-ID: <'.time().' info@'.$_SERVER['SERVER_NAME'].'>
X-Priority: 3\r
X-Mailer: PHP v'.phpversion().'
X-MSMail-Priority: Normal\n';

weet niet of het aan de server ligt of aan de extensie,
dit staat namelijk in mijn includes file met extensie .inc en als ik losse headers gebruik met \r\n of alleen \n dan worden de headers niet herkent door hotmail/gmail vandaar alles in een variable.

De mail komt in de spambox zodra ik één van de volgende headers gebruik:
From: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Sender: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Reply-To: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
Return-Path: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>
als ik dit niet doe dan word de afzender automatisch [email protected] (de hosting service)

Komt dit door de instellingen in php.ini ???
of mis ik een header??

ik heb ooit ergens gelezen dat je je pagina ergens mee kan registeren (mx records) maar ik heb die rechten niet op de server omdat dit een shared host is.
zou een eigen ip-adres dit probleem oplossen??
Of kan iemand mij vertellen of ik dit ook met headers mee kan geven of misschien via php de ini kan overrulen ??

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 11:50:25

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/02/2007 23:12:00
Quote Anchor link
Er horen gewoon enters tussen...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$headers  = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n";
$headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n";
$headers .= 'To: '.$naam.' <'.$email.'>' . "\r\n";
$headers .= 'From: '.$naam2.' <'.$email2.'>' . "\r\n";
$headers .= 'X-Mailer: PHP'.phpversion(). "\r\n";

etc etc
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn

Earithramir

Earithramir

13/02/2007 23:15:00
Quote Anchor link
die manier heb ik gehad maar dan werkte het niet.
wel als ik het in de php zelf deed maar als het in de acolyte.inc include bestand zo staat dan print ie gewoon \r\n ipv een nieuwe regel en komen de headers niet door

Earithramir

Earithramir

13/02/2007 23:23:00
Quote Anchor link
deze headers heb ik geprobeerd :

$headers = 'MIME-Version: 1.0';
$headers .= 'Content-Type: multipart/related; type="multipart/alternative"; boundary="'.md5(time()).'"
$headers .= 'From: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>';
$headers .= 'Sender: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>';
$headers .= 'Reply-To: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>';
$headers .= 'Return-Path: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>';
$headers .= 'To: '.$naam.'<'.$emailadres.'>';
$headers .= 'Message-ID: <'.time().' info@'.$_SERVER['SERVER_NAME'].'>';
$headers .= 'X-Priority: 3\r';
$headers .= 'X-Mailer: PHP v'.phpversion().'';
$headers .= 'X-MSMail-Priority: Normal\n';

maar dan komt in de headers van de mail in hotmail, gmail en in outlook het volgende

MIME-Version: 1.0\r\nContent-Type: multipart/related; type="multipart/alternative"; boundary="607135c0ad7040f622fe6cee9aa94034"\r\nFrom: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>\r\nSender: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>\r\nReply-To: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>\r\nReturn-Path: Acolyte Magic - afdeling Verkoop<[email protected]>\r\nTo: 'Mark Teunissen'<'[email protected]'>\r\nMessage-ID: <'1104537600' [email protected]>\r\nX-Priority: 3\r\nX-Mailer: PHP v5.2.0\r\nX-MSMail-Priority: Normal\n

in een regel zoals je ziet en niet bij elke \r\n een nieuwe regel zoals het normaal zou gaan

maar als ik sender en from weg haal dan komt het gewoon goed aan in de inbox maar krijg ik from: [email protected]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Earithramir

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

13/02/2007 23:46:00
Quote Anchor link
Je gebruikt bij mijn weten een ongeldige syntax in je headers..

zo mis je een boel quotes. Ook de \r is in Email uit den boze.. veel mail-verwerkigs-software behadelen \r\n als \n\n. Hierdoor wordt een groot deel van je headers onbruikbaar omdat de email header specificatie stelt dat na de 1e lege regel geen regels meer als header gezien mogen worden.

Tevens zie ik dat je gebruik maakt van boundries. Die zijn in princiepe alleen nodig bij gebruik van bijlages e.d. Je gebruikt nog meer tags die eigenlijk totaal niet vereist zijn.. ik weet niet wat de reden is dat je die er in hebt gezet.. maar als daar een reden voor is zet ze er dan vooral terug in.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

define("LF", "\n", true);

$headers = 'To: "' . $naam . '"<' . $emailadres . '>' . LF;
$headers .= 'From: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>' . LF;
$headers .= 'Reply-To: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>' . LF;
$headers .= 'Return-Path: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>' . LF;

$headers .= 'MIME-Version: 1.0' . LF;
$headers .= 'Content-Type: text/html;' . LF;

?>

Pas op voor spam: Zorg dat quotjes en enters in de $naam en $email variabele worden geescaped/verwijderd, anders loop je de kans dat je script misbruikt wordt voor spam.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

Earithramir

Earithramir

14/02/2007 00:01:00
Quote Anchor link
door middel van deze header:
headers .= 'X-Mailer: PHP v'.phpversion().'';
zorg ik er voor dat mijn mails niet terecht komen in de spam box van hotmail en gmail, heb getest en dat werkt.
ook met \n alleen werkte het script niet :S
op de een of andere manier leest hij \n niet als nieuwe regel maar gewoon als text en kloppen mijn headers niet meer ...

en dit script word niet aangeroepen door een formulier maar word als order bevestiging verzonden en alle variabelen worden dus uit db gehaald, ;)

maar op een of andere manier kan ik niet werken met \n of \r
komt dit doordat het include bestand niet de extensie php heeft?

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

14/02/2007 10:10:00
Quote Anchor link
Ik heb wel eens het probleem gehad dat PHP de 'enters' niet zag wanneer ik string-variabelen over meerdere regels definieerde (zoals jij je header definieerd). Misschien is dit een dergelijke 'bug'. M'n editor voegde toen i.p.v. \n een \0 toe op de plaats van de enter.. geen idee waarom :S

Ik heb het toen opgelost door m'n code eerst in notepad te plakken, en daarna weer terug te plakken in de editor.. was erg vaag ;)

Testje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

for($i = 0; $i < strlen($headers); $i++)
{

$char = substr($headers, $i, 1);
    echo '"' . htmlentities($char) . '" = "' . ord($char) . '"<br>' . "\n";
}

?>

De ORD functie geeft de ASCII code van elk karakter weer.. als je i.p.v. "\n" een "\0" ziet lijd je editor mogelijk aan dezelfde bug ;)

zoek de enters... :P

Earithramir

Earithramir

14/02/2007 12:31:00
Quote Anchor link
Ik werk alleen met notepad op moment heb net de pc opnieuw geinstalled..
ik heb dat 'ENTER' probleem nu opgelost door het zo te doen:

$headers = 'To: "' . $naam . '"<' . $emailadres . '>' ;
$headers .= '\n';
$headers .= 'From: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>';
$headers .= '\n';
$headers .= 'Reply-To: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>';
$headers .= '\n';
$headers .= 'Return-Path: "Acolyte Magic - afdeling Verkoop" <[email protected]>';
$headers .= '\n';
$headers .= 'MIME-Version: 1.0';
$headers .= '\n';
$headers .= 'Content-Type: text/html;';
$headers .= '\n';

vaag maar als ik de \n in de zelfde variable doe als de rest van de variable bus bij achter aan mime-version: 1.0\n dan werken ze niet...
de headers komen in ieder geval op zelfde manier binnen met de \n nu als dat ik de headers in een geheel in een variable deed.
geen verschil nog steeds komen de mails met headers in een spam folder en zonder headers komen ze gewoon in de inbox.

is dit dan toch het probleem van dat het ip-adres niet op de naam van het domein staat ?
want wat dan bij de afzender staat is de DNS-naam van de server waarop mijn site staat

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.